שתף קטע נבחר

כתב אישום נגד יו"ר איגוד נהגי המוניות

רשות ההגבלים העסקיים הגישה היום כתב אישום נגד איגוד נהגי המוניות הארצי והיו"ר יהודה בר אור, בגין המלצתם לנהגי המוניות ולחברי האיגוד שלא להעניק לנוסעים מנתב"ג הנחה ממחיר המחירון, ובכך בעצם לסכל את תוצאות מכרז איסוף הנוסעים מנתב"ג. בר אור בתגובה: "קראתי לנסוע לפי חוק ולפי המונה בלבד"

רשות ההגבלים העסקיים הגישה היום כתב אישום נגד איגוד נהגי המוניות הארצי ויושב ראשו, בגין המלצתם לנהגי המוניות ולחברי האיגוד שלא להעניק לנוסעים מנתב"ג הנחה ממחיר המחירון, ובכך בעצם לסכל את תוצאות מכרז איסוף הנוסעים מנתב"ג.

 

בלגן בנתב"ג: נהגי מוניות הפגינו ולא אספו נוסעים

 

הפגנת נהגי המוניות בנתב"ג ביוני האחרון (צילום: אבי מועלם) (צילום: אבי מועלם)
הפגנת נהגי המוניות בנתב"ג ביוני האחרון(צילום: אבי מועלם)

לפי כתב האישום, איגוד נהגי המוניות הארצי ויו"ר האיגוד, יהודה בר אור, המליצו לנהגי המוניות ולחברי האיגוד שלא להעניק לנוסעים מנתב"ג הנחה ממחיר המחירון. כתב האישום הוגש בעקבות חקירה שניהלה רשות ההגבלים בחודש יוני, ביחס לחשדות לפיהם האיגוד ובר אור המליצו לחברי האיגוד על קו פעולה עסקי אחיד, לפיו נהגי המוניות לא יתנו לנוסעים מנתב"ג את ההנחה ממחיר המחירון. זאת, בניגוד לחוק ההגבלים העסקיים.

 

במהלך חודש מאי זכו חברת Gett בשיתוף מוניות הדר במכרז שערכה רשות שדות התעופה לאיסוף נוסעים בנתב"ג. הצעת Gett ומוניות הדר כללה הנחה של 31% ממחירון משרד התחבורה לנוסעים שמשתמשים במונית משדה התעופה.

 

בעקבות תוצאות המכרז, פנה בר אור והמליץ לנהגי המוניות ולחברי האיגוד שלא לקחת נוסעים מנתב"ג במחיר ההנחה שהוצע על ידי המציעים במכרז, אלא על פי מחיר מונה או על פי מחירון משרד התחבורה בלבד. רשות ההגבלים טוענת שבכך ביקשו בר אור והאיגוד לסכל את תוצאות המכרז.

 

לפי כתב האישום, ההמלצה הופצה על ידי בר אור והאיגוד, בין היתר באמצעות מתן ראיונות ברדיו ובערוצי הטלוויזיה, וכן באופן ישיר לתחנות המוניות ולנהגי המוניות באמצעות פקסים והודעות SMS.

 

בהמשך, משום שהחברות הזוכות לא חתמו על החוזה, בוטל המכרז ורשות שדות התעופה נאלצה לספק פתרונות זמניים עד לפרסום מכרז חדש.

 

בר אור אמר בתגובה להגשת כתב האישום: "אני, כיו"ר איגוד נהגי המוניות, לא התערבתי במכרז ולא אמרתי לאף אחד אם לגשת למכרז או לא. אמרתי לנהגי המוניות לנהוג לפי החוק ולתת הנחה רק דרך המונה. כל קריאתי היתה לנסוע לפי חוק ולפי המונה.

 

"לצערי, אם זה לא הובן כך, אנחנו נוכיח את צדקתנו בבית המשפט באמצעות עורכי דיננו. אנחנו מאמינים בבית המשפט, שם יובהר שכל מה שעשינו היה אך ורק לטובת הנהגים, על מנת למנוע מהם להגיע לאישומים פליליים (בנסיעה במחירים שאינם לפי נסיעה עם מונה, לפי חוק משרד התחבורה)".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים