שתף קטע נבחר

מיתון? תושבי נתיבות חוגגים מתחם קניות חדש

גלובוס סנטר, שנבנה בעיר הדרומית בהשקעה של יותר מ-30 מיליון שקל, מציג מותגים שעד כה, התושבים נאלצו לנסוע לאזורים אחרים כדי לקנותם. היזמים: "כך הכסף נשאר בעיר"

למרות מזג האוויר החורפי ששרר אמש (יום ג') בעיר נתיבות, אלפי אנשים עשו דרכם למרכז המסחרי החדש, מתחם גלובוס סנטר, שנבנה בהשקעה של יותר מ-30 מיליון שקל. בעיר שרק באחרונה הצטרפה לסצינת מועדוני הלילה, מדובר באירוע שמשך רבים מתושבי המקום.

 

ריח פופקורן מתוק קידם את באי המקום, שבו נמצאים המותגים האהובים על כמעט כל ישראלי, בהם פוקס, קסטרו, הום סנטר וגולף. חלק מהחנויות עדיין לא נפתחו, אבל עד פסח, עונת הקניות, מבטיחים יזמי המתחם כי רובם יהיו פתוחים. 


מבקרים בכניסה לאחת החנויות בערב הפתיחה (צילום: אילנה קוריאל)

 

גבי טרבלסי (28), יליד נתיבות ואחד משלושת היזמים, רואה בהקמת המתחם לא פחות מאשר שליחות. "הכסף נשאר בעיר", הציג בגאווה את האני מאמין שלו בשיחה עם ynet. "אנחנו מאמינים בתושבים. הבאנו להם את כל הרשתות המובילות בארץ".

 

כשהוא מתבקש לנתח את הפרופיל של הלקוח ה"נתיבותי" הממוצע, טרבלסי עונה בקצרה. "מדובר באדם שאוהב להתלבש וללבוש מותגים, לקנות דברים טובים ולעשות חיים טובים. הם הקניינים הכי טובים של קסטרו, גולף ופוקס. פשוט חסכנו להם את הנסיעה. אמנם הם ממעמד סוציו-אקונומי בינוני עד נמוך, אבל בסופו של דבר הם צרכנים, וצרכנים טובים".

 

"למרות המשבר, איש לא משך את ידיו מהמיזם"

ברקע ליריית הפתיחה החגיגית של מתחם הקניות החדש, מרחף לו בשקט גם המשבר הכלכלי. טרבלסי הצעיר מתייחס אליו בביטול, יחסית. "כל אחד עושה את החשבון שלו. פה בנתיבות דווקא לא חשים את המשבר".

 

אל טרבלסי התלוותה גם אמו, רותי (53), שנראתה לבושה לחתונה, כאילו הובילה את בנה לחופה. "זו היתה עבודה של כל כך הרבה חודשים מסביב לשעון", הסבירה האם הגאה, "צריך לכבד את זה".

 

נסים ברכה (43), שותפו של טרבלסי, אמר ל-ynet כי המשבר הכלכלי לא השפיע על לקוחותיהם. את ההכנות לבנייה החלו לפני שבועת הנדל"ן האמריקנית התפוצצה, ולפני שהמשבר החל להכות גלים גם בישראל. "שיווקנו את המתחם במחירים אטרקטיביים. למרות המשבר, איש לא משך את ידיו מהמיזם".

 

כשברכה נשאל מדוע בחר דווקא בנתיבות - עיר שידועה בעיקר בזכות הבאבות שלה - הוא חייך. "בבדיקה שעשינו באמצעות חברה חיצונית התברר כי יש כוח קנייה גדול בעיר. אלא שבנתיבות לא היו מותגים ארציים, ואנשים נאלצו לנסוע עד באר-שבע או אשקלון על מנת לרכוש אותם".

 

לדברי ברכה, באמצעות כרטיסי האשראי ניתן היה לראות היכן הצרכנים עושים את רכישותיהם,

 "אז למה בעצם שלא לקרב להם את המותגים האהובים עד הבית?" ברכה גם מוכן לזמנים קשים. "זו השקעה ארוכת טווח. החזר הרווח רחוק מאוד". נוסף על כך, הוא הסביר כי מעבר לרווח, משמח אותו לדעת שהחנויות החדשות יספקו כ-150 מקומות עבודה חדשים לתושבי האזור. 

 

לדברי נציג "דנישרא", הצלע השלישית של השותפות הכלכלית, החברה הצטרפה לשני היזמים בגלל שראתה בעיר הדרומית פוטנציאל גדול לרווח. "ראינו שניתן להרוויח, אבל דרוש לכך אורך נשימה וסבלנות. צריך לדעת לפעמים להתעלם מתקופות קשות".

 

לקראת הפתיחה הפיצו היזמים הודעה לעיתונות שכותרתה "מיתון? בנתיבות חושבים אחרת". כל שנותר כעת לראות הוא האם הם ימשיכו לחשוב כך גם בעוד שנה.


פורסם לראשונה 24/03/2009 21:27

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מבקרים במתחם החדש
צילום: אילנה קוריאל
מומלצים