שתף קטע נבחר

אסם מעלה מחירים של שליש ממוצריה בעד 4.5%

החברה הודיעה כי מוצריה יתייקרו בשיעור של החל מ-2%. החברה סירבה לפרט את מלוא רשימת המוצרים שיתייקרו, אך מסתמן שביניהם: ביסלי, פתיתים, ויטמינצ'יק, קטשופ, אבקות מרק, קמח תופח, פתי בר ותבשילים מוכנים

עוד עליית מחירים בסופר: קבוצת אסם, חברת המזון השלישית בגודלה בישראל, הודיעה על העלאת מחירים בשליש ממוצריה בתחילת 2019, בשיעור של 2% עד 4.5%. החברה סירבה למסור את מלוא רשימת המוצרים שיתייקרו, אך מסתמן כי מדובר בחטיפים כמו ביסלי, קטשופ אסם, אבקות מרק, פתי בר, קמח תופח, פתיתים, ויטמינצ'יק, קרקרים, מרקים ותבשילים מוכנים.

 

 

 

קטשופ אסם. המחיר כנראה יעלה ()
קטשופ אסם. המחיר כנראה יעלה
 

החברה מסרה בהודעה לעיתונות כי "במשך שש שנים הצליחה אסם להימנע מהעלאת מחירים בזכות התייעלות עמוקה ועקבית. בשנים אלה טיפסו מחירי התשומות באופן שאינו מאפשר את המשך מדיניות הספיגה: בשנים האמורות השכר הממוצע במשק עלה ב-17% ושכר המינימום עלה בכ-27%. ב-2018 התייקרו חומרי גלם, חומרי אריזה ושירותים בשיעורים שנעים בין 3% ל-10%. בין היתר עלו מחירי הקמח, הדגנים (כולל תירס), חמאת הבוטנים וחומרי האריזה, וכן עלו מחירי החשמל והארנונה. בנסיבות אלה מבצעת אסם העלאה חלקית ביותר, תוך בחינה קפדנית של כל מוצר ומוצר".  עוד מסרה כי מוצרים כגון במבה, מטרנה, קפה, פסטה אסם, עוגות, בייגלה ומרבית דגני הבוקר והסלטים יישארו במחיריהם הנוכחיים.

 

גל התייקרויות שמניב גידול במכירות לספקים ולרשתות

אסם מצטרפת בכך לשלל חברות ששיחררו את הרסן והודיעו על העלאות מחירים בשוק מוצרי הצריכה. קוקה קולה הודיעה בנובמבר על התייקרות המשקאות הקלים שלה, בין היתר, קוקה קולה, ספרייט ופריגת. היא מייצרת גם את מוצרי נביעות שלא התייקרו. קוקה קולה הסבירה את התייקרות הבירות בעליית מחירי התשומות לתעשייה ובעליית מחיר הלתת - הרכיב המרכזי בייצור הבירה.

 

קוקה קולה גם ייקרה את מוצרי מחלבת טרה שבבעלותה, אחרי שתנובה העלתה את מחירי מוצרי החלב הלא מפוקחים שלה  ומיד אחריה, טרה ייקרה את מוצרי החלב שלה. מבדיקת ynet עלה שרוב הרשתות ייקרו את מוצרי החלב בשיעור גבוה יותר משיעור ההתייקרות עליו הודיעו המחלבות. 

 

קודם לכן עלו על גל ההתייקרויות: ויסוצקי, שהעלתה מחירים באוגוסט לסדרות תה ול"מלח הארץ"; סוגת שהעלתה בקיץ את מחירי אורז פרסי, בסמטי ויסמין, ומחיריהם עלו ברוב הרשתות. אלו מהן שסירבו להעלות מחירים – קיבלו השבוע התראה נוספת מסוגת בדרישה להעלות מחירים.

 

גם מחלבת גד העלתה מחירים ומחירי נייר הטואלט עלו פעמיים (בפעם הראשונה קימברלי קלארק העלתה מחירים ב-10% והמתחרות החרו החזיקו אחריה. בפעם השנייה, החברה ייקרה מוצרים על-ידי קיצור גלילי נייר הטואלט וקיצוץ במספר החיתולים באריזות האגיס). השבוע נודע שגם יוניליוור צמצמה הנחות לקמעונאים במוצרי פינוק – שמפו פינוק, מרכך וסבון נוזלי, מה שהביא את הרשתות לייקר את המוצרים.

 

התוצאות של גל ההתייקרויות כבר נראות לעין: נראה שהמחירים בסופר יוצאים משליטה - ומטפסים לרמתם הגבוהה ביותר מאז 2014, כך לפי מדידת חברת סטורנקסט שמחוברת לנתוני הקופות של רשתות השיווק.

 

בחודש אוקטובר האחרון נרשם גידול של 4.2% במכירות שוק מוצרי הצריכה לעומת אוקטובר אשתקד, כאשר בתקופת ינואר-אוקטובר 2018 תועד גידול של 3.9% במכירות לעומת התקופה המקבילה ב-2017. מדובר בצמיחה כספית של 2.8% בשוק, בניכוי שינוי מדד המחירים (המנוכה מהשפעות תמהיל) בין התקופות. זוהי תוספת של 1.3 מיליארד שקל למכירות, בין היתר כמובן, "הודות" להעלאות של המחירים לצרכנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים