תחרות בין המחלבות גם אחרי שבועות: שטראוס ותנובה מציעות מבצעים לא שגרתיים בקנייה של שמונה מוצרים, החל מיוני, כלומר, אחרי ששבועות כבר מאחורינו.
שטראוס מציעה לצרכנים לקנות שמונה מוצרים מתוך מגוון מוצרים מסויים, ב-30 שקל עד 30 ביוני. תנובה יצאה במבצע אחריה: רכשו שמונה מוצרים מרוב המלאי של תנובה, כולל תחליפי חלב, קבלו שניים חינם, עד 19 ביוני, כלומר שבועיים וחצי בלבד. שני המבצעים כוללים את מלוא מגוון מוצרי החברות, כשזה של תנובה לא כולל מוצרי מעדנייה.
3 צפייה בגלריה
מוצרי חלב של יולו
מוצרי חלב של יולו
מוצרי חלב של יולו
(צילום: מירב קריסטל)

"מבצעי היסטריה"

לכבוד שבועות, כל המחלבות מציעות מבצעים על מוצרי חלב, שלרוב מסתיימים ב-30 במאי. החג הזה לא שונה, אם כי חלק מהמחלבות ניסו בתחילה לדחות את מבצעי החג בשבוע, כדי לצמק את משך הזמן בו ניתנות הנחות לצרכנים. טרה יצאה במבצעים בתחילת מאי, בעוד שתנובה לשם השוואה יצאה במבצעים ב-17 במאי.
3 צפייה בגלריה
המבצע של שטראוס. "מדובר בתקופה שאחרי שבועות, תקופת המוות של שוק החלב, בזמן הכי לא רלוונטי למוצרי חלב"
המבצע של שטראוס. "מדובר בתקופה שאחרי שבועות, תקופת המוות של שוק החלב, בזמן הכי לא רלוונטי למוצרי חלב"
המבצע של שטראוס. "מדובר בתקופה שאחרי שבועות, תקופת המוות של שוק החלב, בזמן הכי לא רלוונטי למוצרי חלב"
כרגע נראה ששתי המחלבות יצאו במבצע הלא רגיל, ככל הנראה על רקע חשש מירידה במכירות בתקופת הפוסט קורונה. טרה עד כה, לא משתתפת בתחרות הזאת.
בשוק חושבים שמדובר ב"מבצעי היסטריה", שמגלמים "הנחה לא גדולה" ומכוונים בעיקר לתנובה, שליטת מקררי החלב, שנתח השוק שלה ירד ל-49.5%. גורמים בענף: "מנכ"ל תנובה אייל מליס הצהיר שהוא לא דוגל בשיטת המבצעים ופתע הוא יוצא במבצע מתוקשר אחרי מאי. מדובר בתקופה שאחרי שבועות, תקופת המוות של שוק החלב, בזמן הכי לא רלוונטי למוצרי חלב. אנשים כבר קנו לשבועות מוצרים שהתוקף שלהם עוד לא פג ותנובה נותנת מבצע לשבועיים וחצי בלבד".
3 צפייה בגלריה
המבצעים של תנובה. בשוק חושבים שמדובר ב"מבצעי היסטריה"
המבצעים של תנובה. בשוק חושבים שמדובר ב"מבצעי היסטריה"
המבצעים של תנובה. בשוק חושבים שמדובר ב"מבצעי היסטריה"

מתי מבצע שטראוס משתלם?

במבצע שטראוס, משתתפים בין היתר המוצרים: גמדים ארוחת בוקר, סקי בגודל מיני, סקי 250 גרם, יוגורט אקטיביה פרי לא במארז, יוגורט דנונה פרו 20 גרם חלבון, מילקי טופ, דניאלה, דנונה בר ו-soom, מעדן טחינה שוקולד טבעוני.
נקודת תורפה: סל המבצע של שטראוס חלקי לא מאפשר קניית כל מוצרי שטראוס ויטבתה ולא מאפשר לקנות מגוון מוצרים שנמכרים במארזים.
עקב כך, קניית שמונה פריטים מגלמת הנחה של 20%-25% בממוצע, שכן צרכנים ישלמו 3.75 שקלים ליחידה (10 שקלים לחלק לשמונה) כשטווח המוצרים האלה נע בין 4 ל-7 שקלים ברשתות הגדולות.
ככל שתבחרו מוצרים יקרים יותר, כך גובה ההנחה תהיה גדולה יותר. נניח שבחרתם שמונה מילקי טופ שנמכרים בכ-5.40 שקלים ליחידה, אתם אמורים לשלם 43.2 שקל וחסכתם כ-13 שקל, חיסכון של 30.5%. דנונה בר נמכר בכ-6 שקלים ומטה, סך הכל 56 שקל, חיסכון של 26 שקל, הנחה של 46%.

תנובה: הנחה נמוכה יותר באחוזים, אך עשויה להיות גבוהה יותר בשקלים

תנובה פרסמה שהמבצע שלה, שהגיע בתגובה למבצע של שטראוס, הוא "בהמשך ישיר לחג השבועות, ועל מנת לאפשר לצרכנייה לחזור לשגרה וליהנות בתקופה זו ממגוון מוצריה" והגדירה אותו: "מבצע רחב היקף". המבצע הינו על כל מגוון מוצרי החלב של תנובה, ובכלל זה חלב, גבינות לבנות וצהובות, קוטג', תחליפי חלב, יוגורטים, מעדנים ועוד. המבצע אינו כולל מוצרי המעדנייה".
באותיות הקטנות החברה מדגישה, כי שני המוצרים חינם שיקבלו הרוכשים, יהיו הזולים מבין העשרה.
מבדיקה עולה כי בתנובה, ההנחות הן עד 20% ואם תגוונו את הפריטים שבסל, הן יהיו קטנות יותר ויגיעו לאחוזים בודדים, כי ההנחה תמיד ניתנת על שני המוצרים הזולים בסל, כך לפי החברה.
מוצרים שהופכים את ההנחה למשתלמת הם לכאורה מוצרים יקרים, כמו מאגדות או מוצרים שמחירם גבוה יחסית כמו גבינת עמק שנמכרת ב15-13 שקל, שישיית שוקו תנובה 250 מ"ל שנמכרת בכ-25 שקל, שישיית פרילי טבע ב-20 שקל, שמיניית יוגורט פרי יופלה ב-20 שקל, פטה עיזים ב-27 שקל, עמק פרוסה 400 גרם ב-20 שקל, גבע פרמז'ן שנמכרת ב-20 שקל וכדומה.
החיסרון: תאלצו לקנות הרבה פריטים יקרים כדי לקבל הנחה משמעותית. נניח שתקנו 10 מוצרים ב-25 שקל, תחסכו 50 שקל. לא מעט כסף. מדובר כאמור, בסך הכל ב-20% הנחה, כשכל פריט זול מ-25 שקל יפחית את שיעור ההנחה.
מינימום הנחה בשקלים תקבלו אם תקנו מוצרים כמו אשל ודומיהם. מדובר בחיסכון של פחות מ-5 שקלים.