כמעט שנתיים לאחר הצגתה בעולם, מתחילה יבואנית סיאט בשיווק אטקה קופרה, גרסת קצה שרירית לרכב הפנאי הקומפקטי ודגם "עצמאי" ראשון של חטיבת הביצועים הנפרדת במותג הספרדי. תג המחיר מתחיל ב-250 אלף שקל, 20 אלף שקל יותר מלאון קופרה.
האטקה קופרה מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין המוכר של קונצרן פולקסווגן (EA888), כאן עם 300 כ"ס, (10 כ"ס יותר מבלאון) ובשידוך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה כפולה-קבועה. אלה מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות, 1.1 שניות פחות מהלאון, בדרך ל-245 קמ"ש (5 קמ"ש פחות).
בהשוואה לאטקה הרגיל עליו הוא מבוסס, לקופרה מערך מיתלים נוקשה יותר עם בולמי זעזועים אדפטיביים בעלי קשיחות משתנה בשלושה מצבים קבועים מראש, בהתאם לאחד מששת מצבי הנהיגה הנבחרים ("רגיל", "ספורט", "קופרה", "שטח", "שלג" והתאמה אישית). הבלמים גדולים יותר (310-340 מ"מ לפנים-אחור) ועל הגומי אחראית פירלי עם רביעיית P-זירו (245/40) על חישוקי "19.
מבחינה עיצובית הוא נבדל מאטקה רגיל בפגוש קדמי אגרסיבי יותר עם פתחי אוורור גדולים, מסיט אוויר מאחור ורביעיית מפלטים. בתא הנוסעים יש מושבים עם תמיכה משופרת, תצוגת נתונים מורחבת וייעודית (כולל לחץ גדישה, מד תאוצה צידית ועוד) במסך המגע ("8), לוח מחוונים דיגיטאלי ("10.25), הגה שטוח בחלקו התחתון עם מנופים לשליטה ידנית בהילוכים וגימורי קרבון.
רשימת האבזור כוללת ריפודי עור, חימום למושבים הקדמיים וכיוון חשמלי לנהג, מצלמות היקפיות עם חיישני חניה מלפנים ומאחור, מערכת שמע משודרגת (BeatsAudio), משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלי וחלון שמש. כאופציה מוצעים מושבי באקט בעלי תמיכה משופרת (17 אלף שקל). אבזור הבטיחות כולל שבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתראת שטח מת.