|
| תביעות קטנות/ איתן מור |
|
|
|
|
|
|
זוג שנאלץ להעביר 11 שעות טיסה במושבים הכי לא נוחים במטוס דרש פיצוי מלא מ"אל על". בית המשפט פסק על פיצוי חלקי והטיל את האחריות לנוחות הטסים על חברת התעופה |
|
איתן מור (12:05 ,25/02/07) |
|
|
|
|
|
|
כאילו לא היו מקרים כאלה מעולם, זוג נוסף שנפל בפח ורכש יחידת נופש, התפכח והחליט לתבוע את כספו בחזרה. השופטת ריחמה על תמימותם ופסקה שחלק מכספם אכן יוחזר להם |
|
איתן מור (10:07 ,11/02/07) |
|
|
|
|
|
|
נוסע בן 85 ששילם ממיטב כספו כדי לטוס במחלקת עסקים של אייר פרנס וליהנות ממזון דיאבטי, נאלץ להעביר את הטיסה הארוכה במושב שבור ועם מזון שלא ראוי לצרכיו. עם שובו לארץ הוא תבע את מלוא הפיצויים בבית המשפט |
|
איתן מור (10:24 ,04/02/07) |
|
|
|
|
|
|
משפחה שהזמינה נופש במלון 'כולל הכל' בטורקיה נאלצה להעביר את הלילה הראשון בחדר קטן ולא מאוורר, על ספק יכטה ספק ספינת דייגים. הפיצויים שפסק השופט: 2,000 שקל |
|
איתן מור (09:21 ,28/01/07) |
|
|
|
|
|
|
השופטת ביקשה להבהיר ל"אלגרו טרמינל 1" מה פירוש הפרת הבטחה וחייבה אותה לשלם פיצויים לנוסעים שהתאכזבו לגלות תוך כדי טיול שהסיור בוונציה הוצא מהמסלול |
|
איתן מור (09:51 ,21/01/07) |
|
|
|
|
|
|
על מנת לשמור את כל ההפתעות לביקור ביורודיסני, דרשה א' מ"וואלה טורס" להמציא לה אישור רשמי מבית המלון שהזמינה למשפחתה ולה בצרפת. האישור המיוחל לא הגיע עד לבוקר הטיסה, וא' נאלצה לבטל את ההזמנה ולזמן את חברת הנסיעות לבית המשפט |
|
איתן מור (10:16 ,14/01/07) |
|
|
|
|
|
|
15 אלף שקל תשלם הנהלת דן אילת לבני זוג שחופשתם שובשה בשל הפרעות חוזרות ונשנות מצד חיילים אמריקנים שיכורים, שבילו גם הם (כהוגן) בבית המלון |
|
איתן מור (13:11 ,04/12/06) |
|
|
|
|
|
|
מי מאתנו לא חווה על בשרו את טריק האוברבוקינג? דמיינו לעצמכם כמה מתסכל זה יכול להיות אם היעד החלופי אליו הועברתם הוא המלון אותו פסלתם במועד ביצוע העסקה |
|
איתן מור (13:35 ,15/10/06) |
|
|
|
|
|
|
זוג, שרכבו נגנב מחניית מרידיאן ים המלח, בו התארח, תבע את בית המלון בגין התרשלות על סך 13 אלף שקל, וזכה בתביעה. "השמירה על נכס זה הינה חלק אינטגרלי מהשירותים הניתנים על יד המלון לאורחיו", קבעה השופטת בפסק הדין |
|
איתן מור (09:32 ,18/09/06) |
|
|
|
|
|
|
משפחה שומרת מסורת נסעה לטיול בר מצווה לבית מלון בפריז. כשהגיעו למלון התברר להם כי הוא משמש כבית זונות. השופט חייב את חברת הנסיעות לשלם פיצויים למשפחה המזועזעת |
|
איתן מור (10:53 ,10/09/06) |
|
|
|
|
|
|
מערכת המיזוג לא פעלה, המיטות והסדינים היו מזוהמים, וגברת א' התכסתה בפריחה במהלך השהות בבית המלון. לא לחופשה הזאת יחלו בני הזוג א', שהזמינו חבילת נופש במרמריס מ"השטיח המעופף". השופט חייב את חברת הנסיעות לשלם לבני הזוג פיצויים |
|
איתן מור (09:04 ,03/09/06) |
|
|
|
|
|
|
בני זוג שלא יודעו בשינוי מועד טיסתם רכשו כרטיסי טיסה חדשים, מחברת תעופה אחרת, על מנת להגיע בזמן ליעדם. השופטת חייבה את הנתבעת להשיב לזוג את עלות הכרטיסים וגם לשלם להם הוצאות משפט גבוהות במיוחד כיוון ש"ניתן היה לאשר את תביעתם מייד ולחסוך הגעה לבית משפט" |
|
איתן מור (08:54 ,27/08/06) |
|
|
|
|
|
|
בשתי טיסות שונות, נתקלו בני זוג בתקלות בכסאות מחלקת העסקים של חברת בריטיש איירוויס. כל אחד מהם הגיש כנגד החברה תביעה. את הפיצויים הם קיבלו ביחד |
|
איתן מור (09:17 ,20/08/06) |
|
|
|
|
|
|
בני זוג שביקשו לבטל עסקה לרכישת יחידת נופש פנו לצורך זה לבית המשפט. הנתבעת, "אקסס הוואנה", טענה כי בני הזוג רק רצו לשפר את תנאי העסקה, אבל השופטת סברה שהחברה "נהגה בחוסר תום והטעתה את התובעים", וקבעה כי הם יקבלו את הסכום הגבוה ביותר שבית המשפט יכול לפסוק |
|
איתן מור (08:55 ,13/08/06) |
|
|
|
|
|
|
נופש בעל עקרונות לא ויתר למלון "המלך שלמה" באילת והגיע עד לבית המשפט בנסיון להבין מדוע חוייב חשבונו ב-2.5 שקל עבור שיחת טלפון שמעולם לא התקיימה |
|
איתן מור (08:53 ,06/08/06) |
|
|
|
|
|
|
בית המלון השקט לחוף אגם בצפון איטליה התגלה כבית מלון רועש לחוף חניון אוטובוסים. בני הזוג שסמכו על המלצת הסוכנת הקבועה שלהם נמנעו מלפנות אליה במהלך החופשה, אך הגישו כנגדה תביעה עם שובם לארץ |
|
איתן מור (09:25 ,30/07/06) |
|
|
|
|
|
|
נוסעת שגילתה 24 שעות לפני ההמראה כי בניגוד לבקשתה היא עומדת לשהות במלון נטול קזינו ובעל 3 כוכבים בלבד, החליטה לבטל את נסיעתה. חברת ישראייר צ'רטר גבתה ממנה 100 אחוז דמי ביטול והנוסעת הגישה כנגדה תביעה משפטית |
|
איתן מור (09:41 ,23/07/06) |
|
|
|
|
|
|
נוסעת שגילתה בשדה התעופה כי לא תוכל להמריא לחופשתה מאחר שתוקף דרכונה עומד לפוג תבעה מסוכנות הנסיעות להשיב לה את הסכום ששילמה מאחר "שלא הוסברה לה חשיבות הנושא" |
|
איתן מור (09:54 ,09/07/06) |
|
|
|
|
|
|
זוג שהמריא לאיסטנבול גילה עם הגיעו לעיר שהמלון שהזמין הוחלף (פעמיים) במלון ברמה פחותה. השופט שטרסמן: "אם אין לסוכנויות כל חובה כלפי התובעים, לכאורה אין להן כלפיו גם זכויות, ותפקידן נעשה כמעט מיותר, כשכל נוסע יכול לבחור לעצמו באמצעות האינטרנט את המלון שבו ירצה לשהות" |
|
איתן מור (09:39 ,02/07/06) |
|
|
|
|
|
|
תקלות קורות ומטוסים מאחרים להמריא, אבל לא כל איחור הוא "כוח עליון" ולא כל הסבר של חברות התעופה מספיק כדי לפטור אותן מתשלום פיצויים. הנה שני מקרים לדוגמה |
|
איתן מור (09:44 ,25/06/06) |
|
|
|
|
|
|
זוג ששכר סוויטה ב"קלאב הוטל" באילת התאכזב לגלות כי בניגוד לציפיותיו אין לחדר מרפסת שיזוף. לאחר שבקשתם לעבור לחדר חלופי נדחתה, פנו השניים לבית המשפט בדרישה לפיצויים |
|
איתן מור (09:14 ,18/06/06) |
|
|
|
|
|
|
כתמי עובש וריחות רעים המתינו לי' וחברה בפנסיון שחדריו הוגדרו כ"סבירים וראויים למגורים". "נאלצתי להסתובב באמצע הלילה בעיירה קטנה וקפואה ולחפש מלון", טענה י' בבית משפט ודרשה מהנתבעות להשיב לה את הסכום ששילמה עבור שבעה לילות במלון חלופי |
|
איתן מור (13:18 ,11/06/06) |
|
|
|
|
|
|
במקום שני חדרים צמודים עם דלת מקשרת ביניהם, כפי שדרשו הנופשים מנציגי "איסתא", קיבלה משפחה שנסעה לבודרום שני חדרים מרוחקים זה מזה. התוצאה: ההורים ו-5 הילדים הצטופפו בחדר אחד. עוד חופשה מאכזבת שהסתיימה בבית המשפט |
|
איתן מור (08:56 ,04/06/06) |
|
|
|
|
|
|
שישה זוגות שיצאו למסע ג'יפים בנהיגה עצמית במרוקו גילו שייאלצו לבלות את הטיול כשנהגים מקומיים מסיעים אותם, וכשהם מצטופפים ברכב גם עם נהגי משנה. האכזבה ומפח הנפש הובילו אותם לבית המשפט |
|
איתן מור (08:56 ,28/05/06) |
|
|
|
|
|
|
בני זוג שהזמינו חדר במלון קיסר בים המלח שתואר באוזניהם כ"מלון דה לוקס", התאכזבו לגלות שהמקום אינו עונה על ציפיותיהם וביקשו לבטל את חופשתם מבלי לשלם דמי ביטול. נציג המלון תהה בבית המשפט: "כל אורח שיבוא ומשהו לא ימצא חן בעיניו, נחזיר לו את הכסף?" |
|
איתן מור (08:58 ,21/05/06) |
|
|
|
|
|
|
תביעות בעקבות ביטולי חופשות בטורקיה בקיץ 2005 ממשיכות להגיע לבתי המשפט. הפעם קבע השופט שטרסמן כי "כוח עליון אינו בשליטת האדם" בעוד ש"ביטול הנסיעה היה בשליטתם המלאה של התובעים. כשבחרו לבטל את החבילה עשו זאת מרצונם החופשי" |
|
איתן מור (09:28 ,14/05/06) |
|
|
|
|
|
|
נוסע שטס במשך 8 שעות במושב שמשענתו תקועה, לא הסתפק בפיצוי שהציע לו חברת התעופה הבריטית ותבע אותה למשפט. השופטת קבעה שהחברה יכלה לפעול למניעת או לפחות להקטנת הנזק וחייבה אותה לשלם לנוסע פיצויים |
|
איתן מור (09:34 ,07/05/06) |
|
|
|
|
|
|
זוג טרי שהחליט להרחיק עד לקריביים כדי שלא לשכוח את ירח הדבש שלו, נאלץ לזכור גם ביטולים, חוסר אכפתיות, תירוצים ותקלות. חברת "אמריקן איירליינס" נאלצה לפיכך לפצות את בני הזוג ב-7,500 שקלים |
|
איתן מור (07:18 ,30/04/06) |
|
|
|
|
|
|
בדיוק לפני שנה, בפסח 2005, כאלף נוסעים חגגו את ליל הסדר באונייה שעבודות השיפוצים בה לא הסתיימו. התביעות שהוגשו כנגד חברת "כספי ספנות" בעקבות אותה הפלגה עדיין נידונות בבתי המשפט. הנה עוד אחת מהן |
|
איתן מור (09:20 ,16/04/06) |
|
|
|
|
|
|
"איסתא" ו"השטיח המעופף" צוו לפצות שני זוגות שמצאו עצמם במלון חלופי, נחות מזה שהזמינו, בבודרום. טענותיהן בדבר הזמנה שנעשתה ברגע האחרון נדחו על ידי השופט: "שתי הנתבעות עושות חלק רב מממונן בעסקאות של 'הדקה ה-91'" |
|
איתן מור (09:51 ,09/04/06) |
|
|
|
|
|
|
בשתי תביעות שונות שנדונו לאחרונה התבררו תלונות של נוסעים שגילו רק עם הגיעם לשדה התעופה כי טיסתם הוקדמה מבלי שהם קיבלו על כך הודעה. השופט: "החברה הפגינה יחס של אטימות" |
|
איתן מור (09:29 ,23/04/06) |
|
|
|
|
|
|
"כל אימת שסוכן נסיעות מציע ללקוח חבילת טיול או טיסה, או בית מלון מבלי שבדק אם יש בסיס להצעתו, הוא מעיד על עצמו שהוא סוכן נסיעות רשלן שאינו עומד במבחני תום הלב", פסק השופט שטרסמן לאחר שזוג נסע בהמלצת עובדת "אופיר טורס" לבורגאס שבבולגריה וגילה כי עונת התיירות במקום הסתיימה |
|
איתן מור (10:40 ,02/04/06) |
|
|
|
|
|
|
בני זוג שיצאו לנופש בעיר ורנה הופתעו לגלות כי הארוחות במלון בו שוכנו כוללות חומוס ושיפודים, וכי השילוט כולו בעברית. "כשאני נוסע לבולגריה אני רוצה אוכל בולגרי", טען הנופש ותבע פיצויים מחברת "השטיח המעופף" |
|
איתן מור (09:50 ,26/03/06) |
|
|
|
|
|
|
נופש שנרטב מדלי מים מלוכלכים ששפכה עליו חדרנית ונפל מכסא שנשבר, לא הסתפק בפיצוי שהציעו לו בבית המלון "הולידיי אין אקספרס" ותבע פיצויים בסך 10,000 שקל. השופט פסק כי אין יחס סביר בין הנזק לבין הפיצוי שנדרש |
|
איתן מור (09:23 ,19/03/06) |
|
|
|
|
|
|
אוסף תקלות ומחדלים גרמו לזוג נופשים במלון "פרדייז קלאב" באילת לתבוע פיצויים לאחר שהחופשה הסתיימה. בין התקלות: חשד במרמה, חדרנית שנכנסה לחדר ברגע אינטימי במיוחד, עובד שעשה את צרכיו במקום הלא נכון ועוד איחורים ועיכובים |
|
איתן מור (09:17 ,12/03/06) |
|
|
|
|
|
|
התשובה לשאלה תלויה בשופט שמטפל בתביעה. תביעות של ישראלים שביטלו בקיץ האחרון את חופשותיהם בטורקיה בעקבות אזהרת המטה ללוחמה בטרור עדיין מגיעות לבתי המשפט. שם, מתברר, אין תמימות דעים בנושא |
|
איתן מור (10:22 ,05/03/06) |
|
|
|
|
|
|
משפחה שהזמינה שיט לרודוס וסנטוריני בחברת "מנו ספנות" גילתה בלב ים שהיא שטה דווקא למרמריס. איך זה קרה? כי בחברה העבירו את הזמנת המשפחה מאוניה אחת לאחרת. איך זה נגמר? בבית המשפט |
|
איתן מור (11:13 ,19/02/06) |
|
|
|
|
|
|
יומיים של טיול מאורגן באמסטרדם נדחסו ליום עמוס במיוחד. התובע טען כי זה לא מה שהובטח לו, אבל חברת "רימון טיולים" משוכנעת כי עמדה בהתחייבותה. השופטת: "לא די בסימון V ליד כל אתר" |
|
איתן מור (10:08 ,26/02/06) |
|
|
|
|
|
|
חייל וחיילת שביקשו לנצל (באישור) חופשת "רגילה" לטובת חופשה באיביזה, נדהמו לגלות כי בגלל "כרטוס יתר" נותר על המטוס רק מקום אחד, וכי דיילי חברת איבריה סבורים כי עליהם להתפצל ולטוס בנפרד. השופט: "כרטוס יתר אינו פעולה סבירה של מוביל, קל וחומר של מוביל לאומי" |
|
איתן מור (09:18 ,12/02/06) |
|
|
|
|
|
|
נופש שנסע לבית מלון "המלך שלמה" באילת לחגוג את יום הולדתו כונה על ידי צוות הבידור "הערס מבאר שבע". הכינוי דבק בו לאורך כל החופשה, למרות מחאותיו. את מחיר השפלתו הוא תבע בבית המשפט |
|
איתן מור (09:27 ,05/02/06) |
|
|
|
|
|
|
12 בני משפחה טסו לטורקיה לנופש בר מצווה במלון עם מתקני ספורט אתגרי - כפי שביקש חתן השמחה. תפוסת יתר אילצה אותם להסתפק במלון נטול אתגרים וגרמה להם להגיש תביעה כנגד סוכנויות הנסיעות עם שובם לארץ |
|
איתן מור (22:00 ,29/01/06) |
|
|
|
|
|
|
בני משפחה שנסעו לבלות שלושה ימים בקרנבל של ונציה הגיעו לשם באיחור של יממה לאחר שנשלחו על ידי חברת התעופה "אוסטריאן איירליינס" גם לפראג ולרומא. "הטיפול בתובעים היה לקוי ומתחת לכל ביקורת", קבע השופט ופסק פיצויים לנוסעים |
|
איתן מור (09:52 ,22/01/06) |
|
|
|
|
|
|
סיום הטיול למרוקו, שארגנה חברת "השטיח המעופף", לווה בתקלות: מועד הטיסה שונה ושדה התעופה הוחלף מבלי ש-מ' ידע על כך, ולכשהתאחד עם קבוצתו גילה שעליו להשתתף בנטל התשלום על עודף המשקל שהמדריך החזירו עמו לישראל. "הנתבעת אינה יכולה להתנער מאחריות", קבע השופט ופסק פיצויים לתובע |
|
איתן מור (09:41 ,15/01/06) |
|
|
|
|
|
|
א' החליט להגשים חלום ולטוס לחזות במשחקי כדורגל במדריד. למרות ששילם, לטענתו, ממיטב כספו, נאלץ להגיע למגרש באיחור וכוחות עצמו, ולצפות במשחק המיוחל בגפו, הרחק מהמגרש ומחברו שהושב ביציע אחר. בהחמצה הלא ספורטיבית הזאת הוא האשים את חברת "איסתא ליינס" |
|
איתן מור (11:27 ,08/01/06) |
|
|
|
|
|
|
אב ושני ילדיו, שביקשו לנפוש באילת, נאלצו לבזבז חלק מחופשתם בהמתנה ארוכה לטיסות שהתעכבו. השופט אמנם סבר ש"עדיף להמתין בשדה התעופה במקום להסתכן בנסיעות בכבישי המדינה", אך חייב את חברת התעופה להשיב לשלושה את עלות כרטיסי הטיסה |
|
איתן מור (11:00 ,01/01/06) |
|
|
|
|
|
|
טיול שאירגנה "אופיר טורס" לשופט בודסקי ורעייתו היה, לטענתם, רצוף כשלים. השופט פנה לבית המשפט בבקשה לחייב את הנתבעת לשלם להם 14,930 שקל פיצויים וזכה בפיצוי חלקי. מי אמר שהסנדלר הולך יחף? |
|
איתן מור (10:05 ,25/12/05) |
|
|
|
|
|
|
בני זוג שנשמעו לאזהרת המטה ללוחמה בטרור וביטלו את נסיעתם לטורקיה פנו לבית המשפט כדי לקבל החזר עבור החופשה שלא התממשה. "הישראלים ברחו כמו עכברים", אמר נציג 'השטיח המעופף', אבל השופט קבע כי "בנסיבות אלו היו התובעים רשאים לבטל את החוזה" |
|
איתן מור (09:56 ,18/12/05) |
|
|
|
|
|
|
עם העליה בפופולריות של הפלגות הנופש בקרב התיירים הישראלים, עולה גם מספר התביעות המוגשות בעקבותיהן לבתי המשפט בארץ. הנה סיפורן של שלוש תביעות כנגד חברת "מנו ספנות" |
|
איתן מור (09:28 ,11/12/05) |
|
|
|
|
|
|
זוג נוסעים שהגיעו לבית מלון בספרד הופתעו לגלות בו שלט בעברית שדורש מהאורחים הישראלים להמנע מהוצאת אוכל מחדר האוכל. "עוגמת הנפש והבושה" שחשו, גרמו להם לדרוש מבית המשפט לפצות אותם ב-7,200 שקלים |
|
איתן מור (09:07 ,04/12/05) |
|
|
|
|
|
|
בני זוג שהזמינו תשעה חודשים מראש הפלגה בת שבועיים באמצעות סוכנות "גורדון טורס", כעסו מאוד כשהודיעו להם כי לא יוכלו לעלות על הספינה עקב רישום יתר. נציג החברה: "רישום יתר הוא התנהלות מקובלת" |
|
איתן מור (10:24 ,27/11/05) |
|
|
|
|
|
|
הבטיחו סיורים באנגלית, אבל הם היו בעברית; הבטיחו מלון מוקף גנים אבל היו שם שדות תירס; הבטיחו בריכת שחיה אבל היא היתה 2 קילומטרים מהמלון. ארבעה נופשים חזרו מאוכזבים מחופשה באיטליה ותבעו את חברת "אופקים" |
|
איתן מור (10:32 ,20/11/05) |
|
|
|
|
|
|
שיט תענוגות רצוף תקלות שהוציאה "כספי ספנות" בפסח האחרון גרר אחריו לא מעט כתבות בכלי התקשורת ולא מעט תביעות של נופשים כועסים. הנה סיפורה של אחת מהן |
|
איתן מור (09:20 ,13/11/05) |
|
|
|
|
|
|
זוג נוסעים הופתע לגלות עם הגיעו לשדה התעופה בפריז כי הטיסה לישראל המריאה 4 שעות לפני המועד המתוכנן. למה הם לא ידעו? כי מוקד האשרור לא פעל וסוכנות הנסיעות לא השתדלה |
|
איתן מור (08:55 ,06/11/05) |
|
|
|
|
|
|
שני נופשים שונים תבעו את סוכני הנסיעות וספקי חבילות הנופש לאחר שגילו, כל אחד בנפרד, כי אתר הנופש שלהם הוא גם אתר בניה |
|
איתן מור (09:31 ,30/10/05) |
|
|
|
|
|
|
מה הסיכוי שפעמיים במהלך טיסה אחת של אל על יעוכבו הנוסעים שעות רבות, כי שתי תקלות שונות מחייבות להחליף שוב ושוב את המנוע של המטוס? לסבא וסבתא מישראל זה קרה, ודווקא כשהיו בדרך לחתונה של הנכד בלוס אנג'לס |
|
איתן מור (09:06 ,23/10/05) |
|
|
|
|
|
|
טיסה של אתיופיאן איירליינס שהמריאה באיחור מבנגקוק היתה הבסיס למספר תביעות של נוסעים, שהחמיצו את טיסת ההמשך לישראל וזכו ליחס שהיה, לטענתם, לא ראוי. הנה סיפורן של ארבע מהתביעות |
|
איתן מור (08:52 ,16/10/05) |
|
|
|
|
|
|
תִּיקן שהתגלה בסלסלת לחם שהוגשה במלון "ספורט קלאב" באילת שיבש את חופשתם של י' ורעיתו. "לקחנו את הרגליים ויצאנו מהמלון, שלושה ימים אכלנו במסעדות", סיפר י' וחייב את חברת ישרוטל לשלם לו פיצויים בסך 5,000 ש"ח. השופטת קבעה שדברי התובע מופרזים |
|
איתן מור (09:47 ,09/10/05) |
|
|
|
|
|
|
עורך דין זועם, שטיסתו מברטיסלבה לארץ בוטלה בלי שהודיעו לו על כך, תבע מחברת התעופה "סלובק איירליינס" וסוכנות הנסיעות שלה את הסכום המקסימלי אותו ניתן לתבוע בבית המשפט לתביעות קטנות. בכמה הוא זכה? תקראו בעצמכם |
|
איתן מור (10:20 ,02/10/05) |
|
|
|
|
|
|
"הייתי מוכן לשלם 30 אלף ש"ח ולא לעבור את הטראומה הזאת", אמר בבית המשפט נופש שתבע פיצויים ממלון קרלטון בתל אביב. העילה לתביעה: "טראומה, נזקים נפשיים, הפסד הנאה ועוגמת נפש" שנגרמו לו כשנתקע במעלית שנפלה כקומה וחצי |
|
איתן מור (09:08 ,25/09/05) |
|
|
|
|
|
|
זוג שרכש יחידת נופש מ"וורלדוויד רזורטס" ביקש כעבור שבוע לבטל את העסקה. החברה טענה שאין אפשרות כזו, אך הבטיחה לסייע במכירת היחידה. בינתיים, נדרש הזוג לשלם את דמי האחזקה השנתיים. בית המשפט קבע: "הנתבעת עוולה כלפי התובעים" - וחייב אותה להשיב לזוג את כספו |
|
איתן מור (09:42 ,18/09/05) |
|
|
|
|
|
|
שני חברים החליטו להגשים חלום וטסו לצפות במשחק הכדורגל בין צ'לסי לברצלונה. באצטדיון הם גילו שהדיל שרכשו מחברת הנסיעות כלל כרטיסים במחיר כפול ממחירם הנקוב, ומקומות נפרדים ומרוחקים זה מזה ביציע. משחק הגומלין התקיים בבית המשפט |
|
איתן מור (09:19 ,11/09/05) |
|
|
|
|
|
|
טיול רגוע בכרכרה הפך לסיוט עבור משפחה עם 4 ילדים קטנים, שנפגעה לאחר שהסוס החל להשתולל והעגלון נמלט. שופטת בית משפט השלום קבעה כי חברת "אצטרובל" היתה צריכה "לנקוט אמצעי זהירות סבירים" וחייבה את הנתבעים לשלם למשפחה 126 אלף ש"ח |
|
איתן מור (08:59 ,28/08/05) |
|
|
|
|
|
|
י' יצא לשיט באונייה "מגי'ק 2". המזוודה שלו יצאה לשיט באונייה אחרת של חברת "כספי ספנות". לא רק שהנאתו מהשיט נפגמה, אלא שכשקיבל לבסוף את רכושו התברר כי מהמזוודה נגנבו פריטים שונים |
|
איתן מור (09:02 ,04/09/05) |
|
|
|
|
|
|
מבצע מיוחד באתר האינטרנט של "איסתא" הציע כרטיסים ב-331 דולר, אבל לאחר ההזמנה התברר שמחירם הוא בעצם 395 דולר. "יש בפעולות החברה משום ניסיון בלתי נאות להשיג לקוחות", קבעה השופטת, "בתקווה כי לאחר שיתקשרו ויחליטו לנסוע לחו"ל - ההבדל הקטן יחסית במחיר הכרטיס לא ירתיע אותם והם יבצעו בכל זאת את העסקה במחיר הגבוה יותר" |
|
איתן מור (08:42 ,21/08/05) |
|
|
|
|
|
|
11 אלף שקלים תשלם סוכנות נסיעות לאזרח שהגיע לעיר ברוסיה ללא ויזה מתאימה, ומצא עצמו מבלה במעצר כמעט יממה שלמה |
|
איתן מור (09:24 ,14/08/05) |
|
|
|
|
|
|
טיסה טרנס-אטלנטית בישיבה על כסא שאינו תקין או שאינו ממוקם טוב עלולה להיות סיוט לא קטן ויכולה להסתיים בתביעה לפיצויים. איתן מור מציג שלושה מקרים שונים ושלושה פסקי דין |
|
איתן מור (11:44 ,07/08/05) |
|
|
|
|
|
|
בני הזוג ט' חלמו על חופשה משפחתית מפוארת ונעימה ונקלעו למלון המצוי בעבודות בנייה. השופט קבע כי לא היה כל קושי לנתבעות לברר את כשירות המלון וחייב את סוכנות הנסיעות וספקית החבילה לפצות את בני הזוג על עוגמת הנפש המרובה |
|
איתן מור (09:17 ,31/07/05) |
|
|
|
|
|
|
"חוק השומרים", שקובע כי בית המלון אחראי לנכסים של אורחיו, איפשר למ' לתבוע פיצוי בעבור נזק שנגרם למכוניתו בזמן שחנתה בחניון המלון, וזאת על אף שבכניסה ניצב שלט מטעם הנהלת המקום המודיע כי ה"אחריות היא על בעל הרכב בלבד" |
|
איתן מור (09:17 ,24/07/05) |
|
|
|
|
|
|
בני זוג שרצו לחגוג יום הולדת בנופש בחו"ל נפלו מן הפח אל הפחת: בית המלון אליו נשלחו בקפריסין היה שומם לחלוטין, ואילו בפראג, לשם נסעו כתחליף, כלל לא חיכה להם חדר והם טולטלו בין מלונות העיר. חברת איסתא: הם ביקשו את המלון בקפריסין וספקית הנופש אחראית למחדל בפראג |
|
איתן מור (09:35 ,17/07/05) |
|
|
|
|
|
|
שני נוסעים ששהו בעקבות תקלה במטוס במשך שעות ארוכות בשדה התעופה של ברצלונה ללא ציוד אישי וללא התייחסות מצד אנשי חברת התעופה, תבעו את סוכנות הנסיעות שמכרה להם את חבילת הנופש |
|
איתן מור (09:17 ,10/07/05) |
|
|
|
|
|
|
בשני משפטים שונים נגזר על אליטליה ואל-על לשלם פיצויים מוגדלים לנוסעים שמזוודותיהם הגיעו באיחור גדול. השופטת קבעה כי הנסיבות במקרים אלה מצדיקות הפעלת סעיף מיוחד באמנת ורשה, מאחר שמדובר במחדל שנעשה "מתוך אי אכפתיות ובידיעה שקרוב לוודאי שיגרם בעטיו נזק" |
|
איתן מור (08:50 ,03/07/05) |
|
|
|
|
|
|
תושב נהריה שהגיע לנתב"ג כדי לטוס לחופשה של 4 ימים בורנה, נאלץ לשוב לביתו לאחר שגילה כי ההמראה נדחתה ב-24 שעות. חברת "השטיח המעופף" סירבה לפצותו בטענה כי מזג אוויר גרם לדחיית הטיסה. השופטת: "התנערות הנתבעת מאחריות היא זלזול בלקוח" |
|
איתן מור (09:40 ,26/06/05) |
|
|
|
|
|
|
סבה וסבתה של נופשת צעירה תבעו בשמה את בית המלון הירושלמי "הולילנד" בעקבות עקיצות דבורים שספגה הילדה בבריכת המלון. חברת הביטוח של המלון טענה בתגובה: "אין אפשרות למנוע כניסה של דבורים" |
|
איתן מור (09:02 ,19/06/05) |
|
|
|
|
|
|
כך טענה בבית המשפט נ', שקיבלה הודעה טלפונית על ביטול טיסתה מהונג קונג לארץ בתקופת מגיפת הסארס. "בית המשפט מבין לליבה של התובעת", כתב השופט בהחלטתו והתאכזב מהחלטתה של אל-על שלא לפצות את הנוסעת לפנים משורת הדין |
|
איתן מור (09:28 ,05/06/05) |
|
|
|
|
|
|
בני זוג, נשואים טריים, התאכזבו לגלות כי בית המלון באנטליה לא עונה על הדרישות שהציבו לסוכנת של "איסתא": אין מיזוג, אין גישה לים, הפינוקים שהוזמנו לא הגיעו והמיטות נפרדות. את החופשה הם סיימו בבית המשפט |
|
איתן מור (09:05 ,29/05/05) |
|
|
|
|
|
|
"מטבע הדברים אמור היה המלון לספק שירותים סבירים ואף למעלה מכך, ולא להותיר את התובעים שהם נלחמים על מקום ישיבה או על דבר מאכל". פסק בית המשפט וחייב את הנהלת המלון לשלם ללקוחות המאוכזבים סכומי כסף משמעותיים |
|
איתן מור (08:27 ,22/05/05) |
|
|
|
|
|
|
שישה גולשי גלים נסעו לחופשה ספורטיבית באי מלדיבי, וגילו כי במקום מתבצעות עבודות תשתית בהיקף נרחב וכי רמת התחזוקה ביאכטה שחיכתה להם נמוכה מאוד. שני בתי משפט דנו בתביעות שהוגשו בעקבות מפח הנפש ופיצו את הנופשים |
|
איתן מור (09:29 ,15/05/05) |
|
|
|
|
|
|
24 שעות לפני מועד היציאה לשיט התענוגות, אחרי שכל ההכנות נשלמו, הודיעו למשפחת ס' ולתובעים נוספים, שהם יכולים לפרוק את המזוודות. מקרה דומה ארע לגברת שעמדה לטוס בחו"ל. הלקוחות המאוכזבים לא הסתפקו בהחזר עלות החופשה ודרשו גם פיצוי |
|
איתן מור (09:14 ,08/05/05) |
|
|
|
|
|
|
בני זוג שהנפיקו כרטיס אשראי מסוג "אמריקן אקספרס" לצורך נסיעה לקניה, גילו מאוחר מדי כי הם אינם יכולים למשוך באמצעותו מזומנים וטענו כי נותרו ללא אמצעי מחיה. עם שובם לארץ פסק להם בית המשפט פיצויים |
|
איתן מור (10:22 ,01/05/05) |
|
|
|
|
|
|
"באתי ליהנות ולא להתענות", התלוננה תובעת ותיארה נסיעות בסלובניה באוטובוס ללא חלונות ולילות באכסניות נוער ללא מיזוג. נציג חברת "אופיר טורס" טען כי התובעים לא הציגו ראיות לטענות שלהם. מה החליטה השופטת? |
|
איתן מור (09:11 ,25/04/05) |
|
|
|
|
|
|
בכל עונת נסיעות אנו נתקלים בתופעת "רישום היתר", שגורמת לכך שתיירים תמימים מוצאים עצמם בחו"ל ללא מלון או מקום בטיסה. מה אפשר לעשות? בני הזוג ב', למשל, תבעו את סוכנות הנסיעות שמכרה להם את הנופש וזכו לקבל פיצוי |
|
איתן מור (09:27 ,17/04/05) |
|
|
|
|
|
|
משפחה דתית, שבילתה את ליל שבת עם מזגן מטרטר וללא 'גוי של שבת' שיכבה אותו עבורה, לא הסתפקה בהצעת המלון להחזיר להם את הכסף והגישה כנגדו תביעה |
|
איתן מור (09:48 ,10/04/05) |
|
|
|
|
|
|
קצין הביטחון של מלון "פרדייז" באילת טען כי "זה דבר שבשגרה", אבל השופטת פסקה כי בני משפחה שנתקעו 20 דקות במעלית ללא מיזוג, אזעקה או תאורת חירום יקבלו פיצויים בגובה 10,000 ש"ח |
|
איתן מור (09:39 ,03/04/05) |
|
|
|
|
|
|
חוק השומרים קובע כי בעל בית המלון הוא "שומר בשכר" שאחראי לחפציו של האורח. למרות זאת, סירבו שני בתי מלון שונים לפצות נופשים שמחדרם נגנבו חפצים אישיים. בית המשפט נאלץ להתערב |
|
איתן מור (10:21 ,27/03/05) |
|
|
|
|
|
|
ע' טס עם חברת איבריה מתל אביב לצ'ילה, מסלול שכולל עצירת ביניים במדריד. בספרד הוא נעצר: חברת התעופה גילתה שאין לנוסע ויזה לצ'ילה ולא אפשרה לו להמשיך בדרכו. "הנתבעת הפקירה את התובע בארץ זרה", קבעה השופטת |
|
איתן מור (09:38 ,20/03/05) |
|
|
|
|
|
|
זוג מבוגר שיצא לחופשה באתר מרפא בסלובקיה מצא עצמו מיטלטל במשך 7 שעות באוטובוס לכיוון שדה התעופה, במקום ליהנות מטיסה ישירה - כפי שהובטח בהבלטה בפרסומי החברה |
|
איתן מור (10:11 ,13/03/05) |
|
|
|
|
|
|
נתקעתם עם יחידת נופש שעולה לכם הון ולא משמשת אתכם בכלל? אין בעיה, חברת "וורלדוויד רזורטס" תעשה לכם "מחווה" ותיקח אותה מכם - אם רק תשלמו לה 7,500 דולר. בני זוג, שגילו מאוחר מדי שרימו אותם פעם שניה, תבעו את החברה בבית המשפט |
|
איתן מור (12:34 ,06/03/05) |
|
|
|
|
|
|
חברות התעופה איבריה ואל על תיאלצנה לשלם אלפי שקלים לכל אחד מבין 56 הנוסעים שתבעו אותן לאחר שטיסתם המריאה באיחור של 17 שעות |
|
איתן מור (09:14 ,27/02/05) |
|
|
|
|
|
|
בני זוג חשדניים הסכימו לבוא לקבל כרטיסי טיסה בהם זכו בהגרלה מסתורית, לאחר שוידאו שוב ושוב שאין מדובר בפיתוי סרק לצורך מכירת יחידת נופש. משגילו שהונו אותם ושהפרס המובטח אינו מחכה להם תבעו את החברה |
|
איתן מור (09:20 ,20/02/05) |
|
|
|
|
|
|
זוג נוסעים ובתם בת ארבעת החודשים נאלצו להמתין כ-12 שעות בשדה התעופה של לונדון לאחר שטיסתם בוטלה. נציגי אל על, שהבטיחו לשכן אותם במלון, לא הצליחו למצוא עבורם חדר פנוי ולא יכלו לממן להם הסעה למקום בו שהו בעת חופשתם |
|
איתן מור (09:33 ,13/02/05) |
|
|
|
|
|
|
אזרח מתוסכל הגיש תביעה כנגד הספארי, לאחר שעובדי המקום לא אפשרו לו להיכנס אחרי שעות הפעילות. האזרח טען ש"קיבל יחס שמגיע לסמרטוטים ולכלבים", אבל השופטת החליטה שהתביעה היא "בזבוז זמנו של בית המשפט וזמנם של הנתבעים" |
|
איתן מור (09:09 ,30/01/05) |
|
|
|
|
|
|
בני זוג שיצאו לנופש בבודרום שבטורקיה, התאכזבו לגלות ששוכנו בקצה המלון, ושכדי להגיע מחדרם לחדר האוכל ושאר מוקדי השירות עליהם לרדת ולטפס המון מדרגות. מה הם עשו? כל אחד מהם ביקר רק פעם ביום בחדר האוכל ועם שובם לארץ הם תבעו את סוכנות הנסיעות |
|
איתן מור (10:18 ,23/01/05) |
|
|
|
|
|
|
זוג נופשים ובעליו של צימר הגישו זה נגד זה תביעות הדדיות לאחר שמפגש עם שני ג'וקים גרם לאורחים לנטוש את הצימר מוקדם מהמתוכנן. בני הזוג: "רצינו לשכוח את החופשה כמה שיותר מהר", בעל הצימר: "אנחנו נמצאים במושב, בטבע" |
|
איתן מור (09:35 ,16/01/05) |
|
|
|
|
|
|
נוסעי אל-על שניסו להימנע ככל יכולתם מתשלום עבור 33 ק"ג עודפים של מטען - כולל חלוקת המטען בינם לבין נוסע אחר, ננזפו בבית המשפט: "נוסע צריך להגיע לנמל התעופה כאשר כבודתו מאורגנת ככל שניתן לפי כללי חברת התעופה שבה הוא מתכוון לטוס" |
|
איתן מור (09:36 ,09/01/05) |
|
|
|
|
|
|
17 אלף שקלים תבעו בני זוג מחברת "ישראייר", אחרי שבמהלך טיסה נשפך עליהם מיץ עגבניות שגרם ל"מראה זוועתי בעיני הנוסעים", ל"מבוכה שאינה ניתנת לתיאור" וגם ל"פחד מוות". חברת ישראייר טענה להגנתה שמדובר בסך הכל ב"אירוע מצער". מה החליטה השופטת? איתן מור מדווח |
|
איתן מור (09:32 ,02/01/05) |
|
|
|
|
|
|
בני זוג שהזמינו מלון יוקרתי בכרתים כדי לחגוג את נישואיהם, התאכזבו כששיכנו אותם בחדר פשוט עם "שני מזרונים על רצפה מוגבהת". בית המשפט הורה לפצות אותם על עוגמת הנפש |
|
איתן מור (08:40 ,26/12/04) |
|
|
|
|
|
|
בקבוק כבד שנפל על ראשו של נוסע בטיסת אל על גרם לו, לדבריו, לאיבוד דם רב ולכאבי ראש הממשיכים לפגוע בתפקודו. חברת אל על טענה מנגד, שזו היתה פגיעה שטחית בלבד. מי צודק? בית המשפט פסק |
|
איתן מור (09:38 ,19/12/04) |
|
|
|
|
|
|
משפחה שגילתה כי המטוס מכרתים לישראל המריא בלעדיה, נאלצה למצוא בעצמה ועל חשבונה את הדרך הביתה. השופט אמר כי סוכנות הנסיעות "בחרה להתעלם מן התובעים" וחייב אותה במלוא סכום הפיצויים |
|
איתן מור (10:12 ,12/12/04) |
|
|
|
|
|
|
אמא לשתי ילדות נסעה איתן לחופשה באנטליה בציפיה לכך שהבנות יבלו במגוון פעילויות המיועדות לגילן. הן שבו לארץ מאוכזבות, לאחר שהתברר שבניגוד להבטחות, בבית המלון היתה רק פעילות מצומצמת לילדים. ביהמ"ש נדרש להתערב |
|
איתן מור (10:29 ,05/12/04) |
|
|
|
|
|
|
בני זוג שיצאו לטיול על סיפונה של האנייה 'מג'יק 1' חיכו לשווא להופעות של יוני רועה ושימי תבורי, והמתינו לחינם להגעת האוניה לחופי רודוס. השופטת פסקה להם פיצויים |
|
איתן מור (09:31 ,28/11/04) |
|
|
|