הכי מטוקבקות
    רכבת כפר סבא-תל אביב יוצאת לדרך
    תחנת הרכבת בגבול כפר סבא והוד השרון תיפתח בעוד חודשיים, התוכנית: 500 אלף תושבים ייסעו ברכבת כל שנה, 54 רכבות ידהרו כל יום על המסילה, זמן הנסיעה לתל אביב: כ- 25 דקות

    כ- 54 רכבות ידהרו מדי יום על מסילת הברזל החדשה בין כפר סבא לתל-אביב. בכל רכבת צפויים להיות כ- 1,300 נוסעים רק מהוד השרון וכפר סבא. מהתחנה הנקראת "נורדאו", שתיחנך ב- 15 במרס השנה, יוכלו הנוסעים לעקוף את פקקי התנועה ולהגיע לתל אביב תוך כ- 25 דקות.
    מי שלא שותף לחגיגת פתיחת התחנה, שעלות בנייתה עומדת על 30 מליון שקל, הם תושבי הוד השרון. לדבריהם, כניסת התחנה, הממוקמת על גבול שתי הערים, פונה לכיוון כפר סבא ומקשה עליהם את הגישה למקום. מסלול הרכבת יחל בכפר סבא, יעבור דרך תחנת ראש העין צפון, משם יגיע לצומת סגולה בפתח תקוה, בני ברק והתחנה הסופית תהיה ליד אוניברסיטת תל אביב.
    הרכבת הראשונה תצא לפני 06:00 בבוקר והאחרונה ב- 22:00 בלילה. לדברי רכבת ישראל, כ- 500 אלף נוסעים מהאזור צפויים לנסוע על הרכבת בשנה הראשונה, בתקווה שמספרם יילך ויגדל. דובר הרכבת, בני נאור, מציין כי החברה מודעת לשעות העומס, ולכן בבוקר ייצאו בכל שעה שתי רכבות מכפר סבא לתל אביב. גם בשעות אחר הצהריים ינועו שתי רכבות לכיוון כפר סבא. מחיר הנסיעה לא נקבע סופית, אך ההערכה היא שמחיר כרטיס בין כפר סבא לתל אביב יעמוד על 12 שקל.

    תחבורה ציבורית מכפר סבא

    הנוסעים שיגיעו ברכבם לתחנה יגלו כי נבנו עבורם כ- 300 מקומות חנייה המיועדים לכלי רכב פרטיים. בנוסף הוקצו מספר מקומות מיוחדים עבור נכים ו- 50 מקומות חנייה עבור אופנועים. לא רחוק משם הוקמו מקומות חנייה עבור אוטובוסים. הכי חשוב: החנייה ללא תשלום. לדברי רכבת ישראל, כדי להגיע לתחנה בתחבורה ציבורית, תקים חברת "אגד" שני קווי אוטובוס חדשים בכפר סבא: קו אחד יגיע משכונת קפלן במערב, והשני ייצא משכונת ותיקים במזרח. שני הקווים יעברו גם במרכז העיר. ב"אגד" לא פירטו אילו קווים יוקצו עבור הרכבת, ומסרו בלקוניות: "באופן מסורתי, נוהג 'אגד' לשתף פעולה עם רכבת ישראל ולספק שירותי תחבורה ציבורית משלימה. לקראת פתיחת התחנה החדשה מתוכננים מסלולי אוטובוס שישרתו את הנוסעים. לעת עתה נדחתה פתיחת הרכבת, והקווים שהציעה 'אגד' נמצאים באישור משרד התחבורה".
    ברכבת ישראל וב"אגד" לא מסרו, האם ייפתחו קווי אוטובוס נוספים שישרתו את תושבי הוד השרון ורעננה החפצים לנסוע ברכבת. נכון לעכשיו, תושבים אלו ייאלצו לנסוע לכפר סבא, ומשם לקחת אוטובוס נוסף לתחנה.
    ברכבת ישראל מבהירים, כי כשיתקרב תאריך הפתיחה הרשמי של התחנה, יתפרסם באינטרנט מידע הנוגע ללוחות הזמנים ותחנות העצירה של הרכבת. כיום ניתן לקבל את המידע על הרכבת במענה קולי מיוחד שנועד לשרת את האזרחים.

    בעיה של גישה

    את השמחה שבפתיחת התחנה עלולה לקטוע הוועדה המקומית לתכנון ובנייה "הדרים" בהוד השרון. לפני כשבועיים הגישה הוועדה את התנגדותה לוועדה המחוזית בטענה שלתושבי הוד השרון אין גישה נוחה לכניסה לתחנה. לדבריהם, הנוסעים שירצו לנסוע לרכבת, ייאלצו לבצע עיקוף גדול כדי להגיע לחניות. מהנדס הוועדה, דימיטרי מזו: "יש סיכוי שבשעות הפקקים יעדיפו הנוסעים לנסוע ישירות לתל אביב במקום להיתקע בפקקים הפנימיים. אין היגיון במיקום התחנה כעת, בגלל בעיות הנגישות שלה. התחנה היתה צריכה להיות בתחום המוניציפלי של הוד השרון".
    מזו הוסיף, כי בעבר פיתחו חברי הוועדה הומור שחור לגבי מיקום התחנה וקראו לה "התחנה האחרונה" בגלל מיקומה בין שני בתי קברות.

    קישורים ממומנים
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "רכבת כפר סבא-תל אביב יוצאת לדרך"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    אקספרס שרון
    צילום לע"מ
    הנוסעים יוכלו לעקוף את הפקקים ולהגיע לתל אביב תוך כ- 25 דקות
    צילום לע"מ
    מומלצים