תרבות ובידור  ספרים  ביקורות ספרים
חכם גדול, סופר קטן
אביעד קליינברג
פורסם: 30.10.05, 14:23
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות ב-43 דיונים
31. זה נכון שאקו "חכמן פלספן" אבל עדיין סופר ענק. ואני מסכים עם
(31.10.05)
32. כל הכבוד למס' 4 - המבקר סתם סתום
דינה   (31.10.05)
33. מחסום כפול
the man with no name   (31.10.05)
מחסום העמוד ה-72 הוא המחסום שעומד בדרכו של כמעט כל ספר ששווה את הטרחה. אחר כך זאת התמכרות. באודולינו, ולצורך העניין גם ספריו האחרים של אקו, נכללים באותה קבוצה.
34. "המטוטלת"
(30.10.05)
בקושי סיימתי את שם הורד (הוליווד עשתה לו חסד ענק במקרה זה) ואני עדיין מתקשה לסיים ספר נורא זה. התיאור מדויק להפליא: הספר ארכני, מלא פרטים תפלים על תולדות הטמפלרים המשתרעים על פני מאות עמודים. אולי אחכה שתסריטאי הוליוודי מוכשר יצלח את הספר ויוציא ממנו את הקטעים המעניינים.
35. קראתי דווקא ביקורת חיובית על הספר
מדרש אבות ,   הסנהדרין   (30.10.05)
במעריב. הכל עניין של טעם, וגם כתיבת ביקורת היא לא מלאכה של מה בכך. ביקורת שלילית "כי זה נחמד" היא ביקורת ריקה. מה לגבי דברים חיוביים? מה לגבי הכתיבה המחשמלת ותיאורי ההיסטוריה שמאפיינים את אקו בספריו? הכל טרחנות? טוב, אולי אתה צודק. אלך לנבור באתגר קרת, לחפש מעט חכמה ודעת.
36. רק בגלל השורות האלה הביקורת הזאת עלובה
מטען ,   צד   (30.10.05)
"אתגר קרת עושה זאת בצורה מבריקה יותר וקצרה יותר באניהו".... מגוחך. קרת הוא שרלטן. וריקא מוחלט. גם למי שלא מכיר את כתביו הדלוחים, מספיק לקורא את האני מאמין שלו "המאוד הומני-מוסרי" שהתפרסם במעריב לפני שבוע. ובקצרה, כדרכו, כך אמר: הוא אמיתי בספרות (פחחח) ומשקר במציאות. או בדבריו ממש: "מסוכן להגיד את האמת". קליינברג, כאיש רוח נאור, האם על זה סמכת את ידיך?! פאתטי. כמה שאקו, אם בכלל, חלש בספר הזה, היש בכלל מה להשוות?!
37. קליינברג, שאלה שלא קשורה לאקו
גבר גבר   (31.10.05)
בדיוק קראתי את ספרו של לשק קולקובסקי, שיחות עם שטן, עליו כתב אחד, א. קליינברג, שהוא מצחיק וחכם ואירוני. אז קראתי אותו, למרות שזה הפריע לי עם הבירה וההפלצות, ופתאום שמתי לב שהוא אנטישמי, הפולני המניאק הזה. אני לא צוחק. תקרא את סוג הסיפורים שהוא כותב על הברית הישנה, ותשווה לחדשה. בנביא יוחנן הוא מאמין ולמלך שלמה הוא בז. והקטע, ממש בהתחלה של הסיפור על איוב - עמוד 67, שזה ישר מזכיר את מלחמת 67 - אומר השטן לאלוהים: "... למעשה נתת בידי את כל האנושות, למעט עם אחד שאותו בחרת, והורית לאותו עם להכחיד את האחרים." הכי נוצרי-מניאקי שבעולם. העם שאלוהים התנ"כי שמר לו, קיבל פקודות להכחיד את כל העמים האחרים. כאילו, ברור שצריך להכחיד את העם הזה, לא ? על הכריכה הפנימית כתוב שהספרון הזה יצא לראשונה ב 1965, אז הוא כנראה נכתב באותו זמן שהאפיפיור החליט שהיהודים שכן רצחו את ישו עשו את זה באופן עצמאי, ובעצם אשמתם לא מושלכת על כל היהודים האחרים. שזה כמו להגיד, אופסי. כנראה שלשק לא התעדכן אצל הכמרים שניה לפני שפרסם את הספר, ואולי בעצם הוא כן סינן ממנו הרבה הטפות אחרות ואולי בגלל זה הוא כל כך קטן, ורק ההטפה הזאת להשמדת היהודים נשארה באופן גלוי וישיר. בקיצור, הנה השאלה: איפה אני טועה כאן ?
38. I hate to say it
Abrasha   (30.10.05)
But Kleiberg is right this time.
39. ל-22: "טרחן" ולא "תרחן" למד לאיית לפני שאתה מקשקש
אבשלום קור   (31.10.05)
40. תגידו את האמת...
נורמה   (31.10.05)
כמה מן המגיבים כאן למדו אצל קליינברג, חטפו ממנו ציון נמוך והחליטו להפרע ממנו כאן?
41. אביעד, השווה את חשבון הבנק שלך לשל אקו ותראה מי יותר חכם
יניב ,   מכון כהן   (02.11.05)
42. ל - 41: פריס הילטון
א.א.א. קרבורטורים   (02.11.05)
43. מי מייגע?
carissima ,   ת"א   (04.11.05)
באדולינו עם כל חסרונותיו, יותר טוב ממה שקליינברג כתב (וכנראה גם יכתוב) בחייו.
תגובות קודמות
חזרה לכתבה