|
| כל הטורים של האותיות הקטנות / יעל אונגר |
|
|
|
|
|
|
תמונת מצב בתחום הצרכנות ערב פסח תשס"ח: די דומה להגדה במובנים מסוימים. לפרעה יש מתחרים, אבל גם למשה רבנו |
|
יעל אונגר (10:19 ,16/04/08) |
|
|
|
|
|
|
פסח המתקרב מעורר שוב בעיות במהלך רכישה באמצעות תווי שי. מה חוקי, מה לא, ואיך להתמודד עם כל המכשולים |
|
יעל אונגר (07:50 ,10/04/08) |
|
|
|
|
|
|
שומר במגה לא איפשר ללקוחה לצאת עם עגלת הקניות, מאחר שהיא תלשה מתחתית שובר הקופה את שובר כרטיס האשראי וסירבה להראות לו אותו. מגה: זה לגיטימי |
|
יעל אונגר (09:12 ,03/04/08) |
|
|
|
|
|
|
במשרד המפקח על הביטוח מתמהמהים כבר כמעט שנה במתן תשובה לשאלה מדוע חברות הביטוח לא מציינות את מספר התשלומים שנותרו בגין עסקאות שבוצעו בכרטיסי אשראי. האוצר בתגובה: הטיפול בנושאים השונים נעשה בהתאם לסדרי העדיפויות |
|
יעל אונגר (09:41 ,27/03/08) |
|
|
|
|
|
|
חברת גזגל הודיעה ללקוח כי עליו לשאת בעלות הזזת ברז הגז שבביתו, שהוצב במקום לא בטיחותי על ידה. הוא סירב, משרד התשתיות תמך בו, ומה עשתה גזגל בתגובה? ניתקה אותו מהגז. גזגל: בזמן ההתקנה של הברז נושא הנגישות לא היה בתקן |
|
יעל אונגר (08:44 ,20/03/08) |
|
|
|
|
|
|
על אף שעיתונאי ynet הציעו מידע לרשות ההגבלים העסקיים על מנת שתחקור קיומם של קרטלים, התעלמו מהם – והכל לרעת הצרכנים. לא בשורה משמחת ליום הצרכן הבינלאומי. רשות ההגבלים בתגובה: שאלת מעמדה של מייקרוסופט כבעלת מונופולין בשוק הישראלי נבחנת בימים אלו |
|
יעל אונגר (07:21 ,13/03/08) |
|
|
|
|
|
|
שלושה חודשים לאחר שרכש שני זוגות מכנסיים ב-H&O, גילה הלקוח כי נוצרו בהם חורים. הוא ביקש החזר, ומאז החלה סאגה שמראה יותר מכל איך לא צריך לעבוד שירות לקוחות. H&O : נענה ללקוח כאשר תתקבל תלונתו בכתב כמקובל |
|
יעל אונגר (10:11 ,06/03/08) |
|
|
|
|
|
|
אי-התקנת תקנות בדבר מחיר ליחידת מידה משרתת רק את הסוחרים. הצרכנים רק נפגעים מהמצב הקיים. והכל באדיבות התמ"ת. סחבת כבר אמרנו? |
|
יעל אונגר (07:56 ,28/02/08) |
|
|
|
|
|
|
חירשים שמעוניינים לקבל טיפול משירות הלקוחות של כביש 6, צריכים לשלוח מכתב, שלא יטופל מיידית. סוג של אפליה? |
|
יעל אונגר (09:53 ,21/02/08) |
|
|
|
|
|
|
לא ממש עניין לגאווה, דו"ח התמ"ת ל-2007. מספר הביקורות אולי גדל, אבל מספר כתבי האישום צלל. ועוד לא אמרנו כלום על שקיפות בהצגת נתונים |
|
יעל אונגר (08:37 ,14/02/08) |
|
|
|
|
|
|
בחברת הטיולים נווה אקדמיה לא הסכימו לרשום לטיול לדרום אמריקה זוג חירשים אם לא יתלוו אליהם חברים שומעים. הדבר מנוגד לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. נוה אקדמיה: מצטערים אם פגענו במישהו |
|
יעל אונגר (09:02 ,07/02/08) |
|
|
|
|
|
|
הצעת החוק לפיה נותני שירותים יחוייבו להודיע לצרכנים על סיום מבצע או תקופת התקשרות, לוקה בחסר, בעייתית ולא תעשה את העבודה עבור הצרכנים |
|
יעל אונגר (07:43 ,31/01/08) |
|
|
|
|
|
|
לקוחת סטודיו c שביטלה מנוי לפני סיומו עקב בעיות רפואיות, לא קיבלה החזר כספי מלא על התקופה החסרה, "בגלל הנהלים". החברה בתגובה: היא תקבל החזר מלא |
