שתף קטע נבחר

היי, אתה במכונית...

כן חביבי, אתה. תסתכל אלי כשאני מדבר אליך. נמאס לי מהבורות שלך, נשבר לי מחוסר ההבנה והידיעה. ובעיקר אין לי סבלנות למתנקשים

אתה! כן, הטמבל הזה באוטו שמתגלגל לו בחזרה הביתה, אליך אני מדבר. אתה שנוסע לא-מהר בכביש מהיר, שמנסה "לגנוב" עוד כמה דקות משרד, מדבר בטלפון בעניין רב שמונע ממך כל התייחסות לתנועה סביב. אחרת, סביר להניח שלא היית מגיע למצב בו אתה כמעט "מטפס" עלי.

 

זה רק אני, עם כל הניסיון הכואב, שזיהיתי דרך השמשה שכרגע, בדיוק כרגע, אתה חייב למצוא איזה מספר טלפון דפוק. סטיתי במהירות, מנעתי תאונה קטלנית, נשארתי בחיים. בסטטיסטיקה, אילו היית אכן פוגע בי, היו מכנים זאת "סטייה לא מובנת מנתיב". גם היו טוענים שזה בגלל מהירות ולא עקב חוסר עניין בכביש, אבל זה כבר סיפור אחר.

 

בינינו, אני כמעט בטוח שאתה אחיו של האידיוט עם הרכב השכור, שלא פתח את מראת ימין שקיפל בערב קודם, שלא ישרטו אותה חלילה. איך תראה השריטה שיותיר בי, בפעם הבאה שיזוז ימינה, לא ממש מעניין אותו. ואם כבר בענייני משפחה, אז תגיד, זה לא קרוב-רחוק שלך, האיש עם הדוחות הכספיים על הברכיים?

 

ואחר כך מה? בין חברים, בינך לעצמך, עם כל בני משפחתך בסלון של יום שישי, אתה קורא לי מסוכן. לי, האופנוען שאתה ובני מינך המוטוריים מנסים לחסל לפחות פעמיים-שלוש ביום. ולמה? כי הופעתי לך משום מקום? בטח הופעתי, רק שכחת במה התעסקת עד רגע הבהלה. חוץ מזה הרי גם היום אין לך מושג איך מכוונים מראות בכלל, אין לך מושג כמה מהר אני מאיץ, ולמעשה, אין לך מושג אפילו כמה מהר אתה יכול לנוע או לבלום.

 

ולמה אני שונה כל-כך ממך אתה שואל? למה אני מתייחס אליך כאילו אינך מבין הרבה, בעוד שאני מודע הרבה יותר? שאלה מצוינת, עם סיבה מצוינת, ותשובה פשוטה. אני מבין, מודע ומוכן יותר, הרבה יותר אפילו, כי אני חייב להיות. אצלך זה הרי עלול להיגמר בפגוש עקום ועצב רב. אצלי, באותה סיטואציה בדיוק, זה עלול בהחלט להסתיים בטרגדיה. בגלל זה אני ככה, כי אין לי ברירה.

 

ובגלל שאין לי ברירה, אני מתייחס בשיא הרצינות לעובדה שאני נע במהירות שהטבע לא תכנן עבורי. אני שוקל את הסכנות, מבין את המשמעות, מודע לתוצאות היסוס או חוסר ביטחון. אתה לעומת זאת מעולם לא הפנמת את העובדה שאתה נוהג בכלי במשקל טון וחצי, במהירות של 100 קמ"ש.

 

והאמת המצערת היא שלא רק בכביש המהיר, היכן שאתה יכול לפגוע בעצמך קשות, אתה מנותק מהסביבה. נסה להיזכר אם היית לך בעיה למצוא תחנה ברדיו, או לטרוק שוב תא כפפות סורר, כשנהגת ברחוב עירוני. נסה להיזכר כמה פעמים הפעלת את הסלולרי, בזמן ניסיון למצוא מקום חניה. עכשיו, תסתכל לי היטב בעיניים ותצהיר שאילו קפץ ילד בין המכוניות החונות, היית מספיק לבלום בין גלגל"צ לרשת ב'.

 

אני, שמרגיש פגיע לפחות כמו אותו ילד שקופץ לכביש אחרי כדור, לא יכול להרשות לעצמי לבהות במבט מזוגג בכביש. אני, בניגוד גמור אליך, מחפש את הילד הזה. מעריך סיכונים, מזהה תנועה חשודה. עבורי, ילד המניף יד במדרכה אחת, כאילו קרא לחבר במדרכה ממול. תאמין או לא, אבל אני בודק ללא הרף מה קורה בין מכוניות חונות, מביט בגגות, מחפש תנועות חשודות, מנסה לחפש סימנים מוקדמים.

 

וגם כאן, זה לא בגלל שאני אוהב את זה. זה רק בגלל שאני אוהב לרכב על אופנוע. ואני יודע יותר טוב, כי למדתי על בשרי שכאשר מגיעה נפילה, היא כואבת לרוכב שבעתיים. למדתי שכאשר יש ספק, רוכב האופנוע יהיה הצד הניזוק. למדתי שרחובות העיר מחייבים אותי להשתתף במלחמת גרילה אכזרית. וכמו שם, גם על הכביש – חוסר ערנות שקול למוות. לא פחות.

 

למדתי גם שכמו למרבית הנהגים במכוניות, גם לך ודאי אין מושג מה זה אופנוע. זאת אומרת, מעבר לעובדה שיש לו מנוע ושני גלגלים וכידון והוא עושה רעש ועובר מהר. ואני לא אומר את זה בהתרסה, אלא כציון מה שעלול להתברר כעובדה – אם מישהו היה בודק זאת אי פעם. אם היית מבין את זה, אולי לא היית משוכנע שאני טס, כאשר הבדל המהירות בינינו עומד על 20 קמ"ש בלבד. לא היית חושב שאני עומד להיהרג, אם היית מבין שאני פונה בדיוק באותה מהירות שאתה עושה זאת, נניח.

 

ומכיוון שאין לך כל שמץ של מושג, תרשה לי לגזול עוד שניה-שתיים מזמנך, להבהיר צמד נקודות נוספות. האחת, שאופנוע הנוטה מעט על צדו במעבר בין נתיבים, אינו מועד לנפילה ודאית. תאמין לי, זה לא קורה סתם כך. הטיית האופנוע היא תנאי פיזיקלי הכרחי לסיבובו, בחיי. לכן, אין צורך להתקשר למחלקת האשפוז הכפוי בבית החולים הקרוב. אני לא משוגע.

 

השנייה - זה נכון מאד שכתמי שמן ובורות בכביש ואבנים מוטלות באמצע מסלול עלולים כל אחד לחוד וכולם ביחד להפיל אותנו ואף לגרום למוות. לצערי, על כל רוכב שנופל או מוצא עצמו מאושפז בגלל מפגש עם כתם שמן, יש לפחות עשרה שהתרסקו לתוך דלת צד של רכב, ש"בסך הכל" ביצע פניית פרסה היכן שאסור, או לא עצר ב"עצור", או לא נתן "זכות קדימה", או עבר באדום. ותחשוב על זה טוב-טוב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך האתר של פיאג`יו
גם עם קטנוע
מתוך האתר של פיאג`יו
ועוד קטנוע
מתוך האתר של פיאג`יו
ועוד אחד
מתוך האתר של פיאג`יו
ועוד אחד
צילום: לע"מ
ושוטר...
צילום: לע"מ
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים