שתף קטע נבחר

הרכבת הקלה בירושלים: עוד 27 ק"מ עד 2024

תוך שש שנים צפויים לפעול בבירה חמישה קווים נוספים של הרכבת הקלה. על פי משרד התחבורה, זמן ההמתנה צפוי להשתפר ולעמוד על חמש דקות. כמחצית מתושבי הבירה יהיו במרחק של חמש דקות הליכה מאחת התחנות

 

חמישה קווים חדשים ו-52 מסילות חדשות ייסעו לאורך 27 ק"מ נוספים ברכבת הקלה בירושלים, מלבד הקו האדום הפועל כיום. כך על פי התוכנית שהציגו היום (א') משרדי התחבורה והאוצר. התוכנית תושלם בשנת 2024.

 

נציגי המשרדים הציגו את רשת קווי הרכבת הקלה העתידית בירושלים. היא צפויה לבצע כ-400 אלף נסיעות ביום ולשנות את מערך התחבורה הציבורית בעיר. זמן ההמתנה צפוי להשתפר ולעמוד על כחמש דקות. בתום יישום התוכנית, כמחצית מתושבי הבירה יהיו במרחק של חמש דקות הליכה מאחת התחנות.

 

 

בימים אלו מתחילים בעבודות להקמת רשת הרכבות הקלה JNET. לצורך זה יוקמו חניוני חנה וסע, יופעלו הסדרי תנועה חדשים, יתוכננו הפרדות מפלסיות בצמתים הסואנים וכן ייבחר מפעיל בינלאומי חדש. סיטיפס, הזכיינית המפעילה כיום את הרכבת הקלה, לא תעשה זאת, ואת מקומה תתפוס אחת משמונה החברות שניגשו למכרז. 

 

השנה יחלו עבודות תשתית בשכונות הגבעה הצרפתית, הר הצופים, גבעת מרדכי, צומת פת ומתחם הדסה עין כרם. בשבועות הקרובים יחלו העבודות בצומת פת, בסמוך לכביש בגין.

 

חמישה קווים ישרתו נוסעים בין שכונת גילה עד לקמפוס האוניברסיטה העברית בהר הצופים, מקריית הספורט במלחה ועד להר הצופים, מהר נוף ועד לשכונת נווה יעקב, ממתחם הדסה עין כרם ועד לשכונת נווה יעקב וממתחם הדסה עין כרם עד התחנה המרכזית.

 

משרדי התחבורה והאוצר החליטו להפעיל את הקווים בהדרגה מבלי להמתין לסיום כלל העבודות בדצמבר 2024. תחילה יפעל קו מהשכונה הצפונית ביותר, נווה יעקב, ועד מתחם הדסה עין כרם. עבודות התשתית להקמת קו זה כבר בעיצומן, הנחת המסילות מתוכננת לנובמבר 2020, הגעת קרונות ברבעון הראשון של שנת 2022 והפעלה של הקו באוקטובר 2022.

 

בשלב השני יופעל קו רכבת מהתחנה המרכזית עד קריית הספורט במלחה, עבודות על קו זה יחלו באפריל 2018 והפעלתו תחל במרס 2024. בהמשך קו זה יוארך וישרת נוסעים מהר הצופים דרך מרכז העיר עד קריית הספורט במלחה. בשלב השלישי יפעל, בנוסף, קו רכבת מהר הצופים עד שכונת גילה. עבודות על קו תפעולי זה יחלו בחודש הקרוב, והפעלתו צפויה ב-2024. 

 

אחת המטרות המרכזיות בתכנון הרשת היא הגברת היעילות שלה, וזאת באמצעות קיצור מרחקים לתחנות על ידי הוספת תשתיות להולכי רגל ובאמצעות דרגנוע.

 

למכרז הפעלת רשת הרכבת הקלה ניגשו שמונה קבוצות המורכבות מהחברות המובילות בעולם והן כוללות מפעיל ומתחזק, חברה לייצור קרונות, חברה להנחת מסילות ואינטגרציה ומערכות תקשורת ומימון. עד סוף 2018 על הקבוצות להגיש את הצעותיהן ובאפריל 2019 תפורסם הקבוצה הזוכה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אגודת הסטודנטים האוניברסיטה העברית
הרכבת הקלה בירושלים
צילום: אגודת הסטודנטים האוניברסיטה העברית
מומלצים