|
יעל אונגר (07:26 ,17/01/08) |
|
|
|
|
|
|
עיריית הרצליה דרשה מאישה תשלום חוב עבור עבירת חניה שכלל לא ביצעה, בתוספת מכתב מאיים ממשרד עו"ד. כל נסיונותיה להסביר כי מדובר ברכב שכבר לא היתה ברשותה עלו בתוהו. רק לאחר התערבות ynet הודיעה העירייה כי החוב מבוטל |
|
יעל אונגר (09:19 ,10/01/08) |
|
|
|
|
|
|
מידת האטימות שהפגינו אנשי לאומי קארד בטיפול בפנייתה של חירשת באמצעות בן זוגה לא פחות ממקוממת. לאומי קארד: מתנצלים על המקרה החמור" |
|
יעל אונגר (06:33 ,03/01/08) |
|
|
|
|
|
|
יותר מחודש לקח לטכנאי תדיראן-אמפא לתקן לג' כפתור של תרמוסטט בתנור האפייה. בין הטלפונים החוזרים ונשנים לחברה הגיע טכנאי בלי החלק המתאים שגם ביצע "תיקון זמני". למרות הכל, נאלצה הלקוחה לשלם 470 שקל על התיקון הלא מושלם. החברה בתגובה: מתנצלים. זיכינו את הלקוחה על התשלומים |
|
יעל אונגר (10:28 ,27/12/07) |
|
|
|
|
|
|
שעון סאב כרונו שנרכש לפני כשנה הספיק להתקלקל 4 פעמים, כשבחברה לא מצליחים לתקן אותו, וגם לא מוכנים להחליף לה אותו בחדש |
|
יעל אונגר (09:29 ,20/12/07) |
|
|
|
|
|
|
לקוח של מכון הכושר שייפ נכנס למקלחת בצמוד לשעת הסגירה, והאור כבה לפני שהוא סיים. כשביקש להדליק כדי שיוכל להתלבש ולהתארגן זכה לשטיפה ולשלל נזיפות מצידה של מנהלת המשמרת |
|
יעל אונגר (09:36 ,13/12/07) |
|
|
|
|
|
|
זיכוי על סך 249 שקלים שקיבלה לקוחה של רשת האופנה גולף נמחק. התלאות שעברה הלקוחה על מנת לקבל מענה לא עזרו לה. גולף: עשינו ככל יכולתנו |
|
יעל אונגר (10:31 ,06/12/07) |
|
|
|
|
|
|
קווי זהב מבטיחה למי שיצטרף לשירותי הטלפונייה שלה טלפון במתנה, בלי דמי אחזקה חודשיים ובלי דמי התקנה. בפועל זה שונה לגמרי וכולל עלויות שונות. קווי זהב: אין לנו שום כוונה להטעות |
|
יעל אונגר (07:31 ,29/11/07) |
|
|
|
|
|
|
הצעת חוק שמקודמת בכנסת קובעת כי חוזה לשירותי רפואה דחופה לקשישים יהיה לשנה אחת בלבד ויהיה מצורף אליו טופס עם שלל גילויים נאותים על מהות החוזה. סוף סוף מישהו דואג לאחת הקבוצות היותר מופקרות בישראל |
|
יעל אונגר (07:23 ,22/11/07) |
|
|
|
|
|
|
הפשילו את השרוולים – נפתח עידן חדש ביחסי צרכנים וסוחרים. החוק מאפשר לכם, במקרים מסוימים, לתבוע פיצויים מסוחר שפגע בכם, בלא שתצטרכו להוכיח כי נגרם לכם נזק |
|
יעל אונגר (10:02 ,15/11/07) |
|
|
|
|
|
|
זוג שרכש חופשה בטורקיה באמצעות אשת טורס, נשלח למלון שנמצא בשלבי בנייה: השטחים הציבוריים לא היו ממוזגים, המסדרונות היו חשוכים והחדרים לא היו מוכנים לאכלוס. אשת טורס: המלון קיבל חוות דעת מצוינות |
|
יעל אונגר (13:11 ,08/11/07) |
|
|
|
|
|
|
פיאט מבטיחה במודעה מכונית ב-19,990 שקלים, אבל ככל שמתעמקים במודעה ועוברים לאותיות היותר קטנות, מגלים מסלולי מימון, כוכביות, סכום נוסף של 50 אלף שקלים, עלות הלוואה ואגרת רישוי. היבואנית: מדובר באחת מהעסקאות האטרקטיביות ביותר בשוק ואין שום הטעיה |
|
יעל אונגר (09:43 ,01/11/07) |
|
|
|
|
|
|
הקנסות שמשלמות חברות בגין עבירות על חוק הגנת הצרכן לא מגיעים להמשך אכיפת חוקי המגן הצרכניים. הגיע הזמן שהכספים האלו יועברו לאגף הגנת הצרכן בתמ"ת שיגביר את מערך האכיפה - המדינה רק תרוויח מזה |
|
יעל אונגר (06:51 ,25/10/07) |
|
|
|
|
|
|
מה מעמדם המשפטי של מוצר או שירות המוגדרים כמתנה – במסגרת עסקה שעבורה משלם הצרכן? הסכם פשרה שנחתם בביהמ"ש בעקבות תביעה מלמד כי מתנה היא חלק אינטגרלי מעסקה |
|
יעל אונגר (09:26 ,18/10/07) |
|
|
|
|
|
|
בתמ"ת ובמשרד המשפטים העדיפו שלא להפוך את כל סוגיית מודעת מדיניות החזרת מוצרים למעשה פלילי. וכך, במקום שהתמ"ת יפעל לאכיפת החוק, הצרכנים הם אלו שנאלצים להתמודד מול העסקים הסורחים כי בתמ"ת רוצים לעודד "אכיפה פרטית" |
|
יעל אונגר (09:33 ,11/10/07) |
|
|
|
|
|
|
חוק נתוני האשראי גורם לכך שיותר ויותר אנשים פונים לשוק האפור כדי לקבל הלוואות. מה אומר החוק, איך הוא מגן על הלווים החדשים ומה קבע בית המשפט בנושא? |
|
יעל אונגר (10:51 ,05/10/07) |
|
|
|
|
|
|
חוק החוזים האחידים, שאמור להגן על הצרכנים מפני אותם חוזים מקפחים ועמוסי אותיות קטנות, לא תמיד עושה את העבודה. ליעל אונגר יש כמה הצעות ייעול שאולי יצמיחו לחוק שיניים |
|
יעל אונגר (06:57 ,26/09/07) |
|
|
|
|
|
|
מעקב ynet: חיילת משוחררת שלא הצליחה לקבל את כספה חזרה ממכון HIGH-Q המכין לבחינה הפסיכומטרית תבעה וזכתה. לשופטת היו כמה דברים לומר על התנהגות HIGH-Q |
|
יעל אונגר (10:26 ,20/09/07) |
|
|
|
|
|
|
כנגד כל מוגבלויותיו הוכיח צעיר חירש וכמעט עיוור מהי נחישות בהגנה על זכויותיו. הוא לא נרתע גם כאשר מולו עמדה עיריית תל אביב שנהגה בו בצורה משפילה – והצליח לכופף את ידה. ב' הוא הגיבור שלנו לשנת תשס"ז |
|
יעל אונגר (11:45 ,14/09/07) |
|
|
|
|
|
|
למרות ההבטחות של מנכ"ל ביטוח לאומי כי גולשים שיפנו אליו לתיבת הדואר האישית יזכו למענה ולטיפול אישי, בפועל זה לא קורה. יעל אונגר מביאה דוגמה שנפתרה רק עם פניית המערכת |
|
יעל אונגר (09:28 ,06/09/07) |
|
|
|
|
|
|
החלטת משרד התמ"ת להקים רשות לסחר הוגן מעודדת. אבל אנחנו כבר שבעי הבטחות ואם שינוי המדיניות לא יגובה במעשים, לא יועילו כל הסלסולים וההתקשטויות. נחכה בסבלנות |
|
יעל אונגר (08:43 ,30/08/07) |
|
|
|
|
|
|
לקראת עונת קניות החגים שבפתח ynet מציג: שלל שיטות ההטעיה במודעות. הדפיסו, שמרו, ובעיקר היזהרו |
|
יעל אונגר (11:04 ,23/08/07) |
|
|
|
|
|
|
מ' ביקש החזר משירותי בריאות כללית, והופנה לוועדת הערר. אלא שבמוקד השירות נתנו לפחות ארבע גרסאות שונות לשאלה מתי מתכנסת הוועדה. כללית בתגובה: מתנצלים, הפקנו לקחים |
|
יעל אונגר (10:07 ,16/08/07) |
|
|
|
|
|
|
מעקב ynet: רשת מכוני הכושר שייפ לא הסכימה לשחרר לקוחה מחוזה ארוך טווח בנימוקים שונים ומשונים. בית המשפט חשב אחרת, קבע כי סעיף בחוזה האחיד שלה הוא מקפח, ועכשיו שייפ תשלם |
|
יעל אונגר (09:49 ,09/08/07) |
|
|
|
|
|
|
מי שאינו מוכן לוותר על מוצר מוכר ואהוב גם כשידוע לו שהיצרן זילזל בבריאותו, בבקשה אל יבוא בטענות למי שעושים במלאכה עבורו שנים רבות. יעל אונגר בהרהורים אחרונים על פרשת אסם |
|
יעל אונגר (07:42 ,02/08/07) |
|
|
|
|
|
|
בזק חייבה לקוחה במשך יותר משנתיים עבור שירות שלא ביקשה. אחרי שהתלוננה הציעה לה בזק החזר כספי של שנה בלבד. החברה בתגובה: היא זוכתה במלוא הסכום |
|
יעל אונגר (07:20 ,26/07/07) |
|
|
|
|
|
|
במשך חצי שנה ביקשה לקוחה של אופטיקה הלפרין כי יתקנו לה את המשקפיים שרכשה לאחר שהם התפרקו. רק בעקבות התערבות ynet זה קרה. אופטיקה הלפרין: אנו מתנצלים על המקרה |
|
יעל אונגר (06:48 ,19/07/07) |
|
|
|
|
|
|
לקוחה של רשת ACE שקיבלה זיכוי וביקשה לממש אותו באחד מסניפי הרשת, נתקלה בסירוב וביחס מעליב מצד העובדים. ACE: היא תפוצה |
|
יעל אונגר (07:11 ,12/07/07) |
|
|
|
|
|
|
ההתנהלות של ביטוח לאומי, שתבע ללא הצדקה חוב מאשה, מעלה כמה הרהורים על כך שקיימת אפשרות שרבים שילמו לגוף זה - מתוך חשש - כספים שהם לא היו חייבים לשלם |
|
יעל אונגר (08:35 ,05/07/07) |
|
|
|
|
|
|
קרן פנסיה אינה נתפסת אצל רובנו כגורם שעלול יום אחד להרגיז אותנו. עניין של גיל ושל חוסר מגע עם הגופים הללו. אבל תראו מה שאטימות יכולה לעשות |
|
יעל אונגר (07:15 ,28/06/07) |
|
|
|
|
|
|
לקוחה של רשת אנטילופ שלחה שלוש פעמים לתיקון את הסנדלים החדשים שרכשה, וקיבלה אותן בחזרה עם מראה פגום. עכשיו היא רוצה את הכסף בחזרה. אנטילופ: הסנדלים תוקנו כראוי |
|
יעל אונגר (09:41 ,21/06/07) |
|
|
|
|
|
|
משרד הבריאות לא התחשב במבוטחים כשאישר למכבי לשדרג ביטוח משלים בלא הסכמת המבוטחים ועל חשבונם. המגמה המסוכנת הזאת עלולה לתפוס תאוצה, אך לא מאוחר מדי לעצור אותה. משרד הבריאות בתגובה: התוכנית משרתת את טובת המבוטחים |
|
יעל אונגר (09:56 ,14/06/07) |
|
|
|
|
|
|
למרות שהציגה אישור רפואי מאורתופד, סירבו במכון הכושר שייפ בראשל"צ לאשר למתעמלת להפסיק את חוזה ההתקשרות עימם. אלא שלסירוב התווסף יחס מזלזל והתחמקויות של עובדי המכון בכל פעם שניסתה ליצור קשר עם האחראים |
|
יעל אונגר (12:14 ,07/06/07) |
|
|
|
|
|
|
לקוח שרכש בבאג מחשבים מכשיר MP3 נאלץ להחליפו 3 פעמים. מי אשם? לכל אחד גרסה משלו |
|
יעל אונגר (09:18 ,31/05/07) |
|
|
|
|
|
|
כדאי ומשתלם לפעמים להפר את החוק כשהרשויות לא מנסות לתפוס עבריינים. זה מה שעשוי להצטייר ממשפט קרטל הגז |
|
יעל אונגר (09:23 ,24/05/07) |
|
|
|
|
|
|
חודשיים לאחר שהפקיד בחשבונו צ'ק על סך 17 אלף שקלים, הודיע בנק דיסקונט ללקוח כי הוא נאלץ להחזיר את הצ'ק בגלל תאריך שגוי וכי הכסף ייגבה מחשבונו. דיסקונט: הלקוח זוכה אבל לא מן הנמנע שננקוט נגדו צעדים משפטיים |
|
יעל אונגר (09:39 ,17/05/07) |
|
|
|
|
|
|
תדיראן אמפא הודיעה ללקוחה שרכשה מקרר אמנה כי אם לא תרכוש שקע מיוחד למניעת נפילת מתח לא תינתן לה אחריות, ובנוסף הציע לה הטכנאי שלל מוצרים נלווים למקרר שלא סיפרו לה על המחסור בהם לפני הרכישה. תדיראן אמפא: נרענן את נהלי העבודה |
|
יעל אונגר (09:32 ,03/05/07) |
|
|
|
|
|
|
גם החוק אינו ממש מגן על עולים המוחתמים על מסמכים בעברית, שפה שאינם מבינים כראוי. הנה רעיון איך לפתור את הבעיה |
|
יעל אונגר (09:54 ,26/04/07) |
|
|
|
|
|
|
פסטרמה של עוף טוב התקלקלה מספר ימים לאחר פתיחתה, ובשירות הלקוחות של החברה אמרו ללקוח כי בתחתית הקופסא, באותיות קטנות, כי מומלץ להשתמש 7 ימים לאחר הפתיחה, למרות שהתאריך האחרון לשימוש היה בעוד חודש. עוף טוב: לא מדובר בהטעיה |
|
יעל אונגר (09:13 ,19/04/07) |
|
|
|
|
|
|
יציאת מצרים הניבה כמה תפיסות צרכניות מודרניות, עם כמה עקרונות שלא מביישים מדינה במאה ה-21. יעל אונגר מביאה דוגמאות |
|
יעל אונגר (09:30 ,05/04/07) |
|
|
|
|
|
|
בדקנו אצל ספקיות האינטרנט כמה תעלה חבילת גלישה במהירות 1.5 מגה. כולן ביקשו פחות או יותר אותו מחיר, שנע סביב 39 שקלים לחודש. לידיעת הממונה על ההגבלים העסקיים |
|
יעל אונגר (08:38 ,29/03/07) |
|
|
|
|
|
|
דיסקונט למשכנתאות לא אישר משכנתא ללקוח בגלל שבדן אנד ברדסטריט מופיע תחת מספר הזהות שלו שם של אדם אחר. מכאן הוא החל בדרך ייסורים כדי לתקן את הרישום |
|
יעל אונגר (09:22 ,22/03/07) |
|
|
|
|
|
|
העובדים הפוגעים בזכויות הצרכנים הם לעיתים קורבנות של מעסיקיהם לא פחות מהצרכנים. זה הפן המעוּות והמשפיל של תרבות הצריכה כאן. מבט אחר לרגל יום הצרכן הבינלאומי |
|
יעל אונגר (09:18 ,15/03/07) |
|
|
|
|
|
|
ארבע חבילות שלחה מהארץ משפחה שעברה להתגורר בניו זילנד: שלוש הגיעו, לשתיים נגרמו נזקים לתכולה, והרביעית לא נשלחה שתי פעמים בשל טעות בשקילה, עד שהדואר הודה בטעות. דואר ישראל בתגובה: הנזקים לא נגרמו על ידינו |
|
יעל אונגר (13:12 ,08/03/07) |
|
|
|
|
|
|
אדם לקוי ראייה שנפל לבור שנפער במדרכה בת"א ביום גשום במיוחד, תבע מהעירייה פיצוי על הטלפון הסלולרי שלו שניזוק. אלא שהעירייה ענתה לו במלים אלו: המקרה אירע באשמתך המכרעת". רק בעקבות פניית ynet הוא קיבל פיצוי |
|
יעל אונגר (09:30 ,01/03/07) |
|
|
|
|
|
|
תמי 4 דרשה עמלה של 200 שקל מלקוח שרצה להעביר את תשלומיו החודשיים לכרטיס אשראי אחר. רק בעקבות התערבות הרשות לצרכנות בהסתדרות הסכום פחת ל-50 שקלים |
|
יעל אונגר (09:19 ,22/02/07) |
|
|
|
|
|
|
לקוח פרטנר שביקש לשדרג מכשיר, גילה לתדהמתו כי הנציגים שהגיעו למשרדו היו של יורוקום - שמוכרים מכשירי נוקיה בלבד. איך הם הגיעו אליו? פרטנר: יורוקום היא משווקת מורשית שלנו |
|
יעל אונגר (10:37 ,15/02/07) |
|
|
|
|
|
|
התמ"ת פירסם כי 169 כתבי אישום הוגשו ב-2006 נגד עברייני צרכנות, ובמקרים רבים אחרים הסתפקו בהתראות. לא ממש סיבה לגאווה, כי ביננו - קוראים לזה תת אכיפה |
|
יעל אונגר (10:45 ,08/02/07) |
|
|
|
|
|
|
עסקאות שנעשות בבית הצרכן על ידי משווקים אגרסיביים ניתנות לביטול, אלא שגם הביטול עולה פעמים רבות ביוקר. את החוק עומדים לשנות, אבל בינתיים מומלץ שלא להיכנס לעסקאות מעין אלו כלל |
|
יעל אונגר (08:44 ,01/02/07) |
|
|
|
|
|
|
באגד לא ששו לנדב פרטים לגבי גורלו של תיק שנשכח באוטובוס, והנוסעת אף ספגה עלבונות מהסדרנים מהם ניסתה לדלות פרטים. רק כשהחליטה לשאול את המשטרה אם התיק הגיע אליה, נענתה בחיוב. אגד: לא מצאנו עדות למקרה, שהוא חמור ביותר |
|
יעל אונגר (09:23 ,25/01/07) |
|
|
|
|
|
|
חיילת משוחררת שביקשה לבטל את ההתקשרות עם מכון HIGH-Q לאחר שהתברר לה כי אין פתרון לבעיה רפואית שמנעה ממנה להיבחן, נדרשה לשלם דמי ביטול |
|
יעל אונגר (11:58 ,11/01/07) |
|
|
|
|
|
|
שנה וחצי החזיקה מכונת הכביסה שנרכשה בסקאל אצל משפחת ר', עד שהתקלקלה באפריל אשתקד. את מה שהם עברו מאז, באדיבות סקאל וחברת שירות פלוס, הם לא מאחלים לאף אחד. סקאל: הופקו הלקחים המתאימים. שירות פלוס: פעלנו באופן סביר |
|
יעל אונגר (07:13 ,04/01/07) |
|
|
|
|
|
|
הצרכנים המתלוננים והעומדים על זכויותיהם נלחמים למען זכות חברתית – הזכות שלא יכניסו יד לכיסינו ויפגעו בהכנסה הפנויה שלנו. הם גם אנשי השנה שלנו |
|
יעל אונגר (09:13 ,28/12/06) |
|
|
|
|
|
|
צרכן הרוכש חבילת תיור בחו"ל קשור גם לסוכנות הנסיעות וגם לספק. על מי מהשניים מוטלת האחריות כלפי הצרכן במקרה של תקלות? פסק הדין בעניין משפחת לוגסי כדוגמה |
|
יעל אונגר (10:43 ,21/12/06) |
|
|
|
|
|
|
יצרני המזון הגדולים כועסים על הוראת משרד החינוך למכור במכונות האוטומטיות בבתי הספר רק מזון ושתייה בריאים, ודורשים לדון מחדש בהוראה. נא לא להתקפל |
|
יעל אונגר (09:19 ,14/12/06) |
|
|
|
|
|
|
אדם ששכר רכב מבאדג'ט הופתע לגלות כי חשבונו חויב ב-145 דולר אחרי שהחזירו, בטענה שהצמיג ניזוק לאחר שנסע עם פנצ'ר. באדג'ט: הלקוח השחית את הצמיג לחלוטין |
|
יעל אונגר (09:23 ,07/12/06) |
|
|
|
|
|
|
לרוכשי תנובה כדאי לזכור כי נגד החברה תלויה ועומדת תביעה ייצוגית בגין פרשת הסיליקון - שאם תתקבל תיאלץ החברה להיפרד ממאות מיליוני שקלים |
|
יעל אונגר (09:46 ,30/11/06) |
|
|
|
|
|
|
לא אחת לקוחות שזכו במכרזי מכירות של אתרי אינטרנט מגלים כי זכייתם נפסלה עקב "תקלה". מקרה אחד לדוגמה שקרה באתר Get it מלמד על התופעה |
|
יעל אונגר (09:40 ,23/11/06) |
|
|
|
|
|
|
אדם שהגיש כתב תביעה בבית משפט לתביעות קטנות, נתקל במענה לא מקצועי כשניסה לברר כיצד היא מתקדמת. הנהלת בתי המשפט: אנו מתנצלים ומצרים על תחושתו |
|
יעל אונגר (09:35 ,16/11/06) |
|
|
|
|
|
|
מה לעשות כשמגלים שהמזון שרכשתם פגום? אל תיענו להצעת היצרנית להביא לה את המוצר למרות שתקבלו פיצוי. צריך לפנות למשרד למשרד הבריאות למסור שם את המזון הפגום, להגיש תלונה מסודרת, ולהיות מוכנים בבוא היום להעיד על כך בבית משפט |
|
יעל אונגר (09:17 ,09/11/06) |
|
|
|
|
|
|
מובילים של איקאה דרשו מלקוחה שרכשה ארון תוספת של 35 שקלים על כל קומה מעל הקומה השלישית, למרות שבחוזה רשום במפורש כי מדובר ב-35 שקלים בסך הכל. שיטת מצליח מכה שוב. איקאה: רואים בחומרה רבה את השירות הלקוי |
|
יעל אונגר (09:15 ,02/11/06) |
|
|
|
|
|
|
פרוטקול הדיון בוועדת העבודה והרווחה על התקנות בדבר אזהרות על מוצרי מזון מסוכנים לילדים, מלמד כי הוועדה לא ממש מילאה את תפקידה |
|
יעל אונגר (09:16 ,19/10/06) |
|
|
|
|
|
|
התלאות שעברו שני גולשי נטוויז'ן בניסיונות ההתנתקות שלהם מהחברה, מלמדות כי לא מדובר בתקלות, אלא בשיטה |
|
יעל אונגר (09:10 ,05/10/06) |
|
|
|
|
|
|
הרבה עניינים צרכניים גודשים את שולחן העבודה ללא פתרון. לרגל השנה החדשה בחרה יעל אונגר שלושה נושאים הזקוקים לטיפול דחוף מצד הרשויות. אתם מוזמנים להוסיף משלכם |
|
יעל אונגר (09:40 ,22/09/06) |
|
|
|
|
|
|
בתחילת השבוע הבא ייכנסו לתוקף תקנות חדשות להגנת הצרכן בכל הנוגע לאחריות ולשירות אחרי מכירה. מה הן אומרות וכיצד הן יגנו עלינו, הצרכנים. יעל אונגר מסבירה |
|
יעל אונגר (09:24 ,14/09/06) |
|
|
|
|
|
|
שש שנים לאחר שפשטה את הרגל, שלח כונס הנכסים של חברת קלאסנט שסיפקה שירותי גלישה, מכתבים ללקוחות בגין חוב על מתנה שקיבלו מהחברה כשהצטרפו אליה |
|
יעל אונגר (09:16 ,28/09/06) |
|
|
|
|
|
|
בתקופה של שנה נאלץ לקוח פרטנר להביא את שני המכשירים שלו לתיקון 11 פעמים, מבלי שהצליחו לפתור את הבעיה. בסוף הציעו לו לשדרג, אבל להמשיך לשלם על המכשירים הישנים. פרטנר: לא אובחנה תקלה |
|
יעל אונגר (09:30 ,07/09/06) |
|
|
|
|
|
|
לא פעם מגלים צרכנים כי למרות שביקשו להתנתק מספק שירות מסוים, חשבון הבנק שלהם או כרטיס האשראי ממשיכים להיות מחויבים, והחברה טוענת כי לא התקבלה בקשת ניתוק. עו"ד יעל אונגר נותנת עצות איך להימנע ממצב כזה, בקלות יחסית |
|
יעל אונגר (09:48 ,31/08/06) |
|
|
|
|
|
|
שני אזרחים שביקשו להתלונן על מזון פגום בשירות המזון של משרד הבריאות, נתקלו בחומת סירוב מצד הפקידים |
|
יעל אונגר (09:13 ,24/08/06) |
|
|
|
|
|
|
לקוח yes שביקש להתנתק לאחר שעבר דירה משדרות נתקל במסכת תלאות: הודיעו לו שאת הממירים יאספו ממנו מהכתובת הישנה, דרשו ממנו תשלום קנס למרות שלטענתו הוא לא חתם על התחייבות, ובשירות הלקוחות של החברה לא מוכנים לדבר איתו. yes מכחישה את הטענות הלקוח התנתק לפני תום תקופת ההתחייבות שלו בגין מבצע אותו ביקש, ולכן הוא חייב לנו כסף |
|
יעל אונגר (09:12 ,17/08/06) |
|
|
|
|
|
|
כסף זר שהיה אמור לעבור לחשבון בבנק הדואר, עבר דרך בנק הפועלים - אבל לא לפני שביצעו שם פעולת המרה תוך גביית עמלות והפרשי שער. הבנק: הכל נעשה כחוק |
|
יעל אונגר (10:48 ,10/08/06) |
|
|
|
|
|
|
למרות שבסלקום הודיעו ללקוחה כי הורו לחברת האשראי לבטל חיוב על עסקה שבוטלה, היא נוכחה לדעת לאחר מספר חודשים כי החיוב נמשך, וגם בחברת האשראי לא שמעו על הביטול. רק לאחר בירורים רבים ושיחות טלפון ארוכות התברר כי החיוב שבוטל היה על כרטיס אשראי אחר . סלקום: צר לנו |
|
יעל אונגר (08:36 ,03/08/06) |
|
|
|
|
|
|
10 ימים לאחר שטכנאי טיפל בתקלה בשני מזגנים של מורפי ריצ'ארדס, היא חזרה על עצמה. אבל רק לאחר התערבות ynet הבעיה טופלה |
|
יעל אונגר (09:15 ,27/07/06) |
|
|
|
|
|
|
ברשת קרייזי ליין לא הסכימו להחליף ללקוחה בגד שרכשה במבצע, ודרשו ממנה השלמה למחיר המלא של הבגד. הרשת בתגובה: המבצע שונה למבצע חדש |
|
יעל אונגר (09:21 ,20/07/06) |
|
|
|
|
|
|
בבית המשפט לתביעות קטנות לא תמיד ערים לזכויות הצרכנים. מקרה שהיה בירושלים גרם לכך שבית המשפט המחוזי בעיר ביטל פסיקה של שופט תביעות קטנות תוך שהוא נוזף בו |
|
יעל אונגר (09:17 ,13/07/06) |
|
|
|
|
|
|
נציגת שירות לקוחות של אל על הודיעה ללקוח כי לא ישלם קנס על טיסה שביטל ואף שלחה לו מייל. אלא שמנהלת מרכז המכירות סירבה להכיר בעובדות. רק לאחר התערבות ynet כספו הוחזר |
|
יעל אונגר (09:32 ,06/07/06) |
|
|
|
|
|
|
תלונה על חשד לקרטל גז אותה הפנה אזרח לרשות ההגבלים העסקיים, לא זוכה לטענתו לטיפול נאות ורציני. הרשות בתגובה: הטיפול בתלונה טרם הסתיים |
|
יעל אונגר (08:39 ,29/06/06) |
|
|
|
|
|
|
יותר משלושה שבועות המתין י' לטבעת הנישואין שהזמין בה. שטרן, אך כשהיא הגיעה התברר שהיא קטנה מדי והוא נאלץ להתחתן ללא טבעת. עברו עוד 3 שבועות, ורק לאחר התערבות ynet הגיעה הטבעת המיוחלת שניתנה לו במתנה כפיצוי |
|
יעל אונגר (09:11 ,22/06/06) |
|
|
|
|
|
|
שלושה מקרים אצל שלוש רשתות האופטיקה הגדולות - אירוקה, אופטיקנה ואופטיקה הלפרין, מלמדים משהו עליהן וגם על איכות המוצרים שהן מוכרות לנו |
|
יעל אונגר (07:29 ,15/06/06) |
|
|
|
|
|
|
תלונת צרכן על הטעייה בפרסום נתקלה באוזניים לא קשובות במשרד התמ"ת, דבר המעיד על ליקוי קשה בחוליה מרכזית במערך הטיפול בתלונות הציבור במשרד . משרד התמ"ת: התלונה תיבדק לגופה |
|
יעל אונגר (11:24 ,08/06/06) |
|
|
|
|
|
|
לפני יותר מחודשיים קנתה ת' מקפיא בשקם אלקטריק, בהמלצת מנהל החנות. מאז היא רודפת אחריהם בטלפונים - ומקפיא אין. שקם אלקטריק: מתנצלים על היחס והאיחור באספקה |
|
יעל אונגר (10:06 ,01/06/06) |
|
|
|
|
|
|
סניף בנק הפועלים בפארק המדע ברחובות סירב לקבל 50 המחאות מלקוח שמנהל את חשבונו בסניף אחר, בגלל "שזה יעכב להם את התור". בנק הפועלים: "מדובר בסניף שפועל במתכונת מיוחדת, אבל אנחנו מתנצלים" |
|
יעל אונגר (09:09 ,25/05/06) |
|
|
|
|
|
|
המועצה לשידורי כבלים ולוויין מחייבת את HOT ו-yes להודיע למנויים 14 מיום מראש על סיום מבצע. יעל אונגר מסבירה למה זה לא מספיק ומה צריך לשפר |
|
יעל אונגר (09:19 ,18/05/06) |
|
|
|
|
|
|
אדם שביצע הזמנת ארון בגדים בהום סנטר על סמך הבטחות של נציג מכירות, גילה כי ההבטחות לא קוימו במלואן ובנוסף עליו לשלם 500 שקלים יותר מהמחיר שנקבע. הום סנטר: הוא יפוצה |
|
יעל אונגר (09:51 ,11/05/06) |
|
|
|
|
|
|
כדי שהמצב בבתי המשפט לתביעות קטנות ישתפר לטובת האזרח הקטן, צריך להכשיר את השופטים לתפקיד שיפוטי זה, וגם לתקן את חוק בתי המשפט לטובת הצרכנים |
|
יעל אונגר (09:20 ,04/05/06) |
|
|
|
|
|
|
התג הירוק מציג עצמו כמי שמפקח על איכות המזון בסטנדרטים וטרינריים גבוהים. אלא שהעובדה שרשתות המזון משלמות לו עבור הפיקוח מעוררת שאלה האם פיקוח כזה יכול לעבוד. התג הירוק: אנחנו מציבים רף גבוה |
|
יעל אונגר (09:19 ,27/04/06) |
|
|
|
|
|
|
הלקוחות הישראליים משולים במקרים רבים לעבדים של ספקיות שירות: הם לא יכולים להתנתק, מחויבים לחוזה של 3 שנים ולפעמים גם מגלים חיובים מחברות שהם כבר לא לקוחות שלהן. מתי בני חורין? |
|
יעל אונגר (08:08 ,12/04/06) |
|
|
|