שתף קטע נבחר

סקר: ל-54% מהציבור חשוב לקנות מוצרים ממותגים

סקר חברת מידע שיווקי סי.איי עבור שיאון אינפו: הקבוצה הנתפסת כמחשיבה יותר קניית מותגים, היא קבוצת הצעירים. 57% מאמינים שמותגים ידועים הם גם מוצרים טובים יותר. 66% סבורים כי מותגים משפיעים על חיינו יותר מבעבר

למותגים, מסתבר, יש חשיבות בתהליך הקנייה אצל רוב הציבור הישראלי. סקר חדש שערכה חברת מידע שיווקי סי.איי עבור מהדורת "המותגים המשפיעים של 2005" בעריכת שיאון אינפו, מגלה כי יותר ממחצית מהציבור (54%) מצהירים כי חשוב להם לקנות מוצרים של מותגים ידועים. עבור 4% נוספים חשיבות המותג תלויה במוצר. עם זאת, 40% מצהירים כי הם אינם מושפעים כל כך ממותגים.

 

על פי הסקר, באוכלוסיה צעירה (גילאי 18-29), קניית מוצרים של מותגים ידועים חשובה יותר, כשחשיבות המותגים פוחתת עם העלייה בגיל. אגב, חשיבות המותגים קיימת גם בקרב שכבות הכנסה נמוכות, ולא רק באוכלוסייה מבוססת כלכלית.

 

על פי הסקר, הקבוצה הנתפסת כמחשיבה יותר קניית מותגים, היא קבוצת הצעירים (במיוחד בני נוער, אך גם ילדים). נשים נתפסות כמחשיבות יותר קניית מותגים בהשוואה לגברים (27% לעומת 9%), למרות שלגבי עצמן הן אינן מצהירות שהם קונות מותגים יותר מגברים.

 

רוב הציבור, 57%, מחשיב קניית מותגים לא רק בגלל צורך חברתי, אלא גם בגלל שהוא מאמין שמותגים ידועים הם בדרך כלל גם מוצרים טובים יותר. גילאי 18-49, קושרים יותר בין מותגים ידועים לאיכות בהשוואה לאוכלוסיית גילאי 50 ומעלה.

 

מהסקר עולה עוד, כי למרות ש-54% מהציבור הצהירו כי חשוב להם לרכוש מוצרים של מותגים ידועים, רק כרבע נוהגים לרכוש מוצרים של יצרנים קבועים. למעלה משני שלישים לא מגלה נאמנות ליצרן קבוע ונוהג לרכוש מוצרים של יצרנים שונים. בעלי הכנסה גבוהה נאמנים יותר למותגים קבועים. 

 

הסקר מגלה נקודה מעניינת נוספת: רוב הציבור, 58%, סבור כי למותגים ידועים ישנה השפעה רבה או רבה מאוד על החלטות קנייה. 28% נוספים סבורים כי למותגים השפעה בינונית על החלטות קנייה. רק 7% סבורים כי מותגים משפיעים מעט מאד או כלל לא משפיעים על החלטות קנייה. בעלי הכנסה ממוצעת ומעלה, גילאי 18-49 ומשפחות עם ילדים, סבורים יותר מאחרים כי מותגים משפיעים במידה רבה על החלטות קנייה.

 

עוד מגלה הסקר, כי למעלה משני שלישים מהציבור סבורים כי מותגים משפיעים על חיינו היום יותר מבעבר, כאשר צעירים בגילאי 18-29 וגברים סבורים יותר מאחרים כי השפעת המותגים גוברת כיום. 7% מהציבור סבורים כי ההשפעה של מותגים על חיינו היום דומה לעבר. לעומתם, 16% מהציבור סבורים כי מותגים משפיעים חיינו היום פחות מבעבר. אוכלוסיה זו מאפיינת יותר מבוגרים (גילאי 50 ומעלה), שחלקם ככל הנראה חשים כיום פחות צורך לרכוש מותגים, או שאינם מתחברים למסרים שמועברים דרך המותגים.  עם זאת, גם בקרב המבוגרים, הרוב (כ-60%) סבורים שמותגים משפיעים כיום יותר מבעבר.

  

מידת ההשפעה של מותגים

 

למותגים יש השפעה רבה על הרגלי קנייה בתחומים שונים. אולם קיימים הבדלים בין התחומים לגבי מידת ההשפעה.

הסקר בחן את מידת ההשפעה של מותגים, בתחום הרכב, האופנה, המזון (לא כולל משקאות) והתקשורת.

 

בתחום הרכב נמצאה מידת ההשפעה הגבוהה ביותר של מותגים, במיוחד בקרב גברים, ובקרב גילאי 18-49.

 

במקום השני נמצאת האופנה. צעירים (גילאי 18-29) ובעלי הכנסה ממוצעת ומעלה ציינו יותר מאחרים כי מותגים משפיעים במידה רבה על הרגלי קניה בתחום האופנה. בתחומי המזון והתקשורת קיימת מידה מעט נמוכה יותר של מותגים. הסביה לכך היא שהשימוש במותגי הרכב והאופנה נעשה בדרך כלל לעיני כל ובמקומות ציבוריים, בעוד שבתחום המזון ובחלק ממוצרי התקשורת השימוש במותגים נעשה בדרך כלל בבית. כמו כן, בחלק ממוצרי התקשורת מדובר במותגים לא מוחשיים. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חנות למותגי אופנה. הצעירים רוצים להראות
רכב. השפעה רבה של מותגים על גברים
מומלצים