שתף קטע נבחר

פיילוט במשטרה: נתפסת במצלמה מבצע עבירת תנועה? קבל SMS

נהג שיצולם במצלמות האכיפה בכבישים כשהוא נוסע במהירות מופרזת או באור אדום יקבל הודעה לטלפון - עוד לפני קבלת הדו"ח. זאת במסגרת פיילוט חדש של המשטרה. מפקד אגף התנועה: "הסלולרי הוא הגורם מספר 1 לתאונות בכביש"

 

 

המשטרה הודיעה היום (ג') על פיילוט שבמסגרתו נהג שיצולם במצלמות האכיפה בכבישים כשהוא נוסע במהירות מופרזת או באור אדום יקבל הודעת SMS על כך שהוא ביצע עבירה - עוד לפני קבלת הדו"ח. את הפיילוט חשף מפקד אגף התנועה, ניצב דורון ידיד, בסיכום שנת 2017 של האגף.

 

בפיילוט ישתתפו מצלמות א-3 (אכיפה אלקטורנית אוטומטית), שהצבתן החלה בכבישים בשנת 2011 במטרה להביא לירידה במספר תאונות הדרכים בארץ. פרויקט א-3 מבוסס על טכנולוגיית מדידה, צילום ותקשורת שמאפשרת למשטרה לקבל תמונות איכותיות במהירות רבה מנקודות האכיפה דרך תקשורת סלולרית מאובטחת, אשר מתעדות את העבירה, ולהגיב באופן מהיר.

המצלמה תתעד, הנהג יקבל SMS והדו"ח בדרך. מצלמת מהירות בכביש החוף (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
המצלמה תתעד, הנהג יקבל SMS והדו"ח בדרך. מצלמת מהירות בכביש החוף(צילום: עידו ארז)

בתדרוך שהתקיים במשרדי אגף התנועה בבית דגן אמר ניצב ידיד כי בשנה החולפת הורדה מהירות האכיפה של המצלמות. "מרביתן היו מכוונות למהירויות גבוהות מאוד, מה שלא יצר הרתעה, ולמעשה גם יצר כמות מאוד נמוכה של דוחות. כיום, 91% מהמצלמות אוכפות בחריגת מהירות של 16-11 קמ"ש בכבישים עירוניים ו-20-16 קמ"ש בכבישים בינעירוניים. הדו"חות במהירויות הנמוכות אלו דו"חות של 250 שקלים שאין בגינם ניקוד".

 

עוד עלה בתדרוך כי בשנת 2017 נהרגו בכבישים הבינעירוניים 208 בני אדם לעומת 239 בשנת 2016 - מספר אשר מבטא ירידה של 12 אחוזים. עם זאת, בכבישים העירוניים נהרגו 154 בני אדם לעומת 138 בשנת 2016 - עלייה של 12 אחוזים.

 

לדברי ניצב ידיד, השוטרים "מזהים תחילתה של ירידה באכיפה של א-3 עקב הגברת המודעות של נהגים לביצוע או לפעילות יעילה של המצלמות. אנחנו מזהים בכבישים הבינעירוניים קשר ישיר בין האכיפה, לבין הירידה בתאונות הדרכים".

"מזהים קשר ישיר בין האכיפה לבין הירידה בתאונות בכבישים בינעירוניים". ניצב דורון ידיד (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
"מזהים קשר ישיר בין האכיפה לבין הירידה בתאונות בכבישים בינעירוניים". ניצב דורון ידיד(צילום: מוטי קמחי)

עוד עולה מהנתונים כי במצלמות א-3 נרשמו לנהגים כמעט 278 אלף דו"חות על מהירות מופרזת, לעומת כ-104 אלף בשנת 2016. מטרת הפיילוט החדש שבמסגרתו תישלח לנהגים הודעת SMS לפני שהוא יקבל את הדו"ח היא להרתיע את הנהגים שלא יודעים שהמצלמה תיעדה אותם בעת ביצוע העבירה.

 

במהלך התדרוך אמר ניצב ידיד כי במשטרה סימנו צירי מיקוד שבהם היו נפגעים רבים בתאונות דרכים שבהן מבוצעת פעילות אכיפה מוגברת, ועל פי הנתונים - באותם צירים יש ירידה של 38% בכמות ההרוגים וירידה גם בכמות הפצועים קשה והנפגעים בכלל.

 

מהנתונים עולה כי יש עלייה של 134% באכיפה של מהירות מופרזת ושל 31% באכיפה של שימוש בטלפון סלולרי בזמן נהיגה, לעומת ירידה של 2% באכיפה נגד נהגים שנוהגים בשכרות. "התפיסה שלנו היא שהטלפונים הסלולריים הם הגורם מספר 1 לתאונות הדרכים", הבהיר נציב ידיד והוסיף: "הגברנו את האכיפה בעשרות אחוזים, ל-54% ויותר, מתוך כוונה ליצור הרתעה. יש לנו כוונה גם לבקש החמרת ענישה בכל מה שקשור לעבירות הסלולר, מתוך כוונה ליצור הרתעה".



 

כיום, במשמרת בוקר וערב פזורות 78 ניידות עם שוטר ועוד 30 ניידות עם מתנדבים בכל הכבישים הבינעירוניים בארץ. לדברי ניצב ידיד, במהלך 2018 ייכנסו לשירות עוד ניידות - כך שמספר הניידות עם שוטרים יעמוד על 150, בנוסף ל-30 הניידות של המתנדבים - דבר שלדבריו שיגביר את האכיפה.

 

לדברי ניצב ידיד, האגף ימשיך בפעילות אכיפה גלויה וסמויה, אכיפה של עבירות בריונות ואכיפה בצירי המיקוד, ובכל ציר יהיו כמה ניידות גלויות וסמויות כדי לתפוס את עברייני התנועה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו ארז
מצלמת מהירות בכביש החוף
צילום: עידו ארז
מומלצים