שתף קטע נבחר

דלק מגלים את הספורט

נראה כי בדלק מוטורס הפנימו את תרומתה התדמיתית של גרסה ספורטיבית להיצע. וזה אומר (אולי) חדשות טובות לחובבי ההגה בארץ

"אנו מבינים היום שבשלב מסוים נצטרך להביא מוצרי נישה, או יותר נכון מכוניות ספורטיביות, גם עבור ארסנל הדגמים המיובאים", כך מספרים לנו אנשי דלק מוטורס, יבואנית פורד. והכרה זו אינה מקרית, ובוודאי שאינה מגיעה מוקדם מדי.
צריך לזכור כי בשנת הדגם 2004, פורד פוקוס כבר לא תהיה צעירה במיוחד. למעשה, היא תחגוג כבר חמש שנים להולדתה, גיל מופלג למדי בתעשיית הרכב. מה עוד שיעברו כמעט שנתיים ממתיחת פנים אחרונה, ובסך הכל שנה לפני הצגת דור חדש.
ומה כל זה אומר? שכך או אחרת יהיה צורך עז לרענן את המוצר, להוסיף לדימוי ולמשיכה שלו בשוק הישראלי. ותפקיד זה, כידוע וכמקובל, תפור בדיוק על גרסאות ספורטיביות.

שינוי קו

אין זה סוד כי בעבר העדיפו אנשי דלק מוטורס לוותר על גרסאות שכאלה, והעדיפו להתמקד בדגמים שגרתיים ופופולריים יותר בארץ. אתם יודעים, 1.6 או 2.0 ליטר, תיבה אוטומטית ואבזור מקובל. מה שנהוג לכנות "חבילה אטרקטיבית לרוכש הממוצע".
למען האמת, לפחות במקרה של הפוקוס קשה להאשים אותם. קצת מפתיע אמנם כאשר מדובר במכונית שזכתה לשבחים על יכולת דינמית גבוהה, אך עד לפני מספר שבועות, לא ניתן היה לרכוש אפילו באירופה פוקוס חזקה וספורטיבית יותר מה-2.0 ליטר, 131 כ"ס המוכרת לנו. בפורד אמנם השתעשעו עם גרסאות ספורטיביות כמו ה-RS, ודברו הרבה על ST, אולם אלה לא הוצעו למכירה. רק בשבועות האחרונים נעשה שינוי מסוים, עם נחיתתה של ה-ST170 באולמות התצוגה. ואצלנו?

היצע מורכב

אם תכניות עכשוויות לא ישתנו, גם אנחנו צפויים לגישה מרעננת יותר. אבל מה בדיוק? ובכן, כאשר מדובר בגרסאות ספורטיביות, סיפורה של הפוקוס מעט מסובך. מצד אחד יש את ה-ST170 האמורה, שעושה שימוש במנוע 2.0 ליטר המייצר 170 כ"ס, תיבת שישה הילוכים ונתוני מהירות ותאוצה לא רעים – 8 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. אך מה על ה-RS הממוקמת גבוה ממנה, זו שהשקתה הרשמית נדחתה כבר מספר פעמים? לזו מנוע 2.0 ליטר מוגדש, עם הספק מרבי של 230 כ"ס וביצועים הרבה יותר טובים. ויש בקנה (כנראה) אפילו גרסה חזקה עוד יותר, שתכונה - כמו בעבר – קוזוורט' ותציע מנוע מוגדש חזק עוד יותר, יחד עם הנעה כפולה ודימוי מנצחת ראלי.
בדלק עוד לא משוכנעים מה כדאי, ובודקים את הנושא בכובד ראש. כך שנותר בעיקר לנחש, ולהעריך כי לפחות כרגע טובים יותר סיכויי ה-RS המוחצנת משמעותית כמקדמת תדמית, על-פני ה-ST בעלת המראה הצנוע והתמים. כמו שאומרים שם, "אם יתברר שניתן למכור 20 דגמי RS בארץ, נעדיף זאת על-פני 80 דגמי ST".
בכל מקרה, צריך לקחת בחשבון שההבדלים מבחינת מחיר בין ה-RS ל-ST אמורים להיות משמעותיים, וכי בפורד התכוונו במקור לייצר כמות מוגבלת למדי מהגרסה החזקה יחסית. אגב, האפשרות להביא את הקוזוורט' המוזכרת, זו שטרם הוצגה, נפסלה מראש מאותם טעמים.

פתיחת דלת

אבל דבר אחד ברור. הגעתה ארצה של פוקוס ספורטיבית עשויה בהחלט לפתוח את הדלת גם עבור גרסאות חזקות וספורטיביות אחרות מתוצרת פורד. אז נכון, בינתיים פוסלים בדלק את ההיגיון בייבוא מונדיאו ST220, אולם דווקא גרסה ספורטיבית עתידית לפיאסטה נראית להם מעניינת. גם כאן, יש לזכור, מדובר במכונית שתוצג בעוד שנה לפחות. חזון אחרית הימים?

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פורד ST170. מראה צנוע ותמים...
RS. מקדמת תדמית...
עדיפה
אולי בסוף תהיה גם מונדיאו ST220
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים