שתף קטע נבחר

דצמבר 2000 - מכירות סוף העונה

האמת היא שהנחות אין וגם לא בעיות במכירות. שוק הרכב, סוף שנה.

מי שדאג ליבואני הרכב, יכול עם פרסום נתוני מסירות הרכב לשנת 2000 לארוז את ערכות העזרה ראשונה. שנת 2000 הייתה שנה מוצלחת מאוד ליבואני הרכב בארץ, מי שהצליח בשנת 1999, הצליח לרוב יותר בשנת 2000, מי שלא הצליח התאושש לו לאיטו.
למרות המצב הבטחוני, למרות יעד האינפלציה ולמרות כל סיבה אחרת שסומנה ככזו שתפגע בענף, יבואני הרכב משיגים השנה את מטרת 160,000 כלי הרכב בשנה ואף עוברים אותה במספר צנוע של 15,000 כלי רכב נוספים.

כמה?

175,325 מכוניות חדשות עלו על כבישי ישראל הרעועים בשנה החולפת. 39,252 יותר מכוניות משנת 1999, או 29%. את נהגי ישראל לא עניין שום דבר מסביב וקצב הקנייה עמד על כ-13,500 עד 14,500 מכוניות בחודש ללא הבדל מזג-אוויר, ריבית, גזע וכו'.

מצעד הכוכבות

המפתיעה של השנה היא ללא ספק פורד. 8,579 מכוניות שנמכרו השנה לעומת 989 אשתקד מעניקים לרכש החדש של דלק-מוטורס את תואר תגלית השנה. דלק מוטורס מחזיקה זוכה נוספת תחת השרוול כשמאזדה ממשיכה להוביל בתפקיד הזוכה הגדולה של השנה עם מספר שיא של 24,629 מכוניות שנמסרו, זאת לעומת 20,322 אשתקד.
פולקסוואגן ממסדת את מיקומה כשניה בטבלת המכירות עם 15,860 מסירות השנה לעומת 10,446 בלבד בשנה שעברה. הפער של היצרן הגרמני על פני יונדאי הקוריאנית צמח מ-200 מכוניות בשנה שעברה לכ-2000 השנה. ראויות לציון גם אופל וסיאט שכמעט והכפילו את מספר המסירות השנה ביחס לשנה שעברה לכמויות של 4,479 ו-3,021 בהתאמה.

וחוץ מזה

בין השאר ניתן למצוא בנתוני היבואנים ניצוץ אחרון מלנצ'יה שהפסיקה את היבוא השנה וזוכה בתואר הכי לא נמכרת לשנת 2000 עם 13 מכוניות. אפילו מכוניות הספורט-יוקרה פורשה עלו במספרים כמעט כפולים על הכביש ועשו 22 נהגים מאוד מאושרים.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאזדה. עדיין בראש
פורד. המפתיעה
פולקסוואגן. במקום השני
לנצ`יה. עזבה אותנו
פורשה. 22 מאושרים חדשים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים