ראש הממשלה נפתלי בנט כינס אחר הצהריים (חמישי) מסיבת עיתונאים מקוונת בעניין ההתמודדות עם נגיף הקורונה. בפתח דבריו אמר ראש הממשלה כי יותר מרבע מיליון בני 60 ומעלה כבר התחסנו במנה השלישית, פחות משבוע לתחילת מבצע החיסון השלישי. הוא ציין כי "אנחנו לא יודעים בשלב זה מה יקרה בחגים. עתיד החגים תלוי בכמות המתחסנים, אם אתם רוצים חגים נעימים צאו להתחסן". לדבריו, "אנחנו הראשונים בעולם שמעמידים חיסון שלישי משלים למבוגרים. תוך ימים הם יהיו מוגנים הרבה יותר". ynet העביר את מסיבת העיתונאים בשידור חי.
בנט דימה את החיסון לשכפ"ץ: "הוא לא מושלם, הוא מגן עד גבול מסוים, והשכפ"ץ הזה נחלש, כמו סוללת אייפון, ולפעמים צריך להטעין את החיסון מחדש". הוא נשאל האם טעה כשאמר שסגר הוא כישלון והתעקש: "אנחנו פועלים נכון בכל רגע ורגע. אנחנו במגפה אחרת לגמרי. לא אומר שלא נגיע לזה (לסגר) אבל אני רוצה למצות את הניסיון שלא להגיע לזה".
5 צפייה בגלריה
כבישי איילון ריקים בעקבות הסגר
כבישי איילון ריקים בעקבות הסגר
"אם אתם רוצים חגים נעימים - צאו להתחסן". סגר גם בראש השנה הקרוב? הכבישים הריקים אשתקד
5 צפייה בגלריה
נחיתות בנתב"ג
נחיתות בנתב"ג
"החוזרים מחו"ל מהווים כ-10% מהנדבקים"
(צילום: עמית שעל )

בנט התייחס להחלטת הממשלה להרחיב את רשימת המדינות שמהן החוזרים מחויבים בבידוד, כפי שנחשף ב-ynet, ואמר כי "החוזרים מהווים אחוז לא מבוטל, כמעט 10% מהנדבקים, ולכן אנחנו לא רוצים שיגבירו הדבקה בתוך המדינה. אנחנו חוששים מווריאנטים או מוטציות חדשות וזו סכנה מאוד גדולה, התמודדנו עם הקורונה המקורית ועכשיו עם דלתא ויכול להיות מחר ווריאנט שהוא הרבה יותר מדבק או קטלני".
הוא תקף שוב את מתנגדי המתחסנים וכינה אותם "פצצה מתקתקת". לדבריו, "כל אחד מכם צריך לצאת ולהתחסן כי אם לא אתם מסכנים את עצמכם, אתם מסכנים ממש את הסביבה, כאילו אתם מסתובבים עם מקלע ויורים על כולם נגיפי דלתא". הוא המשיך: "זו פעולה אנוכית ובלתי אחראית, אף אחד מכם לא רוצה להרוג אנשים אחרים בטעות". על האפשרות לחסן במנה שלישית גם צעירים יותר אמר: "ברגע שיהיה לנו נתונים שזה בטוח ואפקטיבי אני מניח שנרד ל-50 ומעלה, יותר מאוחר לגילאים יותר צעירים ככל שצריך".
בנט על הספר "איך לנצח מגפה": "הנגיף מלמד שיעור בצניעות"
קבינט הקורונה החליט על החזרת התו הירוק. בנט טען כי הצעד "יוצר הבדל גדול בין מי שמחוסן לבין מי שלא מחוסן", כצעד לעודד התחסנות. "מי שמחוסן יכול להיכנס למסעדה, להתיישב ולאכול. מי שלא מחוסן, חייב להביא תוצאה שלילית וזה עולה לו כסף", ציין. הוא לא שלל את האפשרות שהתו הסגול יחזור: "הכול על הפרק, אני לא מסיר אף כלי מהשולחן, כי אנחנו לא יודעים, מחר חלילה ייכנס ווריאנט חדש שפוגע באופן קטלני בילדים, אני משנה הכול באותו רגע".

5 צפייה בגלריה
נפתלי בנט במרכז החיסונים של כללית בירושלים
נפתלי בנט במרכז החיסונים של כללית בירושלים
תוך פחות משבוע - יותר מרבע מיליון מבוגרים התחסנו. "עתיד החגים תלוי בכמות המתחסנים"
(צילום: אוהד צויגנברג)

ראש הממשלה התייחס בקצרה להיעדרותם של שר החוץ יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן מקבינט הקורונה ואמר: "אנו מתייחסים במלוא הרצינות לקורונה. הדיונים מתנהלים בצורה מאוד סגורה ואפקטיבית, אנחנו מתואמים בצורה מלאה - ליברמן לפיד ואני - גם בענייני הקורונה". בנט רמז שייתכן שטעה בפרסום הספר "איך לנצח מגפה": "צריך ללמוד. המגפה מלמדת שיעור בצניעות".
הוא הזהיר את הציבור: "הדלתא שונה ממגפת הקורונה המקורית, זו מגפה אחרת. היא שונה בתכלית מהמגפה המקורית ולכן יש את הצורך באמת בשני כללי יסוד מרכזיים - להתחסן ולעטות מסכות". הוא ענה לשאלת אזרחית שאמרה כי היא חוששת להתחסן, והבהיר כי תופעות הלוואי של החיסון השלישי "זניחות". "לעומת זאת הסיכון של אי התחסנות איום ונורא. גם לצעירים", טען.
5 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
בנט על היעדרות לפיד וליברמן מקבינט הקורונה: "מתייחסים למגפה במלוא הרצינות"
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
בית הספר ענבלים
בית הספר ענבלים
בנט על מתווה החזרה ללימודים: "אי-ודאות"
(צילום: יריב כץ)
בנט הודה כי קיימת "אי-ודאות" בנוגע לפתיחת שנת הלימודים, שתחל בעוד פחות מחודש. "אנחנו בונים מתווה שיוצג לי בראשון או שני. אני קורא עכשיו להורים, אנחנו ארבעה שבועות לקראת שנה"ל, תחסנו את הילדים. ביסודי עד גיל 12 אי-אפשר להתחסן בשלב זה אז הרעיון כרגע זה 'מסת בדיקות' כדי לאפשר ללמוד". לדבריו, הרעיון הלא סופי הוא ש"אם יש ילד מאומת הוא ייכנס לבידוד ונשאף לבדיקות שאר הילדים כל יום כדי לאפשר לימודים".
מנתוני משרד הבריאות עולה כי גם אתמול, יממה שלישית ברציפות, אובחנו בישראל יותר מ-3,000 חיוביים לקורונה. 3,421 ישראלים נמצאו מאומתים אתמול. בסך הכול בוצעו כ-102 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על כ-3.3%. מתחילת השבוע אובחנו בישראל 13,138 חיוביים לקורונה.

עוד עולה כי בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 460 חולי קורונה. 241 מהם מאושפזים במצב קשה. מדובר בעלייה קלה לעומת המספר אמש. 51 חולי קורונה מחוברים למכונות הנשמה וגם כאן מדובר בעלייה קלה. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,503 חולי קורונה – 26 מהם מתחילת החודש.
מנתוני משרד הבריאות בנוגע לתחלואה הקשה בגל הרביעי, שנחשפו הבוקר לראשונה, עולה כי החולה הצעיר ביותר במצב קשה היה רק בן 23, בעוד המבוגר ביותר בן 99. גילם הממוצע של החולים קשה הוא 72.7 שנים (כאשר הצעיר ביותר בקרב המאושפזים כיום הוא 32, והמבוגר בן 99). 57% מהחולים קשה הם גברים, 43% נשים, ומקרב החולים קשה - ל-52.2% מחלות רקע.
מתוך החולים המאושפזים כיום - 65% מהם מחוסנים ו-32% לא מחוסנים. הרופאים מבהירים כי הרוב המוחלט של החולים המחוסנים שמאושפזים הם המבוגרים יותר, כאלו שהתחסנו ראשונים ולכן גם יעילות החיסון אצלם דעכה בחודשים האחרונים. רובם גם בעלי מחלות רקע. בקרב הרוב המכריע של הצעירים המאושפזים - מדובר במי שלא התחסנו.