שתף קטע נבחר

רכבת ישראל עברה מהפסד לרווח של 5.65 מיליון שקל

הדו"חות הכספיים של הרכבת לרבעון השני של 2019 מציגים רווחים, לעומת הפסד של כ-9.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות במגזר הנוסעים ירדו ב-3% ל-182 מיליון שקל, ובמהלך המחצית הראשונה של השנה כל רכבת עשירית איחרה

חברת רכבת ישראל פרסמה אתמול (ד') בלילה את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון השני של 2019. עיון בנתוני החברה מעלה שהיא סיימה את הרבעון השני של השנה ברווח נקי של כ-5.65 מיליון שקל, שיפור לעומת הפסד של כ-9.23 מיליון שקל ברבעון השני ב-2018.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

הקו החשמלי בין המרכז לירושלים: לא שלם, כן מצליח

תושבי דרום ת"א תובעים את הרכבת: "החיים שלנו הפכו לסיוט בגלל הרעש"

רכבת ישראל מפתיעה: הנוסעים מרוצים מקרונות העמידה

 

סך הכנסות החברה מנסיעות והובלת מטענים הסתכם ברבעון בכ-653 מיליון שקל, עלייה של כ-3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, בחינה של מגזר הנוסעים לבדו מעלה שסך הכנסות החברה ברבעון השני הסתכם בכ-182 מיליון שקל, ירידה של כ-3% לעומת הרבעון המקביל. עוד מדווחים ברכבת על עלייה קלה במספר הנסיעות (16.8 מיליון לעומת 16.7 מיליון בשנה שעברה), ומנמקים את הירידה בהכנסות ממכירת כרטיסים - בירידת תעריפי הנסיעה.

עיכובים ברכבת ישראל מסילת החוף  (צילום: אלעד מימון)
רכבת ישראל(צילום: אלעד מימון)

לשמחתה של החברה, נרשם גידול בהכנסות מדמי הפעלה (406 מיליון שקל ברבעון, שיפור של כ-5%) כמו גם תוספת ממשלתית של כחמישה מיליון שקל להסכם הפיתוח. גם מגזר המטענים רשם שיפור מסוים, וברבעון השני של השנה הוא תרם כ-48 מיליון שקל להכנסות הרכבת, גידול של כ-7% לעומת שנה שעברה. זאת למרות שהיקף ההובלה (כ-2.2 מיליון טונות) לא השתנה מהותית, ועיקר הגידול בהכנסות מתחום זה מקורו בעליית תעריפי ההובלה.

 

עוד מדווחת הרכבת שהיא חתכה בקרוב לחצי את הוצאות הפרסום של החברה (1.5 מיליון שקל לעומת 2.8 מיליון בשנה שעברה), אולי כי העומס בקרונות מתנגש עם הצורך של החברה לעודד את הנסיעה שם.

 

האיחורים ברכבות

נתוני הרכבת מצביעים שמדד הדיוק הגיע במחצית הראשונה של השנה לכ-89.5% בלבד, לעומת כ-92.2% בתקופה המקבילה ב-2018. במילים אחרות, במהלך חצי השנה הראשונה של 2019 כל רכבת עשירית איחרה.

 

ברכבת טוענים שברבעון השני של השנה מדד הדיוק של החברה כבר השתפר לכ-92%, והממוצע החצי שנתי נפגע בשל השבתות ודיווחי מחלה שונים של הוועד בתחילת השנה, כמו גם מחסור בקרונות ומסילות בדגש על קו תל אביב חיפה.

 

"הקיטון בנתון הדיוק מושפע משמעותית מהחרפת העומסים בתחנות וברכבות, בעיקר בשל עמידה ארוכה של הרכבות בתחנות, והתארכות זמני העלייה והירידה מהרכבות הצפופות. זאת לצד גידול עצום בכמות זוגות האופניים המועלים לרכבת, מה שמוביל להתארכות נוספת בזמני הירידה והעלייה לרכבות", מסבירים בחברה.

קרונות העמידה החדשים ברכבת ישראל (צילום: רועי רובינשטיין)
קרונות העמידה החדשים ברכבת ישראל(צילום: רועי רובינשטיין)
 

ומה צופן העתיד? ברכבת הכניסו לאחרונה קרונות עמידה, ואלו יעבדו עד שמספר הקרונות יגדל. בחברה מדווחים שבמאי האחרון אושר רכש של 74 קרונות דו קומתיות (דאבל דק) מידי בומברדייה הקנדית, בהיקף כספי של כ-630 מיליון שקל, מתוכם שולמה מקדמה של כ-175 מיליון שקל. מועד ההגעה אינו מדווח, אולם ההערכות הן שהאספקה בפועל תארך כ-18 עד 24 חודשים.

 

לגבי חברת הבת למטענים, שדירקטוריון החברה ביקש לסגור, החברה מדווחת שהוארכה התחייבות החברה כלפי החוב שיש שם, וזאת כדי למנוע חדלון פרעון בחברה. עוד מדווחת החברה שיו"ר הדירקטוריון דן הראל ישאר שם שנה נוספת (ועד לאמצע יוני 2020), בהיקף משרה של 50%.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אחיה ראב"ד
רכבת ישראל
צילום: אחיה ראב"ד
מומלצים