שתף קטע נבחר

מבחן קורקינט חשמלי Koning yoyo - גדול לגדולים

פתרון תחבורה מעניין לרוכבים בוגרים, שלא רוצים אופניים וצריכים לטלטל את כלי הרכב עימם

אם יש מסקנה אחת ברורה אליה הגעתי אחרי שנים של רכיבה על קורקינטים חשמליים, היא שעל הכלי להתאים לרוכב. ואני לא מתכוון לגוון מיוחד של ירוק או צהוב אלא למידות, משקל, מאסה, ביצועים וכמובן אופי השימוש הצפוי. האם הקורקינט צפוי להסיע אתכם כל הדרך מהבית ללימודים ו-או למשרד? האם הוא פתרון ה"מייל האחרון" בין הרכבת או האוטובוס?

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

וזו רק ההתחלה, שכן חשוב לא פחות לקחת בחשבון גם פרטים שנראים תחילה כזניחים, כמו איכות האספלט או המדרכה עליהן רוכבים. כך למשל, אם היא מושלמת תוכלו להסתפק בגלגלים קטנים וללא מתלים, בעוד שאם האיכות היא ישראלית אופיינית לא הייתי מוותר על גלגלים גדולים, צמיגים איכותיים ואפילו מתלים.

 

קונינג יו-יו

המפרט של הקורקינט שבידינו הפעם די מעניין, ובעיקר איכותי מהסטנדרט הסיני. זה מתחיל במנוע חשמלי השוכן בטבור הגלגלי האחורי ומוזן סוללת ליתיום (סמסונג) בנפח 9 או 12Ah - תלוי בגרסה. השילוב הזה יוצר מערכת הנעה שמספקת (לפי היצרן) טווח של מעל ל-20 ק"מ וכ-500 מחזורי טעינה. יש גם צמיגי Kenda בקוטר "10 עם פרופיל שמנמן שמספק ספיגת מהמורות ואחיזה טובה.

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

משטח העמידה המחוספס מצופה בחומרים בעלי טקסטורות שונות, ניתוב הכבלים מוסתר ברובו וגם אם לא, הכבלים מאוגדים היטב. פנסי החזית והזנב הם יחידות Led חזקות וכמעט כל חלק מתכת חשוף עשוי מסגסוגת מכורסמת ומעובדת באופן נאה.

 

על הכידון המתקפל (והטלסקופי) יש לוח מחוונים קטן המציין את נתוני מהירות הנסיעה, מרחק מצטבר, עוצמת המנוע הנבחרת ונפח הטעינה הקיים. ביחידה זו משולבת גם מצערת שמופעלת בעזרת אגודל. גריפים רחבים ואיכותיים יוצרים לפיתה נוחה. יש מעצור יחיד - בגלגל האחורי - המורכב מדיסק מכאני אותו חובק קליפר אדום.

 

YOYO מקפל את הכידון לשניים כאשר חלקו העליון והעגול של מוט ההיגוי טלסקופי ומחליק לתוך חצי תחתון בפרופיל טרפזי. הסטתו לאחור אחרי משיכה בנצרה בבסיס, מאפשרת קיפול מושלם בארבעה מהלכים. ידית האחיזה משולבת במשטח העמידה ומשקלו קרוב ל-15 ק"ג. המחיר: 4,350 או 5,000 שקלים בהתאם לסוללה - כולל תיק כידון פריק, ערכת כלי עבודה, מנעול לאופטימיים ומשאבת ניפוח.

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

רכיבה

לצורך המבחן קיבלנו את הגרסה הבכירה והיקרה בעלת הסוללה הגדולה יותר, שהסיעה אותנו באיזור הרצליה-רעננה על נתיבי האופניים, בעיקר בין תחנת הרכבת של הרצליה לרעננה העיר, כולל יציאות לצילומים, סתם סיבובים בפארק ומבחני מאמץ של עליות וטווח.

 

ומה גילינו? שתוך שלוש שעות ניתן להטעין סוללה ריקה לחלוטין. שתפוקת המנוע התקנית (250 וואט) מספיקה כדי לא לאבד קיטור בעליות ארוכות אך מתונות. וגם שכידון רחב למדי (60 ס"מ) עם משטח עמידה רחב וצמיגים "אמיתיים", אחראים לרכיבה נוחה ובטוחה. חיבורי אספלט או אבנים משתלבות? לא תרגישו, תודות ליתרון הגלגלים הגדולים.

 

מה לא אהבנו? הכידון המתקפל הלחיץ אותנו למרות שלא ניכרו חופשים. ההיגוי חד ומדויק אמנם, אבל הידיעה שאנחנו אוחזים בכידון שאינו מחובר במרכז, איתגרה לנו את מרכז העצבים. מה עוד? ידית האחיזה המשולבת היא תרגיל נאה של עיצוב מוצר, אך היא ממוקמת הרחק ממרכז הכובד ולכן קשה להשתמש בה.

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

סיכום

לצד מספר מגרעות, YOYO של קונינג התגלה כקורקינט מהנה לרכיבה, עם מערכת הנעה שעומדת בהבטחות היבואן בנוגע לטווח, טעינה ומהירות. הגודל הוא יתרון כאן מבחינת חווית הרכיבה והבטיחות, אך הוא בפירוש פחות נוח לנשיאה מקורקינט קטן-מידות. במילים אחרות, הוא אינו הפתרון האידיאלי ל"מייל האחרון", אבל כן כלי שמסוגל לגמוע קילומטרים בקלות וביעילות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פז בר
קורקינט חשמלי - לגדולים
פז בר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים