עגלות תינוקות: מחירים, הצעות וטיפים
בעקבות חדירת מותגים מהמזרח צונחים מחירי עגלות הילדים והתינוקות; מה חשוב לזכור כשקונים עגלה, ואילו עגלות נוחות להורים אך פחות לילדים

העגלה נחשבת לאחד משני המוצרים הקריטיים בשוק מוצרי התינוקות. היא נקנית בסמוך למיטת התינוק, כך ששתיהן קובעות למעשה היכן תיערך קניית סל המוצרים לתינוק. זו הסיבה לכך שנקודות המכירהף הרשתות והיבואנים בענף נלחמים על בלעדיות של הדגמים והמותגים השונים.
ישראל היא מעצמה של ממש בהיצע עגלות תינוקות וילדים. להערכת סמנכ"ל שילב, חיים משען, השוק הישראלי צורך מדי שנה 50 אלף עגלות, ומגלגל 70 מיליון שקל. גורמים בענף חוששים מהצפת השוק, ומודים כי ההיצע עולה על הביקוש. לדבריהם, המגוון גדל, אך הצריכה בשוק נשארת ללא שינוי.
"כשאנחנו מגיעים לתערוכות, ומספרים שבישראל יש רק 6 מיליון תושבים, היצרנים מתקשים להאמין", אומר יעקב ברוש מד"ר-בייבי.

נוח להורים, אך לא לתינוק?

שוק העגלות משנה פניו. הענף שעד לפני 5 שנים היה נתון בשליטה דומיננטית של מספר מותגים אירופיים, הופך לשוק רב-מותגי, עם נוכחות בולטת של מוצרים מהמזרח. לראייה: מותג אינגליזינה האיטלקי שתפס לפני 5 שנים שליש מהשוק, תופס היום נתח של 15%-20%.
מותג איטלקי מוביל נוסף, צ'יקו, משווק בארץ עגלה מדגם אחד ו-2 טיולונים בלבד. מצד שני מותג אמריקני המיוצר במזרח- בשם אבן-פלו, יעלה בקרוב לארץ.
ריבוי המותגים והחדירה מהמזרח גרמו לירידת מחירים משמעותית. אם בעבר זוג צעיר נערך להוצאה של 2,000-1,200 שקל על עגלה, אפשר כיום לסגור עיסקה גם בסכומים של 1,000-700 שקל. הטיולונים, שעלו 500 שקל ומעלה, נמכרים היום גם ב-200 שקל.
טויס-אר-אס, שהחדירה את מותג גרקו, גרמה לנקודת המפנה בשוק. עגלה זו, המיוצרת במזרח, הייתה הראשונה שעלתה פחות מ-1,000 שקל.
מותג גרקו הצליח בעולם בשל פיתוח עגלה פונקציונלית עם סל-קל המשמש ככסא בטיחות. במחיר זול יחסית גרקו הציגה עגלה קלה להתניידות, המשרתת את צרכי ההורה. היצרנים האירופיים זיהו את המגמה ופתחו "עגלות סל-קל" משלהן.
רבים מפקפקים בהצלחת עגלות אלה, וטוענים כי שנת התינוק בסל-קל פחות נוחה מאשר בעריסה הקלאסית של העגלה המשולבת. "עגלה נוחה להורים היא עגלה קלה וקומפקטית, אך היא פחות נוחה לתינוק. תינוק צריך עגלה משולבת ורחבה. זוהי עגלה שהניידות בה, במיוחד ברכב, פחות נוחה", מסביר חיים משען. העגלות מהמזרח גם הקדימו את העגלות האירופיות בכלל והאיטלקיות בפרט, בהדגשת האופנתיות, שתופסת היום משקל כבד יותר בהכרעת הקנייה של ההורה. "ההורה מתייחס היום לעגלה כאל מוצר מתכלה. קונים לילד הנוכחי, אם וכאשר יבוא הילד הבא יקנו בהתאם לתכתיבי האופנה העתידיים", מסביר מנהל השיווק בטויס-אר-אס, אורי לוין.

העגלות בשוק

העגלות הנמכרות היום בשוק מתחלקות ל-5 קבוצות:
עגלות משולבות - בנויות ממרכב, עריסה גדולה, שיכולה לשמש גם כעריסה בבית לפחות בחודש הראשון, ומרכב לטיולים. אלו עגלות יקרות, שנוחות לתינוק, אך מגושמות יותר להורים. מכירותיהן נמצאות בירידה מסויימת.
עגלות משולבות עם סל-קל - הכוכב החדש בשוק העגלות. עגלות אלו המכונות בעגה המקצועית "טרוול סיסטם", מורכבות מבסיס טיולון, סל-קל ועריסה. אלו עגלות נוחות למרבים להתנייד ברכב, כיוון שהסל-קל ניתק מהעגלה ויכול לשמש ככיסא בטיחות ברכב.
עגלות חצי משולבות - עגלות שכיבה וישיבה, מורכבות מכיסא כשעליו ניתן להרכיב עריסה או להפוך אותו לעריסה בתוספת סגירה וגג מתאים. אלו עגלות הנמכרות במירים נוחים, אך פחות נוחות לרכב.
טיולונים - עגלות מסורתיות לילדים יושבים. בניגוד לעבר, חלק גדול מטיולונים ניתן להשכבה עד ל-180 מעלות, כך שגם הורים לתינוקות רוכשים אותו, בעיקר בגלל המחיר.
עגלות תאומים - בשנים האחרונות חלה עלייה במכירות עגלות אלו. "העלייה בכמות ההפריות תרמה לגידול במכירות עגלות תאומים", אומרת שלי שלו, מנהלת תחום תינוקות בבייבי'ס-אר-אס - מחלקות התינוקות של טוי'ס-אר-אס. לדבריה, במקביל עולה צריכת עגלות אלו במגזר החרדי והדתי להסעת ילדים בהפרשי גיל קטנים.
חשוב לזכור, כי התקן הישראלי אינו חל על עגלות תאומים, ורובן אינן עוברות בדיקת מכון. זאת למרות שמדובר בעגלות, האמורות לעמוד בעומס ובתנאי שחיקה גדולים יותר.

טיפים - חפשו מציאות במגזר החרדי

קניית עגלה היא עניין חשוב ביותר, שיש להשקיע בו מחשבה. להלן צרור עצות כדי לבחור עגלה נאותה, ולהשתמש בה כראוי.
לפני שאתם יוצאים למסע הקניות הגדירו את הצרכים שלכם, בהתאם למקום מגוריכם וסגנון חייכם. האם מרבים לטייל בקניונים או בחיק הטבע, האם אתם גרים בקומה שלישית, האם אתם מרבים לנסוע באוטובוסים או שאתם מתניידים בעיקר במכונית הפרטית.
מגוון העגלות והיצרנים משתנה מרשת לרשת. עשו סיבוב בכמה רשתות, אל תפסחו גם על חנות גדולה במגזר הפרטי.
המגזר החרדי הוא הצרכן הגדול ביותר של עגלות, ושם גם מתנהלת תחרות המחירים העזה ביותר. אחרי שהחלטתם על דגם מסוים עשו סיבוב בנקודות המכירה הגדולות של בני ברק או ירושלים. אתם עשויים לפגוש מחירים אטרקטיביים יותר.
כשמדובר בעגלה לתינוק שנולד, ודאו שיש בה מספיק מקום כדי שיוכל לשכב על בטנו כשידיו מפושקות לצדדים בצורה נוחה.
נסו לקפל או לפרק את העגלה ולפתוח לבד בחנות ללא עזרה מהמוכר. ודאו שאתם משתלטים על כך בקלות. עגלה קשת-קיפול תמרר את חייכם.
ודאו שהעגלה עומדת בדרישות התקן הישראלי 891 של מכון התקנים. מכון התקנים מדגיש כי בכל עגלה חייבת להיות חגורת בטיחות בעלת 5 נקודות עיגון. רצועות הכתפיים והמתניים חייבות להיות מחוברות לשילדה.
בדקו שהגלגלים הקדמיים מסתובבים ב-360 מעלות אך במקביל אינם מתנדנדים ואינם רועדים וכי בגלגלים האחוריים יש מעצורים.
לפני שאתם מכניסים את הילד לעגלה, הקפידו שלא יהיו חוטים מיותרים, סיכות או פריטים אחרים.
הקפידו על נעילת הבלמים בזמן עצירת העגלה.




פרסום ראשון: ,
לפנייה לכתב/ת
    קישורים ממומנים
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "עגלות תינוקות: מחירים, הצעות וטיפים"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מתגלגלים מטה
    צילום ארכיון ידיעות אחרונות
    עגלה. פונקצינליות היא שם המשחק
    צילום ארכיון ידיעות אחרונות
    עגלת תינוק של צ`יקו
    מומלצים