שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    שירות מירס עושה קאמבק
    מוטורולה, שהביאה לעולם את מירס, חוזרת אחרי שנים לתמוך ולשדרג את שירותי הווקי טוקי ללקוחות ארגוניים של הוט מובייל, בעיקר חברות אבטחה ועיריות

    שבע שנים אחרי שמכרה את פעילות רשת הסלולר שלה, מירס, ל"הוט מובייל" חוזרת מוטורולה (בגלגולה הנוכחי "מוטורולה סולושנס") להעניק שירותים לבעלי מכשירי המירס בהוט מובייל - בעיקר חברות אבטחה, עיריות, קבלני פרויקטים וכוחות הביטחון.

     

    בניגוד לרשתות הסלולריות האחרות, מירס התבססה על טכנולוגיית הרדיו iDEN, שייחודה היה באמינותה וביכולתה לאפשר במכשיר אחד גם שיחות סלולריות וגם מערכות קשר אלחוטי - כלומר שיחות "לחץ ודבר" (ווקי-טוקי). כיום רשומים עדיין לשירות הזה בהוט מובייל כ-100 אלף לקוחות.

     

     

     

    לקראת סגירתה הצפויה של רשת ה-iDEN בפברואר 2019, בהוראת משרד התקשורת, הוט מובייל חברה בימים האחרונים למיזם חדש עם מוטורולה סולושנס שיאפשר ללקוחות ארגוניים להמשיך ליהנות משירותי ווקי-טוקי גם ברשת הסלולרית הקיימת שלה, במכשירים סלולריים רגילים, וכל זאת בלי לוותר על חיבור ישיר למערכות קשר ארגוניות ועל יתרונות חדשים נוספים.

     

    מדובר בטכנולוגיה לא חדשה המכונה POC, שהיא דור ההמשך של השירות הוותיק. הטכנולוגיה הזו מאפשרת להפעיל תכונות "לחץ ודבר" גם ברשתות הסלולריות הרגילות. רוב הסמארטפונים עם מערכות ההפעלה אנדרואיד תומכים בשירות, אך ניתן להשיג גם סלולריים מוקשחים ומוגנים המותאמים לה, עם סוללות ורמקולים חזקים במיוחד, שפועלים על מערכת ההפעלה אנדרואיד. מוטורולה עצמה מייצרת כמה דגמים כאלה, אך גם חברות אחרות.

     

    סמארטפוני "לחץ ודבר" של מוטורולה | צילום: יחסי ציבור
    סמארטפוני "לחץ ודבר" של מוטורולה | צילום: יחסי ציבור

     

    מוטורולה לא חדלה עם השנים להמשיך ולפתח את טכנולוגיית ה-PTT (לחץ כדי לדבר) ולהתאים אותה לעידן החדש של הרשתות הסלולריות. החברה פיתחה מכשירים ומערכות המאפשרים לגשר בין שני העולמות בצורה שקופה למשתמש. נציגיה הם שיעניקו מעתה את השירות השוטף ללקוחות המיזם, ובימים אלה יוצרים קשר ראשון עם לקוחות מירס הוותיקים. עם זאת, המנויים יישארו לקוחות הוט מובייל ויקבלו חשבונית אחת בלבד.

     

    טכנית, שירות ה־POC מבוסס על יצירת קבצי קול דיגיטליים דחוסים והעברתם לנמען. הוא מחייב התקנה של אפליקציה מיוחדת בסמארטפון. בתחילת העשור ניסו כמה מפעילות סלולר לשלב אותו, אך הניסיון לא עלה יפה. כיום מאמצות אותו גם סלקום, פלאפון ופרטנר, רק ללקוחות עסקיים.

     

    גופים שיבחרו בשירות המתחדש של מוטורולה והוט מובייל יוכלו ליהנות מעתה, נוסף על שירותי הגלישה והסלולר הרגילים, גם משירותי הקשר המשודרגים שפיתחה מוטורולה, תוך ניצול רוחב הפס של רשתות הדור הרביעי.

     

    בין השירותים שיוצעו מעתה: יצירת קבוצות דיבור זמניות (למשל, קבוצת אבטחה של קונצרט, או קבוצת סדרנים ביריד עירוני); קבוצות דיבור מבוססות מיקום (למשל, סימון במפה של אזור מסוים, שיזעיק אוטומטית עובדים שנמצאים בסביבה); שיחת ווקי־טוקי מתפרצת לתוך שיחה רגילה; שירות "לחץ ודבר" גם בחו"ל; ואף חיבור ישיר בין סמארטפון פרטי לבין תשתיות קשר וחירום לאומיות.

     

    הכתבה פורסמה במוסף "ממון" ב"ידיעות אחרונות"

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "שירות מירס עושה קאמבק"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים