רכב  בטיחות בדרכים  ת ישן בטיחות ברכב ומבחני ריסוק
הצמיג - כל מה שלא ידעתם
בני ברק
פורסם: 11.11.04, 16:14
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 174 תגובות ב-166 דיונים
91.  מומלץ קיט המודד לחץ בזמן נסיעה
EXTRA-שמאל   (12.11.04)
מכשיר המודד כל זמן הנסיעה את לחץ וטמפרטורת הצמיגים, ומשדר נתונים לתא הנהג, מסוגל להתריע על חריגה מהלחץ הרצוי ע"י ציפצוף ונורת בקרה. דבר נוסף ששכחו לציין, יש למדוד לחץ צמיגים ולנפחם, רק כשהם קרים, כלומר לא מייד אחרי נסיעה, מומלץ לקנות לשם כך קומפרסור קטן.
92. לגפני אחלי הגדול
יוסף נעים   (12.11.04)
גפני אחי מי כמוני יודע שאת כל הזמן והידע שלך א תה תורם תמיד לתובת כולנו חזק ואמץ המשך כך אוהב אותך יוסף נעים ולכולם דעו לכם שאין עוד הרבה אנשים מיקצועניםן כמו מר גפני דוד
93. ל-10, שטות גמורה, הצמיגים הטובים מאחור!!!
שלמה ,   מרכז   (12.11.04)
94. קנית צמיגים
דב קצין רכב ,   מרכז   (12.11.04)
ריכשו צמיגים בבית הצמיג תל אביב רחוב מקוה ישראל 3 ליפני הדאר אצל אלי תהנו משרות מצוין אמין לא יקר והעיקר החיוך
95. תגובה למישלן
צמיגאי   (12.11.04)
לכל יצרן יש יתרונות וחסרונות אין לעשות הכללות. דווקא לתנאי האקלים בארץ לרכב פרטי רגיל בלבד מתאימים צמיגי פירלי האטלקיים. משלן מתאים לרכב שטח רכב כבד יותר ולאמריקאיות.
96. כמה פעמים מותר לתקן תקר באותו הגלגל?
אילן ,   ת"א   (12.11.04)
יותר מפעמיים? והאם זה משנה אם התקר בתחתית או בדופן.
97. הצמיגים מרעישים למרות שהלחץ תקין?
אדם ,   מרכז   (12.11.04)
כדאי אולי לבדוק כיוון מתלים (פרונט) אם זויות ההיגוי לא תקינות ולא מתאימות אז הצמיגים ירעישו בפניות (רעשי החלקה) גם במהירות איטית. ולמי שאמר למה לא להרכיב צמיגים חדשים בני שלוש שנים ומעלה: כי בין אם הצמיג מורכב על הרכב ובין אם לא הגומי מתייבש. ולהרכיב צמיג חדש ויבש דומה ללשים לחם בפיתה. אין בכל תועלת שכן צמיג יבש מתפורר ומתפוצץ ביתר קלות המיוחד בחום הכבד בארץ... עדיף להרכיב צמיג טרי שיצא לא מזמן מהמפעל. אם המרכיב דורש תוספת מחיר על צמיג טרי הוא גנב, ואם לא אז בטח לא יזיק צמיג יותר איכותי במיוחד אם זה לא עולה יותר כסף. ועדיף להכיב צמיגים חדשים יותר ושחוקים פחות על הסרן האחורי. מכיוון שאם צמיג מתפוצץ (לא עלינו) בנסיעה והוא מורכב מאחור אין שליטה על הרכב. אם אותו צמיג התפוצץ על הגלגלים הקדמים, שעליהם לגמרי במקרה ניתן לשלוט דרך ההגה, יש סיכוי יותר טוב לשמור על השליטה ברכב עד לעצירה בצד והחלפת הצמיג...
98. תיקון תקר בצמיג
נהג ותיק   (12.11.04)
למס' 96 - אין בשום פנים ואופן לתקן "תקר" בדופן הצמיג. סכנת נפשות ודאית. ניתן לתקן - תיקון מקצועי - תקר בסוליית הצמיג. אין הגבלה על מספר התיקונים בתנאי, כמובן, שנעשו בידי צמיגאי מקצועי והוא שיחליט מתי אין טעם בתיקון. נסיעה טובה.
99. צלוליטיס
אלעד ,   נהריה   (13.11.04)
יש למישהו מושג איך נפטרים מצמיגים במותניים?
100. מספר תקרים בצמיג- בתשובה ל-96
אדם ,   מרכז   (13.11.04)
בצמיגים מסוימים אסור על פי חוק לתקן יותר משני תקרים בסוליית הצמיג, כאמור פעם שלישית גלידה, או לפחות צמיג חדש. בכל מקרה אין לתקן תקר בדופן הצמיג או תקר הקרוב לדופן הצמיג באופן שה"פטריה" (המדבקה המכסה את החור) נוגע או עולה על דופן הצמיג. בכל מקרה צמגאי מקצועי ידע האם בטיחותי או לא לתקן את התקר.
101. מילוי חנקן במקום אויר- חשוב!!!!!???????
דורון ,   ראשון   (13.11.04)
ברשת צמיגים גדולה מסוימת ממליצים על מילוי חנקן במקום אויר - בנימוק שמדובר בהארכת חיי הצמיג - שאלתי האומנם האם שווה לעשות את המאמץ ואז אני מחויב למלא רק אצלם - ובנוסף האם ניתן להוסיף בשעת הצורך אויר על החנקן או שערבוב כזה יכול לעשות נזק - אודה לחוות דעת מומחה בנושא
102. לא ייאמן
מומחה לצמיגים.   (13.11.04)
ארצנו מלאה מומחים לצמיגים.
103. תיסלם על הכתבה...
גו' קריידן   (13.11.04)
104. צמיגים יבשים - מה משמעות הדבר?
רחל   (13.11.04)
105. ספרי נגד התיבשות
אמנון ,   צפון   (13.11.04)
אחת הבעיות ברכב שלא נוסעה הרבה זה התיבשות הצמיג מומלץ לרסס מידי שבעים שלוש ספרי זה עוזר מאוד
106. שאלה חשובה למי שמבין
אורן   (13.11.04)
האם יש היגיון בטענה שכדאי למלא לחץ נמוך במעט ממה שרשום בהוראות היצרן כי "אצלנו חם", והגלגל מתלהט מהאספלט, כך שהלחץ גדל בזמן נסיעה ואז מגיעים ללחץ הנכון? אני אשמח לתשובה, ובבקשה אל תהיו ציניים(אם הבנתי בכתבה נכון, 70 אחוז חושבים כמוני בערך).
107. תשובה ל: 101 104 106
אדם ,   מרכז   (13.11.04)
101-ברכב שבו אני נוסע יש חנקן במקום אויר בגלגלים כמה זה מעריך את חיי הצמיג אני לא יודע עדיין כי הצמיגים עוד לא נשחקו. אבל פעם בשלושה חודשים כשאני מגיע לבדוק לחץ לא חסר לחץ, פעם בחצי שנה חסר 1-3 PSI שזה כלום ככה שאין בעיה למלא רק באותו מקום. 104- גומי כחומר מכיל אחוז מסוים של לחות או שמנוניות או איך שלא תבחרו לקרוא לזה. עם הזמן הגומי מתייבש דבר הגורם לאיבוד חלק מתכונותיו, לדוגמא הגמישות. כאשר זה קורה הצמיג מתחיל להתפורר, ניתן לראות סימנים להתחלה של התפוררות על דופן הצמיג בצורה של סדקים בגומי. עם הזמן הסדקים גדלים ומעמיקים עד שהצמיג מתפוצץ. ולכן לא בטיחותי לנסוע עם צמיג שהגומי ממנו הוא עשוי איבד את צמיגותו, או במילים אחרות צמיג יבש. 106- אם תשים לב יבואן הרכב בדרך כלל מדביק על דלת הנהג או הנוסע מתחת למנעול (לא הידית אלא המנעול עצמו) מדבקה עם לחצי הניפוח המומלצים. יש להניח כי היבואן שנמצא בארץ יודע ולוקח בחשבון את האקלים המקומי והיה עושה שינוי בלחצי הניפוח אם זה היה נחוץ. לעומת זאת לחץ חסר בצמיג גורם לצמיג "להימרח" על הכביש ונוצרות שתי "גבעות" בצידי הצמיג קרוב לכביש. ככל שהלחץ יותר נמוך הגבעות יותר גדולות. לעומת זאת דוםן הצמיג שלא בצמוד לכביש אינה גבעתית וכמעט ישרה ולכן הגומי צריך לשנות צורה וככל שלחץ האויר יותר נמוך והגבעה יותר גדולה כך גם תנועת הגומי, תנועה זו גורמת לצמיג להתחממות ולכן חשוב לשמור על לחץ תקין כפי שהמליץ היצרן. בכל מקרה חשוב להתיעץ עם צמיגאי מקצועי לפני שמחליטים לשנות לחץ אויר בצמיגים...
108. טיפ לנהגים
לאו   (13.11.04)
אפשר למלא אויר מיד אחרי נסיעה כשהצמיגים חמים. צריך 3 דברים. 1. לוודא שמשאבת האויר תקינה. 2. להוציא את האויר מהצמיגים (לא צריך עד הסוף, משהו כמו מ 25 ל 15 פסי). 3. לנפח ללחץ הנכון והמומלץ ע"י יצרן הרכב. טיפ נוסף, אם מציעים לכם צמיגים בני 3, לעוף משם, יש מספיק דגים בים.
109. כללים ותשובות
חגי ,   צפון   (13.11.04)
צדקו אלו שאמרו כי צמיגים טובים צריכים להיות מקדימה/ מאחורה: הצמיגים הטובים צריכים להיות בשני הצירים. במקרה והצמיג האחורי בלוי (חריצים לא עמוקים/ תקר) ניתן להעביר את הקדמיים אחורה ולהתקין חדשים מקדימה אם ההנעה היא קדמית. וכמו שכתבו כאן מקודם - לעולם לא להחליף צמיג שמאלי בימני. לחץ אוויר - אם רוחב הצמיג מעל 165 אין צורך להפחית לחץ (רוחב נמדד במ"מ והוא המספר היחידי הגבוה מ 100 בנתוני הצמיג - כך ניתן לזהות למי שלא מבין). בכל מקרה ישנו גם קרור - אוויר וכמובן מים בחורף. לא צריך קליבר (מד אורך מילימטרי) כדי לדעת אם עומק החריצים מספיק - כחו מפתח רב בריח (לכל אחד יש) רוחבו הוא 3 מילימטרים, השוו לעומק החריצים. אם העומק קטן מרוחב המפתח החליפו צמיגים. בהצלחה
110. רכשתי 2 צמיגי אליאנס והם חורקים לי בסיבובים, על מעברי חצייה
חיפאי ,   חיפה   (13.11.04)
מה לעשות???אשמח לקבל תשובה...היו לי צמיגי קומהו לפני זה ולא היתה תופעה כזו
111. 106: כל המספרים הם לצמיג קר
(13.11.04)
הבעיה היא איך מגיעים לתחנת דלק עם צמיג קר... השיטה היא למדוד לחץ אוויר קר בבוקר ולהחליט כמה צריך להוסיף. בתחנת הדלק בדוק לחץ והוסף את ההפרש שמדדת קודם. הלחץ החם יהיה בערך 10% יותר מהקר. אגב, מספיק למדוד צמיג אחד, לכייל את המשאבה ולהוסיף לכולם (בהנחה של לחץ מומלץ זהה). קדמיים מאבדים יותר אוויר. עוד משהו - אם צמיג מאבד הרבה יותר מאחרים יתכן תקר זעיר או דליפה מהחישוק. 20 שקל בפנצריה יפתרו את הבעיה.
112. תקרים בצמיג
חגי ,   צפון   (13.11.04)
היום ישנה שיטה חדשה לתיקון תקרים בצמיג שהוא "טיוב לס" - ללא פנימית (כמעט כל הצמיגים היום הם כאלו, רשום על דדופן הצמיג) השיטה היא הזרקת גומי נוזלי שמתמצק בתוך הצמיג ולכן אין בעיה לתקן יותר מתקר אחד כל עוד הוא לא צמוד לתקר קודם
113. אתם צודקים . אבל.....
יורם ,   ראשל"צ   (13.11.04)
יש לי מזדה 6 מודל 2003 שעשתה 50000 ק"מ ולפי הוראות היצרן יש להחליף צמיגים כשמגיעים ל -60000 ק"מ. נכון שצריך. אבל לך תקנה 4 צמיגי ברידג'סטון טורנזה ב - 800 ש"ח לצמיג ותשקיע 3200 ש"ח בצמיגים כשבינינו אפשר למשוך עוד 20000 ק"מ, או לשים צמיגים סיניים או קוריאניים זולים. אז שמישהו ידאג להוריד קצת את המחירים.
114. תודה לכותבים בשמי
יוסף נעים ,   גבעתיים   (13.11.04)
לגפני ידידי הטוב, קראתי את המודעה שכתבו בשמי אליך. די נחמד אני מסכים עם הכתבה אבל כידוע לך אתה עושה יותר ממה שכתבו בכתבה. מי כמוני מכיר אותך ויודע את הידע המקצועי שטמון בך ושאתה מוכן לחלוק אותו עם כולם בכל זמן ובכל מקום. חזק ואמץ אוהב אותך יוסף נעים, איגוד המוסכים תודה לבחור שכתב בשמי אך אל תמשיך בכך זה לא נעים ולא יפה
115. תגובה ל-6
אלכס המומחה   (13.11.04)
החלפת צמיגים מומלץ כל שישים אלף ק"מ או 4 שנים בתנאי שמירה נאותים של לחץ אוויר מתאים להוראות יצרן ומהירות נסיעה מותרת .כמובן ששימוש ברכב -מהירות ולחץ אויר לא מתאים יגרמו להחלפה תדירה יותר.(לנוסע ממוצא של 15000 ק"מ יש צורך לשים לב לגומי של הצמיג -האקלים של ישראל מייבשים את הגומי של הצמיג ולכן יש צורך מידי להחליפו לפני הזמן המצויין. סעו בזהירות ואחריות
116. חורק בסיבובים
עלי ,   שכם   (13.11.04)
בדוק כיוון ציר קדמי (כינוס ונטית גלגלים, בשפה מקצועית טו אין, טו אאוט, קאסטור וקמבר), בדיקה פשוטה במוסך לכווני פרונט, ובמכוני בדיקה לרכב. רוב הבודקים עושים גם כיוון אם צריך. בדוק אם לא הורכבו צמיגים בניגוד לכוון סיבוב.
117. כל המוסכניקים
שמרן   (13.11.04)
נהיו לי פתאום מחשבואידים והתחילו לגלוש באינטרנט?!?
118. דבר חשוב שלא נאמר בכתבה
מוטי מומחה בטיחות ,   חיפה   (13.11.04)
בחלק מהמכוניות הגלגל הרזרבי הוא במידה שונה, כאשר בדרך כלל הוא צר יותר, לפי הוראות היצרן אין לעבור בגלגל זה את ה80 קמ"ש עד לתקון הקיים, ראו הוזהרתם
119. אכיפה בתחנות הדלק
(14.11.04)
לידיעת משטרת ישראל, אני נהג אחראי הדואג לנפח את צמיגי המכונית כל שלושה שבועות,אולם לאחר תקר בצמיג הגעתי לפנצ'ריה והפלא ופלא במקום לחץ של 29 בצמיגים הסתבר לי לאחר מדידה שהלחץ בצמיגים הינו 21 ,הכיצד? תשובה: מאחר והנכם מתעקשים לאכוף את חוק הגבלת המהירות(הרבה יותר קל לחפש את המטבע מתחת לפנס) מאשר לבדוק שבתחנות הדלק משאבות האויר תקינות (מה שהם לא) ראו כתבות שפורסמו בנושא זה,היתם חוסכים את מותם של נהגים/משתמשי דרך חפים מפשע אגב מאז הקמתה של משטרת התנועה האם היתה ירידה בכמות ההרוגים בכבישים כמו העליה בהכנסות מקנסות? ואם כן מהו היחס?
120. צמיג זה חשוב ממוצא
ס. סמולנסקי ,   אשדוד   (14.11.04)
אם ממוצא של 15000 קילומטר כל כמה שנים כדאי מחליף צמיגים ? עם ממוצע אירופי ( מישלין, פירלי ) כל 4 שנים, עם ממוצע סיני כל 2-3 שנים. אתה לעסות חשבון מה מתים לך.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה