שתף קטע נבחר

נחישות מעוצבת

בגיל 16 אמר יותם סולומון ביי ביי להורים ועקר ללוס אנג'לס במטרה אחת: להצליח. שבע שנים מאוחר יותר אנו מוצאים אותו מעצב בגדים למפורסמות ולעשירות של הוליווד

יותם סולומון, צעיר ישראלי בן 23, ידע מאז ומתמיד שהעתיד שלו נמצא בלוס אנג'לס. וכך, כבר בגיל 16, הוא הודיע להורים שהוא נוסע. ההורים מצידם ידעו שאין מה להתווכח עם הילד, העניקו לו את ברכתם ושלחו אותו להצטרף לאחיותיו הגדולות, שהתמקמו בעיר המלאכים כבר מספר שנים קודם לכן.

 

שנים ספורות בלבד עברו על סולומון הצעיר בארה"ב לפני שהתבסס כמעצב אופנה נחשב המעצב בגדים יוקרתיים ליפהפיות ומפורסמות דוגמת ויקטוריה בקהאם, קים קרדשיאן וקרינה סמירנוף (נו, זאת מ"רוקדים עם כוכבים").

אז איך מצליח פספוס צעיר שכזה לכבוש את הוליווד, מקום בו

התחרות להלביש את המפורסמים קשה לא פחות מהתחרות של שחקנים על תפקיד שיהפוך אותם למפורסמים? בשביל לענות על השאלה הזאת, צריך להכיר את יותם.

"עד לפני מספר חודשים, לא לקחתי לעצמי יום חופש בשבוע. עבדתי שבעה ימים בשבוע, מסביב לשעון", אומר סולומון. "ישנתי רק כשהייתי צריך לישון, עבדתי ללא הפסקה, אבל באיזשהו שלב, לפני כמה חודשים, החלטתי שמספיק ולקחתי לעצמי את יום ראשון כיום חופש".

 

הנחישות של יותם להצליח היא זו שגם דחפה אותו בשנות התיכון לעבור לאל.איי ואחר כך להתמיד ולנסוע מידי בוקר מהעיר לסימי וואלי, שם למד בתיכון נחשב לאמנויות וטכנולוגיה. "בהתחלה הלכתי לבוורלי היי, אבל זה ממש לא התאים לי. למזלי, מישהו סיפר לי על התיכון לאמנויות שהיה אמנם רחוק מהבית, אבל היה בית ספר בעל רמה והיה שווה את הנסיעה הארוכה. למדתי שם מוזיקה, כי אני מנגן בכינור שנים, ואחר כך עברתי לוויולה. סיימתי את בית הספר עם פרס האורקסטרה. למרות האהבה הגדולה שלי למוזיקה, תמיד נמשכתי לאופנה וכשסיימתי את הלימודים, החלטתי ללמוד אופנה בבית הספר אף.איי.די.אם".

 

מייד לאחר סיום לימודיו, החליט יותם לפתוח את חברת האופנה שלו הנקראת בפשטות על שמו: יותם סלומון.

 

טוב, תסביר לי איך בחור צעיר ולא מוכר בתחום מצליח להרים עסק. מאיפה בא המימון?

"מההורים, מ-Jewish Free Loan Association (או בקיצור JFLA), אירגון יהודי שכדאי לרבים לזכור את שמו כי הוא מסייע ליהודים לקבל הלוואות סטודנטים לצורך פתיחת עסקים והם סייעו לי מאוד. היו לי גם משקיעים שהאמינו בי ותמכו בי".

 

איפה מוצאים משקיעים כאלו?

"אלו אנשים שהכרתי ושהאמינו בי כמעצב אופנה וכולם הצליחו לקבל את ההשקעה שלהם בחזרה".

אני מעריכה שזה לא עניין זול להקים עסק לעיצוב אופנת יוקרה.

"מאוד יקר. מדובר בסכום בן שש ספרות, צריך לשכור מקום, לעשות פרסום, לשכור יח"צנים לקנות מכונות תפירה, בדים, עובדים. אחר כך, כשיש כבר קולקציה, צריך לעשות תצוגות והן גם עולות הון, כי צריך לפרסם את האירוע, להביא קייטרינג, ואלה פארקינג, אנשים לא מבינים במה זה כרוך".

 

קהל מצומצם

ההימור של יותם הסתבר כמוצלח. קולקציות הבגדים שלו, וכן הנעליים שהתווספו בהמשך, תפסו את תשומת ליבם של שחקני ועשירי הוליווד ועד מהרה התחילו ההזמנות לזרום למפעל שבדאון טאון אל.איי. יותם מקפיד לשמור על פרטיות לקוחותיו, אך מוכן לשחרר שמות של סלבריטאים שנראו כבר לובשים את בגדיו, דוגמת קים קרדשיאן וויקטוריה בקהאם.

"היה לויקטוריה פרויקט שהיא עבדה עליו והיא חיפשה מעצב בנרות. בסוף, אחרי שהתייאשה כבר מלמצוא מעצב, היא הגיעה אלי ומאוד התלהבה ממה שאני עושה. עשיתי אתה את הפרוייקט של אל.ג'י ביחד והיא הייתה פשוט מקסימה. היא נועלת היום את הנעליים שלי ומאוד נהנית מהם".

 


 

לא כל אחת יכולה לאפשר לעצמה. מתוך הקולקציה של סולומון (צילום: יח"צ)

 

הבגדים שלך אינם מתאימים לכל אישה ואני לא מדברת רק על המידות אלא על המחירים.

"זה נכון. הבגדים שלי הם Costume Made ואני מעצב אותם בעיקר על פי הזמנה. לקוחות מתקשרים אלי ומזמינים ממני בגדים או נעליים בהזמנה מיוחדת. הבגדים שלי יקרים ולכן לא כל אחת יכולה לאפשר לעצמה לקנות אותם. בחרתי לעצמי את אחד העסקים הכי אכזריים וקשים בעולם. אתה צריך לעבור את ביקורת עורך האופנה בעיתון ואם הקליינט אוהב את הבגדים שלך, אז מומלץ גם שהוא יוכל לאפשר לעצמו לקנות אותם, כי הם אינם זולים. מבחינת קליינטורה, אני פונה לקהל מצומצם. תראי, לא מדובר כאן במוצר שהוא חובה ושאי אפשר לחיות בלעדיו. מדובר כאן ב-Luxury, לא במשהו שחייבים לקנות. זה מאוד מייאש לעסוק בתחום הזה, אבל מלהיב באותה מידה".

 

חשבת פעם להשתתף באחת מאותן תוכניות טלוויזיה כמו "פרויקט מסלול" של בראבו?

"ממש לא. דווקא פנו אלי לא פעם, אבל התוכניות האלו ממש לא לטעמי. אני לא מבין מה פתאום היידי קלום הזאת, שהיא בכלל דוגמנית, היא שופטת בתחרות אופנה. יש משהו מאוד מזעזע לדעתי בכך שמספר שופטים מעבירים ביקורת על מעצב שיכול להיות מאוד מוכשר ולומר לו: אתה אאוט. זה נורא משפיל. אופנה היא גם דבר מאוד אישי. אני יכול לאהוב משהו ומעצב אחר לא. כל המעצבים האלו המשתתפים בתוכניות מקבלים 15 דקות של תהילה ואחר כך נעלמים, מי שומע עליהם בכלל?"

 

יצא לך לפגוש את רמי קשיו? הוא מעצב ערבי-ישראלי שהשתתף בתוכנית לפני מספר עונות.

"כן, יצא לי להכיר אותו והתוכנית לא כל כך עזרה לו. כריסטיאן סירנו, זוכה העונה הרביעית, זכה דווקא לפרסום יותר מכל אחד אחר שזכה בתוכנית, אבל עיצב בסופו של דבר נעליים לרשת Payless, שמשווקת נעליים באיכות מאוד נמוכה. אם אתה מעצב שלLuxury למה שתעצב משהו כל כך זול ולא איכותי?"

 

אולי בגלל שצריך להתפרנס?

"אני מבין את זה, אבל יש גבול. אם יבקשו ממני לעצב מפוליאסטר, למשל, אסרב בכל תוקף. אפשר לעצב בגדים זולים אך עדיין איכותיים וטובים. אני בהחלט יכול לראות את עצמי מעצב עבור טארגט, אבל לא אתפשר על האיכות של הבגדים שלי".

 

איפה באמת ניתן למצוא את הקולקציות שלך?

"בעיקר בהזמנות דרך האתר שלנו, אבל גם בבוטיקים ברחבי לוס אנג'לס וניו-יורק. אני נוסע לעיתים קרובות לניו-יורק להיפגש עם קניינים. אנו נמצאים עכשיו במגע עם בלומינגדיילס ונימן מרקוס ואני מקווה שאוכל למכור את הקולקציות שלי שם בהמשך".

 

מאיפה אתה שואב השראה לבגדים שאתה מעצב?

"מאירועים שמתרחשים מסביבנו. למשל, הקולקציה האחרונה שלי הושפעה מדליפת הנפט במימי מפרץ מכסיקו. שאבתי השראה מגושי הנפט על המים והכתמים שהם יצרו. אחוז מסויים מהרווחים, אני תורם לארגונים הנלחמים בבעיה הזאת של שפכי נפט במי האוקיינוס. מדהים מה שהאירגונים האלו עושים. אם יקרה עוד אסון אחד כזה נהיה בבעיה רצינית. בסופו של דבר, השפכים האלו לא יחסלו רק את החיות בים, אלא גם אותנו, בגלל השלכות רבות שיש לעניין עלינו, בני האדם".

 


התלהבה מעבודותיו. ויקטוריה בקהאם (צילום: Promo)

 

עבודה ובילויים

השבוע, חגגנו בלוס אנג'לס את חלוקת פרסי גלובוס הזהב, חגיגה לא רק של פרסים, אלא גם של אופנה. סלבריטאי הוליווד, שוקדים זמן רב על בחירת השמלה או הטוקסידו בהם יופיעו על השטיח האדום. וכמובן שכמו תמיד, הדגש הוא על השמלות ולא על הטוקסידו, שמספק, בסופו של דבר, פחות אפשרויות לגיוון. מעצבים מפורסמים רבים מעניקים לרוב את השמלות שלהם, חינם אין כסף, לסלבריטאים, המספקים בעצם פרסומת בחינם. השאלה הנשאלת היא, מה עושים מעצבים פחות מפורסמים? כאלו שלא קוראים להם ולנטינו למשל? אלו, מסתבר, לא רק שנותנים את השמלות לכוכבות בדרכן אל הפרס ולפעמים גם משלמים בעצמם כסף רב כדי שהעיצובים שלהם יזכו לחשיפה של כמה שניות על השטיח האדום. חלק מהכסף עובר לאנשי התיווך (שהם בדרך כלל היח"צנים) וחלקו מגיע ישירות לשחקנית שהסכימה גם להתהדר בשמלה וגם לשמור אותה בארון הבגדים הפרטי שלה. יותם מודה שהוא גם קיבל הצעות מתווכות שכאלו מספר פעמים, אך דחה אותן על הסף. בינתיים, עד שכוכבות הוליווד יסכימו להלך עם השמלה שלו על השטיח האדום וגם לשלם עליה, הוא ימשיך לעצב שמלות ערב ונעלי עקב מהסוג שקארי בראדשו הייתה מתה לנעול וויקטוריה בקהאם כבר נועלת.

 

סדר היום העמוס שלו מתחיל בסטודיו ונמשך עם פגישות ואירועים עד השעות הקטנות של הלילה. כך, אגב, הוא גם מבלה, כי אין לו זמן אחר לצאת ולבלות. "למזלי, רבים מהחברים הטובים שלי נמצאים באותו התחום ואת חלקם אני רואה באירועים אליהם אני הולך בערבים, כך שאני מצליח לשלב בין עבודה ובילוי. יש לי כל שבוע כשלושה-ארבעה אירועים אליהם אני מוזמן והם חלק מהעבודה שלי", מסביר יותם.

 

הוא מעסיק כ-20 עובדים, חלקם קבועים וחלקם מתחלפים, כולל יח"צנים ואנשי פרסום בהם הוא משתמש בכל פעם שהוא צריך להרים תצוגת אופנה או לפרסם קולקציה חדשה.

קצת קשה להאמין שהבחור הצעיר הזה רק בן 23 וכבר חולש על בית עסק קטן, מעצב קולקציות בגדים בשווי אלפי דולרים ומצליח לחזר בהצלחה אחר שחקניות הוליווד וגם סתם בנות תמותה עשירות, המתגאות ללבוש את האופנה המאוד מיוחדת שלו. היום הוליווד וניו-יורק, ומחר, מי יודע? יותם סולומון משוכנע, שזו רק ההתחלה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים