צרכנות  חדשות צרכנות
קולנוע ביתי: המדריך השלם
נעם רשף
פורסם: 28.11.03, 08:46
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות ב-17 דיונים
1. רק רמקולים גדולים?!
חיים ,   באר-שבע   (28.11.03)
אני לא מסכים, איכות הרמקול לא תלויה בגודל.. קנו רמקולים של חברות מוקרות, מומלץ דנון.. יש רמקולים קטנים מעולים ויש גדולים גרועים, תקשיבו ותחליטו
2. כתבה לא רצינית
חובב בהלם ,   מרכז   (28.11.03)
לא יתכן שעיתון רציני כמו ידיעות אחרונות יכתוב כותרת גדולה ומרכזית"המדריך המלא לקניית קולנוע ביתי" הכתבה לא מסבירה למה עדיף רמקולים גדולים , לא נוגעת במערכות המשולבות ואין אפילו הסבר אחד ל6.1 ( וזה לא ההסבר של THX) שכים כמעט כל רסיבר מסכום של 2000 שח יש לו אותו ורק לידיעת הכותב לכל רסיבר קולנוע ביתי יש חיבורים של כניסות וידיאו בניגוד לרסיבר סטריאו בקיצור עבודה חלקית מאוד תשתפרו !!!!
3. שאלה למבינים...
ברק   (29.11.03)
יש לי מערכת שלמה, רסיבר של ימהה, שכמובן חיברתי אותו למחשב וכו'... כשאני מגביר את הווליום נשמע רעש זמזום חשמל חזק ומעצבן, מישהו אולי יודע אם ואיך ניתן להפסיק את הרעש...
4. טעויות בסיסיות בשפע
אריק האדום   (29.11.03)
הכותב - נועם רשף - הזכיר לי בכתבה את המשחק "טלפון שבור" . הוא שומע באוזן את דבר ה"מומחים" , ומעביר אל הכתב . אבל , כמו במשחק הנ"ל , התוצאה היא לפעמים שטויות . להגיד שרמקול טוב יותר ככל שהוא גדול יותר , זה כמו להגיד את זה על אוטו . שמעת על BOSE למשל ? ה"מומחים" יכלו למשל לפתוח את המגזין היי-פיי או כל מגזין מקצועי נחשב ובר השגה אחר ולהימנע מהבלים . ואגב כללי אצבע , מרחק הישיבה ממסך מוגדר ע"פ יצרני הטלויזיה כגודל אלכסון המסך כפול חמש . נסו ותיווכחו . הכתבה מלכתחילה התכוונה להיות בסיסית שנועדה לבורים מוחלטים. לא נדרשה כאן מומחיות גדולה כדי לתת עצות נכונות . אז מה הבעיה לדייק ?
5. ל-4
אלעד   (29.11.03)
הכתבה אומנם שטחית ומלאה טעויות, אבל גם אתה לא גאון הדור אם אתה רואה ב-BOSE דוגמא לרמקולים קטנים וטובים. רמקולים לוייניים תמיד יהיו נחותים מרמקולים אמיתיים, אי אפשר להלחם בחוקי הפיסיקה. BOSE הם גאונים, אבל בשיווק ולא תכנון רמקולים. בדיקה אוביקטיבית מראה שהרמקולים שלהם לא יותר טובים בהרבה מקופסאות הפלסטיק ב-50 ש"ח שיש לך ליד המחשב.
6. מה זה שיטת הגברה STK?....
Croc   (29.11.03)
אולי הכותב הגאון יסביר לנו.
7. תגובה לברק......
croc ,   מכרז   (29.11.03)
יש לך GROUND LOOP במערכת. צריך לסדר ארקות של כל הציודים.
8. למתקנים ..תחזרו לפורום הנלוז שלכם בתפוז
אני   (29.11.03)
כן הכוונה לכל אותם אודיופילים מאודיו וקולנוע ביתי בתפוז רוצים כתבה מקצועית? היה יוצא ספר ולא כתבה כתבה עניינית עם טעויות בכמה מונחים אבל עוזרת המון לרוב אלו שלא בקטע ורוצים לשדרג את ה 25-29" בסלון להזכיר לחברי תפוז...לא כולם מרוויחים 20,000 בחודש ויוכולים להשתגע באובססיביות לאודיו וקולנוע כמוכם
9. ל-3 : אתה מחובר לכבלים..כנס
זמזום = הפרשי אדמות   (29.11.03)
נובע מהפרשי אדמות במכשירים השונים. נתק את האנטנה מהממיר של הכבלים (לא החשמל) ותראה אם הזמזום יעלם יש לחבר את אחד המכשירים לאדמה..רסיבר שדרכו עובר האודיו (וגם הוידאו יש אופציה לזאת) בקש מחברת הכבלים שישלחו טכנאי בגלל הפרעות תמונה ותציין שגם יש לך זמזום המגיע מהממיר ושיציידו את הטכנאי ב איזולטור מן התקן המתחבר לקואקס של הכבלים וממנו לממיר אשר "בולע" את ההפרעות
10. טעות חמורה בקשר ל-THX ול- 6ץ1 ערוצים!!!!!
Mercedes Benz CLK320 ,   Los Angeles   (30.11.03)
THX היא לא שיטת פענוח כלל וכלל! וזו טעות חמורה שנכתב שהיא כן!! THX היא מעין "תו תקן" של אולפני Lucas Films, של סטיבן ספילברג. תו התקן הזה "מבטיח" לנו, הקונים, שהחומרה שביידנו היא THX Certified ותואמת את הסטנדרטים הגבוהים שלהם. כאן, בארה"ב גם בבתי הקולנוע יש חלוקה כזו וישנם אולמות עם תו התקן הזה וחלק ללא. כאשר חברה מסויימת שולחת את המגבר החדש שלה, לדוגמא, למעבדות THX, האחרונים בודקים את כל התכונות האקוסטיות והדיגטליות (באם זה אולם קולנוע: רעשים מבחוץ, החזרי קול, איכות תמונה וכו'...). בקיצור - THX הוא תו תקן. קידוד של 6.1 ערוצים הוא קידוד שנקרא Dolby Digital EX או DTS ES (שתי מעבדות מתחרות). כיום ישנו אפילו קידוד יותר מתקדם, 7.1. אחת משיטות הקידוד היא Dolby ProLogic IIx שהיא שיטת קידוד כמו קודמותיה (משפחת ה-Dolby ProLogic) שפשוט, מסוגלת לפענח ולשלוח אותו ל-8 ערוצים שונים מ-2 ערוצי סטיראו בלבד: סנטר קדמי, סנטר אחורי, ימין קדמי, ימין אחורי, שמאל קדמי, שמאל אחורי, סנטר ימני, סנטר שמאלי והשמיני: ערוץ לצלילים נמוכים (הבאס). לידע כללי: ישנה עוד שיטת קידוד, אולם היא לבתי קולנוע בלבד ושמה SDDS והיא מבית Sony. ההבדל בינה לבין ה-Dolby Digital ה"רגיל" שיש בבתי הקולנוע היא תוספת של עוד שני רמקולים מאחורי המסך. כלומר, יחד יש חמישה רמקולים במקום השלושה ה"רגילים".
11. תגובה ל-3
Mercedes Benz CLK320 ,   Los Angeles   (30.11.03)
שתי סיבות אפשריות: 1) בדוק החיבורים (ה"בננות"). יכול מאוד להיות שיש נתק בתוך הכבל בנקודת החיבור שלו עם ה"בננה" עצמה. נסה "לשחק" עם הכבל עצמו (בנק' החיבור שלו). 2) השראה חשמלית ממכשיר אחר.
12. תיקון טעות קטנה שלי אישית:
Mercedes Benz CLK320 ,   Los Angeles   (30.11.03)
Dolby ProLogic IIx שהיא שיטת קידוד של 7.1 ערוצים, כפי שאמרתי... טעיתי במפרט הערוצים: לא קיים סנטר אחורי. קישור לתמונה: http://dolby.com/technologies/PLIIx/
13. מרחק מינימלי
Gil ,   Bar   (30.11.03)
שלום, מה נחשב מרחק אופטימלי למיקום המסך? תודה גיל
14. תשובה למרחק מינימלי/אופטימלי
אבי ו. ,   הסנדלר הולך יחף   (30.11.03)
מרחק אופטימלי מוגדר כמרחק שיאפשר למסך לתפוש 30 מעלות רוחב בשדה ראייה שלך. קצת טריגונומטריה ותקבל את הנוסחה הבאה: D=1.1*I/tan 15 כאשר: D המרחק בס"מ I גודל המסך באינצ' למשל למסך 42" (wide) מתאים מרחק של כ-170 ס"מ הבעיה היא שהרזולוציה הנמוכה יחסית של DVD ובוודאי VCR דורשת לשבת רחוק יותר כדי לא להיות מוטרדים מהקווים או לרכוש מכפיל רזולוציה. מקווה שעזרתי, אבי.
15. לאלעד
אריק האדום   (02.12.03)
אתה בודאי צודק לגבי ההשוואה העקרונית בין שני טיפוסי הרמקולים . טכנולוגיית המוצר האנאלוגי תהיה תמיד עדיפה אם נמתח אותה לשיאה. לכן כדי לשמוע מוסיקה , ולא סרטים , השקעתי במערכת עם רמקולי ממברנות . אבל דובר על קולנוע ביתי , ומותר לי להניח שמה שנכתב שם לא יועד למשקיעי עשרות אלפי ש"ח .
16. מדריך לקולנוע בייתי
רפי (רפי48) ,   גבעתיים   (04.12.03)
צר לי....אבל כתובה רדודה לא מקצועית לא מדוייקת. לפני שיודעים לכתוב צריך גם להבין בנושא זה עדיין מקצוע לכל דבר הנושא הזה. ולא כל מנהל חנות שיודע לנהל אולי לא בהכרח מבין הרבה בתחום. יש כאלה שמבנים וכאלה שחושבים שמבינים. כנ"ל לכתבה שפורסמה בממון. בקיצור בכל נושא הסטריאו כתבתם שטויות על רסיברים ממגברים ורמקולים. אל תביישו את עצמכם. מי שלא מבין בתחום עוד יאמין לכם. מי שקצת מבין יצחק ממה שכתבתם. רפי
17. כבלים
(11.09.05)
כבלים דפוקים
חזרה לכתבה