|
1. מה יהיה אתך סיני פתר?
אחד שאכפת לו , |
תיאטרון חיפה |
|
(04.03.04) |
|
|
|
יש לך בתאטרון את משפחת ישראלי - לא ? מחזה שדפק על דלתות תאטרוני המרכז ונדחה וסיני לקח אותו והפך אותו לשלאגר.
ובמקביל: עכשיו "סוף משחק" ולפני שנה "אב הבית"
אז תרדו כבר מסיני ותנו לו לעבוד כי איש תאטרון אמיתי, עם מעוף והגינות ומעבר לזה: אדם ישר והגון ממנו קשה למצוא היום.
|
|
|
הבעייה המרכזית שמעלה בקט בשני מחזותיו היא לאו דווקא החיים בזבל, אלא הבעיות בין אדון ועבד, שליט ונשלט, כל זה בצל הכיבוש וההשמדה הטוטאלית של בני האדם במלחמת העולם הראשונה, ל"מחכים לגודו" הייתה אמירה חזקה בקשר ליחסים בין הישראלים והפלסטינאים, וגם בסופ משחק יש זאת, אם יש אומץ לומר זאת בקול רם!
|
|
|
סיני פתר יורה לכלח הכיוונים. מצד אחד קומדיות מסחריות אוויליות (משפחת ישראלי, דודתו של צ'רלי) מצד שני הפקות ניסיונות כמו סופמשחק.
הוא לא יודע מה לעשות, הוא היסטרי, אין לו קו אומנותי ובינתיים התיאטרון ממשיך להדרדר. לך הביתה סיני, נכשלת מספיק.
|
|
|
5. משפחת ישראלי היא כשלון
שמתווסף לשורה ארוכה של כשלונות בהנהגתו של סיני פתר.
|
|
|
|
|
7. מעיין הוא איש מבריק
המאוכזבת ההיא מתבורי |
|
|
(05.03.04) |
ואני אעלה סוף סוף לחיפה לראות מה הוא עשה, הוא איש חכם ונבון ומורה דגול והוא לא מתחנף ונאמן רק לאמת שלו והיא יופי של אמת וסיני מאוד מנסה, אל תבלבלו במוח
|
|
|
בהתאם לבקשתך אני מרחיבה, לדעתי אין להבין את בקט ללא הרקע של הכיבוש הגרמני בצרפת במלחמת העולם השנייה. ותופעות האכזריות האנושית שנגרמו בעקבותיה, יש הרבה חומר על בקט ו"ENDGAME באינטרנט, יש ספר: בקט מדבר נוכח, של שמעון לוי בהוצאת הקיבוץ המאוחד, והייתה תוכנית יפה על בקט בערוץ 33 שראוי להעלותה שנית.
|
|
|
9. כיצד מעיין עובד ברפרטוארי?
זה די מדהים שדודי מעיין מסכים לעבוד בתיאטרון המרכזי. קצת חבל לי שהוא הסכים לביים שם... מצד שני מעניין מה הוא יעשה עם בקט.
| |