שתף קטע נבחר

הופצו המחשבים הראשונים בפרויקט מחשב נייד לכל ילד

פרויקט "נייד לכל ילד" עובר לשלב הפילוט: עשרה מחשבים ראשונים נמסרו לילדים לצורך בדיקה

פרויקט "מחשב נייד לכל ילד" (OLPC) יוצא לדרך. ראשי הפרויקט, הפועל בחסות האו"ם, הודיעו אתמול (ד') כי עשרת המחשבים הראשונים יימסרו לילדים במסגרת שלב ניסוי פתוח.

 

תוכנית "נייד לכל ילד" נועדה לספק מחשבים זולים מאוד לילדים במדינות מתפתחות ומדינות עולם שלישי במטרה לגשר על הפער הדיגיטלי.

 

המחשבים, אשר נבדקו בידי פקידי ממשלה בארה"ב, ישווקו במחיר של 125 דולר. ראש הפרויקט, הפרופסור ניקולס נגרופונטה מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), הביע תקוותו כי המחיר ירד לרמת היעד של 100 דולר בלבד עד שנת 2008.

 

נגרופונטה, שהוא גם ממקימי מעבדת התקשורת של MIT, הסביר לכתב TechTree בהודו, כי בשבועות הקרובים יעברו המחשבים גם מבחני עמידות, במטרה לבדוק את הישרדותם בתנאי חום קיצוניים, בוץ, אבק ואפילו "התעללות שגרתית" בידי ילדים.

 

חשמל בסיבוב

ה-XO1 (שם הדגם של "מחשב מאה הדולר"), מצויד במצלמה, מיקרופון ויכולות רשת אלחוטית (WiFi). בכל מחשב יש 128 מגהבייט זיכרון RAM, והתקן זיכרון-הבזק (Flash) בן חצי גיגהבייט, המחליף את הדיסק הקשיח כאמצעי אחסון. את החשמל הנדרש לפעולתו, ניתן לייצר באמצעות ידית-סיבוב (מנואלה) המחוברת למחשב. מערכת ההפעלה היא לינוקס, מערכת ההפעלה הפתוחה והחינמית.

 

על אף הביקורת שספג הפרויקט מחלק מבכירי התעשייה, מספר מדינות כבר מראות התעניינות. ארגנטינה, ברזיל, לוב, ניגריה ותאילנד - כולן הביעו רצון להכניס את המחשבים לבתי הספר שלהן. הייצור השוטף יחל כאשר היקף ההזמנות יגיע לחמישה מיליוני יחידות לפחות. מחשבים ראשונים יגיעו לידי ילדים במדינות אלה, כבר בתחילת 2007.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
האב הגאה עם בן הטיפוחים. נגרופונטה השבוע
צילום: רויטרס
מומלצים