מעורבות  חדשות וכתבות
מדעי החבר'ה: רשת ביה"ס הבינלאומית "UWC"
מורן אריה
פורסם: 02.01.06, 16:49
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות ב-31 דיונים
1. נשמע טוב
יעל ,   דרום   (02.01.06)
חבל שלא יודעים על זה יותר אנשים... במקרה חפרתי באתר ומצאתי את הכתבה הזו...
2. למה נערים, אבל לא נערות?
המשקיף ,   באר-שבע   (03.01.06)
הכותרת הייתה צריכה להיות "דרושות נערות..." נערים גם ככה יש מספיק, ולא נראה שזה עובד מי יודע מה טוב.
3. שום דבר מיוחד, חבר שלי היה בפרויקט..
קנדה   (03.01.06)
היה כיף? כן, חוץ מזה כלום.
4. משהו על פעילות אחרת - מועצת התלמידים
א   (03.01.06)
חייבים ב40 שעות פעילות קהילתית. סמינר חינמי במתכונת טיול שנתי נחשב ל30 שעות. משלימים ואפילו עוברים את הנדרש בישיבות ודיונים בנושאים שונים. בטכלס - הכל חרטא ברטא, אין עשייה, רק מתרגלים לנצל תקציבים.
5. מנהיגי העתיד שלנו נבערים חרדיים
המרן שרעבי נ"י   (02.01.06)
לאור הגידול במספר החרדים הצפי הוא לצערינו הרב ולשמחתם של אויבי ישראל ש"מנהיגי העתיד" יהיו אייתולות מזוקנות וחובשות כיפה אשר מתנגדים להכלה מדעית טכנולוגית ובכך הם ועדר הרובוטים הטפילים התומך בהם ימיט שואה על המדינה.
6. שקר הדמוקרטיה
מנהיג בפוטנציה   (03.01.06)
פתאום קם אדם בבוקר ומחליט שהוא מסוגל להנהיג את המדינה (למשל אני). הוא מאמין שיש לו את הכישורים והיכולת. אנא הוא פונה? לשום מקום. דרך אחת היא לנסות לטפס בסולם הפעילים באיזו מפלגה, דרך אחרת היא להיות מקודם על ידי חבר. אם תשימו לב למה שקורה כעת: יש "מנהיגים" שם למעלה, הם יודעים שהעוגה שלהם, אף אחד לא יוריד אותם משם, כמעט אף אחד חדש לא יגיע, הם רק מחפשים את המקום המתאים כדי לקבל הכי הרבה. אז הם עוברים לקדימה. בכל מקרה הצלחת מתחלקת כמעט תמיד בידי אותם אנשים. אני מוכן להתמודד בדיבייט עם מי שאתם רוצים. אבל אף אחד לא מעוניין להתמודד איתי. אם אתה קטן אין לך סיכוי. הדמוקרטיה שלנו מיועדת רק למי שכבר הגיע למעלה ולחבריהם. ראו גם את מאבקי הכח הפוליטיים באוניברסיטאות. יוצרים דור חדש של בוחשים בקלחת, ומה קיבלנו? גילה גמליאל. היא הסמל למנהיג האידאלי? מסופקני. תקנו אותי אם אני טועה...
7. תנו לי לנחש
(03.01.06)
מה שילמדו שם די דומה ל"קרן ברונפמן" - תכנים שמלאניים, איך לעודד את ה"שלום תמורת שטחים" (או במקרה שלנו - שטחים תמורת כלום), איך ה"ערבים הם עם טוב, אנחנו עם כובש" וכו' וכו'.. תחסכו ממני ומהילדים שלי
8. פתיחות לכיוון אחד?
שלמה   (03.01.06)
השאלה היא האם מחנכים את הנערים לפתיחות ועצמאות מחשבתית אמיתית או מחנכים אותם ל"פתיחות" לרעיונות המסוימים, יהיו אשר יהיו, של מובילי התוכנית?
9. תיקון לכתבה
מישהו   (03.01.06)
הרעיון הוא לא ליצור את התלמידים של העתיד, הרעיון המדהים שך האירגון הזה הוא לקדם ערכים כמו סובלנות כיבוד הזולת והבנה הדדית תוך כדי מחיה וחינוך ביחד, אנשים שלמדו שם חווה משהו מדהים, משהו שליווה אותם לאורך כל החיים אז אני רוצה לראות מישהו שיחלוק על כך! ול6 תוציא את הראש מהתחת ותנשום אוויר יא חתיכת מתנשא.
10. תגובות ל1-8!!!
- שוּשוּנה -   (03.01.06)
1 - צודקת.. 2- באמת צריך שיכתבו נערות!!! 3 - אממ.. הם לא מחפשים רק עכשיו אנשים לפרוייקט? איך חבר שלך היה שם?! 4 - אכן כן.. 5 - כנראה \= 6 - חפרת עמוק במוח..\= אבל אהבתי [= 7 - רוב הסיכויים שכן.. 8 - בדיוק! מה יהיה שם?! ענבר.
11. תגובה ל-8
UWC   (03.01.06)
הפתיחות אליה מכוונים היא כוללנית ולא לכיוון מסויים.המטרה היא שבני הנוער הלוקחים חלק בתוכנית המגיעים ממדינות ורקעים שונים ינהלו דו-שיח בינם לבין עצמם תוך הקשבה והפריה הדדית, ללא הכוונה משום גורם חיצוני.
12. זה אחלה אירגון רק שיש לו המון דדרישות
שירי   (03.01.06)
הם באו לבית הספר שלנו ואני גם מתמודדת, אבל צריך לעבור מיוניים נוקשים מאוד ואז יום גיבוש ובסוף מתקבלים רק 15.וזה גם לבנות!
13. מישהו שמע על פרוייקט LEAD בארץ?
(03.01.06)
דומה מאוד ומומלץ!!
14. תגובה ל-12
UWC   (03.01.06)
אכן יש דרישות, והסיבה לכך היא שיש כל כך הרבה בני נוער איכותיים במדינה, אך למערינו עומד לרשותינו תקציב מוגבל מאוד, אותו אנו מנסים ככל שאפשר להרחיב מידי שנה בעזרת תורמים וכד'. ע"כ עלינו לבחור מתוך כל המועמדים המצויינים כמה שיזכו במלגות באותה שנה, וזה דורש תהליך מיון שיאפשר לנו חהכירם ככל שניתן ולבסס את הבחירה על מידע מעמיק - לכן מוצבות הדרישות ולא מתוך רצון להקשות...
15. ל-2!!!!
(03.01.06)
זה לא שלא צריכים נערים, זה שצריכים גם נערות~!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
16. הבת שלי היתה שם וזה מדהים!!!!
נירית   (03.01.06)
חבל שכותבים כל כך הרבה שטויותQ בית ספר מדהים , חוויות נדירות , הכירות עם העולם הגדול, בקיצור - פרויקט נהדר ל נוער ברמה גבוהה!!!!
17. תכנית איכותית אבל מאד מאתגרת
בוגרת UWC   (03.01.06)
למדתי ב UWC לפני עשרים שנה וזו היתה החוויה שהכי עיצבה אותי ואת הכיוונים שבסופו של דבר בחרתי - וכל זה לטובה. הכתבה אמנם מדברת על המעורבות החברתית, הפתיחות והסובלנות, אך לא מציינת מספיק את הלימודים המפרכים ואת האתגר הנפשי שכרוך בשהייה בת שנתיים רחוק מהבית, עם קבוצת אנשים מאד חכמה ומיוחדת. מעבר לכל מה שנאמר בכתבה התכנית מיועדת לתלמידים מצטיינים עם כישורי שפה גבוהים, חוסן נפשי ורצון עז לאתגרים. אם אתם מתאימים לקריטריונים האלה ה UWC ייתן לכם מתנה לכל החיים שאין לה מחיר.
18. שאלה לגבי המיון אם מישהוא יודע..
רז   (03.01.06)
שמבקשים לצרף תעודה עם ציונים לכל הטופסי בקשה, איזה חשיבות נותנים לתעודות בית ספר בתהליך מיון?
19. תגובה ל-18
UWC   (03.01.06)
המטרה שלנו היא לבחון את היכולת הלימודית של המועמד, ולבדוק האם מסוגל להתמודד עם התוכנית האקדמית המאתגרת בנוסף לפעילויות וההזדמנויות הנוספות שמציעה התוכנית,כפי שמתואר בתגובה 17. כיוון שידוע לנו שלתלמידים רבים היכולתהלימודיתלא בהכרח באה לידי ביטוי בציונים,לוקחים את המידע בתעודות בערבון מוגבל, ומסתכלים על מכלול הנתונים של המועמד. עם מועמד מרגיש כי ציוניו אינם משקפים אתיכולותיו האמיתיות, הוא\היא מוזמניםלצרףלטפסים מכתב המסביר זאת.
20. אני לא מסכימה
ג'ני   (05.01.06)
בעוד מחצית אסיים שנה שניה בקולג' בבריטניה ועליי לומר שזה הרבה יותר מאשר רק כיף. אני מעריכה שהיות ולא חווית את הקולג' בעצמך, קשה לך להעריך עד כמה החוויה היא משמעותית לתלמידים שלה.
21. להיפך
ג'ני   (05.01.06)
מלמדים אותנו להקשיב לדעות אחרות אבל להעריך אותן בעצמנו ולדחות את אלה שאנו לא מסכימים איתן. אני לא אומר שאין אנשים שמאמינים בחלק מהדברים שציינת בתגובתך, אך הם הגיעו לקולג' כאשר הם מאמינים בערכים האלה, הם לא חונכו שם לשום דבר שדומה לזה. מלבד זה, אין אנו נוהגים לבלות את מרבית זמננו בדיונים ושטיפות מוח פוליטיות, והרעיון המרכזי בתכנית הוא לקבל חינוך בין תרבויוית שונות ולא לוותר על שטחים של המדינה. לפני הציניות, נסה לבסס את הניחוש.
22. פתיחות אמיתית
ג'ני   (05.01.06)
תלמידת שנה שניה בקולג' בבריטניה, מעולם לא הוגבלתי בדעותיי או חונכתי לדעות של מובילי התכנית. מלבד זאת, קשה לי להצביע על מובילי תכנית מסוימים, כאשר מרבית הפעילות החברתית המעודדת דיונים וגיבוש דעות היא ביוזמת התלמידים עצמם.
23. המיונים מדי שנה
ג'ני   (05.01.06)
מדי שנה נשלחים כ10 בני נוער ישראלים לתכנית, המיונים הם בדצמבר-ינואר מדי שנה.
24. שמעתי על פרוייקט LEAD
(05.01.06)
בהחלט נחמד ומומלץ אבל לא דומה בכלל לדעתי
25. חשיבות הציונים במיונים
(05.01.06)
אמנם אני לא נציגת הוועדה אלא תלמידת קולג' UWC כרגע, בכל זאת אוכל לומר שהציונים הם לא הגורם המכריע במיונים. אמנם היכולת לעמוד ברמה הלימודית הגבוהה בקולג'ים היא חיונית, חשוב מאוד להתאים לחוויה מבחינה אישיותית. אין צורך לדאוג בגלל התעודה.
26. רציתי מאוד שהבן שלי ילך לתוכנית אך לצערי הוא לא רצה מספיק חב
אמא ,   כרמיאל   (12.01.06)
אני מכירה 2 אחים מצפת שהיו בתוכנית הזאת לדבריהם התוכנית תרמה להם רבות ברור שלא כל תלמיד מתאים לתוכנית. הבן שלי רצה להיות בטוח בחממה של הבית ומתחת לכנפיים שלי. אולי פעם כשיגדל יבין שעשה מקח טעות. לכו על זה זו חוויה מעשירה של פעם בחיים.
27. אני מאוד מאוד מעוניינת!
כספית ,   צפון   (17.09.06)
אני מאוד רוצה להשתתף בפרוייקט UWC. אני בכיתה ח' ואני מתכננת לנסות ולהתקבל לפרוייקט כשיגיע הזמן. הינתיים אני חוקרת את העניין. האתרים שאליהם יש קישורים לא עולים לי. מישהו יוכל לעזור לי בכך?
28. אני התמודדתי השנה, הייתי במיונים!
(:   (10.03.07)
אני עברתי השנה את השלב הראשון, והגעתי למחנה מיון והיה כ"כ כיף! פשוט לסכם במילה אחת אז.. wow! אבל עם זאת, יש הרבה מאוד מבחנים, הרבה מאוד לחץ.. ואף אחד לא מבטיח לכם שתתקבלו... לכן, צריך להשקיע מחשבה רבה אם מחליטים ללכת על זה, ולהתמודד! לסיכום- החוויה יוצאת דופן! מומלץ בחום (:
29. עם כל הכבוד ארגון LEAD זה ליגה אחרת לגמריי
אלון   (29.03.07)
הרבה יותר רציני, יותר מקצועי ויש תוצאות בשטח.
30. תגובה למספר 29: אתה טועה ומטעה.
מ.א.ל   (29.12.07)
האם אתה מסוגל להסביר לי, הכיצד ארגון ליד, קשור לנושא? מדובר בשני ארגונים שונים לגמרי, עם תוכניות שונות לגמרי, וסיבות שונות לגמרי להקמתן. אין מדדים להשוואה בין שתי התוכניות - במיוחד האופי והצורה בה ואפשר רק לאמור ששתיהן מבורכות. בנוסף לכך, אי אפשר גם להשוות בקנה המידה בהשקעה בשני הארגונים הללו. ארגון UWC הוא ארגון גדול מבחינה בינלאומית, אשר מעניק מלגות לימודים בעלי ערך של 16 אלף דולר לערך, עבור תלמידים מיותר מ-100 מדינות, עבור 12 הקולג'ים השונים שהוקמו עד עתה. זאת, כמובן על ההיסטוריה העשירה יותר של הארגון, ההתסכלות הבינלאומית שלו, התכנים והאפשרויות אשר הוא מציע לבוגריו (אוניברסיטאות אמריקאיות ובריטיות רודפות אחר בוגרי UWC לאחר שהם מסיימים את לימודיהם). על כן, ההשוואה שלך לא רק שלא במקום, אלא גם מוטעית, מפרספקטיבות רבות.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה