חדשות  דעות  מאמרים  שאול אריאלי
לפני שמציירים גבול ובורחים
שאול אריאלי
פורסם: 12.03.06, 10:44
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות ב-43 דיונים
1. אריאלי/ יותר משנתיים אני דורש תשובה ואתה מתעלם במפגיע
צונאמי   (12.03.06)
מה עושים אם הפלשתינים יורים קסאמים משטל שפונה? לפי תוכניתך חייבים לסגת עד גבולות 67 ואז כאשר לא יהיה שום שטח תחת כיבוש לא תהיה לערבים סיבה לירות קסאמים. אבל נניח שהערבים לא מקבלים את התיזה וממשיכים לירות, מה אז? כבר שנתיים שאנחנו נפגשים בכל מיני פורומים ואתה מסרב לענות , אוטיסט יעני
2. הי צונאמי
מושיקו ,   ארץ פלשת   (12.03.06)
מה אתה לא מבין? אריאלי וחבר מרעיו כולל את יוסי ביילין יודעים מה יהיה (אתה יודע למי ניתנה הנבואה אחרי חורבן הבית?) יודעים למה יסכימו הערבים כך שהשאלות ששאלת מיותרות. אגב גם אין להם תשובות ולכן גם אויל מחריש חכם יחשב
3. אולמרט מטורף
ד ,   מרכז   (12.03.06)
אנחנו ניסוג וניסוג ובסוף לא ישאר לנו כלום. אף אחד לא מבין את זה? ואנחנו עוד עושים את זה בעצמנו בלי לקבל שום דבר מהערבים. יש לנו חבורת מטורפים בממשלה
4. הנה עוד הוכחה: ביבי=ביילין
גימלי ,   ת"א   (12.03.06)
מה ההבדל בין ביבי לביילין? שניהם מעוניינים בהקמת מדינה פלסטינית. שניהם טוענים שיש פרטנר; או לכל הפחות שאם נתאמץ מספיק נמצא פרטנר פלסטיני ראוי ואחראי; שניהם מבטיחים בקלות דעת בטחון, שלום ושגשוג; בקיצור: שניהם לא מציעים שום פתרון אופרטיבי, אלא תלות נצחית באויב הפלסטיני.
5. לשם מה כל התסבוכת האירונית של הכותב? צריך להמשיך את המומנטום
יוצמח ברזאני   (12.03.06)
ולהנתק ממרבית שטחי יש"ע ומרבית האוכלוסייה הפלשתינית. ירצו לדבר - נדבר, יבלבלו את הביצים - יאכלו אבקת ביצים, ירו קסאמים מעבר לגדר? - צה"ל וחיל האוויר ילחמו בכך. זה לא יגמר באחת אבל החודשים האחרונים בעזה (וגם ביו"ש) מראים שפור מרשים בכיסוח רוצחי הג'יהאד, אז כדאי להפסיק להלך עלינו אימים. קדימה - להנתק בהקדם.
6. ושוב האקסיומות של השמאל בלי הוכחה
פוסט שמאלני ,   רחובות   (12.03.06)
"רבע מליון פלסטינים במזרח ירושלים, שינותקו מהגדה המערבית וימשיכו בהידרדרותם הכלכלית והחברתית שתביא להחרפת מאבקם בישראל" - הטרור נובע מהעוני ומהייאוש? למיטב ידיעתי לפני פריצת "האינתיפאדה השנייה" המצב הכלכלי אצל הפלסטינים היה מצוין. וטרור המתאבדים החל להשתולל דווקא בתקופת "התקווה" של אוסלו. "175 מיליארד שקלים לשטחים" - אפשר לדעת מתוך כמה סה"כ? מה, הם לא משלמים מיסים? פעם היו צועקים על כל הכספים שהולכים לחרדים, אבל עכשיו כשהפלסטינים משתוללים הטיעון הכלכלי הולך נגד המתנחלים. יופי. "הם שבחרו חמאס מבקשים עדיין, לפי כל הסקרים, להגיע להסדר קבע" - אתם הסקרים שלא ניבאו את נצחונו המוחץ של החמאס בבחירות? מצאת לך על מה להסתמך. לא מעניין אותי למה (לדעתך) הפלסטינים בחרו ארגון טרור רצחני שמתנגד במוצהר לשלום, כמו שאת אף אחד בעולם לא היו מעניינות הסיבות אם בישראל היה נבחר ברוך מרזל לראשות הממשלה. "ללא אלטרנטיבה מדינית ראויה, ימשיך הציבור הפלסטיני לתמוך במי שמציג בפניו דרך אפקטיבית לסיום הנוכחות הישראלית בשטחים" - ומה האלטרנטיבה המדינית הראויה בעיניך? ניהול מו"מ עם אבו-מאזן או החמאס עצמו בזמן שארגוני הטרור ממשיכים להשתולל? הרי אבו-מאזן הנחשב מתון ומתנגד לטרור לא עוצר אפילו את גדודי אלאקצא ששייכים לפת"ח שלו עצמו... וכרגיל, המסקנה שלך היא להמשיך להתכופף בפני תוקפנות פלסטינית, מילולית ומעשית. לא לצאת במערכה לדה-לגיטימציה שלהם כמו שהם עושים לנו (בהצלחה לא מעטה), אלא לרוץ "לדבר". אני מסכים שעבור שלום אמיתי צריך לדבר עם הצד השני, אבל זו לא הוכחה שיש עם מי לדבר.
7. כבר 30 שנה מסרבים לדבר עם חוסין/ערפת/אבו מאזן והתוצאה - טרור
אורן ,   להתחיל לדבר!!!   (12.03.06)
8. גימלי (4) -- האם כבודו חושב עם האיבר שעל כתפיו?
מתעב צבועים   (12.03.06)
תגיד לי עד כמה אפשר להכחיש את המציאות? 1. האם חביבך אולמרט אינו רוצה מדינה פלשתינית? הרי גם הוא בעד מדינה כזו, ובגבולות הרבה יותר נדיבים ממה שמוכן לתת לפלשתינאים כל איש ליכוד. אז למה אתה לא משווה דווקא את ביילין לאולמרט? 2. מדבריו של ביבי ניתן בפירוש להבין כי בתנאים הללו שהחמאס שולט בפלשתינאים הוא נגד הקמת מדינה פלשתינית. את זה הרי בפירוש לא ניתן להגיד על אולמרט. לפיכך, ביילין דומה הרבה יותר לאולמרט גם בעניין זה. 3. ביילין אומר שניתן להגיע להסדר, ואילו ביבי לא טוען זאת. דווקא אולמרט מבקש לברר את האפשרות הזאת באמצעות מפת הדרכים. כלומר, גם כאן ביילין הרבה יותר קרוב לאולמרט מאשר לביבי? אז אמור לי, למה לייחס את דברי ההבל שלך? האם זה לבינה שהשתחחרה לחלוטין ממוחך?
9. מצתער, אבל הטימטום עולה על גדותיו. (האלטירנטיבה השמאלנית)
פלסטין מחלק מוסר ,   ירושלים   (12.03.06)
לגימלי: הייתי מציע לך שתבדוק פעם נוספת את מושג האנלוגיה. עלוקה רודפת בצע שמתעלקת על המוחלשים, המדוכאים, הנדרסים והנרמסים לא דומה במאום למי שמציע אלטרנטיבה סוציאליסטית לדרך המטורפת של ביבי. מי שאינו מעוניין בסוף הסכסוך הישראלי פלסטיני אלא בחשבון הבנק הנפוח וטופח שלו לא דומה במאום למי שמקדיש את חייו לנסיון לסיים את הכיבוש, ההתנחלות ואת כל העוולות והשפטים שנעשו בעם הפלסטיני מאז תחילת הכיבוש. (אם כי דרכו לא מוצאת חן בעיני, לפחות הוא מנסה) מי שמציע את ישראל כאיראן יהודית פונדמנטליטית וקיצונית לא דומה במאום למי שמנסה להחזיר למדינה הזאת את טיפת השפיות הלא גזענית האחרונה שעוד נמצאת פה. אז אנא ממך, השתדל שלא לעשות אנלוגיות לא מדוייקות. ולד (השב"כניק?): לא, אף אחד לא מבין את זה. אף אחד לא מבין איך הגענו למצב שאנחנו מדינה שמתבססת בהסברת מעשיה (הן פנימה והן החוצה) על דיסאינפורמציה, שקרים, הפחדות ודמגוגיה, ושמייצרת על פס הייצור חולה המיליטריזם שלה אנשים בעלי אידיאולוגיה מופרכת שמתבססת על טיעונים היסטריים וחסרי שחר במקום על קצת הגיון בריא. וודאי שלימדו אותך בכל מקום מביה"ס דרך הטלוויזיה ועד לשירות בצה"ל שהערבים הם חיות צמאות דם יהודי ואדמה יהודית אבל כמו שאמר ח"כ טיבי, מה אתה מטומטם, אתה חשב שאנחנו רוצים מדינה פלסטינית בשנקין?
10. שאול אריאלי מיתמם כתמיד
ראי   (12.03.06)
לאחר מצבור הפאשלות הגדול, אולי חסר תקדים, במהלכים בינינו לבין הפלסטינים - מהלכים בהם נטל שאול אריאלי חלק מרכזי, ולאחר שנתגלה שאיש הצבא האובייקטיבי לא היה אלא פוליטיקאי קטן שהתחפש לחייל, ולאחר שעשה שאול אריאלי טובה לאנושות וגילה גילוי נאות (פחות או יותר) שהוא חבר באחד ה"גופים שכדאי לשתפם", בואו נעשה סדר בדברים: 1. אם הסיבות למהלך הן בטחוניות: האם המועצה, המצדדת בחזרה לגבולות הקו הירוק, זו שלא התריעה מפני הסכנה שבנסיגה חד-צדדית או בעלייתו של החמאס טרם הבחירות האחרונות - זו שנראה לה סביר שתהיה שליטה פלסטינית על הדרך מתל אביב לירושלים ועל הגבעות המשקיפות על נתב"ג וגוש דן, שלא לדבר על הרצועה הצרה שבין טול כרם לנתניה - האם היא הגוף הנכון להתייעץ איתה? 2. אם הסיבות הן כלכליות: האם המועצה לשלום ובטחון הופכת להיות גם מועצה לגאונים כלכליים, היכולים להמליץ לנו מה כדאי לעשות גם במישור הזה? או שאולי מתכוונים חבריה, רובם ככולם קצינים לשעבר שמחפשים עיסוק משעשע לזמן הפנוי שלהם, לתרום חלק מהפנסיות האגדיות שלהם לטובת העניין הכלכלי? 3. אם הסיבות הן חברתיות - ר' נא הערה לסעיף הקודם. 4. אם הסיבות הן פוליטיות - מה דעתכם, קוראים יקרים, האם המועצה לשלום ובטחון היא גוף פוליטי, או לא? חבריה מנסים כל הזמן להציג אותה כגוף מקצועי אובייקטיבי לחלוטין, ויש מי שמוכנים לקנות את הסחורה הזו, עד שרואים את הרכבי החותמים על כל מיני עצומות נסיגה ופינוי - עצומות שמאל בעברית ברורה - ומזהים ביניהם עשרות שמות של חברי ה"מועצה" המהוללת. וראה זה פלא - אריאלי עצמו הוא חבר מרצ. אז מה דעתכם - יש מקום לאפשר לגוף ה"לא-פוליטי" הזה להשתתף בעניין הפוליטי? 5. אם הסיבות הן מוסריות - איזה מקום למוסר יש בשיקולי אנשים, המסייעים לפלס' בבתי משפט ישראליים בניגוד לעמדת מערכת הבטחון הישראלית (מומחי בטחון, שכחנו), שלא לדבר על טובתם הבטחונית של בני עמם (יש עוד משמעות לביטוי הזה בכלל) המתיישבים שמעבר לקו הירוק? איזה מוסר יש לאלה המעדיפים שיקולי קניין (חשובים, אין ספק) על פני שיקולי בטחון, שהם בעצם שיקולי חיים? ובאשר להתייעצות עם הפלס' - במשך שנים הוכחת, שאול אריאלי, שאין לך מושג וחצי מושג מי הם הפלס', מה עמדותיהם ומה הם רוצים. נכשלת, אתה ואלה שמעליך, פעם אחר פעם בחיזוי הצד הפלס', והדבר האחרון שראוי שתעשה זה שתטיף מוסר על הצורך להיוועץ בהם. אתה בקושי מבין משהו בצד שלנו, ואתה לא מבין כלום בצד שלהם. רק בישראל יכולים הנכשלים לקום כאילו כלום, ולפתוח קריירה חדשה כפוליטיקאים או פרשנים. מדינה חסרת גבולות, תרתי משמע.
11. לצונאמי-אין לשמאלנים תשובה.הם מוכנים לשלם כל מחיר,ובלבד שלא
ישארו יהודים ביו"ש. ,   שלמה , ירושלים   (12.03.06)
12. ל(8) - ביבי תומך במפת הדרכים ורוכש אמון לפלסטינים "מתונים"
גימלי ,   ת"א   (12.03.06)
1) מצע הליכוד בפירוש מדבר על המשך מפת הדרכים. 2) מצע הליכוד מדבר על הצורך להגיע להסדר עם הפלסטינים. צורך זה יכול להתפרש רק כהבעת אמון בנכונות וביכולת הפלסטינים לקיים הסכמים, דבר הופרך בעבר. בנוסף, ביבי הודיע שלא ידבר כעת עם החמאס, אלא "ינסה לקדם גורמים מתונים יותר בקרב הפלסטינים"; מה זה אם לא חזרה לאוסלו? הרי, ביבי טען בעבר שגם הפת"ח אינו מתון דיו. 3) מצע קדימה מטיל ספק ביכולת להגיע להסכמים עם הפלסטינים, ומציע לבעיה זו פתרון אופרטיבי: התנתקות אזרחית, אך לא צבאית (ראה דברי אבי דיכטר). 4) מצע הליכוד לא מציע שום פעולה אופרטיבית במידה ולא ימצא פרטנר פלסטיני, מלבד פסיביות וחולשה: לא טרנספר, לא חיסולים מסיביים יותר, לא מבצע צבאי כולל, לא כיבוש מחדש של שטחים, לא חילופי אוכלוסין, לא היפרדות אזרחית. כלום. 5) יוצא מכל האמור לעיל: שקדימה וישראל ביתנו הן שתי המפלגות היחידות כיום המייצגות עמדה בטחוניסטית-ציונית-מרכז-ימנית; הן הליכוד, הן העבודה, הן האיחוד הלאומי (האחרונה דחתה את רעיון הטרנספר) וכמובן מר"צ לא מציעות שום הצעה אופרטיבית לפתרון הטרור הפלסטיני; ושום אופק מדיני סביר (פרט, כאמור, לאמון עיוור בנכונות הערבית להגיע להסכם שלום עם ישראל). אשמח לתגובות ענייניות, ולא לגידופים, הכפשות, השמצות ולהג מתלהם. תודה.
13. ל(9) - אני שמח על תגובתך
גימלי ,   ת"א   (12.03.06)
תגובתך חשובה לדיון: היא מוכיחה שוב שהאלטרנטיבה כיום היא בין פוסט/אנטי-ציונות מתלהמת עם נרטיבים אנטישמיים (שאתה מייצגה הנאמן) , אוזלת יד בכיינית של הימין הקיצוני שלא מציע כל פתרון מעשי או מדיניות ממלכתית ומאוזנת שמציעה מפלגת המרכז קדימה.
14. ל-8 האם נותר חפץ כלשהו בין אוזני כבודו? (חייך, פורים בשער!)
ב יוצמח   (12.03.06)
מדינה פלשתינית כאשר תקום תודה לימין הישראלי שבנה אותה ביסודיות צעד אחר צעד. האמנם גם אתה נמנה על המיעוט ששכח את חוסר הקשר בין דברי הרהב של ביבי לבין יכולותיו המדיניות העלובות, וחוסר יכולתו לעמוד תחת לחץ? נראה שאתה זקוק להסבר קטן בנדון: נכון ביילין הולך לתת את ארץ ישראל לערבים אילו נתנו לו כוח לעשות זאת. הוא לא מסתיר זאת המיוחד. ביבי לעומתו הולך לטפס על עצים גבוהים ומי שיפול מהם וישבור את הראש תהיה מדינת ישראל. (הוא עצמו יסתדר בחיים, כך או אחרת). "קדימה" מציעה להתכונן למלחמות הבאות מעמדות משופרות, אם לא הבנת עדיין. ההנתקות היא לא מתנה לחמאס ולא לפלשתינים אלא צעד אסטרטגי חיוני לחיזוק מדינת ישראל. המתנחלים, למרות כוונותיהם ואמונותיהם, הם האסון המדיני, בטחוני וכלכלי הגדול בדורנו והגיע הזמן להבין זאת. ועכשיו אני מקווה שתצביע קדימה אם למרות הכל נשאר שכל בקודקודך. חג פורים שמח
15. ???
(12.03.06)
"הם שבחרו חמאס מבקשים עדיין, לפי כל הסקרים, להגיע להסדר קבע." הא? אנחנו קוראים את אותם סקרים? שומעים את אותו חמאס שקבע שהתנגדות (מילה יפה לפיגועים) היא בסדר עד שאין את ירושליים כבירת הרשות וזכות השיבה? אין לי בעיה עם הרעיון של יציאה מהשטחים, אבל צריך להיות ריאליים ביחס לציפיות מהחמאס.
16. יש לי שאלה
חשוב!!   (12.03.06)
האם רק לי נראה שכשאולמרט אומר ננסה את האפיק המדיני לזמן מה ואם לא ילך אז נבצע עוד התנתקויות.. אז מראש זה נידון לכישלון מדיני? החמאס יודע שגם אם הוא לא יתמתן לפחות מבחינת הצהרותיו אז ישראל תיתן לו עוד שטחים.. אז למה לו לדבר איתנו? אם הוא יקבל את זה אם הוא לא מדבר איתנו. יש פשוט מטומטמים אצלנו שמנהיגים את המדינה, חסרי סבלנות שלא רואים חצי מטר קדימה. וחבל. כולי תקווה שביבי יבחר .
17. רבותי ההיסטוריה חוזרת
פעם צנחן תמיד צנחן   (12.03.06)
כילד באחד ממושבי השרון חפרנו תעלות בחצר הבית וציפינו לגרוע מכל.יגיעו הערבים וישחטו את כולם עד האחרון.התחושה היתה קשה ומפחידה אצל כולם מראשון האזרחים ועד אחרון הגנראלים.ביום כיפור אותו הדבר דובר על חורבן בית שלישי זוכרים?אובדן הרמה ויישוביה ב"ש נכבשת...נו כבר שכחנו ?עתה מגיעים הגנראלים החדשים שלהם יש תובנות צבאיות חדשות כעין אכסיומה.א נ ו ב ל ת י מ נ ו צ ח י ם ....נו באמת?????החבר שאול אריאלי אם לא היית טורח לאזכר בסיום את דרגתך קשה מאוד היה לחבר את דעותיך לאיזה שהיא הבנה צבאית בסיסית. דרך אגב במידה והערכותיך ייכשלו מה תעשה???תתאבד בבונקר??? מה מביא אותך לשחק רולטה רוסית/פלשטינית על ראש ילדיי? אם נשברת ועייפת הרף לך .די.אל תוסיף ותחליש את המדינה ואזרחיה.בוא נצופף את הקווים ונאמר כך:מדינת ישראל שייכת ליהודיה מכוח היסטורי דין בינלאומי ומוסר אנושי עתה בנקודת התחלה זאת הבה ונבחן את שאר התיאוריות שונות ומשונות ככל שיהיו כולל אלה שלך. חג שמח
18. אבן וחלום
כרמלה לכיש ,   ירושלים   (12.03.06)
חלומות האבן היו למלחמות האבן והדם. קשה לדעת האם היה בכוח התבונה הישראלית, גם אלו היתה בנמצא לאורך כל הדרך, למנוע את ההידרדרות. ואולי כן, או לפחות להאט אותה ולמתן אותה.
19. צונאמי יקר
דורון ספקטור ,   מרחביה   (12.03.06)
ראשית, מוטב לחזור לגבולות 67 ובכך לסיים את עול הכיבוש. שנית, אם אותם ארגונים פלשתינים קיצוניים ימשיכו לירות קסאמים, דבר לא לגמרי דימיוני, אזי יש לנקוט בדרכים מקובלות. מה עושות מדינות אחרות במצבים שכאלה?! אלא שיציאה מהשטחים תאפשר למרבית התושבים שם לחיות את חייהם ללא עול הכיבוש, קרי צהל ושאר כוחות הביטחון. בכך יהיה טוב לנו וגם להם. המשך המצב הנוכחי, כאילו הוא המצב העדיף לישראל, הוא אשליה! ישראל מספיק חזקה לחזור לממדיה הטביעיים, קרי גבולות 67 עם תיקונים קלים!!
20. אם לא הבנתם, הכותב מתנגד להתנתקות.
מבהיר   (12.03.06)
21. שטויות כלומניקיות
לאו ,   מדינת ישראל פלשתינה   (12.03.06)
אנו נברח והערבים ירדפו, זה חזון הסמול נוסח אריאלי ושות'.
22. תשובה לצונאמי (1)
אלי   (12.03.06)
במקרה כזה נכנס בהם בכל הכח. (רבין שם שם) זה עבד עם אוסלו, אין שום סיבה שזה לא יעבוד בהמשך.
23. לתשומת לב הבוחרים והקוראים והכתב ול-7
חני   (12.03.06)
1) זוהי ארצנו, פה קם עם ישראל ופה קמה מולדתו. מטרת הציונות היא לחדש את ימי עם ישראל בארצו. 2) הישראלים שבאו מהגולה והצטרפו לעם ישראל שנותר בארץ ישראל, יצרו ביחד ישוב ישראלי חדש. הישוב פנה לאיזור בכוונות של שלום. 3) הערבים הגיבו ליישוב במעשי מלחמה. ולא סתם מלחמה אלא מלחמה טוטאלית. 4) בהתחלה הערבים הפסידו במאבק. כרגע, לצערי, הם מנצחים. בכל מקרה, אנחנו מחזיקים אוכלוסיית אויב בקרבנו. אלו הם ערביי 48' ו-67'. יש להעבירם מארצנו, כי אסור לנו להחזיק אוכלוסיות אויב בשטחנו. 5) אנו עדיין במלחמה, ועלינו להביא לסיומה ולא ע"י כניעות חד-צדדיות! הערבים הם התוקפן ואם לא נעניש אותם על פשעיהם כלפינו, אם הם לא ישלמו על מעשיהם, הם לא יחדלו מלהרוג בנו – עד שניכחד. יש רק דרך אחת לסיים את המלחמה ולהביא פה: רק אם נלחם בחורמה וללא פשרות כדי להשמיד כל תוקפנות נגדנו ונגרום לאויב לשלם מחיר כה כבד שיעלה בו את הרצון לסיים את המלחמה (או שהוא יסתיים כליל, מה שיקרה קודם). עוד דרך לעודד את האויב לחדול מתוקפנותו היא למקד את תשומת ליבו בעצמו. עלינו לפעול לאיחוד האומה הערבית למדינה דמוקרטית בעלת הפרדת דת ממדינה ובעלת מוסר מערבי. אז, ורק אז, נשיג שלום אמיתי ובטוח.
24. שלא ישקרו לכם!!!
נדסבנ   (12.03.06)
זו עדיין אותה מלחמה טוטאלית שהערבים פתחו בה לפני למעלה מ-100 שנה, כדי למנוע מעם ישראל לשלוט על עצמו ולהשמידו. המלחמה נמשכת והיא תימשך. אז מי שאומר לכם שהוא יביא שלום בנסיגות והתנתקויות, שבעזרת בריחה הוא יפסיק את המלחמה, פשוט משקר לכם בפרצוף! זה כואב לשמוע, זה עצוב, אבל זו המציאות, הערבים לא רוצים פה יהודים, וארץ ישראל היא מולדתנו ואין לנו מקום אחר. לברוח כל פעם אחורה במחשבה שהנסיגה תועיל למצבנו הבטחוני , כאילו מעולם לא היינו בקווי 67' ולא ספגנו גם שם טרור ומתקפות גדולות - זו פשוט התאבדות, זה טמטום ועיוורון ובורות היסטורית. הרצון לסגת נובע מייאוש ומאי-יכולת להתמודד עם המציאות, אי-יכולת להבין שצריך להתאמץ קשה ולהקריב כדי להשיג פה שקט אמיתי ושלום אמיתי, ולא נסיגות וחיים בפחד מתמיד. התפיסה של נסיגה מובילה את עם ישראל לחיים של צב בתוך השיריון שלו, ששוב ושוב מקבל מכות ולא יודע ולא רואה מה האויב מתכנן כדי להשמידו. התפיסה הזו היא שהביאה הצעות לשים מאבטחים מפשפשי תיקים בכל אוטובוס ובכל בית דירות. התפיסה הזו מובילה אותנו לאבדון. התפיסה הזו, שמובילה אותנו לאבדון, היא חסרת היגיון: אנשיה קוראים להיפרד מהערבים, "להתנתק", הם חושבים שהמגע היומיומי - "החיכוך" - הוא מה שמוביל לאלימות. הם רוצים שישראל היא זו שתיסוג, לא הערבים, למרות שהיו אלו הערבים שהתחילו במלחמה (תקראו היסטוריה). האם אנשים אלו אינם שואלים עצמם, האם אינם יודעים הם מדוע בכלל כבשנו את אותם שטחים? הרי זה היה בגלל הטרור ובגלל שהערבים הכינו לנו שואה שנייה ב-67'. לברוח אל קווים אחוריים, זה טמטום וראינו זאת יפה בלבנון. גם לשם נכנסנו בגלל טרור וגם משם יצאנו בגלל תפיסת האבדון, שבמקום לתת פתרון לטרור, במקום להציע שיטות פעולה טובות יותר, פשוט קראה לברוח, לסגת מלבנון, לקווים אחוריים. התפיסה הזו לא פתרה כלום! צה"ל יושב בקווים חדשים-ישנים, והטרוריסטים מבצעים מידי פעם התקפות כדי ליצור לחימה גדולה, כדי שיוכלו להשתמש בעשרות אלפי הרקטות שלהם, בצורה שתיראה "מקובלת" בCNN. הסיבה שצה"ל לא מגיב היא בגלל שהממשלה פוחדת מהרקטות. פוחדת שצה"ל לא יוכל לפגוע בהן וכל צפון ישראל יפגע קשות. זה המצב שאותם תומכי נסיגה יביאו אותנו אליו. חיים בפחד. לכל היותר תהיה "הודנה" אבל מעליה יהיה חשש מתמיד מפני הרקטות של הערבים הפלסטינים. הרקטות האלו הרי יגיעו במהרה גם לת"א, אם זה מה שהממשלה מחכה לו. כדי שהתוקפים יפסיקו את תוקפנותם, עליהם לשלם מחיר כבד, כבד מידי מלשלם אותו לאורך זמן ולכן יעדיפו לעשות שלום על-פניו. זה כלל ברור ובסיסי שתמיד עבד! לברוח רק מלמד את האויב שמתקפתו ריווחית ומשתלמת. אבל אם נילחם מלחמת חורמה בערבים, מלחמה שבה הרמטכ"ל לא מכריז ש"תמיד יהיה טרור" אלא מכריז את מה שידוע לכל - שאנו במלחמה טוטאלית ומלחמה כזו יכולה להיות דו-צדדית, דם יהודים לא יהיה הפקר. רק אם הערבים ישלמו מחיר כבד ואנו נעביר מפה, משטחינו את אוכלוסיית האויב במקום להחזיקה ולהתסיסה, ורק אם נסייע לערבים להיות אומה מאוחדת דמוקרטית עם מוסר מערבי וחופש מדת - משהו בדומה לארה"ב, רק אז יהיה שקט ושלום אמיתי. זה הפתרון היעיל היחיד. רק כשישראל נלחמה באמת, כמו שצריך, היא הצליחה (תקראו היסטוריה!). פתרון זה דורש מאמץ רב והקרבה רבה אבל הוא לא בנוי על שקר ויסודותיו ברורים ומוכחים בהיסטוריה שלנו. כל שאר הפתרונות כשלו וזה פשוט טמטום לחזור עליהם שוב ושוב.
25. לגימלי (12) - אתה פשוט לא מעודכן
מתעב צבועים   (12.03.06)
צר לי, אני לא יודע מאילו מקורות אתה ניזון, אך שוב כתבת דברים שאין להם אחיזה במציאות. 1. הראה לי בבקשה היכן במצע הליכוד נכתב שהם בעד מפת הדרכים. מחויבות קדימה למפת הדרכים גדולה פי כמה וכמה משל הליכוד. ראה מה אומר מספר שתיים בקדימה, שמעון פרס, על מו"מ עם הפלשתינאים, או על אבו מאזן, או על מפת הדרכים. גם אולמרט חוזר ואומר שהוא יבצע את הנסיגה החד צדדית רק לאחר שננסה בכל דרך למצות כל שביב של תקווה. רק היום אמר זאת במפורש חיים רמון. אם יש איזו התייחסות של הליכוד למפת הדרכים היא מאד עקיפה ועם 14 ההסתייגויות, שברור לכל שהם למעשה קוברים לחלוטין את המפה. מי שאימץ את מפת הדרכים זה ראש ממשלתך, שרון. ביבי, להזכירך, הסתייג, ואמר שהוא יתמוך בה רק אם יוכנסו בתשובה הישראלית 14 ההסתייגויות. שרון היה מוכן לקבלה גם ללא ההסתייגויות. 2. הטענות על אי שליטה בעם זר והעלאת נימוקים מוסריים הם מבית מדרשה של קדימה, ולא של הליכוד. נימוקים כאלה, כפי שהשמיע אולמרט לפני כמה חודשים וציפי לבני באחרונה, הם נימוקים שהושמעו בעבר מהשמאל. אני חוזר שוב ואומר, עד עליית החמאס וגם אחר-כך המשיכו חלק מאנשי קדימה לדבר על מיצוי המו"מ. הרי אולמרט בכבודו ובעצמו דיבר רק לפני כשבוע על הפיכת עולמות כדי למצות כל זיג של תקווה להסדר. את האמירה שאוסלו היה צעד אמיץ והוא רואה בו הרבה מן החיוב אמר ראש מפלגתך, אולמרט, לא מזמן. את זה לא אמר ביבי. ושוב, מי שמזוהה יותר מכל עם אוסלו, והוא גם אביו מולידו, הוא מספר שתיים בקדימה. אתה שומע גימלי? מספר שתייייייייים בקדימההההההה!!!, שמעון פרס. פרס, ככל שזכור לי, לא בליכוד. תקן אותי אם אני טועה. 3. מצע קדימה לא מדבר על התנתקות אזרחית. המצע נכתב לפני עליית החמאס, והם אמרו שהם יעדכנו אותו אך טרם עשו זאת. לא תזיק לך קצת התעדכנות. הרי קדימה מדברת באלף ואחד קולות. דיכטר ועזרא מדברים רק על התנתקות אזרחית. מדברי אולמרט אפשר בפירוש להבין שמדובר ביציאה מכל השטח, צבאית ואזרחית, שכן זה משתמע מאמירתו שלא יהיו ישראלים מעבר לגדר. רמון אמר היום שהיציאה תהיה צבאית וגם אזרחית, ופרס בכלל מדבר על מפת הדרכים. אז תגיד לי מי זו קדימה? הרי זה ערב רב של דעות, שכל אחד יכול לקחת מהפלגה הזו כראות עיניו מה שמתאים לו. 4. לא נכון גם כאן. כבר כמה פעמים, כולל היום בעיתון, נכתב במפורש שהליכוד במצב הזה ינהל מלחמת חורמה בחמאס ולא יעביר כל שטח לידיו. עמדת אולמרט אומרת למעשה שנתנתק (נתכנס בלשונו של אולמרט) לגושים. כלומר, נעביר לחמאס את השטח ממזרח לגדר כדי שהוא יישב לנו על הוורידים כמה ק"מ מיישובי מרכז הארץ. זה החזון הנפלא של קדימה שאתה תומך בה. 5. להגיד שקדימה זה מרכז-ימין זאת בדיחה מארץ הבדיחמין. ולומר על מי שאפשר את עליית החמאס ברוב איוולתו ועכשיו בורח מרוב השטח ומאפשר לארגון זה להקים כאן מדינת טרור איסלמית עם דריסת רגל איראנית שהוא ימני זה כמו לומר שכדור הארץ עשוי מגבינה. ואיך אדון גימלי ישראל תילחם בקסאמים שיתחילו ליפול על ראשנו מעבר לגדר? האם נפגיז גם כאן "מרחבי שיגור" כפי שאנחנו עושים ברוב עליבותנו בעזה? האם אתה זוכר את דברי הרהב של שרון ותומכי ההתנתקות על מה נעשה להם אם יירו אפילו קאסם אחד אחרי שניסוג מעזה? להזכיר לך כמה קסאמים נפלו מאז? ועל איזה אופק מדיני אתה מדבר? הרי אתה אומר קודם לכן שמדובר בפעולות חד-צדדיות. האם האופק יגיע מהפעולות החד-צדדיות?
26. סוף סוף קול שפוי, תודה שאול!
אלון   (12.03.06)
27. אלי 22/ תודה רבה אבל לא אותך שאלתי
צונאמי   (12.03.06)
אלא את אריאלי והוא לא סתם לא עונה כי כל התיזה שלו מבוססת על זה שהמשיח יגיע מיד לאחר שניסוג, הערבים יתגיירו ויצטרפו למסדר של אמא תרזה ובא לציון גואל.
28. דורון 19/ אני מסכים שצריך לגמור עם הכיבוש
צונאמי   (12.03.06)
אבל איפה עוברים הגבולות? כשאני פותח את אמנת החמאס אני קורא שגם חיפה ועכו הן תחת כיבוש. כלומר אם לא ניסוג גם מעכו חוקי ולגיטימי לירות קסאמים מקלקיליה על כפר סבא ואפילו חמאסניק שתום עין צולע וחיגר לא יכול לפספס בטווח הזה. וכאן שאלתי לאריאלי. מה עושים אם למחרת הנסיגה לקווי 67 נופל קסאם על בית ספר בכפר-סבא והורג 20 ילדים.? ובנקודה הזו האוטיזם מתחיל להשתלט על כל חלקה טובה ושיתוק מוחין קורא הידד אלי מ22 הזכיר את רבין. אז להזכירכם רבין אמר שההסכם הפיך והבטיח להחזיר את ערפאת ומרעיו לטוניס לאחר ירי הקסאם הראשון אבל הוא לא העז לבצע זאת. ולצערנו גם הוא בין הקורבנות
29. לכל התומכים בגישתו השקולה של אריאלי להסדר הוגן ובטחון-הצביעו
Ehad Haam-Zionist   (13.03.06)
האם עם ישראל צריך בכנסת את המועמד האלמוני במקום ה36 של קדימה-או במקום ה18 של העבודה?????????? או את שאול אריאלי השקול-מקום 12 של מר"צ ואת הח"כ לשעבר מוסי רז ומאבקו לאיכות הסביבה ושלום הוגן-מקום 10 במר"צ ואת הח"כ לשעבר אילן גילאון ומלחמתו לצדק חברתי ולשילוב מלא של נכים ומוגבלים בעשיה-מקום שמיני במר"צ אתם יכולים לעשות זאת ולהכניס נבחרת חזקה ומעולה של מר"צ לכנסת-דבר שייחזק את ממשלת המרכז שמאל הצפויה והשפויה של קדימה-עבודה-מר"צ
30. היכן השלום והיכן הבטחון
לא מועצה   (13.03.06)
מדהים עד כמה השנאה באשר היא מסנוורת, אפילו עיניו של אל"מ במיל. מדהים עד לאן יכול לרדת אל"מ במיל עד כי הופך הוא את המועצה שלו לבדיחה רעה ואם יש לה אחיזה בפוליטיקה אזי כואבת (לנו). הבטחתם לנו ערפאת ועלה של זית אנחנו מקבלים חמאס בחסות איראן. הבטחתם שקט אחרי ההתנתקות ולא שמעתם לראש מועצת שדרות ובאשקלון הביצים של האזרחים רועדות. מה עוד תרצו ? שגם בחדרה ירדו למקלטים שמכפר סבא יברחו אנוסים?
תגובות נוספות
חזרה לכתבה