חדשות  חדשות בארץ  חינוך ובריאות
נכשל במתמטיקה לתלמידי כיתות ח'
רענן בן צור
פורסם: 05.02.04, 23:44
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 102 תגובות ב-102 דיונים
1. מה שרת החינוך עושה כבר שלוש שנים
אורן   (06.02.04)
צריכה לקחת אחריות ולהתפטר!
2. השגי תלמידינו
מי-שאכפת-לו   (06.02.04)
נקודת התורפה הראשית היא איכות פרחי ההוראה. הסטנדרטים להתקבלות למכללה לחינוך הם נמוכים מדיי, ואין לצפות מאוכלוסייה זו שתצליח להרים את הרף.
3. חבל על הזמן
לא בבית ספרנו   (06.02.04)
בבית הספר לא לומדים שום דבר חיוני בית הספר מ ש ע מ ם בטירוף. רק לצורך השוואה תיראו איך לומדים בארה"ב ובבריטניה הלוואי עלינו!
4. על ליבנת להתפטר
(06.02.04)
היא נכשלה בתפקידה, כמו גם קודמיה. הגיע הזמן שימונה שר חינוך שפוי ונורמלי עם סדר עדיפויות בריא.
5. שרון ולבנת -מורידים את המדינה על בירכיה
שי   (06.02.04)
6. נכשל לשרת החינוך.
אלון ,   מרכז   (06.02.04)
7. לצערי...
עדי   (06.02.04)
כבר בכיתה א' המורה לחשבון נהגה "לחזק" את הביטחון העצמי שלי בקשר למתימטיקה ולומר לי כמה אני גרועה בזה. ככה זה נמשך כל השנים. כשהגעתי לתיכון הפסקתי להגיע לשיעורי מתימטיקה בכיתה י' כי המורה האחרת שלי אמרה לי שאין לי סיכוי במקצוע הזה ושאני אשלים את הבגרות הזאת אחרי הצבא. ככה זה המורים היום - משקיעים בחזקים, זונחים את אלה שבאמת צריכים עזרה, ואחרי זה יואל גבע ודומיו מרוויחים עליך מלא כסף. האמת בצדק - השלמתי בגרות וקיבלתי 100, ושייחנקו המורים. כל טוב.
8. תפוטר לימור לבנת לאלתר!
יגאל   (06.02.04)
9. המערכת נכשלה
(06.02.04)
זו התוצאה של שנים של עידוד הבינוניות וה"שוויון" המערכת למען סגירת פערים יצרה מצב שבו מישרים קו עם המכנה המשותף הנמוך ביותר ולא שואפים למצוינות. המערכת תעדיף להכניס שני ילדים בעיתיים לכיתה של 40 תלמידים שגם ככה עמוסה מידי כדי שהם ילמדו במסגרת רגילה וע"י כך דופקים את כולם אבל אין אפליה אז יופי ועכשיו אנחנו נתחיל לשלם את המחיר של הבינוניות
10. מתמטיקה זה אופי .
ארז   (06.02.04)
11. אתם אשמים !!!!!!!!!!!!!!1
(06.02.04)
12. אין תלמיד חלש יש מורה גרוע
מונדר ,   עראבה   (06.02.04)
ממש כולי בושה לראות תוצאות עגומות אלו בקרב ילדינו שהם בעצם עתידנו , דרושה יוזמה לחקירה יסודית לעומק על נסיבות המפולת , ולהסיק מסקנות , ושכולנו נשתתף בישום תוכניות הצלה ויפה שעה אחת קודם . אם יהיה צורך אז להתחיל בהפרטה הדרגתית של מערכת החינוך .
13. נכון שבית הספר צריל ללמד - הורה תקרא
אחד העם   (06.02.04)
ונכון שהמורות אוהבות לדבר בסלולארי בשיעור עש שיצא חוזר מטעם משרד החינוך לעניין. אבל איפה ההורים לעזאזל. אתם לא רואים מה הילד שלכם לומד ? אתם לא יכולים לקדם אותו ? למה כל האשמה היא על משרד החינוך/מורות ? איפה האחריות של ההורה להביא את הילדים שלו להישגים ? אני לא מדבר על שיעורים פרטיים שעולים הרבה כסף. ילדים עד כיתות ח' לומדים דברים ש- 80% מההורים יכולים בקלות לעזור לילדיהם. זה שהמורים ברמה .... לא אומר שאתם לא צריכים לקדם את הילדים שלכם. אז תשבו עם הילדים ! ועל תבלבלו את המוח.
14. אמת בפרסום
דוד   (06.02.04)
עובדה: תלמיד עם ציון 5 בבגרות מתמטיקה 3 יחידות. שאלה: האם אותו תלמיד זכאי לתעודת בגרות? תשובה: אכן, כן. מסקנות: א . בשביל מה שאותו תלמיד יתאמץ בלימודים? ב . אותו תלמיד ישקיע את מאמציו להקלט בסקטור הציבורי, הרי בסקטור הציבורי השמים הם הגבול. הבעייה היא שזה מה שאנחנו שווים.
15. להעביר מיד את קצבאות הילדים לחינוך!! עוד 4 מיליארד לחינוך!
זו התשובה! ,   למה מחכים?   (06.02.04)
16. לפני כל כישלון המדינה מפרסמת כישלון
ד"ר שולץ   (06.02.04)
לדוגמה לפני שישראל משחררת מחבלים בעיסקה עם חיזבללה הם מסיתים אותנו על יגאל אמיר והחתונה ולפני הכישלון של מערכת החינוך הם מפרסמים פסק הלכה של רב עובדיה יוסף לגבי החינוך במקום לפעול לשיפור הם עובדים עלינו על שטיפת מוח שזה לא מה שיעשה יותר טוב למשהו
17. עד לאיפה הידרדרנו?
Atila   (06.02.04)
זה עם הספר? זו בורות! ראשי החינוך בארץ צריכים להתפטר והשיטה צריכה להתחלף. בושה!!!
18. למר שלגי
אורלי   (06.02.04)
נו, אז מה אתה מתכוון לעשות בעניין? מה זה אומר "צריך תכנית הצלה לאומית"? שאנחנו נכין אותה? אולי תאמר אם יש לך תכנית כזאת, או לפחות איזשהו כיוון? כי ידינו כבולות, אדוני.
19. מערכת החינוך היא אות קלון למדינת ישראל
B   (06.02.04)
בוגר 12 שנות לימוד לא מסוגל לקרוא עיתון יומי באנגלית, שלא לדבר על ניסוח מכתב עסקי פשוט. הרמה בחשבון :על הפנים. רמת המשמעת :על הפנים רמת האלימות :בשמים הפתרון: להוציא את הילדים מהמערכת ההרסנית הזאת. הילדים שלי עוזבים בסוף השנה את המערכת ועוברים ללמוד בבית ספר יהודי יוקרתי בלונדון. שם ילמדו יהדות, חשבון, ואנגלית כמו שצריך.
20. מדינה שעסוקה בלהשקיע את זמנה
לימור ,   חבל עזה   (06.02.04)
בהתנחלויות, לשפוך שם אוקינוס של כסף (70 מילארד ) אין לה זמן לשטויות כמו חינוך, בריאות, עזרה לשכבות חלשות, הנגב, הגליל ושאר ירקות. את המדינה הזאת אפשר היה לבנות עוד 3 פעמים כמו שצריך אם היו מפעילים את הראש.
21. המורם- שק החבטות של כולם!
מורה מן השורה ,   ירושלים   (06.02.04)
-מפני שאנחנו מקבלים לכיתות ילדים שהוריהם לא סיפרו להם אף פעם סיפור .. - ילדים ששפתם דלה, יכולת החשיבה שלהם מוגבלת כי בבית אין ולא היה מי שישקיע בהם מינקותם, - ילדים שאין בבתיהם ספרים והמחשב משמש אותם ,לפעמים, רק למשחקים , -ילדים שלא הופנמו בהם ערכים של התמודדות,שאפתנות,הקשבה,חריצות, -ילדים שהוריהם איבדו מכבר את סמכותם בעיניהם והם משליכים זאת על כל אדם מבוגר, -ילדים שבראש סדר העדיפויות שלהם מצוי כסף, כי כך הפנימו מן הבית, -ילדים שהוריהם לא טרחו ללמוד,כותבים בשגיאות כתיב ודוברים :"שתי שקל", ולא מפני שהם עולים חדשים, -ילדים שאינם יודעים שלא לצעוק (במקום לשוחח), שנוהגים באורח אלים- כי כל למדו בבית, --ואז, בכיתות צפופות שיש בהן 35-40 תלמידים, ללא מזגן בקיץ, ללא אמצעים (מפת העולם, למשל, ספרית בי"ס מסודרת, תוכנות מחשב הולמות)- אנחנו אמורים להפוך אותם לרציניים,רגועים,נבונים ,בעלי ידע, עם יכולת ביטוי טובה,להפנים בהם ערכים, להתמודד עם האלימות המילולית והפיזית שלהם...וכל זה כשאין לנו גיבוי-לא מן הבתים מהם הגיעו, לא מן הציבור בכללותו,לא מן התקשורת. מישהו מאמין ברצינות שזה אפשרי ?! כמה קל להטיח בוץ בפניהם של המורים, להתייחס אליהם כאחראים הבלבדיים לרמה הנמוכה של התלמידים..כמה נוח! בנימה אישית: אני אם חד הורית לארבעה ילדים. מעולם לא היה לי קל. כל ילדי היו ועודם תלמידים מצטיינים בבתי הספר שלהם ובמהלך שירותם בצה"ל. התאמצתי מאד, ויתרתי על רכישתם של דברים רבים, ויתרתי על נסיעות ועל בתי מלון.. אפשר לעשות את "זה", עובדה!
