רכב  חדשות  בארץ
ירידת ערך רכב: כמה זה באמת
בני ברק
פורסם: 03.02.04, 15:33
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות ב-46 דיונים
31. עידן ויקטור הכוכב
פלוני   (15.02.04)
ויקטור , האם תוכל לרמוז לקוראים בכמה חוות דעת פרטיות שגבית בעבורן אלפי שקלים שכר טירחה ,לא קבעת אחוזי ירידת ערך כמו שהכתב פירסם בשימך בטבלה ?? לדוגמא כל אותם דוחות שערכת לניזקי הברד והמלצת על החלפת גגות בסיטונות . כדאי שהקוראים ידעו שאצל עידן זה אחד בפה ואחד על הנייר...
32. פרסום מניפולטיבי
(15.02.04)
אל בני ברק בני שלום , אמנם אתה משמש כתב לעינייני רכב בעיתון הנפוץ במדינה , אבל העורכים שלך חייבים לדעת שלהציג כתבות של מי שנחשב לסמן הקיצוני ביותר של ענף השמאות , מי שהפך עורו משמאי בית קשוח של חברת ביטוח לעושה דברם של לקוחותיו תמורת בצע כסף , זה מעשה לא תקין. ולכן , כדאי קצת לאזן ... זה לא מריח טוב!
33. פגיעה בשילדה ?
שבתאי חן ,   ירושלים   (06.03.04)
רכב-פורד פיאשטה פגיעה בחזית- הוחלף קורת רוחב. הקורת רוחב מרותח בקצוות של הקורות השילדה. האים הנקודות ריתוח נחשב כפגיעה בשילדה ? השכרת רכב - כמה אחוז מוריד מהמחירון ? אסמח לקבל תגובות תודה -שבתאי
34. תגובה ל"הדג מסריח מהרא"
לא משנה   (26.03.04)
אני כבר מזמן אומר שכולנו בלי יוצא מן הכלל, נספקי לעשות ביטוח לרכב ושלא יהיו להם את ההכנסות העצומות ואז סוף סוף נוריד את חברותהביטוח לגובה העם ושתיהי תחרות, שרות תקינים ושכולם ירויחו. והכי חשוב המבוטח יקבל את התמורה. אחרת, במצ זה אנחנו רק נמשיך לדבר, וחברות הביטוח ימשיכו להתנהג כך.
35. אסור בתכלית האיסור
שמאי ,   מרכז   (30.10.04)
אסור לבצע פעולה שכזאת זה בניגוד לחוק,יש צורך בהחלפת כרית ולא בהחלפת ההגה. פעולה זו בוצעה כנראה בגלל עלותו של ההגה הפחות מעלות הכרית המקורית. כמו כן יש צורך בהחלפת כרית מקורית בלבד ולא בשום פתרון אחר כגון שלך. אין הפחתה על דבר כזה זה לא חוקי לעשות כן.
36. תגובה ל-2
אלון   (31.03.05)
בנוגע לכרית האוויר מי השמאי שאישר לך דבר כזה? לך ותתלונן במשרד התחבורה ואפילן תגיש תביעה נגד אותו שמאי,המוסך וחברת הביטוח בגין תיקון רשלני לא מקצועי ולא בטיחותי. ב.תדאג גם שאם בכ"ז ירכיבו לך כרית אוויר שתהיה חדשה ולא משומשת.
37. לכל הש/רמאים....
איש המתכת   (31.03.05)
כמתמחה בענף עליי לציין שאם הייתי יודע שבמקצוע "מכובד" כזה מתנהלים בחוסר יושר בחוסר הגינות בפגיעה בבעלי רכבים ושמירה על אינטרסים של חברות הביטוח ושלכם(אחרי הכל הן מקור פרנסה לא מבוטל) לא הייתי דורך בבית ספר ללימודי שמאות אבל לצערי רק שיוצאים לשטח והופכים לחותמת גומי של חברות הביטוח לומדים את זה. אבל בשורה משמחת לכל בעלי הרכבים,הדור הצעיר החדש של השמאים לא פוחד מחברות הביטוח אלא נוהג ביושר וללא משוא פנים הן למבוטח הן לחברת הביטוח והן למוסכים(חלק מצו מצרכים ושירותים אחד מהחוזרים של משרד התחבורה לגבי כללי התנהגות מקצועית של שמאי) ובכן אנו הדור הצעיר לא מתכוונים להתכופף הרי אם אף אחד מאיתנו לא יבדוק להם נזקים אז לא יהיה מי שיעריך נזקים כידוע לשמאי הבית אסור לבדוק פיזית את הרכבים. וכן לא נוציא יותר דוחות נגדיים לא הכל נמדד בכסף אנו נחזיר עטרה ליושנה... ומי שלא ינהג כך ימצא עצמו בודד במערכה.. ולכם הדור הישן של השמאים תפסיקו כבר להוות כלי משחק בידיהם של שמאי הבית לא מכיר את ויקטור אבל אם הוא יוצא כנגד חברות הביטוח ומביא קבלות אז יישר כח..
38. משהו קטן...
שוב אני...   (31.03.05)
אין מושג כזה ירידת ערך טכנית ולאדון דרומר אם עלות החלפים היא 75,000 ש"ח תוסיף עבודות פחחות,עבודות צבע,עבודות זגגות,זיפות ואיטום,קליפסים יקרי ערך חומרי עזר ותקנה 309 ואז תגיע למסקנה שצריך להוריד את הרכב מהכביש... בתודה המתמחה הצעיר...
39. ירידת ערך רכב לאחר תאונה.
מאיר אייל, שמאי רכוש   (27.04.05)
עמדתי היא כי יש ליתן חוות דעת של מומחה לגבי ירידת ערך רכב לאחר תאונה לגופו של רכב, פרטיו הספיציפיים, גורמים יחודיים , סוג הנזק ורמת התיקון. בברכת חג שמח, מאיר אייל, שמאי רכוש ורכב
40. הביקורת על ויקטור עידן היא פארסה
משפטן ,   תל אביב   (01.08.05)
שימו לב, איך שהשמאים שמעולם לא נלחמו בחברות הביטוח, מרשים לעצמם להעביר ביקורת משוללת כל היגיון: לא מספיק שחוברת ועדת ששון מקפחת מבוטחים על ימין ועל שמאל כי היא דנה בירידת ערך "טכנית", בניגוד ל"מסחרית", עוד מעזים לזי השפתיים לטעון שהגישה של ויקטור עידן אינה מדויקת, ולמה? בגלל שכל פגיעה, מגיבה אחרת מבחינת ירידת הערך, על כל סוג של רכב - זו היא פארסה. ירידת ערך, אינה כמו מחירון כלי רכב, שצריך להתעדכן כל חודש. כל ירידת ערך, היא משהו מעורפל, אבל ניתן בתוך הערפל הזה להגיע לתוצאות צודקות ככל הניתן. ויקטור עידן נלחם בחברות הביטוח ועושה להן בית ספר אמיתי, החל במוסכים וכלה בבתי המשפט, וכל היתר - כנראה בשל תסכול מצטבר, מעזים עוד לגנות ולבקר. מזל שיש ויקטור עידן אחד במדינת ישראל. הגיע הזמן שחברות הביטוח תדענה שאינן יכולות "לדפוק" את המבוטחים על ימין ועל שמאל ואין איש פוצה פה ומצפצף. המונח ירידת ערך "טכנית" הוכנס ללקסיקון מתוך אינטרס בלעדי של חברות הביטוח, כי בתור בעל רכב, מה אכפת לי בכלל ירידת הערך הטכנית? הרי חברת הביטוח אמורה להשיב את מצבי לקדמותו, בעזרת המילה טכנית היא מפצה אותיפחות, ולא משיבה את מצבי לקדמותו כלל ועיקר. המילה "טכנית" איפוא היא ניסוח יפה להתעשרות שלא כדין של חברות הביטוח.
41. קנאת סופרים לא הרבתה חוכמה
קובי ,   רמת גן   (01.08.05)
במקרה הזה, קנאת סופרים (שמאים) לא ממש מרבה חוכמה. למה? כי זו קנאה כשלעצמה. כל השמאים החברה-לייצים צריכים פשוט ללמוד מויקטור עידן שצריך קצת ביצים כדי להתמודד עם חברות הביטוח. כל הפילוסופיה שלהם לא הובילה לתוצאות ועובדה שאף אחד לא יודע שהם שמאים בכלל (חוץ מאמא שלהם). אם תפשפשו טוב, תבינו שהביקורת באה ממי שמקבל עבודה מחברות ביטוח, אז אם הוא יגיד מילה לא במקום, הוא עוד יכול למצוא את עצמו מחוץ לרשימת שמאי הבית - סליחה: שמאי החוץ. שינו להם את השם. מאז שבג"צ השמאים קבע שלא יהיו יותר שמאי בית, אז אין יותר, קוראים להם "שמאי חוץ". אבל הם מופיעים ברשימה מסודרת של חברות הביטוח, ואתה יכול לבחור רק אחד מהם, אחרת - לך תרדוף אחרי חברת הביטוח כדי שתשלם לך את שכר טרחת השמאי שהבאת. הסדר גרוע מצד המפקח על הביטוח, ולדעתי זה ממש גובל בביזיון בית המשפט כי לא זו היתה הכוונה של בית המשפט העליון כשהורה על חיסול ניגוד העניינים ששרר בעולם ביטוח הרכב עם שמאי הבית שהם היו ידה הארוכה של חברת הביטוח. פעם שמאי הבית היו פוחדים מחברות הביטוח, היום שמאי החוץ לא פוחדים, אלא רועדים מפחד מחברות הביטוח.
42. שמאים שאופכים מקצוע מכובד (לקרחני)
יוחנן ששון שמאי רכב ,   מזכרת בתיה   (29.05.06)
עינתי בשיקדה רבה לתוכן התגובות והחבתות שאתם חבורת השמאים הנכבדה ובלי לזלזל באף אחד . אים אתם השמאים חובתים אחד ברעאו מה יחשבו עלנו הלקוחות שמבקשים את עזרתנו ויושרנו ארי מספיק להזכיר את שבועת השמאי לפני חות הדעת שנכתבת על ידנו ונתנת לאחר כבוד לחברת הביטוח הנתבעת . לסיכום שתשרה עלנו הבינה ודעת להבדיל בין טוב לרע וישרה שלום בננו . יונחנן ששון לתגובות פקס משרד 08-9454041 חג שבועות שמח
43. תגובה .ל28 ריעדות ברכב
יוחנן ששון שמאי רכב. ,   מזכרת בתיה   (29.05.06)
אדון נכבד . א. לא ציינתה את באיזה רכב מדובר . ב. יכלי ם להשמע רעשים מאזור המנוע ולא מהמנוע רעשים אלה יכולים לנבוע מהסיבות הבאות. א. תיקון קורת השלדה לא תוקנה נכון לפי אוראות היצרן. ב. תושבות מנוע נפגיעו ולא טופלו .ג. רצוי מאוד לערוך בדיקת שילדה וכון פרונט .לאחר כל ביצוע המלצותי פנה לשמאי ותידע אותו.הממליץ מכונאי רכב 32 בעל תעודת השמכה ושמאי רכב המכצוע שעושק בו קיום ."בהצלחה"
44. פגיעה ברכב
אבי ,   תל אביב   (05.09.08)
אני מעונין לרכוש רכבמסוג מאזדה 6 שנת 2005 בבדיקה צוינה החלפת קורת תומך פגוש לחיצות פח דופן ורצפה אחורית השאלה אם הפגיעה מוגדרת כפגיעת שלדה {שסיי]} ומה אחוז ירידת הערך
45. ,תגובה-ל-28
מאיר אדרי ,   עפולה   (18.04.09)
לפני שאתה מיעץ תלמד לכתוב.
46. תגובה ל39 - מאיר אייל שמאי
מאיר אייל ,   חולון   (13.12.16)
לא ממליצה לסמוך על דעתו של השמאי מאיר אייל. ודי לחכימא ברמיזה.
חפשו ביקורות עליו ברשת, וראו במי מדובר.
תגובות קודמות
חזרה לכתבה