|
|
|
לדודי ויסמן אסור להיכנע לחרדים. מה שהוא צריך לעשות זה להפוך את סניפי שפע שוק לסניפים של AM:PM וכך יתחזק דימויו הציבורי כאיש עסקים בעל חוט שדרה |
|
גינגי פרידמן (09:27 ,14/04/08) |
|
|
|
|
|
|
ברק אמנם לא צריך אף אחד שייעץ לו, אבל כדאי לו להקים צוות ייעוץ שילמד אותו בין היתר איך לדבר אל בני תמותה |
|
גינגי פרידמן (08:49 ,07/04/08) |
|
|
|
|
|
|
ככל שהאנשים בצמרת הפוליטית בארץ ימעיטו לדבר, הם יעוררו יותר סקרנות ואף ינטעו אשליה שבשתיקתם הם מסתירים חוכמה. בינתיים ניאלץ להתרפק על נאומיהם של האמריקנים |
|
גינגי פרידמן (10:03 ,31/03/08) |
|
|
|
|
|
|
בנימין נתניהו הוא אמן תקשורת, אבל יותר מדי פעמים הוא נופל במלכודות קטנות שהוא טומן לעצמו, ולא ממש יודע כיצד להיחלץ מהן |
|
גינגי פרידמן (10:13 ,24/03/08) |
|
|
|
|
|
|
מרצ החלה את דרכה כמפלגה מאוד ממוקדת ונהייתה מותג אופנתי ואהוד על צעירים. מאז היא יצאה מהאופנה, ואיבדה את ייחודה ולמעשה את סיבת קיומה. למנהיגי מרצ אני מציע לסגור את העסק או למצוא אג'נדה חדשה |
|
גינגי פרידמן (06:42 ,17/03/08) |
|
|
|
|
|
|
לקיחת אחריות, שקיפות ופיצוי למי שנפגע - ההתנהלות של בית ההשקעות פריזמה בעקבות ההפסדים הגדולים של חרמון ותבור מלמדת שזו חברה שאפשר לסמוך עליה |
|
גינגי פרידמן (09:57 ,10/03/08) |
|
|
|
|
|
|
רוב המיזוגים נעשים מהסיבות הלא נכונות, מטעמי מצוקה או חמדנות וממניעים אמוציונליים ולא רציונליים. המתכון למיזוג מוצלח הוא מיזוג שנעשה ממניעים שיווקיים |
|
גינגי פרידמן (09:31 ,03/03/08) |
|
|
|
|
|
|
סמנכ"ל שיווק צריך לראות במשרד הפרסום שותף אמיתי, וחייב להיות בעל חוט שדרה מול הדירקטוריון. רק כך ניתן יהיה לבנות אסטרטגיה לטווח ארוך |
|
גינגי פרידמן (07:28 ,25/02/08) |
|
|
|
|
|
|
עכשיו, אחרי שדו"ח וינוגרד מאחורינו, צריך להגיד לאולמרט שלא תמיד צריך להגיב לכל דבר מיידית. צריך לשקול את הדברים, להתכונן, ואחר כך להחליט כיצד להגיב, אם בכלל. כך הכל היה נראה אחרת |
|
גינגי פרידמן (07:16 ,18/02/08) |
|
|
|
|
|
|
מטה ההסברה אותו המליץ להקים מבקר המדינה עדייין לא קרם עור וגידים. ההמלצה: להטיל על לשכת הפרסום הממשלתית את משימות הפרסום והתקשורת של מדינת ישראל |
|
גינגי פרידמן (09:41 ,11/02/08) |
|
|
|
|
|
|
המפרסמים, ששמים כסף רב אצל הפרסומאים שלהם, לא אמורים להתערב להם בעבודה ואפילו צריכים להקשיב להם, אבל בהחלט כדאי להם להטיל ספק כשהם מוצאים לנכון לעשות כן |
|
גינגי פרידמן (10:05 ,04/02/08) |
|
|
|
|
|
|
הפלסטינאים עושים לנו כבר שנים בית ספר לתקשורת, ונראה כאילו מערכת ההסברה שלנו כושלת כל פעם מחדש מול התעמולה שמנגד. מה לעשות? לעבור מהסברה למגרש הפרסום |
|
גינגי פרידמן (06:44 ,28/01/08) |
|
|
|
|
|
|
ברשתות השיווק בארץ חושבים יותר על מכירות מאשר על שיווק. לכן, כל ביקור בסופרמרקט או ברשת פארם אינו מספק לנו בדרך כלל חוויה חיובית, אלא מפוקפקת |
|
גינגי פרידמן (09:09 ,21/01/08) |
|
|
|
|
|
|
האינטרנט יוליד זן חדש של מנהלים, שלא יפחדו לקבל החלטות - ושיעשו זאת גם במהירות. הזן של המנהל ההססן, החששן הבורח מאחריות הוא זן נכחד |
|
גינגי פרידמן (07:52 ,07/01/08) |
|
|
|
|
|
|
ההפרטה של אדלר-חומסקי, היציאה לחו"ל של באומן, גילוי הלב של אודי פרידן, קקטוס הזהב וגם על קמפיין אחד מוצלח. גינגי פרידמן מסכם את הדברים החיוביים שעברו על עולם הפרסום בשנה החולפת |
|
גינגי פרידמן (09:30 ,31/12/07) |
|
|
|
|
|
|
הפרסומאים, שהשפה העברית אמורה להיות כלי העבודה העיקרי שלהם, זונחים אותה לטובת ה"אמריקנית". וזה מצחיק, אבל גם עצוב ובעיקר מסוכן |
|
גינגי פרידמן (09:41 ,24/12/07) |
|
|
|
|
|
|
המכרז הבזוי של חברת חשמל על תקציב הפרסום שלה, מעיד על חוסר הכבוד שרוחשים המפרסמים כלפי הפרסומאים. יאיר גלר, יו"ר איגוד הפרסומאים שהודיע על פרישה מהמכרז, מציל את כבודם של העוסקים במקצוע |
|
גינגי פרידמן (09:04 ,17/12/07) |
|
|
|
|
|
|
הדור הבא של משרדי הפרסום, שלוקח את הבכורה מהמשרדים הגדולים בארה"ב ובבריטניה, עדיין לא קיים בארץ. אבל בסופו של דבר, חילופי הדורות יגיעו גם לכאן |
|
גינגי פרידמן (09:01 ,10/12/07) |
|
|
|
|
|
|
הפגישות של ראשי המדינה עם בדרנים כדוגמת סיינפלד מוגזמות, פרובנציונליות ומביישות. שמישהו יפסיק את זה |
|
גינגי פרידמן (09:35 ,03/12/07) |
|
|
|
|
|
|
אחרי שנים רבות בהן התגאתה סטארבקס כי אינה משקיעה בפרסום, הבינה הרשת שהיא צריכה לעבור ממכירות לשיווק. היא צריכה לבנות את "הסיפור" של המותג |
|
גינגי פרידמן (09:45 ,26/11/07) |
|
|
|
|
|
|
כשאני רואה אנשים שטורחים ומביאים בקבוקים ריקים אל מכלאות המיחזור, אני כובש חיוך קטן של גיחוך. "הנה עוד פראייר שעובד עבור העולם התחתון". גינגי פרידמן מסביר למה הוא לא ממחזר ולמה הקמפיין החדש של אל"ה הוא טעות |
|
גינגי פרידמן (08:51 ,19/11/07) |
|
|
|
|
|
|
בזכות התנהגותם של אוהדי בית"ר הצלחתי להבין מה גורם לאדם לאהוד קבוצה: אקט של הזדהות הפרט עם קבוצת אוכלוסייה מסויימת. השחקנים הם חסרי חשיבות |
|
גינגי פרידמן (07:18 ,12/11/07) |
|
|
|
|
|
|
בכל שנות פעילותן לא הצליחו חברות הסלולר, למרות שהן משוכנעות בכך, להסביר לציבור שהאנטנות בעצם אינן מסוכנות. מה הן צריכות לעשות? |
|
גינגי פרידמן (08:48 ,05/11/07) |
|
|
|
|
|
|
אל גור שהשמין והתנפח כבלון ושקע בתהום השכחה, הצליח להמריא לגבהים כבלון מלא הליום ולעשות קאמבק מהסרטים תוך שהוא ממצב את עצמו מחדש כמציל העולם. אכן, ראוי לפרס |
|
גינגי פרידמן (08:42 ,29/10/07) |
|
|
|
|
|
|
רן ארז ניצח כי הוא שכר את שירותיו של יועץ התקשורת מוטי מורל, וייצא מהמאבק להעלאת שכר המורים עם תדמית של לוחם נועז. המורים הפסידו כי הם ראויים למנהיג מסוג אחר - ולא כוחני כל כך |
|
גינגי פרידמן (09:26 ,22/10/07) |
|
|
|
|
|
|
הקמפיין הפרובוקטיבי של זרמון-גולדמן למען היוצרים שניסו לנשל מזכויותיהם הכניס את המאבק שלהם לתודעה ציבורית אפילו שלחלק מהציבור הוא צרם מאוד. בסופו של דבר המאבק הצליח, והכנסת דחתה את הצעת החוק האווילית |
|
גינגי פרידמן (06:30 ,15/10/07) |
|
|
|
|
|
|
ההבדל הבולט בין סגירת משרד פרסום לבין כל עסק אחר, נעוץ בכך שפרסום זה עסק אמוציונאלי. לגינגי פרידמן התהפכה הבטן כששמע על סגירת משרד הפרסום ליניאל DDB |
|
גינגי פרידמן (07:24 ,08/10/07) |
|
|
|
|
|
|
בספר סודות המותגים אין מרשמים בדוקים להצלחה שיווקית, אבל יש בהחלט מרשמים בטוחים לכשלון. גינגי פרידמן קרא ולא למד דברים חדשים |
|
גינגי פרידמן (09:26 ,01/10/07) |
|
|
|
|
|
|
מובילי דעת הקהל בתקשורת לא מובילים יותר מ-15% מהעם. לכן, אם פוליטיקאים ואישי ציבור רוצים להיחשף לעם, עליהם להגיע לתוכניות בידור, ולא לתוכניות האקטואליה |
|
גינגי פרידמן (09:20 ,24/09/07) |
|
|
|
|
|
|
שלושה אישי ציבור בלטו השנה בתחום ההתנהלות התקשורתית: מני מזוז, ירון זליכה ומיכה לינדנשטראוס. גינגי פרידמן נותן בהם סימנים |
|
גינגי פרידמן (09:18 ,17/09/07) |
|
|
|
|
|
|
במשרד התחבורה חשבו שהטפה דתית תשפיע על תרבות הנהיגה של הנהג הערבי. טוב שמישהו התעשת שם, אבל עדיין הרעיון הזה מעיד על כך שמישהו איבד את הכיוון. גינגי פרידמן מנסה לחשוב על פתרונות מעשיים יותר למלחמה בתאונות |
|
גינגי פרידמן (06:41 ,10/09/07) |
|
|
|
|
|
|
לרב עובדיה יש בעיה: הוא מדבר בשפות שונות לקהלים שונים, וכשהוא יורד נמוך מדי זה מגיע גם לעיתונות החילונית. לכן, הוא צריך יועץ תקשורת שיפרק מוקשים פוטנציאליים לפני שהם נאמרו |
|
גינגי פרידמן (08:45 ,03/09/07) |
|
|
|
|
|
|
ישראל של המאה ה-21 היא מוצר נחשק ומותג אטרקטיבי. לכן, הצעתו של שר הקליטה יעקב אדרי לתגמל יורדים שיחזרו לארץ, היא אווילית ומיותרת |
|
גינגי פרידמן (08:39 ,27/08/07) |
|
|
|
|
|
|
בימים אלו, כאשר חינמונים נולדים חדשים לבקרים, לעיתונים אין ברירה אלא לשתף פעולה עם המפרסמים. וזה מה שקרה בשבוע שעבר לעיתון הארץ שהפתיע עם מודעה חדשנית - מעל התוכן |
|
גינגי פרידמן (09:18 ,20/08/07) |
|
|
|
|
|
|
ברק לקה באנורקסיית שתיקה. הוא עוד לא הבין שלא כל מה שנכון כדי להגיע לתפקיד מתאים גם למילוי התפקיד. כדאי לו לחדול מהשתיקה ולהציג את "ברק החדש", הלכה למעשה |
|
גינגי פרידמן (09:43 ,13/08/07) |
|
|
|
|
|
|
גינגי פרידמן מזהיר את הפרסומאים מבתי המשפט "שאינם המקום לעשיית צדק", וקורא להם להתחיל להתנהג כאנשי עסקים, ולא לעבוד עם לקוחות ללא בטחונות מתאימים וללא הסכמים חתומים |
|
גינגי פרידמן (10:00 ,06/08/07) |
|
|
|
|
|
|
גם חינוך, בדיק כמו פרסום, לא חייב להציג תמיד את כל האמת. לכן, ההחלטה להכניס את נושא הנכבה לספרי החינוך בבתי הספר הערביים היא שגויה. כי יש גבול לצדקנות |
|
גינגי פרידמן (06:55 ,30/07/07) |
|
|
|
|
|
|
התשדיר של אדי לתרומת אברים לא עובד כי הוא מנסה לשנות עמדות אמוציונליות (דתיות) שמלכתחילה אינן מבוססות, באמצעות טיעון רציונלי. מה לעשות מול עמדות שמקורן בבורות? להעמיד אנשי דת מהסמכות העליונה |
|
גינגי פרידמן (09:41 ,23/07/07) |
|
|
|
|
|
|
תחום החדשנות בישראל נמצא בחיתוליו, וזו הזדמנות פז למשרדי הפרסום לפתוח מחלקת חדשנות שתספק את שירותיה למפרסמים, ואולי סוף סוף יצליחו לרענן גם את עצמם |
|
גינגי פרידמן (08:19 ,16/07/07) |
|
|
|
|
|
|
השיטה הרווחת בארץ לפיה חברות משקיעות את עיקר מאמצי השיווק שלהן בגיוס לקוחות חדשים, פסולה. הגיע הזמן שאותן חברות ישקיעו חלק מהכסף הזה בפרסום הטבות ללקוחות קיימים |
|
גינגי פרידמן (08:22 ,09/07/07) |
|
|
|
|
|
|
הפרסומאי אודי פרידן לא עשה חשבון ופתח את הפה על תעשיית הפרסום ועל הלקוחות שלו. והוא צודק: כי הפרסום היום הוא פחדני, שבלוני ומשעמם |
|
גינגי פרידמן (08:55 ,02/07/07) |
|
|
|
|
|
|
התביעה נגד חברות הקוסמטיקה ש"המוצרים שלהן לא יישרו קמטים", היא מגוחכת. כי מה שנקרא בעגה המשפטית "הבטחה פרסומית" איננו אלא שקר הידוע ומוכר לכל שעליו מבוססת כל תעשיית השיווק המודרנית |
|
גינגי פרידמן (09:22 ,25/06/07) |
|
|
|
|
|
|
מה שגאידמק מתכוון לעשות לטיב טעם הוא למעשה מיתוג מחדש, רק בלי להצהיר על כך. כי טיב טעם כשרה ועממית זו רשת אחרת מזו שאנו מכירים, אפילו אם הלוגו לא ישתנה |
|
גינגי פרידמן (09:22 ,18/06/07) |
|
|
|
|
|
|
אופנת ה"מיתוג מחדש" חלפה, חברות המיתוג הבינלאומיות סגרו את סניפיהן בארץ ובמקביל מספר חברות עיצוב מובילות החלו להציג את עצמן כחברות מיתוג ולהציע שירותים במחיר זול יותר לחברות ישראליות. גינגי פרידמן מסביר איך התרחש התהליך |
|
גינגי פרידמן (10:21 ,11/06/07) |
|
|
|
|
|
|
העבודה בפרסום גובה מחירים כבדים, ומתאימה רק למי שהמקצוע זורם בעורקיו ובוער בעצמותיו. מי שלא בטוח שהוא יכול להיות כוכב, שימצא קריירה חלופית |
|
גינגי פרידמן (07:08 ,04/06/07) |
|
|
|
|
|
|
השחר העולה לא שינה לוגו ועיצוב כבר 50 שנה, לא שינה את המתכון ולא השקיע בקידום מכירות ובפרסום. ובזכות השילוב הנדיר של כל הגורמים הללו הוא מוביל את השוק |
|
גינגי פרידמן (09:17 ,28/05/07) |
|
|
|
|
|
|
נעמי בלומנטל עשתה שתי טעויות שעלו לה בכמה חודשי מאסר: היא הקשיבה לעו"ד שלה ושתקה, והיא חייכה. ועל שתי הטעויות האלו צריך למחול לה ולהפחית מעונשה |
|
גינגי פרידמן (09:18 ,21/05/07) |
|
|
|
|
|
|
החלטת הנהלת אבסולוט וודקה לשנות את הקמפיין שליווה את החברה במשך 25 שנה, מהווה מכת מוות למותג. כי כל מהותו וצידוק קיומו של המותג זה הקמפיין שלו |
|
גינגי פרידמן (09:21 ,14/05/07) |
|
|
|
|
|
|
התנהלות הממשלה לקראת חגיגות ה-60 למדינת ישראל מלמדת כי האירועים צפויים להיות כשלון מחפיר, כמיטב המסורת המקומית. גינגי פרידמן מציע להקים כבר עכשיו ועדת חקירה, ומציע גם מסקנות. אל תגידו שלא אמרנו |
|
גינגי פרידמן (09:13 ,07/05/07) |
|
|
|
|
|
|
מצבה של המשטרה בכי רע, והדימוי שלה בקרב הציבור נמוך ביותר. גם הסדרה המפצחים שמנסה ככל הנראה לטפל בדימוי, עושה למשטרה שירות דב. מה לעשות? סדרת משטרה עם שחקנים, העושים שימוש בטקסטים אינטיליגנטיים |
|
גינגי פרידמן (08:20 ,30/04/07) |
|
|
|
|
|
|
מדינת ישראל הגיעה לאן שהגיעה למרות הרבה קשיים - מבפנים ומבחוץ. וכדי לקדם את האינטרסים שלה בעולם צריך למתג אותה כגורם חיובי ומעניין. מישהו מרים את הכפפה? |
|
גינגי פרידמן (09:48 ,23/04/07) |
|
|
|
|
|
|
אין דבר יותר לגיטימי, עבור חברת שיווק, מאשר לרצות לשווק את מוצריה לשוק של ילדים. האחריות לחינוך הילדים איננה מוטלת על הפרסומאים. היא מוטלת היכן שהיא צריכה להיות מוטלת - על ההורים |
|
גינגי פרידמן (09:30 ,16/04/07) |
|
|
|
|
|
|
קמפיין ליל הסדר מהווה הוכחה ניצחת שגם כשהקריאייטיב לא מי יודע מה, הטקסט לא כל כך מובן, הארט כמעט לא קיים, אבל הרעיון ע-נ-ק והכיוון לא משתנה במשך 3,000 שנה - יש לך קמפיין שראוי לקקטוס הזהב, עבור הקמפיין הטוב בהיסטוריה |
|
גינגי פרידמן (10:52 ,05/04/07) |
|
|
|
|
|
|
חברה שמסרבת לשלם חוב של 800 אלף שקל למשרד פרסום בטענה שלא הוחזרו לה עמלות היתר, לוקה בהיתממות, טיפשות וחוצפה גם יחד |
|
גינגי פרידמן (08:28 ,26/03/07) |
|
|
|
|
|
|
חברת אופנה צילמה דוגמנית בחצי עירום, מוטלת בפחי אשפה, על מנת להביא "את נושא השואה לתודעת הדורות הצעירים", כדברי הפרסומאי. מה הגבול? |
|
גינגי פרידמן (07:17 ,19/03/07) |
|
|
|
|
|
|
בשלב זה בחייו, ראש הממשלה אהוד אולמרט צריך לנקוט באסטרטגיית האתרוג: להיחלץ מהמיצוב של פוליטיקאי נרדף ורודף, הנגרר לקרבות רחוב מרים, ולהפוך שוב למנהיג. ובשביל זה הוא צריך להגות רעיון גדול |
|
גינגי פרידמן (09:26 ,12/03/07) |
|
|
|
|
|
|
גינגי פרידמן מנהל שיחה דמיונית עם אדם בעל מעמד בקהילת העסקים, שמתלבט האם לקבל על עצמו תפקיד ממלכתי חשוב, והגיע למסקנה היא שתפקידים ציבוריים בכירים נועדו רק לקדושים ולריקים. כל קשר בין הסיפור למציאות הוא על אחריות הקורא בלבד |
|
גינגי פרידמן (09:58 ,05/03/07) |
|
|
|
|
|
|
הפרסום בארץ נראה כמו שהוא נראה בגלל שהמפרסמים שלנו שונים מהמפרסמים בחו"ל. הם פשוט מפחדים, והפחד משתק את היצירה |
|
גינגי פרידמן (09:13 ,26/02/07) |
|
|
|
|
|
|
חברת מארספודס האמריקנית החליטה להפסיק לפרסם לגילאי 12 ומטה את חטיפי השוקולד מארס וסניקרס. צעד נועז וגאוני שיביא תועלת רבה לחברה במדינה בה השמנת היתר הפכה לאויב הציבור מספר 1 |
|
גינגי פרידמן (07:25 ,19/02/07) |
|
|
|
|
|
|
בחברת הכבלים החליטו באיחור של כמה שנים טובות, לגייס מאות עובדים למערך השירות. אם צעד זה מבשר שינוי קונספטואלי יש להניח שהוא גם יביא בעקבותיו שנוי במגמת הנטישה |
|
גינגי פרידמן (09:16 ,12/02/07) |
|
|
|
|
|
|
חיים רמון עשה הכל נכון מבחינת התנהלותו התקשורתית, וגם זכה לתמיכה מקיר לקיר. אלא שבבית המשפט הוא הובס. גינגי פרידמן מסביר איפה הוא טעה |
|
גינגי פרידמן (09:13 ,05/02/07) |
|
|
|
|
|
|
המפרסמים טוענים כי יחסיהם עם משרדי הפרסום אינם תקינים, בגלל העמלות. גינגי פרידמן מסביר למה זו לא הסיבה ומה תרומתם של המפרסמים לבעיה |
|
גינגי פרידמן (08:48 ,29/01/07) |
|
|
|
|
|
|
מהלך חזרתו לפוליטיקה של אהוד ברק נבנה לפי הספר: בסבלנות, בנחישות ובדבקות באסטרטגיה. אם ברק יגלה משמעת עצמית וידבק בברק החדש, יש להניח שיצליח להיבחר |
|
גינגי פרידמן (08:35 ,22/01/07) |
|
|
|
|
|
|
כמעט כל חברה או גוף בעלי אינטרסים, שוכרים את שירותיהם של פרסומאים ויח"צנים שעיקר עיסוקם הוא כתיבת מסרים פרסומיים בטוקבקים, תוך שחרור כל היצרים האפלים. לכן, צריך לפרסם רק את מי שמזדהה |
|
גינגי פרידמן (09:19 ,15/01/07) |
|
|
|
|
|
|
ערוץ 8 מיתג את עצמו מחדש ואימץ את הסיסמה "אין סוף לסקרנות". אלא שמתברר שאת הסיסמא הגו שנתיים קודם לכן במשרד הפרסום יהושע TBWA לשירותי WOW של בזק. לאנשי ערוץ 8 מומלץ לרדת מהעץ ולהגיע להסדר עם יהושע |
|
גינגי פרידמן (09:14 ,08/01/07) |
|
|
|
|
|
|
לא קרה שום דבר מיוחד ב-2006 בעולם הפרסום המקומי. הכל התנהל על מי מנוחות בלי שום סקנדל עסיסי שאפשר לנעוץ בו שיניים. גינגי פרידמן מסכם |
|
גינגי פרידמן (08:40 ,01/01/07) |
|
|
|
|
|
|
המותג שנקרא מדינת ישראל נמצא בנקודה קריטית, בה נדרשות החלטות אמיצות. ראש הממשלה חייב להכריז על החינוך כפרויקט לאומי מרכזי |
|
גינגי פרידמן (09:19 ,25/12/06) |
|
|
|
|
|
|
אל על יכולה לנצל את חרם החרדים נגדה ולהפוך אותו לבסיס לצמיחה ולהמראה לגבהים חדשים: היא תהיה חופשייה לטוס בשבת ללא מגבלות, ותגדיל את האטרקטיביות שלה בקרב נוסעים שהחרדים מפריעים להם |
|
גינגי פרידמן (09:13 ,18/12/06) |
|
|
|
|
|
|
התנהלותו של מנכ"ל הרכבת, עופר לינצ'בסקי, במכרז רכישת המדיה של הרכבת, גרמה לכל החברות לפרוש מהמכרז ולו עצמו לצאת בהצהרות המעידות שאין לו מושג בפרסום. לפחות הוא מכניס קצת שעשוע לחיינו |
|
גינגי פרידמן (08:35 ,11/12/06) |
|
|
|
|
|
|
לפני כשנתיים וחצי מונה מנהל מותג לצה"ל, אבל מאז התדמית של הצבא רק הידרדרה. גינגי פרידמן מסביר למה המותג הכי חזק בארץ הוא גם המותג הכי מופרך |
|
גינגי פרידמן (09:32 ,04/12/06) |
|
|
|
|
|
|
התגובה הראשונה והאינסטינקטיבית שלי למראה הפרסומת החדשה של וולוו היתה "וואלה? האחראי לפרסום הזה מכיר את אשתי?" |
|
גינגי פרידמן (09:17 ,27/11/06) |
|
|
|
|
|
|
אם בנק הפועלים היה מנצל את ההזדמנות ולא מייקר עמלות - בניגוד למתחריו לאומי ודיסקונט, הוא היה מרוויח בגדול בחיזוק המותג. אבל הוא בחר להרוויח בשורה התחתונה |
|
גינגי פרידמן (09:12 ,20/11/06) |
|
|
|
|
|
|
עולם הפרסום מזמן לנו, חדשות לבקרים, סכסוכים, חרמות ומאבקים בין הפרסומאים, המפרסמים והמדיה. יש פתרון לבעיה |
|
גינגי פרידמן (08:41 ,13/11/06) |
|
|
|
|
|
|
בחזית התקשורתית הקריטית עשה הנשיא משה קצב את כל הטעויות האפשריות. אולי הוא יימצא זכאי בסופו של דבר, אבל בתודעה הציבורית הוא כבר אשם |
|
גינגי פרידמן (06:44 ,06/11/06) |
|
|
|
|
|
|
אם יש 5 אנשים שהשפיעו, יותר מכל, על התפתחות הפרסום המודרני בארץ, תרצה גרנות היא אחת מהם. גינגי פרידמן מסביר למה לכוהנת הגדולה של הקופירייטינג בארץ מגיע פרס על מפעל חיים |
|
גינגי פרידמן (08:46 ,30/10/06) |
|
|
|
|
|
|
חוסר הנאמנות של המפרסמים לפרסומאים שלהם היא אחת הרעות החולות של הענף. ספר חדש בשם "לשלוט בדלת המסתובבת ולהרוויח", מסביר היטב איך לשמור על הלקוחות |
|
גינגי פרידמן (09:13 ,23/10/06) |
|
|
|
|
|
|
"אין אף עם ששרד בעולם שנים כה רבות ואין אף עם שעמד בנסיונות השמדה ומחיקה כה רבים, אינטנסיביים ושיטתיים- ויכול להם, כמו העם היהודי". גינגי פרידמן מציע לסוכנות היהודית לאמץ טקסט מתוך מאמר ולבנות עליו קמפיין בינלאומי |
|
גינגי פרידמן (09:15 ,16/10/06) |
|
|
|
|
|
|
לפי אחת האסכולות בעולם השיווק המקומי - השיווק הוא אמנות האהבה. המשווק הוא המחזר הנלהב, הצרכן הוא המחוזר שאת ליבו יש לרכוש. גינגי פרידמן גילה, לאכזבתו, שבוויזה cal לא אימצו את האסכולה הזו |
|
גינגי פרידמן (09:52 ,09/10/06) |
|
|
|
|
|
|
חלמתי שהמפרסמים מעודדים את הפרסומאים ליצירתיות ולתעוזה, שזכייני הטלוויזיה החליטו לצמצם את הפסקות הפרסומות למקסימום 4 פרסומות, שמשרדי הפרסום ילמדו להשתמש גם באנשים מעל גיל 40 ויגלו שגם לאימהות שעובדות 8 שעות ביום יש מקום. ואז התעוררתי... |
|
גינגי פרידמן (09:07 ,25/09/06) |
|
|
|
|
|
|
מה שעיריית תל אביב צריכה זה מנהל שיווק מקצועי, ולא מכרז חדש למשרד פרסום שמלווה בחיפוש אחר חברת מיתוג |
|
גינגי פרידמן (09:12 ,18/09/06) |
|
|
|
|
|
|
אם ברצוננו להשיג יעדים בדעת הקהל העולמית או להשפיע על התודעה, עלינו לעסוק במניפולציה רגשית. כלומר, בתעמולה. גינגי פרידמן מסביר למה להסברה הישראלית לא היה סיכוי במלחמה האחרונה |
|
גינגי פרידמן (09:13 ,11/09/06) |
|
|
|
|
|
|
נורית דאבוש מציעה לבטל בחוק את עמלות היתר בתקווה שזכייניות הרשות השנייה ישפרו בעקבות זאת את מצבן הכספי. אני מציע לבטל לחלוטין את עמלות משרדי הפרסום ולגרום לכך שהם יגיעו להסדרי תשלום מקובלים עם לקוחותיהם |
|
גינגי פרידמן (09:13 ,04/09/06) |
|
|
|
|
|
|
המילואמניקים שמפגינים בגן הוורדים לא ממש יודעים מה הם רוצים ואין להם מטרה מוגדרת. ובלי להגדיר יעד, אי אפשר להיות אפקטיביים |
|
גינגי פרידמן (09:48 ,28/08/06) |
|
|
|
|
|
|
הבעיה העיקרית של דן חלוץ היא הסגנון שסיגלו לעצמם מפקדים בצה"ל - הפגנת קור רוח תחת אש. זה מבורך בעת ניהול הקרב כדי להשרות בטחון בלוחמים, אבל בעל אפקט שלילי בתקשורת. גינגי פרידמן מציע לחלוץ להתפטר, כדי להשיג את אהדת הציבור מחדש |
|
גינגי פרידמן (08:13 ,21/08/06) |
|
|
|
|
|
|
גינגי פרידמן מספר סיפור דמיוני לחלוטין, על קמפיין עתיר תקציב של חברה שמנסה להכות מכה ניצחת את המתחרה הקטנה והמטרידה, אך לא ממש מצליחה. איך מתגברים על הבעיה? תלוי במנהיגים ובנכונות שלהם להכיר בטעויות ולתקן תוך כדי תנועה |
|
גינגי פרידמן (09:34 ,14/08/06) |
|
|
|
|
|
|
גינגי פרידמן קורא לקברניטי המדינה ליטול יוזמה ולהקים, כבר היום, נבחרת של מיטב אנשי המקצוע בשוק: פרסומאים, אסטרטגים, יחצ"נים, אנשי קריאייטיב וכו', ולהטיל עליהם את המשימה להכין ולהוציא לאור קמפיין בינלאומי שהבריף שלו פשוט וקצר - להציג לעולם את עומק התבוסה שנחל החיזבאללה ואת המחיר הכבד ששילמו הוא ועמו על ההתגרות בנו |
|
גינגי פרידמן (09:46 ,07/08/06) |
|
|
|
|
|
|
המפרסמים שבאים לקנות זמן אוויר בטלוויזיה המסחרית, מוכנים לשלם הרבה כסף תמורת הסחורה העלומה. אין פלא שאם יש דבר שטורד את מנוחתם (אחרי עמלות היתר של הפרסומאים), זה נושא הרייטינג של הפרסומות. גינגי פרידמן ממליץ לוותר על השיטות המקובלות למדידת הרייטינג, שעוסקות במה שנעשה על המסך במקום שיעסקו במה רואים הצופים |
|
גינגי פרידמן (08:55 ,31/07/06) |
|
|
|
|
|
|
המפרסמים שעצרו את הקמפיינים שלהם בגלל הלחימה הם חובבניים. כי להפסיק לפרסם מותג "עד יעבור זעם" משול לניתוק המותג מאספקת החמצן שלו |
|
גינגי פרידמן (07:20 ,24/07/06) |
|
|
|
|
|
|
בריאן טירני שרכש את העיתונים הכושלים "פילדלפיה אנקוויירר" ו"דיילי ניוז", הודיע כי יגייס מנהל קריאייטיב בכיר ולא איש מערכת כדי להצעיד אותם קדימה. לא ירחק היום שגם עיתונים אחרים בעולם, יראו את האור ויילכו בעקבותיו |
|
גינגי פרידמן (08:23 ,17/07/06) |
|
|
|
|
|
|
הפחד הוא האויב מספר 1 של ענף הפרסום, ונותן אותותיו בכל התחומים ועל כל העוסקים בו. התוצאה: פרסום עייף, שחוק ולא יצירתי |
|
גינגי פרידמן (06:55 ,10/07/06) |
|
|
|
|
|
|
בערוץ 2 גנזו ראיון בו דיברתי נגד ריבוי הפרסומות באולפן המונדיאל המשודר בערוץ, בטענה שאף אחד מהצופים לא רואה אותן. אחרי הכל, מי מהצופים השתגע לשבת 15 דקות מול המסך ולבהות בפרסומות? |
|
גינגי פרידמן (09:25 ,03/07/06) |
|
|
|
|
|
|
ערוץ 10 הפך לדוגמא המובהקת לקיבעון מחשבתי: מנכ"לים, סמנכ"לי שיווק וסמנכ"לי תוכניות התחלפו כמו בתחנת רכבת, אבל איש מהם לא חשב לשנות את הקונספט, לבדל את הערוץ ולחזק את נקודות העוצמה שלו |
|
גינגי פרידמן (09:28 ,26/06/06) |
|
|
|
|
|
|
ההתנהלות התקשורתית של הממשלה בפרשת אסון משפחת רלייה בחוף עזה, מזכירה לנו שוב שהזירה בה מוכרעות המלחמות המודרניות איננה זירת הקרב כי אם זירת התקשורת |
|
גינגי פרידמן (09:13 ,19/06/06) |
|
|
|
|
|
|
שידורי קשת מצהירים "שהאינטרנט לא מאיים על הטלוויזיה". כדאי לפרנסיה להתעשת ולהמציא את עצמה מחדש מהר, אחרת היא תיעלם בדיוק כמו שנעלמו שירותי הטלקס, יצרני הגלופות ומסדרות הדפוס |
|
גינגי פרידמן (09:18 ,12/06/06) |
|
|
|
|
|
|
אגד וביטוח ישיר עלו במקביל עם קמפיינים המבוססים על אותו רעיון קריאייטיבי - הסדרה עתיקת היומין סטארסקי והאץ'. מי ימצמץ ראשון? |
|
גינגי פרידמן (09:21 ,05/06/06) |
|
|
|
|
|
|
הסרט "כל אנשי הקמפיין" ששודר בערוץ 10 הוא סרט מופת בעל חשיבות עליונה לכל מי שמתעניין באיך הדברים באמת עובדים. גינגי פרידמן מסביר מה למדנו ממנו |
|
גינגי פרידמן (09:15 ,29/05/06) |
|
|
|
|
|
|
הליהוק של פיני גרשון לקמפיין למען הכותל הוא הדבר האחרון שהיהדות צריכה, ומדגים עד כמה עמוק היא דורדרה. ועל זה נאמר: מצא מין את מינו |
|
גינגי פרידמן (08:15 ,22/05/06) |
|
|
|
|
|
|
יותר מדי פעמים אין קשר בין מה שכתוב במודעת הפרסום לבין המציאות. מסתבר שיש פרסומאים ומפרסמים שלא למדו כי אם רימית או איכזבת את הצרכן פעם אחת - הפסדת אותו לתמיד |
|
גינגי פרידמן (09:19 ,15/05/06) |
|
|
|
|
|
|
פחות משבוע לאחר יום העצמאות ניסיתי למתג את ישראל. המסקנה שהגעתי אליה היא שיש למתג אותה כחידה. כי אחרת אי אפשר להסביר את רשימת ההישגים המרשימה של המדינה |
|
גינגי פרידמן (06:56 ,08/05/06) |
|
|
|
|
|
|
מנכ"ל זארה, אלי קידר, מתגאה שהוא מצליח גם "בלי פרסום". מדובר בתפיסה אנאכרוניסטית, כי אם הוא היה מפרסם הרשת היתה יכולה להצליח הרבה יותר |
|
גינגי פרידמן (09:25 ,01/05/06) |
|
|
|