|
בשנת 2006 התפרסם דו"ח ועדת שמיד לבדיקת מצבם של ילדים ונוער בסיכון ובמצוקה, שקבע כי כ-15% מכלל הילדים ובני הנוער בישראל (למעלה מ-300,000) נמצאים בסיכון. המונח "ילדים ובני נוער בסיכון" מתייחס לילדים ובני נוער במצבי מצוקה קשים, שבעקבות התעללות, הזנחה קשה, התפרקות התא המשפחתי, התמכרות או בעיות נפשיות קשות של הוריהם מושמים במסגרות חוץ-ביתיות. בישראל פועלות עשרות רבות של מסגרות כאלה, לצד מסגרות בתוך הקהילה - ולכולן אנחנו יכולים לסייע. | |
|
אילו מסגרות פועלות בישראל?
משרד הרווחה מפעיל מערך מורכב של מסגרות קהילתיות וחוץ-ביתיות, שמטרתן לתת מענה לילדים ובני נוער במצבי סיכון ומצוקה: פנימיות, הוסטלים, מרכזי חירום ומקלטים, מעונות משפחתיים, מועדוניות, מעונות ופנימיות יום ועוד. המסגרות הללו מתוקצבות על-ידי שירותי הרווחה - אולם לרוב מופעלות באמצעות עמותות וארגוני רווחה. |
|
| | |
| | מדוע נדרשת העזרה שלי?
עומס רב מוטל על כתפיהם של אנשי המקצוע האמונים על תפעול המסגרות בהן שוהים ילדים ובני נוער בסיכון. הם עושים כל שביכולתם כדי להעניק להם תשומת לב ולספק את צורכיהם, אך במקרים רבים עומדים לרשותם משאבים מוגבלים. עמותת "רוח טובה" מחברת בין מתנדבים למי שזקוקים להם - כדי לסייע להאיר את חייהם של הילדים. |
|
| |
מהי חונכות אישית וחונכות לימודית?
כל ילד וילדה, נערה ונערה, לא משנה מהן נסיבות חייהם, ראויים לתשומת לב, עזרה וטיפוח. אך ילדים ובני נוער רבים בישראל יכולים רק לייחל לתמיכה המובנת כל-כך מאליה. את התמיכה הזו מספקים חונכים-מתנדבים שנפגשים עימם, מעמידים לרשותם אוזן קשבת, מסייעים להם בהכנת שיעורי הבית, מלווים את לבטיהם ומנסים להקל את מצוקתם. |
|
| | |
| | האם אפשר לסייע בדרכים אחרות?
הפעלות חינוכיות, הרצאות, פעילויות העשרה וחוגי ספורט, מסיבות וחגיגות יום הולדת, טיולים וימי כיף - הן רק כמה דוגמאות למגוון הדרכים באמצעותן ניתן להעשיר את שגרת יומם של הילדים ובני הנוער השוהים במסגרות השונות. דמיון, יוזמה אישית ולב חם ואוהב הם כל מה שצריך כדי להפוך את חייהם, ולו במעט, לרגילים מעט יותר. |
|
| |
| עוזרים לך לעזור לאחרים
עמותת "רוח טובה" הינה
הגוף המוביל בישראל בתחום ההתנדבות, ומתמחה בחיבור בין אנשים המעוניינים להתנדב - לאנשים ולסביבה הזקוקים להם. העמותה מהווה כתובת לכל אדם, קבוצה או ארגון הרוצים לתת, ולכל אדם, ארגון וסביבה המבקשים סיוע. |
|
|
| | | |