22. כישלון בחינוך
תום   (06.02.04)
זאת תוצאה ברורה לרמת המורים בישראל. הסיבה המשכורת הנמוכה כ-2800 שקל בחודש . שלא מושכת בעלי תואר ראשון ושני לעסוק בהוראה .
23. שרת החינוך צריכה להתפטר-זו אחריות מניסטריאלית על חוסר הצלחה
(06.02.04)
24. דגש על התהליך!
MOR   (06.02.04)
חינוך, הוראה, הם תהליכיים. יש לקבוע יעדים במנות קטנות, ובהתאם לכך להתאים את הפעילות. רק אז ניתן להגיע לתוצאות. כיום הדרישה להגיע לתוצאות במהירות כדי להציג הצלחה. למנהלים חשוב להציג הצלחה, במבחנים רשמיים, ועדיין ההשגים נמוכים מאד כשישנם ילדים הקרובים לאנלפבתיות. הפתרון הוא לא באשמה גורפת למורים, כי אם יש לפתור את הבעיה, בשינוי מטרות היעדים , צמצום מס' התלמידים בכיתה, שהם לרוב בעלי שונות בקליטה ובעיבוד. וההשג האמיתי הוא ללמד את הילד על פי דרכו. רק אז ניתן להגיע להשגים המצופים.
25. לא צריך עוד תקציב. רק להשתמש בו נכון.
אבנר   (06.02.04)
לא צריך עוד תקציבים. רק להשתמש נכון בתקציב הקיים. מיליונים רבים נזרקים לשוא, בגלל שיטות לימוד גרועות. לדוגמא, במתמטיקה, זורקים כסף רב כבר עשרות שנים עבור שיטת לימוד שגויה, וממשיכים להשקיע כסף בהכשרת המורים בשיטה זו. בעולם קיימות שיטות עדיפות, אשר דומות לה היו נהוגות בעבר גם בארץ, בשנים שישראל תפסה את המקום הראשון ברמת החינוך המתמטי. הכל קיים, צריך רק לקחת. קבוצה של אנשים יקרים התחילו לפעול לקידום הנושא: www.ifma.org.il
26. השלטון דוקא מרוצה מהמצב
יאיר בוימל ,   צפון   (06.02.04)
שלטון, כל שלטון, מעדיף אוכלוסיה מטומטמת, אפאטית, פסיבית שלא יודעת לדרוש את זכויותיה.ככה קל יותר לשלוט.תראו איך כל האומללים במדינה אוהבים את הימין ואת המערכת הדתית שהיא אחד מגורמי הבורות הגדולים ביותר. לצערי אין מנוס מהפרטת החינוך - כי השלטון לעולם לא יעודד מצויינות.
27. לאף אחד לא איכפת
מירב ,   השרון   (06.02.04)
מרגיז וכואב !!! שנה אחר שנה מתפרסמים הדברים ולאיש לא איכפת. אנחנו המורים סובלים מיחס משפיל , חוסר תקציבים כיתות עמוסות והיום יש ילדים שידם משגת חוגים/מחשבים/מורים פרטיים , מגיל צעיר וישנם כאלה שלא ואנו המורים ב-45 דקות שיעור צריכים להתמודד עם 35 ילדים עם הבדלי רמות אדירים, ילדים עם צרכים מיוחדים, 0 תקציבים לשכפולים ועוד... הגברת לבנת - היגיע הזמן שתתני את הדעת על כך!! מונחת על כתפייך אחריות לאומית...
28. תמשיכו להאשים את המורים
מורה לשעבר   (06.02.04)
זוהי הדרך הכי קלה. תתעלמו מפשעים בנוסח ה"אינטגרציה", עליה אוטומטית של כיתה, אי בדיקה של התאמת התלמיד לכיתה ועוד. תמשיכו עם הפופוליזם הזול של "כל אחד יכול" : זהו השקר הכי גדול במערכת ה"חינוך". תמשיכו למנות לתפקידים בכירים אפסים שהוצנחו מחוץ למערכת - במיוחד ברזלנים (מיל) שלא מצאו עבודה בסחר בנשק או ב"תעשיה" הבטחונית. תמשיכו להחזיק בכל בית ספר מספר אסטרונומי של סגני-מנהל, יועצות, רכזות, ממונות על השד יודע מה, אדמיניסטרטורים, קב"טים, ועוד ועוד. שמנהלי בתי הספר ימשיכו לדאוג לכסת"ח שלהם ויסלקו כל מורה שחושב אחרת מבית ספרם. לצערי, זוהי רשימה חלקית ממה שראיתי בעבודתי כמורה במשך יותר מעשור.
29. למה אין ציונים לכל בי"ס ולכל כיתה בנפרד?
דייב   (06.02.04)
30. מה כבר אפשר לצפות מ-5 שעות לימוד וגם זה בקושי.
(06.02.04)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה