שתף קטע נבחר

התקלקל לכם מכשיר חשמלי? כך תתנהלו מול הטכנאי

מכונת הכביסה, מדיח הכלים או המזגן התקלקלו? לפני שאתם מזמינים טכנאי, משלמים על מחיר מופקע ומגלים כעבור שבוע שהתקלה חזרה - אתר "המקצוענים" עם הטיפים

כמה פעמים קרה שהזמנתם טכנאי מכשירי חשמל, שילמתם לו עבור התיקון וכעבור שבוע גיליתם שהתקלה כלל לא נפתרה או שאחרת צצה? לעיתים זהו חוסר מקצועיות ולעתים, מדובר בניסיון להרוויח על חשבונכם.

 

ממה כדאי להיזהר? בייחוד מתקלות הקשורות לכרטיס אלקטרוני. האם בכל מחיר כדאי לתקן? לא. לרוב, אם התיקון עולה כמו מחצית מעלות מוצר חדש, עדיף לסכם את ההפסד בעלות של דמי ביקור בלבד, ולא להיכנס לעלויות של תיקונים שאולי יגררו אחריהם רכישה בלתי נמנעת של מכשיר חדש. איך להתנהל נכון מול טכנאי מכשירי חשמל? לפניכם הסקירה.

 

עוד כתבות בנושא:

11 סימני אזהרה של מכונות כביסה

מייבש כביסה: מדריך לשימוש חכם

לתקן או לא לתקן זו השאלה

 

    (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

לפני הכל: לוודא שאכן משתלם לתקן  

לא כל תיקון משתלם. לעיתים, תקלה גוררת תקלה ובסופו של דבר לא יהיה מנוס, אלא לרכוש מכשיר חדש. לכן, השיקול צריך להיות האם עלות כלל התיקונים שיידרשו היא בגובה של כמחצית מעלות מכשיר חדש.

 

"אם למשל ישנה תקלה במשאבת מים של מכונת כביסה, סביר להניח שישנה גם תקלה בלאגרים", אומרים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "עלות התיקון של שני רכיבים אלו היא כ-1,000 שקל לפחות, שכן עלות תיקון משאבת מים הוא 350-500 שקל ועלות תיקון לאגרים היא כ-600 שקל.

 

"במקרה כזה, משתלם יותר לשלם דמי ביקור לטכנאי אמין שיציין מה התיקונים שסביר להניח ידרשו גם בהמשך ולא למהר להחליף רכיבים שבחישוב כללי פשוט אינם משתלמים.

 

כדי להקטין את הסיכוי שיעבדו עליכם, כדאי להתייעץ טלפונית עם בעל מקצוע נוסף, לגלות עניין ולשאול מה הסבירות שרכיבים נוספים הקשורים לרכיב שהתקלקל יצריכו תיקון או החלפה".

 

שלחתם רכיב לתיקון? אל תתביישו לסמן אותו

בעיה נפוצה בתחום, שחאפרים לוקחים רכיב מקורי לתיקון, ובמקומו מחזירים רכיב חלופי שעבר חידוש. "כדי להקטין את הסיכון שזה יקרה, כדאי לסמן את הרכיב בטוש בלתי מחיק (ולעתים אף בחריטה, בזהירות) ולוודא שאותו רכיב בדיוק הוא שיוחזר למכונה", ממליצים במוקד השירות. "אם תגלו ערנות מול בעל המקצוע, זה יקטין את הסיכון שהוא ינסה לעבוד עליכם.

 

"מעבר לכך, רכיבים מחודשים יכולים לגרום לתקלות נוספות במכשיר החשמלי שלכם, כך שהנזק יכול להיות כפול. אל תתביישו לסמן את הרכיב, שכן זה לא בהכרח 'הצבעת אי אמון' בבעל המקצוע, אלא תוכלו לומר שזהו חשש לגיטימי שלכם שהרכיב יוחלף בטעות במעבדה".

 

תקלה בכרטיס אלקטרוני? כך תיזהרו מרמאות  

מכשירי חשמל רבים בבית פועלים באמצעות כרטיס אלקטרוני. לעתים, נדרש רק איפוס של הכרטיס, בעלות של דמי ביקור. טכנאי חאפר יגבה סכום גבוה יותר כאילו הכרטיס תוקן. זה לגיטימי שהטכנאי יגבה עמלה על הסכום שגובים ממנו במעבדת התיקונים, אך בוודאי שלא סכום מופקע.

 

האם ניתן להפחית את הסיכון לרמאות בתחום זה? "לא בכל מקרה", אומרים במוקד השירות. "אם בעל המקצוע לקח את הכרטיס לתיקון וכעבור כמה ימים אמר שלא ניתן לתקן אותו, יש לבקש את הכרטיס בחזרה ולא לאפשר לו לשמור את הכרטיס אצלו.

 

זאת, משום שלעתים לאחר חידוש הם מוכרים אותו לצרכן אחר. כמו כן, אם אכן יש צורך לרכוש כרטיס חדש, יש לבקש את הקבלה ותעודת האחריות ולבקש שיפתח את האריזה מולכם. אם החלטתם לרכוש רכיב מחודש, דאגו לקבל גם עליו אחריות של לפחות כמה חודשים".

 

כמה עולה התיקון וכמה הרכיב?

אל תתביישו לבדוק. אמנם תחום המומחיות של טכנאי מכשירי חשמל מעניק להם יתרון יחסי, אך בירור מחירון לצרכן המופיע באתרי האינטרנט השונים, כמו גם עלויות של רכיבים, יכול לחסוך לכם מאות ולעתים אלפי שקלים. עוד שיחת טלפון לבעל מקצוע לקבלת הצעת מחיר נוספת היא השקעה של שתי דקות שבהחלט תשתלם לכם. בדקו מה משך האחריות לתיקון ולרכיב שהוחלף לכם, דאגו לקבל חשבונית כולל פירוט בכתב של משך האחריות.

 

מחפשים טכנאי מקררים? לרשימה המלאה

 

ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים