כמעט 12 שעות אחרי ההכרזה ברשתות האמריקניות על ניצחונו של ג'ו ביידן, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך אותו - כשבראש עמוד הטוויטר שלו מופיעה עדיין תמונתו לצד הנשיא המפסיד דונלד טראמפ. "מצפה לעבוד איתך", צייץ נתניהו בברכה לביידן - שעות ארוכות לאחר שמרבית מנהיגי המערב בירכו את הנשיא הנבחר של ארצות הברית. גם נשיא המדינה ראובן ריבלין וראשי כחול לבן השרים בני גנץ וגבי אשכנזי המתינו שעות ארוכות, ובירכו רק הבוקר.
בצהריים (יום ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, חזר נתניהו על דבריו שפרסם בציוץ. אבל גם בהם לא כתב מפורשות שביידן נבחר לנשיאות - ולא כינה אותו "הנשיא הנבחר", כמו יתר מנהיגי העולם.
"ברכות לג'ו ביידן וקמלה האריס", כתב נתניהו מעט אחרי השעה 7 בבוקר, כשלוש שעות לאחר נאום הניצחון של ביידן. "ג'ו, יש לנו מערכת יחסים אישית ממושכת וחמה כמעט 40 שנה, ואני מכיר אותך כחבר טוב של ישראל. אני מצפה לעבוד עם שניכם ולחזק עוד יותר את הברית המיוחדת בין ארה"ב לישראל".
3 צפייה בגלריה
טוויטר של בנימין נתניהו ברכות ל ג'ו ביידן תמונת פורפיל עם דונלד טראמפ
טוויטר של בנימין נתניהו ברכות ל ג'ו ביידן תמונת פורפיל עם דונלד טראמפ
ברכה לביידן, כשבכותרת עמוד הטוויטר תמונה עם טראמפ

3 צפייה בגלריה
נתניהו וביידן, ב-2014
נתניהו וביידן, ב-2014
נתניהו וביידן, ב-2014
(צילום: חיים צח, לע"מ)
בציוץ הודה נתניהו לנשיא ה-45: "תודה טראמפ על הידידות שהראית כלפי מדינת ישראל וכלפיי אישית, על ההכרה בירושלים ובגולן, על העמידה מול איראן, על הסכמי השלום ההיסטוריים ועל שהבאת את הברית האמריקנית-ישראלית לגבהים חדשים".
גנץ ואשכנזי בירכו את הנשיא ה-46 בחשבונות הטוויטר שלהם לאחר נאומו וציינו כי ביידן הוא "ידיד ותיק של ישראל". שר הביטחון וראש הממשלה החליפי גנץ כתב כי "אני מצפה להמשיך ולהעמיק את הקשר החזק ואת שיתוף הפעולה הביטחוני הנרחב בין שני העמים, הנשענים על הברית המשותפת לחיזוק הדמוקרטיה, היציבות והחתירה לשלום". הוא הודה לטראמפ, "שותף חשוב המחויב לביטחון ישראל ולעתידה, ומי שקידם את המזרח התיכון באמצעות מנהיגותו. אנחנו אסירי תודה על מה שעשית עבורנו בארבע שנות כהונתך".
שר החוץ גבי אשכנזי הצטרף לדברים ואמר: "לכבוד הוא לי לברך את ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס על ניצחונם בבחירות". הוא ציין: "הנשיא הנבחר הוא ידיד ותומך מובהק בישראל במשך כחצי מאה". אשכנזי הוסיף: "אני מאמין שתחת הנהגתו הברית האסטרטגית הכרחית בין שתי מדינותינו תמשיך לפרוח ולשגשג".

הנשיא ראובן ריבלין בירך אף הוא במקביל לנתניהו: "ברכת העם בישראל וברכת מדינת ישראל שלוחה לך ידידי ג'ו ביידן עם היבחרך לנשיא ה-46 של ארצות הברית. ברכת הצלחה שלוחה גם לך, סגנית הנשיא הנבחר קמלה האריס. הנשיא הנבחר, כחבר משכבר הימים של מדינת ישראל, אתה עומד כעת כמנהיג העולם החופשי, וכמנהיגה של הקרובה והחשובה בבנות בריתה של מדינת ישראל".
ריבלין: "ברכת העם בישראל וברכת מדינת ישראל שלוחה לך ידידי ג'ו ביידן"
כיתוב ריבלין מברך את ביידן, ומודה לטראמפ כיתוב מקורי: ריבלין: "מבקש להזמינך לביקור בישראל כאורחנו בירושלים" קרדיט "הברית האסטרטגית בין מדינותינו ובין האומות שלנו חזקה מכל הנהגה פוליטית ואינה נשענת על ידידות בלבד", הוסיף ריבלין. "שורשיה נטועים בערכים המשותפים שאנו חולקים ובמחויבותנו ארוכת השנים לחירות ודמוקרטיה כאבני היסוד של החברה בה אנו חיים".

3 צפייה בגלריה
ריבלין וביידן בפגישה בירושלים ב-2016
ריבלין וביידן בפגישה בירושלים ב-2016
ריבלין וביידן בפגישה בירושלים ב-2016
(צילום: AFP)
הנשיא הוסיף כי "זוהי העת להודות גם לנשיא טראמפ על ארבע שנות עשייה משותפת בהם פעל לביצור ביטחונה של מדינת ישראל ולבניית יחסים של שלום בינה לבין שכנותיה. אנו מודים גם לעם האמריקני כולו על התמיכה והחברות האיתנה. אין לי ספק כי היחסים המיוחדים ושיתוף הפעולה רב הגוונים בינינו ישגשגו ויתחזקו גם בעתיד. בשם העם בישראל, אני מאחל לך הנשיא הנבחר ולממשלך הצלחה רבה, ומבקש להזמינך לביקור בישראל כאורחנו בירושלים".
יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד אמר אמש כי "העובדה שנתניהו, גנץ ואשכנזי לא בירכו עדיין את נשיא ארה"ב הנבחר היא פחדנות מבישה שפוגעת באינטרסים של מדינת ישראל. אם נשיא צרפת, קנצלרית גרמניה וראש ממשלת בריטניה יכולים לעשות זאת, גם אתם יכולים".
פורסם לראשונה: 07:19, 08.11.20