רכב  כתבות כללי
איך לעשות טיפול 10,000
כרמית ספיר-ויץ, "בלייזר"
פורסם: 16.05.02, 10:55
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 64 תגובות ב-62 דיונים
31. Started good , but as u read u find out that u do not have the equipment...
V ,   UK   (17.05.02)
So what is the point ??
32. חוצפה של כרמית
שלומי ,   רחובות   (17.05.02)
נו שוב השמצות והטעיות על גבי בעלי המקצוע המנוסים, ובנוסף הלעתת והטעית הציבור שחוץ ממושג כללי ושיטחי למדיי יגמר בהסתבכות בבורג מסכן בכיסכם ואולי בפציעה ואף גם הסתבכות עם החוק אז בבקשה תנו את הכבוד למוסכניקים ואם לא אז לכו לרכוש ידע במקום המוסמך לכך. תודה!
33. 1/2כתבה
בוריס ,   פ"ת   (17.05.02)
למה רק 1/2 כתבה? מדוע לא לתת הסבר על כל המספרים ואותיות על הבקבוקי שמן ,חלפים ,נוזלים ? איך אני יודע מה לבחור? אם זה אפשרי : אותה בעיה בבחירה של הצמיגים ...
34. האוטו מפורק בחוץ ונעלמו לי ברגים...
דודי, פירקתי הכל ועכשיו לא מצליח להרכיב... ,   רמלה   (17.05.02)
35. תגובה ל33
ארז פרידמן   (17.05.02)
אתה מסיט כנגד כרמית??? אני מציע לך להרגע ומהר!! כתבה רצינית, מעמיקה, מרגשת, מזכירה נשכחות. אין כמו כרמית!! אני מבקש לשוחח עם הכתבת באופן אישי ולכן השארתי גם את האימייל שלי!!! כרמית, אני מתגעגע.
36. כתבה טובה וממצת...כמעט.
מוטי ,   רחובות   (17.05.02)
בתור אחד שמטפל באוטו שלו לבד מגיל 18 ועד כה...מספר עשרות שנים (ללא פלטות טפו...טפו…טפו). שגדל במשפחה של מכונאים... יש להעיד שהכתבה די ממצאה ועניינית... למעט העובדה שלא כל בעיה ניתן לפתור במוסך "המדרכה..." ברקסים והגה הם אביזרים בטיחותיים שחל איסור מוחלט של משרד התחבורה והחוק בישראל לגעת בהם לבד. וחבל מאוד שאנשים מסוימים שלא כל כך הבינו את מה שכתוב יפרשו את הכתבה כהמלצה ללכת ולעבור עבירות לבד...שיגרמו עוול לעצמם ולנהגים אחרים בכביש בעת, לא עלינו, תאונה כתוצאה מטיפול לקוי או לא מקצועי. חוץ מזה לא להשמיץ הבחורה עשתה עבודה מצוינת… מוטי
37. טיפול עצמי ברכב - על ידי מי ולמה?
מ.מ. ,   השרון   (17.05.02)
בתור אדם העוסק שנים רבות במכונות (לא מכוניות), אני יודע את "התורה" ומצוייד בחלק ניכר מהכלים הדרושים, אבל נסיון החיים שלי (והוא רב כי בעבר גם טיפלתי בעצמי במכוניותי וגם עשיתי אוברול מנוע מלא) אני כבר יודע כי טיפול במוסך מורשה ובעיקר במוסך השייך לרשת יבואן הרכב, אשר על פניו, נראה תמיד יקר, הוא בסופו של דבר הזול ביותר. אי אפשר לשלול את הידע בו מצויידים המכונאים ואת הנסיון המצטבר, אשר במרבית המקרים יביא לתוצאות טובות יותר מאשר טיפול של חובבן מתחיל. הם תמיד משתמשים בכלים מתאימים, מצויידים בציוד בדיקה המותאם לרכב הספציפי ולא יכולים להרשות לעצמם קיצורי דרך, לעומת החובבן אשר כאשר יחסר לו מפתח מתאים ישתמש במשהו מאולתר כמו פלייר פטנט או מפתח צינורות ורק יגרום נזק לבורג/חלק עליו הוא עובד. נכון המוסכים יקרים והחלפים גם כן אבל רכב המקבל טיפול מסודר בדרך כלל אינו צורך תיקונים נוספים מעבר לטיפול לפי הוראות היצרן, מה שגם מאריך את חיי הרכב שהוא מכונה מורכבת בפני עצמה. דבר נוסף המאריך את חיי הרכב הוא נסיעה במהירויות נמוכות בהם המאמץ והבלאי של המנוע ושאר המכללים הוא קטן יותר ומאפשר לשמור על ערך הרכוש ורמת ההוצאות לאחזקתו טוב יותר. כמו כן, במידה ומופיעה תקלה שלא בזמן הטיפול, תמיד ניתן להתיעץ עם המוסך ולא תמיד הם מושכים לכיוון תיקון מיידי אל ממליצים על מעקב עצמי תוך הדרכה. מוסך טוב הוא מוסך העומד תחת ביקורת של יבואני הרכב וניתן למצוא כאלו על ידי התעניינות בין בעלי רכבים אחרים מאותה תוצרת בכל מיני מקומות, תחנות דלק, תחנות רחיצה, חניונים ציבוריים ועוד. נסיוני רב השנים והמכוניות מראה כי דרך זו היא בסופו של חשבון הטובה והזולה ביותר!!!
38. כבר לא עצמאי
עצמאי ,   ב"ש   (17.05.02)
לאחר קריאת הכתבה אני כבר לא נוגע בשןם דבר ברכב ללא מוסכניק מה שכן אבקש הסברים לנעשה ברכבי וחוץ מזה למה לא לסמוך על בעלי מקצוע אמינים? מה ,נתחיל להסתפר לבד לעשות טיפולי שיניים לבד ואולי גם ניתוחים פשוטים ,כמובן לאחר הסבר מפורט בכתבות לעצמאיים
39. קצת באיחור...
שמר   (17.05.02)
אם הכתבה הייתה מתפרסמת לפני 15-20 שנה ,הייתי אומר -כל הכבוד! הכתבה אכן מתאימה לטיפול ביתי של רכב ,רק שמדובר ברכבים עם טכנולוגיה שכמעט פסה מן העולם. רכב היום מכיל מערכות ממוחשבות וחיישנים לא מעטים. פלטינות,וכו' הן מצרך נדיר בימים אלה.יצא לי לטפל בעצמי באי-אילו רכבים ישנים.ואכן הדבר היה אפשרי. א-ב-ל ,היום כל רכב מגיע עם מערכת הזרקה ממוחשבת ,בה כל חלק עולה הון ,ונגיעה לא נכונה עלולה להביא לנזק כואב בכיס. כנ"ל לגבי ההצתה. חיישנים וכו' עולים כמו זהב. לגבי השמן.כיום הרבה מכוניות משתמשות בשמן סינטטי או סינטטי למחצה. החובב הביתי שלא מבין עשוי לקנות שמן מאיכות נמוכה יותר כי אמרו לו בחנות שזה אותו דבר. דבר כזה ,לאורך זמן -עשוי לגרום שחיקה במנוע ,חבל. מערכת בלימה (והנעה)-כוללת כיום ABS ,EBD ,ASR ושאר ירקות. רוב המערכות הללו מכילות חיישנים המזהים נעילה או החלקה של הגלגל ,ופועלות בהתאם. טיפול לא נכון (או אפילו הח' מידת צמיגים/גלגלים אצל איש לא מקצועי) עשוייה "לשגע" את המערכות וחלילה לגרום לתאונות במקרים קיצוניים. ישנן עוד דוגמאות רבות למערכות שלא ניתן לטפל בהן באמצעים ביתיים וטיפול חובבני עשוי להזיק להן ולגרום לנזק כספי וגרוע מזאת ,כשל מערכתי. עוד לא דיברנו על נושא האחריות - רוב הרכבים החדשים מגיעים היום עם אחריות ארוכה משנה ברמה כזו או אחרת. טיפול מחוץ למוסך מורשה יביא כמעט אוטומטית לביטול האחריות. כמו כן כל מכונית מגיעה היום עם אפשרות התחברות למחשב אשר יספר למוסך המורשה דברים שלא ידעתם עליהם. הדברים שעדיין ניתן לעשותם בבית ,כגון הח' פלאגים/שמנים ,הם דברים שערך העבודה עליהם בטל בשישים ומסתכם בשקלים בודדים. מה כן לעשות ? בדיקה (רצוי שבועית) של נוזלים - מים ,מפלס שמן . אוויר בצמיגים (משפיע המון על התנהגות המכונית ועל צריכת הדלק). רצועות - לבדוק מתיחה ושלמות. מצבר -רמת מים וקורוזיה ,שלמות ויזואלית של צנרת וכו'. זהו למעשה. אם אתם מבקשים לבדוק את המכונאי שלכם בקשו לראות את החלקים הישנים ובמידת האפשר את החלקים החדשים שהורכבו. כמו כן ניתן לבדוק את מחירון היבואן לגבי זמן ועלות תיקונים שונים. את הטיפולים השונים-,וזאת אני אומר כאחד שאמנם איננו מכונאי (ואין לו דוד,חבר סבא או קרוב משפחה מכונאי),אך עבר כבר עבודות ברמה של שיפוץ מנוע ,בלמים וכדומה- השאירו למוסך המורשה. בסופו של חשבון זה ייצא יותר זול ,ובוודאי יותר בטיחותי.
40. מה עם השטוקובזובר של הבקקס בסרן האחורי?
לא יודע איפה פותחים את מכסה המנוע?   (17.05.02)
41. מזמן הפסקתי אבל נראה שאחזור
יעקב לב ,   שוהם   (18.05.02)
לטפל במכוניתי כממולץ בכתבה הנפלאה הזו, אבל אחזור לעשות רק חלק מהדברים מאחר שהרכב חדש יותר ודורש מכשירים מיוחדים, הפרינציפ נשאר דומה כמובן לגבי הרבה סעיפים מהטיפול. מושיק טימור צודק, תמונות רבותי תמונות.. תודה והרבה.
42. סכנה לא לנסות
סובעי אבשלום ,   כפר סבא   (18.05.02)
מתוך ניסיון ובתור בעל מקצוע אנני מבין כיצד כותב המאמר מיחס יידע שהוסג בלמידה וניסיון לידע של אדם מן השורה הלא לא כל אחד יוכל להבחין בין נזילה להזעה ובין בלאיי גבולי לבלאי מסוכן לא יוכלו לבדוק חופשים לדוגמה במערכת היגוי ייוצר מצב שיחסכו מ"ס שקלים אך חיי האנשים בסיכון לא מועט בקיצור כתבה שנכתבה מיתוך שיעמום וללא שום אזהרת סיכון
43. ועכשיו שהכל ברור, גשו למוסך ותנו לאיש מקצוע לטפל ברכב
כי זול זה הכי יקר אחי.   (18.05.02)
44. קישקוש
semion ,   haifa   (18.05.02)
הכתבה מהבה קישקוש מוחלט!!!אינה מכילה שום אינפורמציה שאינה ידועה לכל בעל רכב ממוצע(לא אהבל),אינה מכילה שום מספרים מדויקים וכל פרט אחר שיכול לסייע בטיפול עצמאי או בבקרה של הטיפול המבוצע על ידי מוסכניק.למשל מה הוא הערך המוסף של העצה הבאה:תבדוק את המרווח שבין האלקטרודות ומידת הבלאי שלהן. כשהמרווח גדול מדי והאלקטרודות שחוקות, הגיע הזמן להגיד ביי ביי(ציטוט).מה זה גדול מדיי? נראה לי הכתבה גדולה מדיי והכתבת סתומה מדיי .בקיצור-קישקוש
45. יאללה כל הקשקשנים כאן
שלמה   (18.05.02)
כולם פתאום נהיו לי מוסכניקים. כתבה לא מקצועית, לא רצינית, לא חוקית, לא נעליים. קודם כל אני ממש מוריד את הכובע בפני אלה שאומרים שזה לא חוקי. ברור, הרי מכניסים לבית הסוהר על החלפת שמן לבד. אולי כדאי להכניס את לכלא את המוסכניקים שפגשתי ואחרי הטיפול התברר שלא החליפו בכלל או ששמו מעט מדי או הרבה מדי שזה מזיק לא פחות. אולי נכניס לבית הסוהר או לפחות ניקח למשפט את המוסכניקים שלא מנקים פילטר אוויר ולא בודקים את כל מה שצריך לבדוק כמו רפידות או לחץ אוויר או פילטר דלק. חלאס עם ההתיפיפות. אפשר לחשוב שכולם כאן שייכים לאיגוד המוסכים. רגע אולי זה באמת ככה?
46. האם מישהו יכול לעזור?
אורנה ,   תל אביב   (18.05.02)
הכתבה נחמדה אבל אני מחפשת מוסך אמין וטוב באזור מרכז תל אביב למאזדה שעברה את האחריות. אין לי זמן וחשק לעשות דברים בעצמי. יש תשובות? בתודה מראש, אורנה.
47. הכתבה מבלייזר? המגזין לגברים של ידיעות אחרונות? אחלה מגזין.
מורן ,   מרכז   (18.05.02)
48. בטח. תתנו למוסך לטפל לכם באוטו. אני בטוח שתהיו מרוצים עד הבעיה הראשונה.
ליאור כהן ,   דטרויט   (18.05.02)
49. Why not spend a few extra shekels and go to the dealer, let him do it the right way
USA   (18.05.02)
Somehow I don't see Mr. Averge doing all this and doing a good job. If Mr. Average doesn't trust his mechanic, let him stand on top of him and see what he's doing
50. ציפיתי ממכם ליותר רצינות!
יובל   (18.05.02)
בעבודתי במוסך תמיד אני מקפיד לא להיכנס לנעליים של אחר ותמיד, תמיד לומר את האמת. צר לי לומר שחטאתם. ראשית ונתחיל מכך קיימים במדינת ישראל מה שנקרא חוקים תקנות וצווים, אתם אתר מכובד השייך לידיעות אחרונות משדלים את הציבור לעהור עברה. מותר במדינת ישראל לתקן לטפל וכ' ברכב רק במקום שהורשה לכך ע"י משרד התחבורה - ואין התניה אם זה עבור כסף או לא! שנית, בחייכם באמת אתם מאמינם שזה רציני? אדם קרא בעתון כתבה שלכם ויחליט האם עובי הרפידות יחזיק עוד תקופה? יחליט האם הרפידות נשחקו כתוצאה מבלאי או תקלה? אתם רוצים לומר שאין הצדקה לרשיונות של משרד התחבורה? תהיו רציניים! בעלי המכוניות שמטפלים בהן בבית ולא במוסך - ותאמינו לי לא מענין אותי אם החליפו שמן או לא - נוסעים אח"כ בכביש מולי וח"ח יקרה להם משהו ויכנסו בי! לעצם הענין: בתור בעל מוסך: בעלי הרכב חיבים לדעת מה אנו עושים לרכבם ולמה - גם כדי שלא ירגישו מרומים וגם כדי שיהיה לנו יותר קל להסביר למה אנו עושים מה שעושים. מכאן ועד הטפה מטופשת בנוסח נחמיה שטרסלר - הדרך ארוכה מאוד!
51. לא לכולם יש את הכלים הדרושים
ערן ,   מעלה אדומים   (19.05.02)
לא לכולם יש את כל הכלים הדרושים כמו מפתח פלגים מפתח פילטר שמן לסוברו לברקסים צריך מכשיר מיוחד. ומי שכן עושה לבד רצוי לנתק את המצבר בזמן החלפת הפלגים.
52. תמיד יש טענות...
דני ,   ירושלים   (19.05.02)
קודם כל, כותבים: "הלעטת" ול "הלעתת", "מהווה" ולא "מהבה". ברור שנעשתה פה עבודה בהסתמך על סיוע מאיש מקצוע שמבין הרבה מאוד. תמיד אפשר להיות קטנוניים ורעי לב. ובקשר לטיפשים שבין כותבי התגובות- זה כבר עצוב.
53. שמן ברקס
avian   (19.05.02)
שימו לב! אסור לשים נוזל בלמים מסוג DOT 5 במערכת שאינה מיועדת לכך! מדובר בחומר על בסיס שונה מנוזל בלמים רגיל והוא יגרום נזק למערכת רגילה. למיטב ידיעתי אין בעיה לשים DOT 4 במערכת המיועדת ל DOT 3 , אבל גם אין סיבה אמיתית. עוד הוכחה שיותר זה לא תמיד יותר טוב...
54. רדוד ושטחי....
אלון ,   רעננה   (19.05.02)
לפי דעתי אסור לבצע טיפול שכזה בבית! אך כידוע במדינתנו אין התייחסות לחוק , ולכן מצפה אני מהכתבה שתהיה מפורטת ביותר ושיהיו קישורים למדריכים יותר רציניים!!!! "יכולתם להשקיע יותר"
55. אותי מעניין דבר אחר
שרון ינאי ,   סביון   (19.05.02)
אי אפשר להתעלם מהעובדה שחלק מהתגובות מתייחסות אל מינה של הכותבת, כששאר הטענות לא ממש ענייניות. מה קרה, ראיתם שם של בחורה והתחרפנתם? ואם היה חתום על אותה כתבה גבר, גם אז הייתם טוענים שזו כתבה רדודה? אולי בכביש אתם זזים קמ"ש אחד מהר יותר מאחרים, אבל בראש, חבר'ה, לא התקדמתם בגרוש. אתם תקועים. אגב, הכתבה אחלה.
56. שיחקתם אותה
ערן בר ,   אשדוד   (19.05.02)
יופי של כתבה!
57. רק תיקון קטן בעניין כיוון אורות...
ג'רמי קרונין ,   השרון   (19.05.02)
האורות לא אמורים להפיק אלומות באותו גובה בשני הצדדים. האלומה השמאלית, זאת בצד של הנתיב הנגדי, אמורה להיות מכוונת נמוך יותר מהאלומה בצד ימין, על מנת למנוע סנוור נהגים שבאים ממול.
58. איפה כלול ה"סוברו"?
שלמה ,   ירושלים   (04.06.02)
למה לא מופיע היבואן של סוברו? נדמה לי שזהו רכב די נפוץ.
59. שכחת בדיקת "כיוון" בלם יד ותודה על הכתבה.
ליאור ,   התנחלות   (30.12.08)
60. כרמית, כל הכבוד, וגם לך, 36!
(21.01.09)
סוף סוף לא כולם מאויימים מאישה שמבינה ברכב. לקח איזה עשרים שנה, אולי יותר, וכמה טייסות בצה"ל (כולל קרב) כדי לראות ניצנים של עדויות להבנת העובדה כי עצמאות, דעתנות, והבנה ברכב הולכות מצויין עם נשיות (האמת שבמציאות זה מדליק את רוב הילדים האלה...), ואם המאויימים גם לא יודעים לקרוא... מאוד חבל. אולי יש לזה קשר לכך שהם מאויימים... הרי כרמית כתבה בפירוש, שמטרת הכתבה היא להבין יותר, כדי לדעת מה קורה עם האוטו שלך. (אף אחד לא מתפלא על כך שאדם צריך לדעת מה קורה עם הגוף שלו...) חיוני להבין באוטו שלך. זה לא אומר לעשות אוברול למנוע לבד...... כיף לקרוא את 36 בתוך בליל נזילות הטסטוסטרון - קיראו ולימדו ועשו לעצמכם אוברול!
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה