חדשות  דעות  מאמרים  גיל רונן
נזקי הפמיניזם
גיל רונן
פורסם: 25.11.05, 00:28
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 137 תגובות ב-137 דיונים
91. בגלל גברים כמוך, נשים צריכות להיות פמיניסטיות
פמיניסטית גאה   (26.11.05)
92. הגברים בפאניקה שאין להם משרתות צמודות
אביטל ,   השרון   (26.11.05)
כמו שהיה לפני מאה שנה . גם אני לו נולדתי גבר לא הייתי מסכים לשיוויון זכויות , למה לי לעזור לה בבית ? טוב לי להתפנק ולראות טלויזיה , ושההיא תגיש לי את האוכל ותזרוק את האשפה ותנקה ותגהץ ...כי כך נוח לי....
93. גיל רונן - מכחיש השואה הנשית
ספי   (26.11.05)
94. 2 אתה גזען אולי מגיע לך החיים שאתה נמצא בהם
(26.11.05)
95. אסור לתת לנשים כוח מיותר
עופר   (26.11.05)
נשים מנצלות את הכוח הרבה פעמים בשביל לעשות נזק לחף מפשע "הוא אנס אותי " או תן לי כסף לכן הכי טוב זה לא לתת לנשים כוח .
96. סלח לי אבל "הקול הגברי" זה לא בכיינות
נגב את הדמעות   (26.11.05)
דיכוי הנשים עדיין נמשך. לא ראית? לא שמעת? כמה גברים נרצחים על "רקע רומנטי" או "כבוד המשפחה"? קל לך לעוות את הסטטיסטיקות בטיעונים מגוכחים. שקרים שאין להם רגליים. יש להניח שגם על סטטיסטיקות האונס יש לך מה לומר. עוד לא הגענו לשוויון. עוד לא פסו השקרנים מהעולם.
97. ל- 72
(26.11.05)
אני אישה נשואה, ואני רוצה לספר לך כמה דברים: 1. שנינו (בעלי ואני) חייבים מזונות כלפי הילדים. (זה שלפי הדין העברי רק הבעל חייב מזונות - זה לא אשמת הנשים...) 2. אם וכאשר בעלי לא יעבוד מסיבה כלשהי - אני אמשיך לעבוד וזה יספיק לפרנסת המשפחה. המשפחה היא שיתוף , עזרה אחד לשני, כשאחד נופל- השני עוזר לו לקום...
98. הכותב חי בסרט
ל.ב   (26.11.05)
"הרעלות", "רוצח שכיר" ?! מאיפה הביא את זה? נראה כאילו על מנת לבסס את דעותיו ישתמש בטיעונים הכי מומצאים, הכי מופרכים. זה מזכיר לי חיבורים שכתבתי בכיתה ה' ו"אנסתי" את החומר כדי להאריך את החיבור
99. גיל רונן- הגזים לגמרי.
חוה.   (26.11.05)
מספיק לקרוא את הכתבות שלו, שפשוט מלאות בדמגוגיה ועצימת עיניים לנתונים, כדי להבין שלבן אדם יש בעיה רצינית של שנאת נשים, על גבול של הפרעת רדיפה... הוא קיבץ סביבו עוד קומץ ממורמרים, שמפציצים את הכתבות שהוא מפרסם בתגובות נלהבות (כל פעם בשמות שונים) כשהתוכן שלהם הוא זהה- נשים מתעללות בילדים, סטטיסטיקות של אונס ואלימות במשפחה מופרכות, מוסד הגירושין הוא לטובת נשים (חה, הצחקת אותי. זה המוסד היחיד בארץ, שכל העובדים שבו, ואני מתכוונת לעורכי דין, אומרים בפה מלא שהבעיה שלו הוא שהוא מפלה לטובה את הגבר, בכך שחייבים את הסכמתו לתת גט, וזה משמש בידו ככלי סחטנות כנגד האישה כדי להשיג לעצמו תנאים טובים, למחוק נגדו תלונות שהגישה אישתו במידה ויש לו עבר אלים, הקטנת סכום המזונות ככל הניתן, וחלוקת רכוש שהיא לטובתו) ולבסוף, הטענה החביבה עלי : "יש גם גברים מוכים"... חחחח... צדקה זו שאמרה מעלי- בגלל גברים כמוך, נשים כמוני נאלצות להיות פמיניסטיות. ולאור העובדה שיש עוד כמה אפסים רופסים שסבורים כמוך, אני רק מבינה כמה עוד ארוך וקשה יהיה המאבק של נשים בחברה האומללה שלנו. תודה לך, שאתה מזכיר לנו את זה כל פעם מחדש, ולא מאפשר לנו לשכוח, כמה שביר ורעוע הוא המצב שלנו. נחמתי היחידה-היא שלא לך, ולא לאף אחד מהגרופים עלובי הנפש שלך, לא תהיה לעולם מערכת יחסים נורמלית. אולי לא כל אישה תכנס ותגיב לכתבה כמו שלך, או תתחיל להתווכח עם חמש וחצי התומכים שלך, אבל ברגע האמת, כל אישה תצביע ברגליים, ותתרחק ממך, ומהם, ברגע שהיא תבין עם איזה מן אדם יש לה עסק. תנחומי לאישתך/גרושתך. לאף אחת לא מגיע לחיות עם דבר כזה, בתור בעל. ואף אמא נורמלית לא תרצה שעל הילדים שלה תהיה כזאת השפעה חולנית. המלצתי- טיפול ומיד.
100. בוא ואסביר לך מה המושגים שהזכרת אומרים לי:
טל   (26.11.05)
ציד המכשפות – כ-70-80% מהנרצחים היו נשים, אף אחד לא מערער על העובדה הזו. ולמה זה? כי מי שהיה במוקדי הכוח – בממשל, במלוכה, בכנסיה, במועצת הכפר – היו גברים. מספיק שאישה הייתה יפה מדי, או שלא נענתה לחיזוריו של גבר בעמדת כוח והיא הוכרזה כמכשפה. רצח במשפחה – בוא נצא מתוך נקודת הנחה שאתה צודק והסטטיסטיקה אכן מראה שמס' הנרצחים שווה. תענה לי רק על שאלה אחת: מתי בפעם האחרונה נרצח גבר כיוון שחילל את כבוד המשפחה? כי נראה לי שקצת פספסת את הפואנטה כאן. אפליית שכר – אתה טוען שהפער בשכר נובע ממספר שעות העבודה. אבל חשבת ממה נובע הפער במס' שעות העבודה? תהית פעם למה גבר שאשתו נכנסת להיריון אף פעם לא שואל את עצמו איך הוא ישלב אבהות עם עבודה? תהית פעם למה הנשים הן אלו שבדרך כלל יוצאות מוקדם מהעבודה כדי להוציא את הילדה מהגן או לקחת את הילד לחוג? תהית פעם למה הנשים הן אלו שבדרך כלל צריכות לדאוג לנושא ארוחת הצהריים, אם לא להיות שם לפחות להכין מראש כדי שהילדים יחממו במיקרו? ואגב, אני עובדת בתפקיד שבו כל הנתונים האישיים של עובדי החברה עוברים תחת ידי. אל תגיד לי שאין אפליה בשכר, כי אני רואה במו עיני כל יום איך גברים מרוויחים יותר מנשים על תפקידים זהים. מיותר לציין שהמנכ"ל שלנו, שקובע את גודל המשכורות – הוא גבר. ולבסוף – כי איך אפשר בלי – מוסד המשפחה. מאחר ואתה מתעקש להתבטא כמו נוצרי שמרן ורפובליקני, אענה לך כמו לאחד. אתה יודע מה המילים "מוסד המשפחה" אומרות לי? להיות עקרת בית בלי אפשרות לבחור אחרת. לגדל ילדים בלי לעצור לשנייה לחשוב שאולי גם אני בן אדם עם צרכים ורצונות ושאיפות. לתת לבעלי לבצע את כל ההחלטות בנוגע לעתיד המשפחה, במיוחד הכספיות (הוא זה שמפרנס ומרוויח את הכסף, לא?) גם אם אני חושבת שהן מוטעות. לשים את החיים שלי בידיו של מישהו אחר. חשבת פעם למה גברים מתארים את מוסד המשפחה באופן כל כך נוסטלגי? אולי כי הם מעולם לא היו צריכים לתת את השליטה בחיים שלהם למישהו אחר. ועכשיו אגיד לך מה המושג "פמיניזם" אומר לי: האפרות לרכוש השכלה גבוהה, האפשרות להיות מסוגלת לדאוג לעצמי (כן, אני אולי לא מרוויחה הרבה, אבל לפחות אני לא צריכה להיות תלויה במישהו אחר כדי להתקיים וזה לכשעצמו שווה את זה), האפשרות ללבוש מה שאני רוצה, ללכת לאן ומתי שאני רוצה, עם מי שאני רוצה, לשכב עם מישהו אם אני רוצה, ולעזוב אותו אם אני רוצה, לבחור אם להביא ילדים או לא (כי בניגוד למה שאתה כנראה חושב, אנחנו לא אינקובאטורים שתפקידם להביא ילדים לעולם, אלא בני אדם בדיוק כמוך עם רצונות משלנו). ואגיד לך עוד משהו – כל יום אני מסתכלת על התמונה של סבתא שלי ורואה אישה שנישאה בגיל 14 לגבר שהוריה בחרו עבורה, שהיה מבוגר ממנה ב-12 שנים, ילדה 12 ילדים מהם רק 10 שרדו, וחיה בעוני מחפיר עד שנפטרה בגיל צעיר. וכל יום אני אומרת תודה לפמיניזם על כך שגורלי יהיה שונה.
101. אולי בזכותך ובזכות חבריך אזכה לחבק את הילד שלי
אבא   (26.11.05)
שכבר שנתיים אני לא רואה אותו בגלל הסתה מצד אימו. אולי סוף סוף אוכל לחזור ולהיות אבא.
102. וואו, זה הוציא את שונאות הגברים המקצועיות מהחורים..
אברי   (26.11.05)
מה קרה, עלו על הטריקים שלכם?
103. תגובה ל-65 ממספר 2
(26.11.05)
את טועה. כדאי שתקראי את תגובה 33. לא הצורך הכלכלי דחף את הנשים לצאת לעבוד אלא יציאתן לעבודה הביאה להרעת מצבו הכלכלי של כל התא המשפחתי בגלל זילות המשכורות שממנו סבלו בהדרגה גם הנשים וגם הגברים (בדקי כמה מרוויח מורה היום וכמה הרוויח בשנות השישים ובהתאמה, מה היה אחוז המורות אז והיום. האם יש קורלציה או לא?). את מפנטזת את אותה פנטזיה כמו לגבי הנושא של שירות בנות ביחידות קרביות ובקורס טיס: לא הצורך דחף את חיל האוויר לקבל אותן אלא דווקא רצונן של הבנות. וכמו בנושא התא המשפחתי גם כאן יתברר שזו טעות שעוד נשלם עליה הרבה; חשבי מה יקרה למשל כשטייסת תרצה להוליד ילדים: איך היא תחזור לכשירות אחרי שנה השבתה מטיסה? האם לא היה כדאי לקחת במקומה גבר שאין לו מגבלה זו? נכון , זה לא "פוליטיקלי קורקט" אבל אולי זה פשוט "קורקט"? כל מעשה שנעשה בגלל "דווקא" סופו להכשל. לכל מין הכישורים שלו והתפקידים שלו וכל נסיון ללכת כנגדם מוביל לאסון. אני בעד שוויון זכויות מלא אבל לא שום קמצוץ של יתר זכויות לאף אחד. לא לנשים ולא לגברים. נשים לא צריכות לשבת בבית אבל אני כמעסיק לא מוכן להעסיק נשים לא כשרוניות רק בגלל שהחוק מחייב אותי שאחוז מסויים מעובדי תהיינה נשים. די לאפליה המתקנת!!!
104. אין לפרסם כתבות גזעניות
אור   (26.11.05)
יש לאסור מאמרים מסיתים ומעוותים מהסוג הזה. האם YNET היה מאשר כתבה גזענית כנגד יהודים או שחורים? ובכן הכתבה היא גזענית ומסיתה, ופרי רוחו של אדם מעוות ואלים. בושה למערכת שמפרסמת זאת.
105. 2- יש לי פתרון נהדר לזילות העבודה
עליזה ,   דרום   (27.11.05)
היות ואתה טוען לזילות העבודה מהסיבה שגם נשים וגם גברים מבצעים את אותן העבודות, ישבו נא הגברים בבית. ראה כמה יתרונות לדבר: 1. יחסך כסף רב במשק הבית - שהרי הגברים כשרוניים ויוכלו בשפע הזמן הפנוי שבידיהם לממש את כשרונם ולתקן כל מה שמתקלקל בבית במקום להזמין חשמלאי, אינסטלטור וכו". 2. העבודה תותר רק לנשים (בדיוק כפי שהיתה מותרת רק לגברים בעבר) וכך יעלה ערך העבודה ומשכורות הנשים יהיו טובות ומשתלמות. 3. האבות יוכלו לקבל את כל הזמן האיכותי שבעולם בחברת ילדיהם, ובכך יקיץ הקץ על נישולם של האבות מילדיהם ושוויון המשמורת סוף סוף יקבל את משמעותו המלאה. כמו כן יוכלו ללכת לחוגים שונים ולממנם מהכסף שמרוויחות נשותיהם. מה אתה אומר?
