ההשתוללות של עשרות מאוהדי מכבי ת"א ברחובות העיר, אחרי שהמשטרה הפסיקה הקרנה המונית בטיילת של המשחק מול בית"ר ירושלים, גרמה לדאגה במשרד הבריאות ובמינהלת.
החשש הגדול ביותר של כל הגופים הוא לקראת הדרבי בעוד עשרה ימים בבלומפילד, במה שעשוי להפוך למשחק ההכתרה הרשמי של מכבי ת"א כאלופת המדינה.
2 צפייה בגלריה
התהלוכה של אוהדי מכבי תל אביב
התהלוכה של אוהדי מכבי תל אביב
התהלוכה של אוהדי מכבי תל אביב
(צילום מסך)
במשרד הבריאות ובמינהלת קיימו בימים האחרונים שיחות על התנהגות אוהדי הכדורגל בארץ אל מול הסובלנות היתרה של המשטרה. בין היתר הוחלט על אזורים סטריליים במספר מעגלים סביב המגרשים, אולם ההתפרעות של אוהדי מכבי אמש הדליקה שוב נורה אדומה. בעיקר אצל ראשי משרד הבריאות, בשל הפרה המונית של ההוראות.
כפי שנחשף לראשונה ב-ynet, התנהלות האוהדים והתחלואה הגואה הובילה לכך שהתקבלו שתי החלטות: לא תהיה כניסה של קהל עד לסיום העונה במשחקי הליגה וכן יהיה ניסיון להכניס מספר מועט של אוהדים לגמר הגביע ב-13 ביולי. אולם אירועים מהסוג שנראו אתמול ברחובות דיזנגוף ואלנבי בתל אביב עלול למנוע אפילו את זה. במינהלת זעמו: "זו כבר השתוללות של אוהדים ברחובות עיר. זה נראה כמו אנרכיה, ולא קשור למגרשי הכדורגל. איפה בדיוק המשטרה?"
2 צפייה בגלריה
אצטדיון בלומפילד
אצטדיון בלומפילד
האוהדים ינסו להיכנס לבלומפילד במהלך הדרבי?
(צילום: עוז מועלם)
אחרי שבמשטרה הוחלט להפסיק את הקרנת המשחק של אוהדי מכבי ת"א באזור הטיילת בעיר, בטענה לאי עטיית מסיכות ושמירת מרחק חברתי, מאות מאוהדי הקבוצה התפרעו ברחובות העיר.
נחיל של מאות אוהדים החל בצעידה לעבר רחוב אלנבי ולאחר מכן דיזינגוף, כשהוא הולך על הכביש, מטפס על אוטובוסים, סותם דרכי גישה של רכבים בעיר ומדליק אבוקות וחזיזים באמצע הרחובות, כשמכוניות ניסו לפלס את דרכן בתוך ההמון.
בשלב מסוים הגיעו כוחות משטרה רבים שפיזרו את ההמון. "המשטרה החליטה פתאום לסגור לנו את ההקרנה", אמר אחד מאוהדי מכבי שהגיע למקום. "אז החלטנו לעשות חגיגה בעיר. הלכנו על הכבישים, הדלקנו אבוקות וחזיזים, חלק מהאוהדים טיפסו על גגות של אוטובוסים".