מבזקים
המייל האדום
התחברות
חודש ראשון ב- 5.90 ₪
ראשי
+ynet
חדשות
24/7
פודקאסטים
ספורט
כלכלה
תרבות
רכילות
בריאות
רכב
דיגיטל
לאשה
אוכל
עוד
חיפוש
ynet
אינטרנט
בעלי מקצוע
קניות
ספקים למשרד
מנויים
+ynet
ידיעות מנויים
ערוצי ynet
מבזקים
חדשות
דעות
24/7
פודקאסטים
כלכלה
ספורט
מזג אוויר
תרבות
רכילות Pplus
בריאות
רכב
דיגיטל
צרכנות
נדל"ן
חופש
אוכל
יחסים
לאשה
מנטה
יהדות
הורים
פרויקטים מיוחדים
סביבה ומדע
מעורבות
אופנה
עיצוב ואדריכלות
ynet original
ערוצים נוספים
מזג אוויר
שיתופי פעולה
מוספים
Alljobs דרושים
ועידות וכנסים
קפיטל
אתרים נוספים
כלכליסט
ynet news
ynet espanol
vesty
mynet
יד2
משחקים
יצירת קשר
צור קשר
מדיניות פרטיות
תנאי שימוש
מפת האתר
אנחנו גם כאן, עקבו אחרינו
תרבות ובידור
>
אמנות
>
טלוויזיה
מוזיקה
קולנוע
ספרים
במה
אמנות
תקשורת
עברית
תוכן בשיתוף:
לבכות לכם
"אשתי אמרה: 'אתה הרבה יותר יפה מהבובה'"
מיכל מנור
|
מלינוי אשרם ועד יובל המבולבל: מוזיאון שעווה חדש ייפתח בהרצליה
רן בוקר
|
הוא אמן, מכשף ובן דוד של "רוב מי שאתם מכירים": הבנאי שלא שמעתם עליו
דר מוספיר
|
"זו אמנות שיש בה המון טסטוסטרון, בלי להתנצל על זה"
איה חיות
|
חדשות אמנות
תוכן בשיתוף "עדות מקומית", הכתבה הופקה בידי המחלקה המסחרית של ynet בהשתתפות מימונית של גורם חיצוני ופורסמה לאחר עריכה עיתונאית
הספר על 20 שנות "עדות מקומית": מסע מאתגר ומרהיב אל ההיסטוריה של ההווה
הסידור מחדש של אוסף הצילומים העצום, שהוצג בתערוכת צילומי העיתונות הישראלית לאורך 20 שנותיה, מחדד ומבהיר תהליכים ושינויים היסטוריים שהתרחשו בחברה הישראלית, ואת חלקם לא ניתן היה לזהות בעת שהתרחשו ותועדו. כמו דברים רבים אצלנו, בהרבה מקרים כאלה הנרטיבים מתנגשים ומתקוטטים זה עם זה * לפרק זמן קצר מוצע האלבום לגולשי ynet בהנחה מיוחדת
בשיתוף "עדות מקומית"
|
14.03.24
מחוות הקריקטוריסטים לג'קי: "הוא חינך בעל כורחו דורות שלמים, היה כמו ערוץ 1"
במשך עשורים כיכב "המדור השבועי לילד" בכל בית ישראל, בזכות כישרונו יוצא הדופן של הקריקטוריסט יהושע "ג'קי" ג'קסון. במסגרת תערוכה חדשה במוזיאון לקריקטורה ולקומיקס, מחווה מיוחדת ממחישה לא רק את החלל שהותיר אחריו - אלא גם כיצד השפיע על הדורות הבאים של המאיירים ועל עולם התרבות בישראל בכללותו: "מה שהוא עשה היה כל כך קבוע, אין מישהו שלא קיבל ממנו השראה"
תיגל נשיא
|
12.03.24
עשרות מפגינים פרו-פלסטינים התפרצו לתערוכה של האמנית מיכל רובנר בניו יורק
בתיעוד וידאו מאירוע פתיחת התערוכה נצפו כ-30 מפגינים שחסמו את המיצגים השונים והאשימו את האמנית מישראל בשימוש בפרגים - סמל מאבק פלסטיני, לדבריהם. "האשימו אותנו ברצח עם, אבל הגלריה לא תיכנע לאלימות", אמרה רובנר ל-ynet. במקביל, בקיימברידג' פעילה פרו-פלסטינית השחיתה את ההיסטורי של לורד בלפור, "הצהרת בלפור התחילה את הטיהור האתני של הפלסטינים", נכתב לצד התיעוד. צפו
דניאל אדלסון, ניו יורק
|
08.03.24
האמנית והצלמת אריאלה שביד הלכה לעולמה בגיל 80
לאורך הקריירה שלה צילמה שביד עבור עיתונים כמו "דבר", "הארץ", "עולם הקולנוע" ו"אנשים", והציגה את עבודותיה, שעסקו בנושאים פוליטיים ואישיים, בתערוכות בארץ ובחו"ל. "היא הייתה אדם יצירתי ולא קונבנציונלי, שאנשים התאהבו בו ברגע", ספדו לה ילדיה, עמליה ועידו רוזנבלום, "היו לנו הורים מיוחדים מאוד ועל כך אנחנו חשים בני מזל"
איה חיות
|
20.02.24
כתבות נוספות
ביקורות אמנות
תערוכת "בארץ אהבתי" היא חגיגת אמנות ישראלית. חבל שאת ההווה הותירה בחוץ
התערוכה מאוסף הפניקס כוללת את יצירותיהם של גדולי האמנות הישראלית לדורותיה, מיוסף זריצקי, דרך יוסל ברגנר ועד אורי ליפשיץ וסיגלית לנדאו. אבל למלאכת האוצרות שלה אין חשיבות רבה, מכיוון שאין בה ביטוי למלוא הקולות היצירתיים בחברה הישראלית - כך שעל אף היותה תחנת חובה לחובבי האמנות, את המבט העכשווי עליה יצטרכו להביא הצופים מהבית
דר מוספיר
28 יצירות יחד: התערוכה ההיסטורית של ורמיר בהולנד היא אירוע עוצר נשימה
על אף שצייר רק עשרות בודדות של יצירות בחייו, יאן ורמיר נחשב לאחד האמנים החשובים בהיסטוריה. תערוכה חדשה במוזיאון הרייקסמוזיאם שבאמסטרדם מרכזת 28 מעבודותיו לתערוכת רטרוספקטיבה, שלא רק מספקת היכרות מעמיקה עימו, אלא גם חושפת בעזרת אמצעים טכנולוגיים גילויים חדשים על דרך עבודתו. "הוא היה משנה שוב ושוב עד לתוצאה המושלמת", סיפר האוצר
דבי לוזיה, אמסטרדם
אכזבה: התערוכה על חייה של פרידה קאלו לא מספקת את הסחורה
מי שציפה למבט חווייתי ויוצא דופן על חייה של אייקון האמנות המקסיקני הולך להתאכזב. למרות הבאזז הענק וההבטחות של ההפקה, בפועל המבקרים מקבלים מעט מאוד מקאלו בתוך חדרים מסורבלים ולא מספיק מעניינים. לפחות החנייה בחינם
דר מוספיר
נא לגעת: האמנית פולי אפפלבאום בתערוכה שלא תרצו להחמיץ
בתערוכה הראשונה שלה בישראל - Red Desert, Red Mountain, Red Sea - מותר לגעת. הקהל מוזמן להתמזג עם היצירה: אפילו להלך עליה; ובעיקר להתפעם מיצירות עזות מבע על טהרת הצבע האדום. בריאיון אומרת אפפלבאום שהאמנות מנסה להיות חכמה או נגישה: "אותי עניין לחבר את הדברים יחד"
דר מוספיר
כתבות נוספות
מגזין אמנות
הגלריה לאמנות באום אל פחם היא רגע של אופטימיות בימים קשים
הגלריה, שמציגה בימים אלה אסופה מרשימה של תערוכות שמאחורי רובן עומדות נשים שגדלו בחברה הערבית, מבקשת לדבר על השוני ועל המשותף דרך אמנות. סעיד אבו שקרה, שהקים את המקום, מנסה להסביר את השינוי שחל ביחס לאמנות בחברה הערבית, מדבר על הרצון לקבל יחס שווה ("אם באים לכאן אנשים כי אני קורבן - הם לא יחזרו"), ומתייחס למצב במדינה: "אנחנו לוקחים את הכאב, שמים אותו על השולחן ואומרים 'בואו נדבר על זה'"
דר מוספיר
"כשאת נעמדת בחלל התערוכה ורואה מה עברנו בשנה - בא לך לתלוש שערות"
התערוכה "עדות מקומית", שציינה השנה 20 שנות פעילות, כבר הייתה כמעט מוכנה כשפרצה המלחמה. המציאות הקשה שהכתה במדינה שלמה אילצה גם את ענת סרגוסטי, אוצרת התערוכה, לחשב מסלול מחדש. התוצאה היא תערוכה המורכבת מ-271 תמונות שצולמו בשבועיים הראשונים ללחימה, ומשקפות את תוצאות המתקפה, הלחימה וההתגייסות האזרחית. "המספר העצום של התמונות אפשר לנו לספר את היקף הזוועות", מספרת סרגוסטי. צפו בתמונות
לני בלה כהן
"בהפגנות בלונדון צועקים לאינתיפאדה. איפה הנשים למען הנשים שנאנסו, נטבחו ונחטפו?"
לא קשה לזהות את השינוי שחל בעבודותיה של הצלמת אלכס פרפורי לאחרונה; מתמונות צבעוניות ומלאות הומור, התיעודים הפכו לרציניים, בעלי אופי חדשותי, חלקם אף קשים לצפייה. עם זכיית עבודת וידאו שלה בפרס ב"עדות מקומית", היא מספרת איך נשאבה לאירועי השעה - המלחמה וההפגנות משני צידן ("הזהירו אותי, 'ירביצו לך', אבל היה לי חשוב לראות מה הצד השני מרגיש") ואיך למרות שהיא מישירה מבט אמיץ לסבל - התקווה לשלום היא מה שמחזיק אותה
יעל אילן
"כשבחרנו את הצילומים לתערוכה, למדנו יותר את לביא וגם הבנו את גודל האובדן"
לאחר מותו של לביא ליפשיץ, לוחם עורב גבעתי שנהרג בצפון הרצועה, רבים נחשפו לעמוד האינסטגרם שבו העלה תמונות משירותו הצבאי, כמו גם לסרטון המרגש שצילם והפך לוויראלי, וכאבו את לכתו של הצלם המוכשר והרגיש. כעת, כמה מצילומיו קובצו יחד לתערוכה שעלתה במוזיאון ארץ ישראל במסגרת "עדות מקומית". "הוא החזיק מצלמה ביד כמו שאנחנו מחזיקים טלפון", סיפר אביו
סמדר שילוני
כתבות נוספות