רכב  חדשות  בארץ
ירידת ערך רכב: כמה זה באמת
בני ברק
פורסם: 03.02.04, 15:33
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות ב-46 דיונים
1. השמאי מוסיף חטא על פשע
דני גורביץ שמאי ,   צפון   (03.02.04)
השמאי עידן ויקטור מוסיף בטבלה שערך חטא על פשע. החטא המקורי הוא של אותה וועדת ששון שקבעה כלים מתמטיים לכאורה הזהים לכל כלי הרכב לקביעה מדוייקת של הפחתת הערך ובמקרה זה השמאי בונה טבלה חדשה, גבוהה משמעותית מהקיימת, אשר אינה מתחשבת בכל מיני פרמטרים משמעותיים כגון סוג הרכב, גילו (לפחות בנוגע לצבע כן התחשב השמאי בפרמטר הזה) ערכו האבסולוטי וכד'. על מנת לקבוע ירידת ערך לרכב יש לפנות לשמאי בלתי תלוי ולקבל חוות דעת ייחודית לרכב שבנדון ויש ששיעור ירידת הערך ישתנה במאות אחוזים לכאן או לכאן מאותה קביעה אבסורדית של וועדת ששון שאגב אינה מחייבת אף אחד !!!
2. מבקש עזרה -שאלה לשמאים:
miyau ,   TLY   (03.02.04)
מי יודע כמה מורידים על כרית במיצובישי קולט אויר שנפתחה ולא תוקנה (יש במקום גלגל הגה רגיל) תודה?
3. המצב בשוק
אורי ,   הוד השרון   (03.02.04)
אחרי פגיעה חזיתית במכונית שלי הוחלפה קורת רוחב בשילדה. חב' הביטוח חישבה ירידת ערך של 4%. לאחרונה נסיתי למכור את הרכב, אך מרבית הפונים, בשמעם על תיקון שילדה, הפסיקו לדבר. אחרים היו מוכנים לדבר על הורדה של לפחות 15%. לפי טבלת השמאי ויקטור במאמר, ירידת הערך צריכה להיות 5%. על סמך נסיוני הנ"ל, זה לא נראה לי ריאלי.
4. חשוב ירידת ערך
השאש יואל ,   אשקלון   (03.02.04)
לויקטור כה לחי! תמיד היית הנחשון שבחבורה כל הכבוד על הנחישות והעקשנות לייצג את המבוטחים ולהיות להם לעזר מי יתן ויהיו רבים כמותך יואל סוכן בטוח
5. כבוד " ויש כבוד "
דרומר דורון ,   דרומר שמאים בע" מ   (03.02.04)
עם כל הכבוד למר עידן "ויש כבוד" לרכב חדש שערכו 200 אלף ש"ח,עבור הח' גג, פח אחורי, כנף, רצפה,קורה ומרכיבי צבע. קיימת הפחתת ערך של 75% מערך הרכב. לא מציאותי. ירידת ערך מסחרית, הינה הפחתה שבין קונה מרצון למוכר מרצון. את ההפחתה שבין נושא ונותן טוב לאחד שאינו טוב אין אנו השמאים יכלים לכמת, לכן ההפחתה נמדדת על בסיס טכני, את ההפחתה הפסיכולוגית. מעצם הידיעה שהרכב ניזוק אין אפשרות להעריך כפרמטר קבוע.
6. כל הכבוד לויקטור
דודו   (03.02.04)
כל הכבוד !!!!
7. חברות ביטוח גונבות אותנו
noam ,   ת"א   (03.02.04)
דבר ידוע הוא שאתה טוב לחברת הביטוח כל זמן שאינך תובע אותה,ברגע שתזדקק לשירותיה היא תדאג להתחמק ממך ,לקצץ לך ממה שמגיע לך...אל תוותרו תתבעו ,מניסיוני ההתעקשות משתלמת
8. השתתפות עצמית
שולי   (03.02.04)
במידה וחברת הביטוח אכן מסכימה, על ירידת ערך, ומשלמת תמורתו. האם גם במקרה זה, חברת הביטוח רשאית להפחית מהסכום, את מלוא ההשתתפות העצמית? לדוגמא: ירידת הערך הסתכמה ב-2000 ש"ח, פחות 1350 ש"ח, זה נשמע כמעט לא כדאיי.
9. למס. 4 - דורון דרומר
דני גורביץ - שמאי ,   צפון   (03.02.04)
דרומר ידידי אין "חיה" כזאת הפחתת ערך טכנית. הפחתת ערך היא מושג המתייחס למצב שוק ולהפחתה, כמו שציינת, בין מוכר מרצון לקונה מרצון ועל השמאי לשקול היטב את כל הפרמטרים לגבי הרכב הספציפי ולכמת את הסכום אותו יפחית הקונה הפוטנציאלי מהמוכר בעת ביצוע עסקה במועד מסויים. אם אינך יכול לכמת את הערך הזה - אל לך להתייחס להפחתת ערך בכלל !!! ואל תתייחס להפחתה "טכנית" שהיא יציר דמיוני ולא מציאותי (כמו ההנחיות של וועדת ששון). גם הטבלה שערך ויקטור, עם כל הכבוד, אינה רלוונטית - ראה תגובתי הקודמת.
10. שמאים ושמאות
רק הערה   (03.02.04)
הרי כל כלכלן מתחיל יאמר לכם כי כל הערכת שמאי היא שגיאה ומקצוע זה חסר כל ערך, גם בשוק המכוניות צריך פתרון אחר שיפתור מעונשם של השמאים
11. מהי ירידת הערך במקרה של ישור שלדה ולא החלפה ?
א ,   מרכז   (04.02.04)
12. תגובה ל-4 - למר דרומר דורון
עידן ויקטור ,   נס ציונה   (04.02.04)
למר דרומר שלום, תודה על התגובה. להערכתך בנושא 75% י.ערך, ברכב שניזוק ויש חובה להחליף : גג, פח אחורי, כנף אחורית, רצפת תא מטען וקורה, אין ירידת ערך מאחר ויש להכריז עליו כנזק טוטלי לפירוק.
13. נא פרסמו את פסק הדין
(04.02.04)
14. ועכשעו תעריפי הביטוח יעלו לכולם ולכן יפסיד מי שנוהג זהיר
דרור   (04.02.04)
15. תגובה ל- 12 למר ויקטור עידן
דני גורביץ - שמאי ,   צפון   (04.02.04)
מר עידן שלום תגובתך למר דרומר אכן מקורית אך אינה לעניין. עלות החלפת כל החלפים המנויים בתגובתך ברכב שערכו 200 אלף ש"ח - לא תמיד מביאה לשיעור נזק גלמי של 60% ולכן רכב כזה לא יהיה בגדר אבדן כללי כמו שכתבת... מעבר לכך, מאחר ואני רואה שאתה קורא את התגובות אז תרשה לי להעיר שוב ש"טבלאות" לא יכולות להחליף את עבודת השמאי ועליך להדגיש שהטבלאות שערכת הנן טבלאות כלליות ואינן כלי מתמטי !!!
16. למס' 9 - שמאי גורביץ
אורי ,   שרון   (04.02.04)
אתה צודק שירידת ערך חייבת להקבע לפי מחירי שוק בפועל. אולם כיצד יכול שמאי כלשהו לקבוע זאת? הרי לשם כך עליו להיות בקי בכל העסקאות הנעשות בשוק ולדעת לנתח אותן באשר להשפעת הנזקים השונים, אם קיימים, על המחירים! נדמה לי שמה שציבור השמאים צריך הוא שירות מרכזי לאיסוף שיטתי של נתוני שוק וניתוחם.
17. הדג מסריח מהראש
לא לפרסום כרגע ,   מרכז   (04.02.04)
כל נושא בטוח הרכב בארץ זה רמאות אחת גדולה. הבטוח מרמה את השמאי שמרמה את המוסך וביחד כולם דופקים את הלקוח. שחכתם מקרטל ראשי הבטוח בארץ שנשפטו?? שחכתם שהשמאי הוא בעצם חותמת גומי של פקיד לא מקצועי בענף?? רוב חברות הבטוח מספקות את החלפים בעצמן, כקרוב מאוד לנושא אני יכול להעיד שאלה חלפים מתחת לכל בקורת .ממתי חברת בטוח דואגת לחלפים?? לא רואים את הלקוח ממטר. עוד לא נתקלתי בסוכן שמאי או מקורב אחר לנושא שיעדיף לתקן את רכבו במוסך הסדר. גם לא בעד רכב חלופי וגם לא תמורת הנחה שבסופו של דבר נופלת על הלקוח, אלא מי? המדיניות שחברות הויכוח כן כן ויכוח מבינות זה מי שמתעקש וצועק מקבל ומי שלא הרויחו, המשך יבוא.
18. למגיב 16 - אורי
דני גורביץ - שמאי ,   צפון   (04.02.04)
לצערי אין בנמצא מסד נתונים כלשהו של עסקאות ברכב משומש אשר יכול לשמש את השמאי בעבודתו אלא אנו השמאים (לפחות אלה העושים עבודתם נאמנה) מתעדכנים במידע המצוי אצל סוחרי רכב שונים וכן מנתחים מגמות שוק המתבטאות במחירוני הרכב המשומש ומבצעים אינטרפולציה מתאימה לרכב בו עוסקת חוות הדעת הספציפית על מנת לקבוע את שיעור ירידת הערך הנכון. כמובן שזה אינו מדע מדוייק אלא זוהי המיומנות של שמאי זה או אחר אשר גם בהתאם לנסיון המצטבר קובעים את השיעור הנכון והמתאים לשוק הממוצע. מטבע הדברים לא מדובר במדע מדוייק וייתכנו סטיות מההערכה.
19. "ששון" ושימחה לחברות הביטוח -תגובה לדורון (דרומר שמאים)
ME   (05.02.04)
דורון (דרומר שמאים) היקר: המחיר של כל דבר בעולם לא מושפע מעלותו אלה רק מהרצון והיכולת של מישהוא לשלם את אותו מחיר, כמובן המחיר מושפע מגורמים פסיכולוגיים ואחרים, מחיר השוק הוא כנראה ממוצע כלשהוא של כל העיסקאות. כמובן שלכם שמאי הרכב שמתפרנסים מחברות הביטוח קל, נוח, ופשוט יותר לוותר על סקר שוק שיקבע את ירידת הערך המיסחרי בשוק (ובינינו אין ירידת ערך אחרת). אז אל תבלבלו את המוח עים דו"חות שמחה”ששון" שבאופן "מפתיע" פוגעות במבוטחים לטובת חברות הביטוח השמנות
20. לכל השמאים היקרים
ts ,   מרכז   (05.02.04)
או יותר נכון למרביתם התגובות שהעלתם מעידות על "עצלנות". ירידת ערך טכנית וכו' הן מילים נרדפות ל: "בשביל מה להתאמץ ולאגור נתונים על ירידת ערך בשוק ועל "פסיכולגיה" של קונה/ מוכר" ובעצם אולי משקפות גם רמה אינטלקטואלית של לימודים לא אקדמיים המחנכים לשמוש בטבלאות במקום להבין הנדסה,פיסיקה,ושיווק!!!
21. כולנו משלמים השתתפות עצמית פעמיים
ME   (05.02.04)
משלמים השתתפות עצמית פעמיים פעם אחת השתתפות עצמית ובחידוש הביטוח לא מקבלים הנחת העדר תביעות או בשמה האחר תוספת על תאונות שהיו (השתתפות עצמית 2)
22. ממלמדי זה, לא השכלתי
דרומר דורון ,   דרומר שמאים בע"מ   (05.02.04)
למד אותי מר עידן, איך מכריזים טוטאל לוסט לפרוק, לרכב ששוה 200,00 ש"ח והנזק 75,000 ש"ח. האם יש חוק שאינו ידוע לציבור השמאים ולמשרד התחבורה וידוע רק לך?
23. תשובה ל- כ ו ל ם
דרומר דורון ,   דרומר שמאים   (05.02.04)
גורביץ ידידי, תשובתך לגולש, שאין אנו יכלים לעקוב אחר כל עסקאות הרכב המשומש, מחזקת את דברי וסוטרת את תשובתך אליי. לעניין כן טכני או לא, בעת עריכת הטבלאות הצעתי שמאחר ויש הפחתה מעצם הידיעה, יש לקבוע אחוזים כתוספת על ההיבט הטכני, לצערי הצעה זו לא התקבלה. כל עוד על פי תנאי הפוליסה השמאי קובע את ההפחתה, אין כלי אחר זולת חיבור פרמטרים על בסיס טכני. מצב השוק, שכירות הרכב גם הם פרמטרים שיש לקחת בחשבון ואף אחד מהמקצוענים שהגיבו לא נתנו דעתם. ישנם כלי רכב בשוק שגם ללא תאונה נמכרים, במצב השוק היום ב- 25% ממחיר המחירון. אף לא אחד הכתיר כתר לחברת ביטוח שמשלמת מחיר מלא לרכב כזה במקרה של אובדן גמור.
24. מר עידן תקשיב למר גורביץ יש ממי לילמוד.
מנחם ,   חיפה   (07.02.04)
25. היו היה פעם
ל.ל.כרגע ,   מרכז   (08.02.04)
לפני שנים לא רבות .למי שזוכר, חברות הויכוח לא שילמו בכלל ירידות ערך. עד שבא משהו עם ביצים וזמן והראה להם מאיפה משתין הדג. עכשיו הויכוח הוא על כ מ ה .
26. ועדת ששון
אלי ,   צפון   (09.02.04)
רבותי המלומדים . ועדת ששון הוקמה על מנת לקבוע דרכי חישוב סבירים לנזקים שכיחים בכלי רכב. בסיס המלצותיה,מהוה בסיס לחישוב ירידת הערך ומטרתה למנוע הצגת תחשיבי ירידת ערך,שחלקם זכינו לראות אף כאן,מוגזמים ובלתי אחראים. זכרו שמול התובע השרלטן עומד מישהו שגם צריך לשאת בתשלום.אני מאחל לכם שלא תתיצבו בצד הניתבע.......
27. תביעות קטנות--לא תקדים משפטי
מהפכן   (09.02.04)
מר ברק הניכבד--- פסיקת בית משפט לתביעות קטנות עדיין לא עושה מהפיכה..... אין בפסיקותיו דבר המחייב כתקדים משפטי.
28. פגיעה בשלדה
אילן שרעבי ,   נתניה   (10.02.04)
בעקבות תאונה שקרתה הוחלף ברכבי שני הכנפיים הקדמיות והמכסה מנוע וכן יושרה והולחמה הקורה מתחת לכנף ימין. השמאי מציע לי 4% ירידת ערך האם להסכים או שאני אמור לקבל יותר בנוסף כתוצאה מהתאונה נורת ABS דולקת ברכב באופן קבוע וכן יש רעשים חזקים של "מנוע" ורעידות של האוטו השמאי טוען שזה לא קשור לתאונה , מה עלי לעשות?
29. לאלי - מתגובה 26
דני גורביץ - שמאי ,   צפון   (10.02.04)
אלי היקר אתה כפי הנראה עובד של מבטחת או משהו דומה איך אתה מעז לכנות את התובע "שרלטן"? האם מי שעומד על המגיע לו הוא שרלטן ? מאידך, אולי זה המנסה לקפח את התובע הוא אולי רמאי וגזלן? לידיעתך, וועדת ששון הוקמה למטרה אחת ויחידה. לנסות למזער את ה"נזק" לחברות הביטוח עקב הלכת מוריאנו שנקבעה בבית המשפט העליון ואכן, כפי שתארת, המלצותיה הנן מוגזמות ובלתי אחראיות - בקיפוח הנפגע !!! זכור שמול הנתבע עומד תובע שנגרמו לו נזקים והוא בסה"כ רוצה לקבל את תמורתם חזרה מהנתבע !!! אני מאחל לך שלא תצטרך להתייצב בצד התובע ולקבל פיצוי ע"פ אותה וועדת ששון והנזק בעת שתמכור את רכבך במחיר מופחת פי כמה וכמה מזה המופיע באותן המלצות "מלומדות".
30. כרית אויר
פלוני ,   מרכז   (14.02.04)
עלות כרית אויר מקורית לא כולל עבודה
תגובות נוספות
חזרה לכתבה