106. עליזה (105) - שאלה?
עומר   (27.11.05)
לפי דברייך היה קיים בעבר איסור גורף על עבודת נשים. מתי זה היה בדיוק?!
107. תוספת ל-16
הרואה נכוחה   (27.11.05)
ברצוני להוסיף על הדברים שכתבת, עניינים יותר סימליים-חינוכיים, עניינים של הלך רוח, של מסר לציבור. לפני עשרות שנים כאשר הייתי נער, הגבר היה מופיע בספרים ובסרטים כדמות מכובדת. הגיבור היה גבר ישר נדיב ואמיץ, בעוד האישה הייתה רכה, אימהית וזקוקה להגנת הגבר. היום יש במדיה עיוות של הטבע של שני המינים. אנו רואים נשים עם חזה שופע וזרועות עדינות ודקות, רצות על עקבים גבוהים ומפליאות מכותיהן בגברתנים (בעימות מציאותי הן היו יכולות רק להוציא צווחה דקה). אנו רואים גברים מסורסים לרוב. בסדרות של משפחה נדמה שכל תפקידיו של הגבר הם להיתנצל, ולבצע מניפולציות להתחמק מזעמה של אשתו (ראה למשל כולם אוהבים את ריימונד). הטיבו לבטא זאת הגששים: "תהיה גבר, תשפיל את עצמך!!". אלו הם הסטריאו-טיפים שעליהם אנו מחנכים דור חדש של זכרים מסורסים ונשים ביצ'יות. הגיע הזמן שגברים יפסיקו עם האבירות המעוותת שנדחפו אליה, ויבינו שזו מלחמה שהם מפסידים בה. אני אומר: תהיה גבר- קח מנהיגות (במקום תשפיל את עצמך). עשה זאת גם בתחום האישי- אל תתחתן אלא אם אתה בטוח! אל תתחתן אם אינך בטוח שתוכל להנהיג את המשפחה (מכיר את המונח הפטריארכלי ראש המשפחה? )אתה יכול לדחות את חתונתך גם לגיל 40 ולצאת מורווח (היא לא יכולה!) הטבע חנן אותך ביכולת מנהיגות המשפחה. זכור את קללת חוה בגירושה מגן העדן: " אל אישך תשוקתך והוא ימשול בך".
108. ל-105,עליזה יקרה,מי עוצר בעדך ליישם את הפיתרון?
גידי   (27.11.05)
גם בשביל פיתרון כזה קל את צריכה גברים? מתי תילמדו להיות עצמאיות ולבצע ? אני אישית אשמח אם הנשים יקחו מהגברים את כל התפקידים והמטלות . אנחנו נרגיש בטוחים ומוגנים כאשר אתן תעשו צבא ומילואים ותסתערבו על האויבים שלנו בעקבים ובצעקות היסטריות, ובציפורניים מטופחות שיבריחו אותם לכל עבר. אנחנו ניתפנק בבית,כשהילדים במעון או אצל מטפלת(זה מה שאתן עושות,לא?), ובמשך היום נאכל תזונה בריאה כדי לשמר את האון,רק כדי שתחזרו מהעבודה ולא תתאכזבו מהביצועים... נשפר ונשדרג את מרק הקובה ואת עלי הגפן,ונארח בכיף את הנשים של השכונה שנימצאות בחופשת לידה בתשלום... וכשאשתי תהיה בחופשת לידה,אני אקח את שאר הילדים שלנו לחופשה ממושכת בחו"ל,וכך האישה תהנה משקט ושלווה שיגבירו את תנובת החלב שלה.. אם נחכה שאתן הנשים תיזמו ותיישמו את הפיתרון שהצעת,אז כניראה שאנחנו יכולים רק לחלום. את חמודה את
109. הצלחת יתר של הפמיניזם בחיקוק חוקים דראקוניים
אבי   (27.11.05)
הופכים כל נישואין, כיום, לצעד התאבדותי-בעליל, בו הגבר מוותר ,למעשה, על כל רכושו הנוכחי והעתידי מול הבטחות שלא שוות את הנייר עליהן הן חתומות.
110. לעליזה (מספר 105).
מ.ו.ק ,   גרמניה   (27.11.05)
הלואי עלינו. הבעיה היא שכמעט אין נשים המוכנות לפרנס את בעליהן באופן קבוע. ולראייה--הסטטיסטיקה מראה כי אחוז הגרושים בקרב זוגות שבהם האשה משתכרת יותר מהגבר גבוה במיוחד. נשים, במלים אחרות, מצפות שהגבר שלהן יפרנס אותן. כך היה, כך הווה, וכך יהיה לתפארה.
111. לפזית (86) - כן!
גל   (27.11.05)
112. הפמיניזם
אאא   (27.11.05)
1)ככל הנראה אחראי להשמדת המערב ע"י חיסולו הדמוגרפי.כאשר יגיעו המהגרים (אין מנוס מהבאתם כדי למנוע הזדקנות החברה וקריסתה הכלכלית) למסה קריטית,המערב יחדל להיות מערב וישתנה תרבותית בצורה משמעותית. 2)הפמיניזם אחראי לאחד ממעשי רצח העם המחרידים בהיסטוריה.למעלה מ 50 מליון עוברים הושמדו למען הנוחות ורמת החיים של האישה במערב. מצד אחד משמידים עוברים ומצד שני מביאים מהגרים כי האוכלוסיה מזדקנת.פשוט חלם. 3)הפמיניזם מוחק את מוסד המשפחה.אין לפמיניזם מסגרות אחרות להציע.ככל שמדינה היא פמיניסטית יותר,יש בה פחות לידות,פחות נישואים,יותר גירושין ויותר משפחות חד הוריות. 4)היחסים בין המינים,שאף פעם לא היו אידיליה הפכו בגלל הפמיניזם לעימות של ממש. הפמיניזם הוא רעיון מגוחך כיון שבהשמידו את המערב הוא מביא לעליית תרבויות אחרות שלא מיישמות את הפמיניזם.בנפול המערב,ימחק הפמיניזם בלא להותיר זכר. הפמיניזם הוא כמו העקרב במשל על העקרב שחוצה את הנהר על גבה של הצפרדע.
113. ל 16
אאא   (27.11.05)
שכחת את הענישה הקלה בהרבה שזוכות לה נשים במקרה של הרשעה בבית המשפט. שכחת את העובדה שבמקרה של גירושים,99 אחוזים מהנשים מקבלות משמורת על הילדים.
114. זעקת הקוזק הנגזל
נועם   (27.11.05)
115. יש גם בעייה אחרת
גבר   (27.11.05)
נשים הן מטבען בכייניות, כי הן שונאות את עצמן ואת גופן (פרויד קרא לזה קנאת הפין, אבל זה הרבה יותר כללי). בגלל שנאת גופן, חלק מהן נעשות אנורקסיות ובולימיות. מעניין שגם בעניין זה הן מטילות את האשמה על הגברים (זוכרים? זה אידיאל היופי המעוות שהגברים מטילים עליהן - כאילו שאנו יכולים להגיד להן מה לעישות). פעם ידידה אמרה לי שזה הכל קנוניה גברית: הגברים מלבישים נשים בעקבים גבוהים בשביל להכריח אותן לעמוד בצורה לא טבעית שמבליטה את התחת מאחור, ואת החזה מקדימה. והנשים המסכנות (תמיד קורבנות) מוכרחות לציית- כאילו שהן אינן רוצות להבליט את התחת ואת החזה. שאלתי אותה למה הן לא לובשות נעליים נמוכות עקב? והיא הסתכלה עלי כמו על תמים מפגר, "הן לא יכולות ללכת נגד האופנה שמכתיבים הגברים המנוולים" . הנשים נמשכות לגברים יותר מבוגרים- ואחר כך באות בטענות לגברים מבוגרים שיוצאים עם נשים שיכלו להיות הבת שלהם בגיל. אין סוף לטענות. נשים נמשכות יותר לגברים תפוסים ואחר כך מתלוננות נגד גברים בוגדניים. נשים נמשכות יותר לגברים עם כוח או עם כסף - ואחר כך מתלוננות על כך שגברים בעלי אמצעים קונים מאהבות צעירות.
116. תגובה ל-8
א   (27.11.05)
ציטוטים נבחרים מתגובתך: 1. "ידוע שגברים מבחינה ביולוגית הינם אלימים יותר". 2. "רוב מקרי המוות בין בני הזוג כוללים בתוכם את הגבר כרוצח ואת האישה כקורבן". 3. "מקרי הרעלה? מקרים הכוללים רוצחים שכירים? אולי תהייה קצת יותר ספציפי?" למה את מצפה מהכתב להיות "ספציפי" כלשונך, כשאת שולחת לחלל האינטרנטי הצהרות נטולות סימוכין?
117. הפמיניזים הרדיקלי
א ,   שרון   (27.11.05)
מסכים עם כל מילה למרות שעדין קיימת בשוליים אלימות נגד נשים היום יותר ויותר גברים נופלים קרבן לאלימות נשית הו הבתלונות שוא במשטרה והן במסגרת הסתת ילדים כנגד האב והכל כחלק ממלחמה במין הגברי אלימות היא אלימות
118. תגובה ל-112
א   (27.11.05)
חבל, הנקודה הראשונה שהעלית מעניינת וראויה לדיון, אבל בגלל שאר הדברים שכתבת רי אפשר להתיחס אליך ברצינות. גם אם הושמדו 50 מליון עוברים כדבריך, זה לא נעשה למען "הנוחות ורמת החיים של האישה במערב". תכנון משפחה הוא אחד העקרונות הבסיסיים שעליהם פרחה התרבות המערבית המודרנית. לא עוד ילודה בלתי מבוקרת של ילדים עניים ומוזנחים, אלא בנית יחידה משפחתית בעלת משאבים מספקים לתמיכה עצמית ולהשכלה שמחירה עולה מדור לדור. עדיף שתכנון משפחה יכלול שימוש באמצעי מניעה שכשמם כן הוא, ימנעו הולדת ילדים בעיתוי לא מתאים שעלול להרוס את המשפחה. אבל במקרה שאין בררה, הפלה היא פתרון ראוי. ההפלה לא נועדה לשפר את "נוחות האשה" כדבריך. ההפלה נועדה כדי להגן על התא המשפחתי: אשה, גבר וילדים שכבר נולדו או יוולדו בעתיד. דווקא אותם "מהגרים" שמהם אתה כל כך מפחד הם אלו שמתנגדים להפלות בכל תוקף. אם אתה רוצה לאסור הפלות אז אתה יכול להפסיק לחשוש מהם, כי אתם כבר חולקים את אותה התרבות.
119. אני מסכימה שהפמיניזם עשה יותר מדי נזקים.
פאני   (27.11.05)
יש פה לא מעט שיקפצו עלי עכשיו, אבל זו דעתי הקבוצה שניזוקה הכי הרבה מן השיטה הזו היא הילדים ואני מפרטת, אין אף אחת בעולם שתשכנע אותי שלאשפז "עולל" בן שלושה חודשים בלבד במעון או בידי זרה זה נכון/ מרגיש טבעי. אז אתן יכולות לצעוק מפה עד מחר שזה גם תפקידו של האב לדאוג לעניין הזה, אך לצערי הטבע מלמד אותנו אחרת (להם אין את האוכל של התינוק "בילט אין" בתוך הגוף), וכך צאצאינו מתחילים ומסיימים את שהותם בבית ההורים, לוקחים מהם (לרוב היום) את האישה שהם אמורים לסמוך עליה בכל דבר. הורים יקרים הכתובת על הקיר, הילדים אלימים מתמיד, חצופים מתמיד ומפונקים מתמיד ולא זו לא אשמת הטלוויזה, בעיקר חסר להם, חסר להם הורות אקטיבית. הקבוצה השנייה שנפגעת מן ההסדר החדש היא קב' הנשים שתפקידיה המסורתיים כמו תחזוקת הבית וטיפול בילדים (לרוב) בכל זאת נשמרו אך מעתה גם היא מפרנסת, מה שיוצא מירמור רב בקרב הנשים סוג של כעס על זה ש"הגברים לא ממלאים את חלקם בעסקה", הרבה נשים מרגישות שהן לא מצליחות לתת את המאה אחוז בכל התחומים והן קורסות תחת נטל העומס. הקב' האחרונה היא הגברים שלמרות העזרה הכלכלית מצד האישה נותרו המפרנסים העיקרים השעות שבהן נדרשים רוב הגברים לעבוד הן ארוכות ומתישות, שבסופן הן צריכים לתת את הדין לנשותיהם המותשות גם כן. אינני בטוחה שהפמיניזם לא פגע בסדרי עולם, אשה וגבר הם יצורים שונים בעלי דרישות שונות, ויש להכיר בכך.
120. ל-100 מסכימה עם כל מילה
מרים   (27.11.05)
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה