רכב  דו גלגלי
חשמל בכפות ידינו
אבי פרידמן
פורסם: 19.01.04, 11:15
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 77 תגובות ב-77 דיונים
1. אם מיסים שיוסיפו סיבסוד!!
ירון ,   חיפה   (19.01.04)
איזה יופי של חללית לעיר! איך מטעינים?
2. 10,000 ראשונים
ללא מיסים   (19.01.04)
3. לא להשתגע? מדינה מפגרת!
טל   (19.01.04)
אין לו מנוע בנזין אין לו זיהום אין לו מהירות גבוהה יש לו את כל התכונות של אופניים חשמליות וצריך 100% מכס + רשיון!!!??? מה קורה פה? שר תחבורה בתחת שלי - כנופיות זקנים שודדים ואדיוטים.
4. ככה זה כשאנשים קטנים מנהלים את המדינה...
רן   (19.01.04)
5. מדינה מטומטמת... מעדיפה לזהם בשביל כסף
שונא רעש ועשן ,   וכלכלן שפוי   (19.01.04)
בדיוק כמו שמעדיפים שלא יסעו במכוניות דיזל מודרניות שחוסכות כ-30% מהדלק (וכך גם מזהמות פחות ועם גאזים פחות מסוכנים) אלא במכוניות בנזין שגורמות לזיהום רב יותר של דלק מזיקוק מורכב יותר, שינוע רב יותר של מיכליות בנזין על הכבישים והכל כדי לגבות מיסים גבוהים על בנזין (למי שלא יודע - רוב מחיר הבנזין הוא מיסים).
6. חלם!
חלם! ,   חלם!   (19.01.04)
חלם זה כאן!
7. באמת עדיף הזיהום והוצאות הבריאות! הסטרטר של המוח היהודי נתקע
תומר   (19.01.04)
8. מבקש אינפורמציה
מתעניין ,   מרכז   (19.01.04)
כתבה מעניינת אבל חסרים בה פרטים חשובים כמו למשל איך בדיוק מטעינים את המצברים של הקטנוע (האם אני צריך לחפש את תחנת הכח הקרובה לביתי?) והאם יהיה מי שיטפל בתקלות שעלולות לצוץ בו עם הזמן, כידוע לכולם אין דבר כזה קטנוע עם 0 תקלות. וכמובן המחיר. האם מדובר בעשרות אחוזים מעל למחיר הקטנוע היקר בשוק או הזול? מדובר בהבדל של אלפי שקלים. בקיצור, קשה להבין אם בכלל שווה לקנות או להשקיע מחשבה בעניין.
9. רק בישראל - מדינת עולם שלישי
אין שכל ,   אין דאגות   (19.01.04)
10. מה לא מזהם? איך מייצרים חשמל? תסעו באופניים.
michael ,   tel aviv   (19.01.04)
זה פשוט מצחיק כאשר מדברים על אנרגיה חשמלית כ"לא מזהמת". למה ממה מייצרים חשמל? ממים? אנחנו לא רואים מה יוצא לתחנות הכוח מהארובות? זה שמעבירים את הזיהום מהשכונה שלנו לשכונה אחרת עוד לא פותר כלום. יש ודאי יתרונות אחרים לרכב חשמלי - כמו פחות רעש, פחות בלאי אבל הוא מזהם באותה מידה בחישוב הכולל. באותה מידה, המס על רכבים דוגלגליים צריך להיות מופחת בכלל עקב התרומה שלהם לחסכון באנרגיה במקומות חנייה ובעומס על הכביש. אין יתרון מיוחד לקטנוע חשמלי. ועד שלא תמצא דרך לטעון אותו במהירות ובקלות, הוא ממילא ישמש גאדג'ט לאנשי עסקים ו"יאפים" שישייטו בו מהמכונית למסעדה ולא כלי לאלה שממש משתמשים בדו-גלגלי לעבודה.
11. יש כזה בורוד?
א. נונימי   (19.01.04)
כי רק לחבר'ס מצפון ת"א יהיה כסף לזה. הם יעדיפו ורוד.
12. ברוכים הבאים לחלם
ירון   (19.01.04)
13. אני רוצה כזה!
דוד   (19.01.04)
14. אין כאן בשורה אמיתית
absalom ,   תל אביב   (19.01.04)
בסופו של עניין זהו רכב פנאי עם טווח נסיעה אמיתי של שעתיים וזמן תדלוק של ארבע שעות יאללה לקיבוצים ולהתנחלויות-אלה מתפרקים ואלה מתפרקים
15. כשהמתיחה תהפוך למציאות במדינת הגמדים שלנו
miyau ,   TLY   (19.01.04)
בתאריך ה-1 באפריל 2003 התפרסמה המתיחה הבאה באחד מאתרי האינטרנט לרכב: יגבה מס מיוחד על מכונייות עם גיר ידני מכיוון שמכונייות אלה צורכות פחות דלק(30%-50%) אז האוצר מעוניין להחזיר לקופת המדינה את חסכון הנהגים.... מתיחה מפחידה??כן!!! והיא תהפוך למציאות ברפובליקת בננות שלנו!!
16. צריך לעבור הרבה בדיקות!
אבי   (19.01.04)
ככה, הנושא של קטנוע חשמלי תמוה כי מה ההבדל בינו לבין קורקינט חשמלי? פחות או יותר אותן המהירויות, אז למה מיסוי ורישיון... (אבל זו בעיה במדינה שלנו). בעיה אחרת היא הנושא הבטיחותי שצריך לבדוק, אם המנוע חשמלי אז כמה כח יש לו בכל מהירות? אם הוא מאפשר פתיחת "מצערת" בשבלי לצאת ממצבים מסויימים? וגם שקט בדו-גלגלי הוא לא תמיד דבר טוב, אם אני עומד ברמזור (נגיד באוטו) ולפני פתאום מתחיל לזחול קטנוע שאני לא שומע את המנוע שלו אני עלול לחשוב שהוא לא עובד בכלל!!! איזה תגובות יהיו לי אז? ועד כמה ההרגשה של הרוכב (תחושת עבודה של המנוע, אם הוא כבה פתאום אז האם הרוכב ירגיש?) בקיצור הרבה סימני שאלה על נושא החשמל... אבל בהחלט שווה בדיקה. (לא ציינתי שיש מי שאוהב את הרעש של הקטנוע)
17. המדינה הכי דפוקה בעולם השלישי
דודו   (19.01.04)
18. מה זה משנה בסוף נחזיר את המדינה לפלסטינים עם כל האויר השחור
דייב   (19.01.04)
19. אטימות
צ   (19.01.04)
טוב נמשיך לחיות בפנטזיות הרי אם הוא היה זול רוב האנשים בעלי הטוסטוס היו מחליפים אותם וזה בטח יותר טוב לסביבה אבל למי אכפת כנראה לסתומים למעלה
20. תגובה ל- 9
(19.01.04)
ישנם אפשרויות רבות לייצר חשמל נקי, הידועות שבהן ושגם יכולות להגיע לכמויות שעיר שלמה דורשת הם ייצור מאנרגיית השמש וייצור מאנרגייה הרוח, חברת אורמת הישראלית היא מ"ס 1 בתחום השמש אבל היא מייצאת בלבד משום שאנחנו כיידוע מדינת עולם III
21. למס. 14
נהגוס   (19.01.04)
ומה בדיוק רע בהיעלמות הגיר הידני, אותו התקן פרימיטיבי, שכבר עבר מן העולם בכל העולם המערבי (ארה"ב, יפן, אוסטרליה), ורק קמצנות האירופאים משאירה אותו בחיים?
22. צריך רשיון עד 12 וולט בשבילו?
(19.01.04)
23. BANANAS REPUBLIC
GENERAL CASTANIETAS ,   BANANAS LAND   (19.01.04)
מתאי הטנק החשמלי?
24. שאלות לבחינת כדאיות
א ,   הקריה   (19.01.04)
1.מה מחיר החשמל להטענה ולכמה ק"מ בממוצא זה מספיק? 2.מתי צריך להחליף מצברים,אחרי כמה ק"מ?וכמה זה עולה?
25. איך מגיעים אליהם
עדנה קרבפל ,   ספרינגפילד   (19.01.04)
אתם יכולים לתת פרטים של טלפון וכו'?
26. לי יש אחד כזה כבר שנה
יובל ,   מרכז   (19.01.04)
אני נוסע ומשתמש עם קטנוע חשמלי כבר מספר חודשים זה נחמד אבל לא זריז בכלל ,אבל לא כול אדם יוכל להשתמש בגלל שצריך מקום עם מקור חשמל בשביל טעינה ואף אחד לא יסים ברחוב כבל חשמל
27. למס' 3 ----תרגע!!!
מאיר ,   נהריה   (19.01.04)
28. ל-9: יצור חשמל בתחנת כוח יעיל ונקי בהרבה
הטכנאי הצעיר ,   אספמיה   (19.01.04)
לעומת אנרגיה בשטח שריפה פנימית קטן, ביחוד מנוע שתי פעימות. גם החום והרעש הנוצרים ע"י קטנוע הם ביזבוז לא יעיל של אנרגיה. בעיקרון מנוע חשמלי יעיל יותר ממנוע שריפה פנימית בניצול אנרגיה אבל מנוע שריפה פנימית קל יותר יחסית להספק (כאשר מחשבים גם את משקל הדלק\מצבר).
29. אני מוכן לחתום על עצומה
ארז ,   ת"א   (19.01.04)
כל הכבוד ליזמים הנ"ל, לי אין בעיה לחתום על עצומה מתקנת נגד הטימטום של המדינה. ל-YNET יהיה קל לארגן עצומה מהסוג הזה? נאמר 50,000 חתימות?
30. עולה פה ריח רע של ניגוד אינטרסים
עמיר ,   הוד השרון   (19.01.04)
מישהו הרי הולך פה להפסיד הכנסות וכנראה יש לו מהלכים במשרד התחבורה. חברות הדלק למשל, בתי הזיקוק, יבואני קטנועים אחרים וכן הלאה.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה