שתף קטע נבחר

מתנה מאמריקה

אפליקציה ישראלית חדשה מאפשרת למקומיים באמריקה לעשות קניות עבור אנשים בארץ, ולהרוויח מזה. לשבת בתל אביב ולהרגיש שאתם עושים שופינג בניו יורק

'לפני שאתה מגיע לארץ, תוכל לקנות לי את הנייקי ששמעתי שעכשיו במבצע בניו יורק? אה, וגם את הבושם של ויקטוריה’ס סיקרט, יש עכשיו שניים במחיר אחד, ואם תוכלי, חפשי לי איזו שמלה של אורבן במחיר טוב, סבבה?' כמה מאיתנו מכירים את בקשות מעין אלו? סביר להניח שכולנו. כמה מאיתנו תהו איך קרה, שבעידן האונליין, שבו גם מלפפון בוחרים בלחיצת כפתור, יש עדיין בקשות, שלא לומר תחנונים, מכל הנוסע ממקום למקום למלא את המזוודה שלו ברשימת קניות? סביר להניח שרובנו, בדרך כלל בעודנו תרים אחר המוצרים המבוקשים, אבל האמת היא שאיש מאיתנו מעולם לא הגיע למסקנות, ובטח שלא חשב על פתרון. עורכת הדין טל רובינשטיין ורו"ח ציון שדה דווקא ענו לעצמם על השאלה הזו, שהובילה אותם להקמת סטארטאפ חדש ומסקרן- השופרז.

 

אנחנו נפגשים אחרי ביקור נוסף שלהם בניו יורק, במסע שיצא לדרך רגע אחרי ההשקה החגיגית. "יש לי היום שלושה ילדים", מספרת רובינשטיין. "ילדה בת שבע, ילד בן שנה וחצי וסטארטאפ".

לפני פחות משנה, בחודש ינואר הקימו את אפליקציית "שופרז", שמחברת בין "שופרים" (קניינים מקומיים) ברחבי העולם לבין הקונים אונליין. "אחרי כמה נסיעות עבודה משותפות ביחד שלי ושל ציון, הפכנו לחברים טובים. בכל פעם שטסנו, לא משנה לאן זה היה, היו מבקשים מאיתנו משהו", היא מתארת חוויה מוכרת. "את טסה לפריז, תביאי לי קרם, את טסה להונג קונג, תביאי אוזניות, את טסה לארה"ב, תחזרי עם נעליים. זו הייתה כבר בדיחה שלנו, איך כל אחד הגיע כבר עם רשימת קניות שקיבל מאנשים בכל נסיעה. באחת הנסיעות כבר התחלנו לצחוק על זה שאנחנו האובר של השופינג ובמקום לקרוא לנו אובר, אנחנו שופר”.

 

מהר מאוד, הצחוק הפך למציאות: "תהינו למה בעולם האונליין אנשים עדיין מבקשים מאחרים שיקנו להם דברים במקום עצמו. הבנו מהר מאוד שרק עצם העובדה שאני גרה במקום מסויים, הופכת אותי לקניינית חכמה יותר מכל תייר שיגיע. יש לי את כרטיס האשראי הנכון, את האפליקציות המתאימות, המוכרים מכירים אותי או את התרבות שלי, ואני הופך לקניין חכם מעצם הלוקאליות שלי. הרבה פלטפורמות מבינות את הערך של לוקאל, אבל אף אחד לא עשה את זה בקניות. הבנו גם ששופינג זה טאלנט. יש באמת אנשים שיודעים לעשות את זה ממש טוב. אם את מתחברת למישהו שיודע לעשות את זה ממש טוב, את מבינה שהניסיון הוא הרבה יותר טוב. בעולם ה-AIRBNB או האובר, בפלטפורמת P2P כולם יכולים לעשות עוד משהו, להוסיף הכנסה ולעשות שופינג”.

 

 

 

אחרי ההבנה המשמעותית הזו, תהו רובינשטיין ושדה כיצד ניתן לשזור את המסקנות לפתרון יעיל ומועיל. "שאלנו את עצמנו איך יוצרים פלטפורמה מתאימה, הקמנו צוות שמונה היום 14 עובדים והתחלנו לעבוד. גייסנו בתחילת הדרך מיליון דולר, בחודש האחרון סגרנו את הסיבוב השני שלנו עם 4 מיליון. להבדיל מפלטפורמות אחרות שהגיעו לתעשיה שבה הם עובדים ונגסו בהכנסות של העסקים הקיימים, אנחנו עובדים נפלא עם האקו סיסטם שלנו. נהגי מוניות- קשה להם עם אובר, לבתי מלון- קשה מול AIRBNB אבל אנחנו הדבר הכי טוב שקרה לחנויות. אנחנו מכניסים להם תזרים הכנסות שלא דורש מהם הוצאות שיווק ולא תיירים שיגיעו. הלקוח שלנו", היא מוסיפה, "הוא מי שרוצה לרכוש אונלין 'אקרוס בורדר'. זה שוק מתפתח מאוד. יש מוצרים מדהימים בעולם שאין לך גישה אליהם, הם לא באתרים המוכרים, ואין לך דרך ליהנות מהם אז מה טוב יותר מלהתחבר לאדם מקומי"?

 

בשלב זה, שלב פיילוט, התמקדו בשופרז בישראלים שמבקשים לקנות מוצרים מחו"ל. "האפליקציה התפרסמה לראשונה ב-10 באוגוסט ותוך 3 שבועות כבר נרשמו למעלה מ-30,000 הורדות בישראל. אנחנו לפני הכל רשת חברתית. בשביל לקנות אתה צריך להתחבר לאדם בצד השני, הוא קונה עבורך ודרך האפליקציה הכסף מוחזק בנאמנות אצלנו עד שהחבילה מגיעה. בשלב הפיילוט הישראלים בארץ הם אלו שיכולים לרכוש מוצרים, וארה"ב היא קהילת השופרזים המתפתחת”.

 

"שופרז"פועלת בשלושה מישורים: Window Shupping ,Live Shupping ו-Wish Zone.

Live Shupping מגיע אל מוקדי הקניות והמכירות הלוהטות באיזור, כאלו שאנחנו מכירים כאן היטב. "כל אחד יכול להירשם באפליקציה ולהיות "שופר". באירועי הלייב משתתפים כרגע רק "סופר-שופרז", שבחרנו בקפידה. עם הזמן אנחנו מצפים שהקהילה תגדל ותהיה מלווה בביקורות ודירוגים, ככה שהקונים ידעו למי שווה לפנות. הקניינים הפחות אהודים, לעומת זאת, ירדו לתחתית האפליקציה".כשהשופרז, קניינים מקומיים, מגיעים למקום, הם מנהלים צ'ט עם הקונים, שולחים תמונות בזמן אמת ורוכשים עבורם מוצרים לפי בקשה. לא מזמן קיימנו לייב כזה מסייל הלייבור דיי באאוטלט 'וודברי קומון' וזאת הייתה הצלחה אדירה. תוך 6 שעות התבצעו כ-70 רכישות והקניינים היו בעננים”.

 

הפיצ'ר השני הוא ה- Window Shupping שם ניתן לצפות בפרופיל של ה"שופרז", אליו הם מעלים תמונות של פריטים בהם הם נתקלים בחנויות ויוצרים מעין חלון ראווה שאותו יכולים הגולשים לחקור. האזור השלישי בשלב זה הוא - Wish Zon בו ניתן לבקש מוצר ספציפי או עצה כללית ולקבל הצעות והמלצות מקניינים פוטנציאליים.

אחרי שאירועי הלייב הפכו להצלחה, מתכננים השניים מיד עם תחילת השנה האזרחית החדשה לפתוח בארה"ב קורסי שופרז לקניינים מקומיים. "הכי חשוב לנו כרגע לפתוח בארה"ב את קהילת השופרזים. השופריות שלנו עשו כאן בכמה שעות של לייב בין 300 ל-600 דולר. כמה שעות כיפיות של קניות ובסוף יוצאים מורווחים. לעשות כסף ובכיף. מי שרוצה להיות שופר יכול לפנות אלינו באתר או בפייסבוק. אנחנו מאוד נרגשים כשהקהילה הישראלית והיהודית לוקחת בזה חלק. ברגע שתהיה קהילה מבוססת"הם מסכמים, "כל אחד כבר יוכל דרך האפליקציה להיות שופר”.

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מייסדת החברה, טל רובינשטיין
מומלצים