שתף קטע נבחר

לקוחות שופרסל טראוול מתלוננים: "הטעו אותנו במבצע כרטיסי טיסה ב-11 אירו"

החברה הציעה מבצע ליום הרווקים הסיני שכלל טיסות לברלין, וינה ורומא ב-11 אירו. מאות טוענים: קיבלנו מספר הזמנה לטיסות, ולאחר יממה הגיעה הודעה שההזמנה לא אושרה. אחת המתלוננות: "כבר הזמנתי מלון בברלין". שופרסל: "כמקובל בתחום התיירות, הזמנת הכרטיס מובטחת רק לאחר קבלת אישור ההזמנה, כפי שהובהר ללקוחות באתר"

הטעיה? לקוחות מאוכזבים, שהשתתפו במבצע של שופרסל טראוול ליום הרווקים הסיני שהתקיים השבוע, טוענים כי קיבלו מספר הזמנה לטיסות במסגרת המבצע - ולאחר יממה קיבלו הודעה שההזמנה לא אושרה.

 

יום הרווקים: שופרסל הציעה טיסות ב-11 אירו, והאתר קרס  

שופרסל מול סופר-פארם: תחרות הפארמים עולה על טיסה

שופרסל החליטה לעזוב? לאומי קארד משיבה מלחמה

כרטיס האשראי של שופרסל עובר מלאומי קארד לכאל

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

שופרסל יצאה במבצע טיסות לאירופה ב-11 אירו לכבוד יום הרווקים הסיני שצוין ב-11.11, באמצעות חברת שופרסל טראוול. במסגרת המבצע, הציעה החברה כרטיסים לברלין, וינה ורומא במספר חברות תעופה. האתר קרס כעבור 10 דקות וחזר לפעילות 45 דקות אחרי כן עם כוכבית "המלאי אזל", כאשר מחיר הכרטיסים כבר הופיע ללא הנחת המבצע: 99-80 דולר.

   (צילום מסך)
מבצע שופרסל טראוול(צילום מסך)

לטענת הלקוחות שקיבלו הודעה כי הזמנתם לא אושרה, העובדה שקיבלו לפני כן מספר הזמנה הטעתה אותם לחשוב שהיא כן אושרה - והם אף פעלו בהתאם לכך: ערכו תוכניות וחלק טוענים כי הזמינו מלון. חלקם מתכוונים לתבוע יחד את החברה ואף פתחו לשם כך קבוצת וואטסאפ בה חברים כ-260 איש. לטענתם, הוציאו לשופרסל מכתב התראה לפני תביעה.

 

את הודעת הביטול הצרכנים קיבלו יום או יומיים אחרי פרסום המבצע, וזו לשונה: "לקוח יקר שלום, מלאי הכרטיסים למבצע יום הרווקים הסיני אזל ולכן לצערנו הזמנתך לא אושרה. לא תחויב בגין עסקה זו. אנו מודים לך על האמון ומעניקים לך קופון בסך 20 אירו מתנה להזמנות עתידיות באתר שופרסל טרוול. הקופון ימתין לך באזור האישי באתר שופרסל טרוול החל מיום 17/11/19 למימוש עד ליום 30/6/20. תודה צוות שופרסל טרוול".

   (צילום מסך מתוך פייסבוק)
אחת התלונות(צילום מסך מתוך פייסבוק)

 

טענה: קיבלו אישור לכרטוס - ההזמנה בוטלה

גורמים בענף טוענים שמדובר "בפדיחה". "אתמול בערב הם הוציאו סמס לכל הלקוחות שאזל המלאי, אחרי שחלק מהאנשים כבר קיבלו אישור אמיתי של כירטוס ואחר כך סמס ביטול. נוצר בלגן והם החלו להתקשר לאנשים בלילה ולהתנצל. במבצע כזה הרוב לא הצליחו לקנות כרטיס. אין ספק שיש להם מה לשפר במערכות שלהם", אמר גורם ל-ynet.

 

אחד הלקוחות שנפגע, לטענתו, ציין: "אחרי שכיליתי זמן רב מול האתר שלהם, הצלחתי להזמין כרטיסים. הם שלחו לי כבר מספר הזמנה וכבר נראה היה שירד לי חיוב באשראי (ככל הנראה בפועל לא ירד חיוב כזה, מ.ק). אחרי כן קיבלתי הודעת ביטול. שליחת הודעת האישור היא פשלת שיווק רצינית ביותר. אם יש מלאי מוגבל תכתבו לי 'המלאי אזל'. אל תאשרו ואז תבטלו. הם טוענים שלא היה פה כלום? אז למה הם מפצים ב-20 אירו? פישלו ועכשיו הם רוצים שאקנה דרכם עם קופון של 20 אירו. זה לא יקרה".

 

מתלונן נוסף כתב בעמוד הפייסבוק של החברה: "נכנסתי לאתר אתמול בשעה 11:00 בדיוק. במשך 45 דקות ניסיתי להזמין כרטיסים לברלין. ההזמנה צלחה כמובן לאחר 45 דקות שהאתר לא עלה ונתקע, נשלח לי מייל מאשר בנושא שההזמנה נמצאת בתהליכי אישור אצל ספקי השירות ושתוך 72 שעות אקבל עדכון מכם והיום לפני כמה דקות פשוט החלטתם לשלוח את סמס הביטול".

 

מתלוננת אחרת כתבה: "...לאחר מספר רב של ניסיונות, הצלחתי להזמין ארבעה כרטיסים לברלין. קיבלתי מספר הזמנה ושהטיסה צריכה לקבל אישור. התקשרתי לוודא מה סטטוס האישור והנציגה מסרה לי שבגלל שקיבלתי מספר אישור אז אין סיבה שההזמנה לא תאושר.

 

"לאחר שהקשבתי למה שהנציגה אמרה ולא חששתי לרגע לגביי הטיסה, הזמנתי מלון בברלין שעלה 1,450 שקל ולצערי אין לי שום אופציה לביטול עם החזר כספי. לאחר יומיים שאני רואה שלא מתקדם כלום, התקשרתי היום למוקד לברר מה קורה ונאמר לי שההזמנה שלי לא אושרה בטענה שהיו המון הזמנות.

 

"אדרוש לדעת מדוע ניתנה לי האפשרות להמשיך בתהליך ההזמנה ואף לקבל מספר אישור להזמנה כשידוע שמספר המקומות מוגבל? אני לא מוכנה לשתוק ולקבל תשובה מהנציגה ש'המערכת שלנו לא חכמה ומהירה אז אלפי אנשים הזמינו ויש רק 700 כרטיסים'. האם נראה לכם הגיוני שתתנו לאלפי אנשים את האופציה להזמין כרטיסי טיסה ולתת את האופציה למי שהזמין וקיבל אישור הזמנה להזמין גם מלון ביעד המבוקש? אם אין לכם את הכמות בשביל לצאת במבצע הזה תדעו לעצור מתי שצריך, לא לתת לעוד אנשים את הציפייה להזמנה ובסוף להגיד להם 'צר לי'".

   (צילום מסך מתוך פייסבוק)
תגובת שופרסל לאחת התלונות(צילום מסך מתוך פייסבוק)

 

שופרסל טראוול: "נכבד כל הזמנה שאושרה וחויבה"

משופרסל טראוול נמסר בתגובה: "כפי שהובהר בפרטי המבצע, הוצעו מאות כרטיסי טיסה למגוון יעדים החל מ-11 אירו ועד 99 אירו לרגל יום הרווקים הסיני. לאור אטרקטיביות תנאי המבצע, בוצעו אלפי הזמנות בו זמנית וכמקובל בתחום התיירות, הזמנת הכרטיס מובטחת רק לאחר קבלת אישור ההזמנה כפי שהובהר ללקוחות באתר. שופרסל טרוול פועלת כדי להטיב עם לקוחותיה במלוא השקיפות ומתחייבת לכבד כל הזמנה שאושרה וחויבה במסגרת המבצע. יודגש למען הסר ספק כי לא התבצע ולא יתבצע חיוב ללקוחות שלא אושרה עבורם ההזמנה".

 

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עופר מרום, מסר: "ביום של מבצעים ובעידן של הלואו קוסט, כשניתן למצוא טיסות במחירים של עשרות שקלים בסך הכל, אי אפשר לטעון לחוסר תום לב - שהרי מחיר הטיסות נמוך מאוד לפעמים. בתי המשפט, שנדרשים לעיתים לדון בשאלה כזו, מבחינים בין מחיר מבצע לטעות וטוענים כי הנחה גבוהה מדי - למשל, 100 שקל לכרטיס במקום 1,000 שקל - אין בה תום לב ולא תמיד מחייבת את המפרסם. לעמדת המועצה לצרכנות, פרסום מחיר שאינו המחיר האמיתי עלול להטעות את הצרכן, ואין לאפשר פרסום מטעה בעניין כה מהותי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום מסך
מבצע שופרסל טראוול
צילום מסך
מומלצים