שתף קטע נבחר

חששה להידבק בקורונה וכמעט איבדה את חייה

מערכת הרפואה מרחוק שפיתחה פמי פרימיום כתשתית לאומית עבור משרד הבריאות, בתי החולים, קופות החולים וחברות הביטוח יודעת לאתר לכל פציינט בכל רגע נתון את הרופאים המומחים והמטפלים המתאימים לו בזמן אמת ובכך היא מקצרת את זמני ההמתנה ומייעלת במקביל את עבודת הרופאים

א.מ. התעוררה באמצע הלילה כשכאבים עזים מפלחים לה את הבטן. אבל החשש מהגעה למיון בימים אלה של קורונה, היה חזק יותר. למזלה הרב, פוליסת ביטוח הבריאות של א.מ. כוללת את שירותי הרפואה מרחוק של פמי פרימיום ומאוד יכול להיות שזה מה שהציל את חייה.

 

רופא מומחה במחלות פנימיות ענה מייד לקריאה ובדק את המטופלת במערכת הרפואה מרחוק והבין שמדובר באירוע שדורש התערבות כירורגית. למרות השעה המאוחרת ותוך מיצוי יתרונות מערכת הטלמדיסין הוא שילב בייעוץ מרחוק בתוך מספר דקות גם רופא גינקולוג שביקש מהמטופלת לגעת בבטנה ולתאר את עוצמת הכאב.

 

הממצאים היו חד משמעיים: על א.מ. לעבור פרוצדורה כירורגית מיידית. ממצאי הבדיקה הועברו ON LINE לבית החולים ועד שא.מ. הגיעה לשם, כבר הוסדרה לה בדיקת אולטרה סאונד, מבלי שום צורך להתעכב במיון. לאחר אימות החשד של הפנימאי והגינקולוג הוכנסה א.מ. לניתוח מהיר במסגרתו בוצע ניתוח חירום וכך, דווקא הרפואה מרחוק קיצרה את לוחות הזמנים והצילה את חיי המטופלת, שעלולה הייתה להמתין זמן יקר מידי לו הייתה מגיעה למיון בלי האבחנות המוקדמות של הרופאים המומחים.

 

פרופ' פיני הלפרין, מנהל מערך הרפואה מרחוק של פמי פרימיום, ועד לא מכבר מנהל חדרי המיון של המרכז הרפואי איכילוב, מציין כי האירוע המדובר שהתרחש בשבוע שעבר היה אומנם מצב קיצון בריאותי, אך בכ-80% מהמקרים, הטיפול במסגרת הרפואה מרחוק מתחיל ומסתיים מבלי שהמטופל צריך לצאת מהבית. "מערכת הטלמדיסין שפיתחה חברת הבת שלנו, 'אומנו' המותאמת לגופי בריאות גדולים כגון בתי חולים, קופות חולים, צה"ל, שב"ס וחברות ביטוח פשוט מייתרת ברוב המקרים את המגע הפיזי בין המטופל לרופא."

 

פרופ' הלפרין מוסיף ומדגיש כי: "באמצעות מודלים יחודיים שפיתחנו, המערכת שלנו יודעת לאתר בכל רגע נתון רופאים מומחים ומטפלים זמינים בזמן אמת 'ולשדך' להם פציינטים רלוונטיים ובנוסף המערכת מייעלת את זמן העבודה של הרופא באמצעות ניהול מרכזי ומקצרת בצורה משמעותית את זמני ההמתנה לתורים עבור המטופלים. יש לציין כי המערכת נכנסה בחודשים האחרונים לשירות גם במרפאות החוץ ומרפאות טרום הניתוח של בתי חולים ומסייעת לרופאים לנהל בצורה אופטימלית את הטיפולים הנדרשים מרחוק ולמטופלים לקבל שירות מעולה.

 

"עם זאת, בדיוק כמו במקרה של א.מ. ככל שחלילה עולה צורך רפואי בבדיקה פיזית או אף בהפניה לאשפוז, אנחנו לא מהססים", הוא מדגיש.

 

יותר מ- 120,000 בדיקות וטיפולים וירטואליים בחודש

מגפת הקורונה משנה לא רק את אורחות חיינו הפרטיים אלא גם התנהלויות מסורתיות בכלל, ואת הפרקטיקה שבה אנו צורכים שירותי רפואה בפרט. איציק חמו, מנכ"ל קבוצת פמי פרימיום, החברה שהקימה את התשתית הלאומית לרפואה מרחוק בישראל ומשרתת את בתי החולים, קופות החולים, חברות הביטוח וארגונים גדולים, מאשר כי מאז פרוץ מגפת הקורונה בישראל, ניכרת עלייה של מאות אחוזים בשיעור הטיפולים והייעוציים הרפואיים שמספקת החברה באמצעות רופאים מומחים – הן של בתי החולים והקופות השונות והן באמצעות רופאי החברה – רובם המכריע ראשי מחלקות בבתי חולים וסגניהם. "אנחנו מספקים לא רק נגישות מלאה – בכל זמן ומכל מקום, אלא מקפידים מאוד על איכות הרפואה – קודם כל ברמת הרופאים אבל גם ביכולות הטכנולוגיות שאנחנו מפתחים ומעדכנים כל העת בחברת הבת שלנו 'אומנו'".

 

אטל מולכו פיליבה משנה למנכל פמי פרימיום  (צילום: הלל מאיר)
אטל מולכו פיליבה, משנה למנכ"ל פמי פרימיום (צילום: הלל מאיר)

המשנה למנכ"ל פמי פרימיום, אטל מולכו פיליבה, מציינת כי החודשים האחרונים האיצו תהליכים, ואלפי רופאים בבתי חולים, ובקופות הבינו את יתרונותיה העצומים של מערכת הטלמדיסין של פמי פרימיום בכל מה שקשור ליכולת להמשיך לספק שירות איכותי ורציף באופן יעיל ואופטימלי על ידי המערכת, "נראה כי התהליכים שכולנו חווים בחודשים האחרונים ישנו את פני הרפואה באופן עמוק ורחב – וגם הרבה אחריי שמגפת הקורונה תסתיים. הטיפול במערכת עונה לצורך המלא של המטופל ולא רק לעצם המפגש עם הרופא. הרפואה מרחוק היא כבר ממש לא לוקסוס או משהו 'עתידני'. היא כאן והיא כאן כדי להישאר. אנו עדים למאות אלפי טיפולים וייעוציים רפואיים שכוללים טיפול מלא ואופטימלי בחולה, ביצוע ייעוץ וטיפול מרחוק עם רופא מומחה, קבלת המרשם עד הבית והמשך מעקב של הרופא והמטופל – וכמובן לא רק בקורונה אלא במגוון הדיסציפלינות הרפואיות, כגון: רפואת משפחה וילדים, רפואת מומחים - כולל מעבר של מרפאות החוץ בבתי החולים לרפואה מרחוק, הכנות לניתוח ובדיקה של רופא מרדים מרחוק, פסיכיאטריה וטיפולים פסיכולוגים, תזונה ואורח חיים בריא, התפתחות הילד ושיקום.

 

העדויות מהשטח מצביעות על רמת שביעות רצון גבוה מאוד הן בקרב רופאים והן בקרב מטופלים ומספרות את סיפורה של המהפכה. בחודשים מרץ ואפריל בלבד, כמות הטיפולים והייעוצים הרפואיים מרחוק, חצתה את רף ה-120,000 מטופלים והיתרונות הופכים למוחשים והכרחיים בכל בית בישראל. כך, לדוגמה, בתחום רפואת משפחה וילדים בעוד הביקושים בימים אלו עולים במאות אחוזים מידי יום, השימוש העולה ברפואה מרחוק ייצר נתון מדהים - ירידה של עשרות אחוזים בכמות ההפניות למיון! כי במקרים רבים פשוט כבר לא צריך להגיע ואת המיון אפשר להשאיר פנוי למקרים דחופים בלבד, כפי שמעיד ט.א. בן ה-60 שכבר היה בדרך למיון בשל כאבים עזים באזור הצוואר עם פריחה קלה. אשתו שחששה מהדבקות בקורונה ביקשה ממנו להיבדק ברפואה מרחוק והתוצאה- בלי לצאת מהבית: רופא עור טיפל בו באמצעות מערך הרפואה מרחוק של פמי פרימיום ואבחן שלבקת חוגרת. המטופל קיבל טיפול תרופתי מיידי ונמצא במעקב של רופא פנימאי. כל הטיפול התבצע בזמן שהמטופל נמצא בביתו.

 

לפרטים נוספים, לחצו כאן>>

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים