שתף קטע נבחר

קופה רושמת: אינסטגרם הופכת לחנות מקוונת

עם כל המותגים שרק אפשר לחלום עליהם, אינסטגרם משיקה היום את גרסת הבטא של שירות Checkout, שיאפשר למשתמשים לרכוש מוצרים ישירות מהאפליקציה. רגע, לא דיברתם על יותר פרטיות?

זארה, אדידס, דיור, H&M, יוניקלו וזו רק ההתחלה: אינסטגרם, הרשת החברתית לשיתוף תמונות וסטורי שנצאת בבעלות פייסבוק, משיקה היום שירות קופה חדש תחת השם Instagram Checkout. השירות יאפשר למשתמשי הרשת החברתית לרכוש מוצרים ישירות מאינסטגרם, מבלי להצטרך לעבור לאתרי הסחר האלקטרוני של כל מותג בנפרד. גרסת הבטא המושקת היום כוללת כ-24 מותגים מובילים, והיא זמינה בשלב זה עבור משתמשים בארצות הברית בלבד.

 

הקופה של אינסטגרם (צילום: אינסטגרם)
כך זה כבר נראה, בארצות הברית בלבד(צילום: אינסטגרם)

 

בפוסט רשמי בבלוג של אינסטגרם נכתב: "מהיום, כשאתם נתקלים במוצר שאהבתם באינסטגרם, תוכלו לרכוש אותו מבלי לצאת מהאפליקציה". ואכן, המותגים שכבר נכללים בגרסה הנסיונית יציגו כפתור חדש בצבע כחול על מוצרים שהם מפרסמים. כפתור ה-Checkout יוביל את המשתמשים לעמוד רכישה בתוך האפליקציה, שם הם יזינו את פרטיהם וגם את פרטי אמצעי התשלום. מספר כרטיס האשראי יישמר במערכת של אינסטגרם וכך הרכישות הבאות יעברו בצורה חלקה יותר. מותגי האופנה ישלמו לאינסטגרם עמלת תיווך - שהסכום המדוייק שלה לא נחשף. המותגים עצמם יקבלו את פרטי ההזמנה ההכרחיים - שמות וכתובות למשלוח, אבל לא את פרטי אמצעי התשלום.

 

כבר עכשיו אינסטגרם נחשבת לפלטפורמה מובילה עבור מותגי אופנה, אביזרים ואיפור, וגם לרשת החברתית הבולטת בקרב משתמשים צעירים, עם למעלה ממיליארד משתמשים חודשיים. היא משלבת מודעות פרסום עבור מוצרים גם בפיד, במתחם הווידאו וגם בסטורי, ובכך מצטיינת באינטראקציה בין מותגים לבין משתמשים. כעת משתמשים יקבלו באפליקציה אחת גישה לרכישת מוצרים שמפורסמים באינסטגרם - בין אם בפרסומות ובין אם בעמודי האינסטגרם של המותגים.

 

וואטסאפ, אינסטגרם ומסנג'ר (צילום: shutterstock)
יותר פרטיות? וואטסאפ, אינסטגרם ומסנג'ר(צילום: shutterstock)

 

הצעד הזה מבטא במידה רבה את החזון האמיתי של פייסבוק לשנים הקרובות: לפני כשבועיים הודיע מארק צוקרברג על שינוי כיוון רחב שיכלול את כל משפחת האפליקציות של פייסבוק (פייסבוק, מסנג'ר, וואטסאפ ואינסטגרם), כשהאימפריה כולה תתמקד בתקשורת מוצפנת, באבטחה מוגברת ובפרטיות. אלא שההצהרה ההיא נחשדה כמסתירה הרבה יותר משהיא חושפת, ונטען כי שינוי הכיוון האמיתי שלו צוקרברג מייחל הוא בהפיכת פייסבוק לשירות תשלומים רחב.

 

השקת שירות הקופה של אינסטגרם מוכיחה כי יש דברים בגו. שירות התשלומים החדש יעודד את משתמשי אינסטגרם לנדב הרבה יותר מידע ממה שהם הורגלו בעבר - לא רק כתובת מייל או קישור לחשבון הפייסבוק, לא רק תמונות, סרטונים וסטורי בכל שעה, לא רק רשימות חברים או מספרי טלפון. מי שייבחרו להשתמש בשירות ה-Checkout יצטרכו למסור לידי אינסטגרם גם פרטי כרטיס אשראי, שמות וכתובות למשלוח. התוצאה? שוב, אינסטגרם מרכזת בידיה הרבה יותר מידע, על הרבה יותר משתמשים.  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים