חדשות  דעות  מאמרים  רון בריימן
ההחמצה החילונית של הכתומים
רון בריימן
פורסם: 30.03.06, 10:27
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 91 תגובות ב-90 דיונים
1. בוז לחוג העלוב
יובי אבובי ,   תל אביב   (30.03.06)
מה אתה מציע הקדמת הבחירות? ואז מה לא תפסידו? למתי אתה מציע להקדים את הבחירות למחר? אני אסתכל ביומן שבוע הבא אני פנוי. לא משנה כמה בחירות יעשו תכניס לעצמך לראש הציבור לא מאמין בדעות שלך! והוא אמר זאת בקלפי. הימין הקיצוני קיקיוני שלך התפרק לחתיכות ומורכב היום מכל מיני גושים קטנים חסרי חוט מקשר. ישראל ביתינו בכלל גל רוסי שלא כולו ימני הליכוד - קטן ומושחת האיחוד הלאומי מפדל - היחיד שאולי מייצג את דעותיך
2. צודק-בגלל צירוף המפד"ל לאיחוד הלאומי הצבעתי בלית ברירה למרזל
ימני חילוני ,   ב   (30.03.06)
3. צודק מאוד. הליכוד היה צריך לחזור לקו של ז'בוטינסקי...
והיה גורף 17 מנדטים   (30.03.06)
4. מסכים עם כל מילה !
שוקי   (30.03.06)
5. החזרת מתיישבים לא חוקיים
דתי שהצביע מרץ ,   תל אביב   (30.03.06)
שנכפו על אוכלוסיה מקומית בכח הזרוע, ואשר התיישבותם מנוגדת לכל ערך יהודי איננה פאשיזם, ואיננה טרנספר. אלא להיפך, השארתם שם היא פאשיזם ואפטהייד. הייתי יכול לקבל את טענתך על טיהור אתני אם ערבים היו יכולים לגור בהתנחלויות, ולנסוע בכבישים שמיועדים למתנחלים בלבד. אך עצם זה שההתנחלויות הוקמו עבור יהודים בלבד לא הופך את פירוק ההתנחלות לטיהור אתני, אלא להיפך זה נקרא צדק פואטי, בו הגוזל והערל לב מרגיש על בשרו מה עשה לאחרים במשך 30 שנה. צא מהסרט שלך ותבין למה הציבור בישראל כבר לא איתכם. עד שלא תשכילו להבין את זה, תופתעו בכל פעם מחדש איך זה שהציבור בישראל מפנה לכם עורף.
6. תמשיך לחלום, קשקשן! העם נתנן לאולמרט מנדט ברור לסגת מחלום
חושחש הנחש   (30.03.06)
הכיבוש וגושפנקא רשמית לצאת מהשטחים ולפנות יישובים יהודיים מבודדים. אולמרט אמר בריש גלי מה ששרון לא העיז לאמר ואף מנהיג אחר- שהוא הולך לפנות את השטחים מהיישבויות וההאחזויות היהודיות שם. קדימה היא עדיין המפלגה הגדולה בישראל שקמה על חורבות הימין הכתום שהוכיח שוב בבחירות האלו שהוא מיעוט בעם!! הפעם לא תוכלו לבכות ולילל על בוגדנות אולמרט ועל הצורך במשאל עם! העם נתן את דברו אתמול!!
7. אתה מדבר על גזענות???
אוקו   (30.03.06)
לא מגרשים אותם בשל היותם יהודים - מגרשים אותם בשל היותם אזרחי המדינה במקום עליו המדינה מעוניינת לוותר! די למכבסת המילים הזאת במיוחד כשהיא נגועה ברמות כאלה של צביעות. האם ישנו ערבי בישובכם? דרוזי אולי? צר'קסי? נוצרי? אתיופי? - אם אני אגיע תוך שמירה על השקפותיי האם אתקבל? לך תעשה ניתוח להסרת הגבנון שאינך רואה ובאותה הזדמנות ניתוח עיניים לראייה הנובורישית הדמגוגית שלך
8. כתומים- רציתם משאל עם? קיבלתם!
עוקב אחרי החוסן   (30.03.06)
היכן נעלמו הקולות שאין להתנקות רוב? הרי אפילו בלי שרון נוצחתם. לא הסכמתם אם התוצאות בכנסת הקודמת (מעל 70 בלי הערבים) היום גם קיבלתם את תשובת העם. התתכנסות תזכה ל80 חברי כנסת.
9. בשל האיחוד חזרתי לליכוד. חייבים גוש ימין חילוני חזק
אברהם ,   כפר סבא   (30.03.06)
חבל שנסיונות האיחוד בין נתניהו וליברמן לא נעשו קודם. אבל, מוטב מאוחר מאשר בכלל לא.
10. איזה יום שמח לי היום איזה יום
אמיתי ,   שפלב   (30.03.06)
איזה יום שמח לי היום איזה יום*2 איזה יום שמח יום של הפתעות העולם מלא ניסים ונפלאות. רון בריימן והכתומים הפסדתם אתם ושותפיכם לפשיזם הימני לפריקת העול לזלזול בחוק. הציבור בחר במפלגה שתוביל להתכנסות, וכנראה שרוב העם לא רוצה להיות שותף לכיבוש המשחית להשחתה הדמוקרטיה ולעיוות המוסרי שנקרא ההתנחלויות. אני דרך אגב, בחרתי עבודה.
11. למה לגרש?
ל.ע ,   ת"א   (30.03.06)
כדאי להחזיר שת השטחים ולהשאיר אותם שם
12. העם אמר את דברו. כן לנסיגה, כן לשלום.
אורי ,   ירושלים   (30.03.06)
13. כל מילה אמת
א א   (30.03.06)
14. מתנחלים - להתחיל לארוז !!
ברק ,   ישראלי שפוי   (30.03.06)
זהו זה. אין עוד מה לעשות. העם אמר את שלו - בעוד שנתיים מהיום, לא יהיו יהודים שחיים מעבר לגדר ההפרדה של היום.
15. ד"ר בריימן, הבחירות הוכיחו שהעם רוצה שלום
שןחרת שלום   (30.03.06)
לא התנחלויות
16. הוא יופתע שוב
משה א ,   עמק יזרעאל   (30.03.06)
רון בריימן מוכר היטב לקוראים כאן כמי שכבר התנתק מהמציאות באופן טרמינלי. עכשיו הוא עושה "ספירת מלאי" שאתה הוא מעודד את רוחו הנכאה. אין שום 51 מנדטים שמתנגדים לפינוי המתנחלים בהתנחלויות המבודדות, מר בריימן. ש"ס, יהדות התורה, הגימלאים וחלק לא קטן מחברי הכנסת של הליכוד וישראל ביתנו יצביעו בתנאים מסויימים בעד פינוי כזה (המלים "גירוש" ו"טרנספר" הם סתם הזניית שפה שנועדה לעורר תגובה רגשית). זה קרה ביחס להתנתקות מרצועת עזה ויקרה שוב בצעד הבא ביו"ש, אם ינוהל נכון על ידי אולמרט. יש רוב בציבור, ואפילו בציבור היהודי בלבד, לנסיגות נוספות. ורון בריימן, שהאסימון עוד לא נפל לו, ימצא את עצמו מופתע שנית כאשר תבוא הפעם הבאה.
17. באמת תודה רבה שאתה בא להצביע אדון פרופסור
א"י לא צריכה טובות   (30.03.06)
18. מר בריימן היקר ! תפסיק למכור לוקשים.
נתן   (30.03.06)
א. מפד"ל תנועה לאומית ציונית אות ומופת, גשר בין חילונים דתיים, מתונה, סובלנית, ושורשית, בשיא כוחה 10% (12) מכלל הציבור ירדה מכל נכסייה עם חדירתם של גורמים לאומניים לשורותייה, הפכה למפלגת מתנחלים בלבד !, אוכלוסייה מיוחסת ונהנתנית, ואיבדה כל אחיזה בציבוריות הישראלית, והיום נחשבת לבר מינן פוליטי, אפילו את מייטב בנייה כשאול יהלום היטיבה לשלוח לפנסייה. ב. ש"ס ואגודה אינן מפלגות ימין, תפסיק להתהדר בנוצות לא לך, בחלקן אפילו לא ציוניים ולא מכבדים את המדינה, חובותייה, וסמלייה.
19. ההנחה שלך מוטעית. האיחוד הלאומי פגע במפד"ל
michael ,   tel aviv   (30.03.06)
האיחוד הלאומי למרות השתתפותו של פרופ אריה אלדד איננו גוף חילוני. לחלוטין לא. במידה מסוימת הוא נראה בעל סדר יום דתי יותר מוקצן מהמפד"ל. אני אישית כחילוני לאומי, היה לי קל יותר להצביע למפד"ל ללא אפי איתם, כפי שהצבעתי כשעוד היו בחירות ישירות לראשת הממשלה. הפעם בכל מקרה הייתי מצביע ליכוד בגלל מצבו העגום. יחד עם זאת הבעייה העיקרית של הציונות החילונית-לאומית היא שזה זן הולך ונעלם. מרגע שארץ ישראל השלמה הפכה לנחלת של הציונות הדתית בלבד גורלה נחרץ.
20. טעות קשה בתעמולה
חן ,   תל אביב   (30.03.06)
שלום. שמי חן ואני עברתי לפני כחודשים שינוי קו מחשבתי מקו הנטוה שמאלה בהשקפה הפוליטית/מדינית לקו מחשבה ימני. פניתי לראש מטה ההסברה של האיחוד הלאומי ואמרתי לו שאני בתור חילוני שעבר שינוי בתפיסת העולם, אוכל לעזור במתן טיפים לשידורי התעמולה, כיוון שאני יודע בדיוק מה גרם לי כחילוני לבצע את השינוי. ראש מטה ההסברה חיפף אותי באלגנטיות- וחבל שכך היה... קו התעמולה של האיחוד הלאומי נתן דגש על ההתנתקות. זו טעות נוראה כיוון שההתנתקות הציגה את המתנחלים (המון בעזרת התקשורת) כקיצוניים ומסוכנים. כמובן שאידאולוגית לא יכלה האיחוד הלאומי לוותר על נושא רגיש זה בתעמולה , אך ישנם דרכים הרבה יותר אפקטיביות ואמפתיות להציג את נכונות אי-ההסכמה להתנתקות. אני הייתי מדגיש את הנושאים הבאים: 1. מציג הצהרות מצד הוגי ההתנתקות על כדאיותה- הגנה טובה יותר על הישובים הישראלים ...ומצג מאידך את הנתונים בשטח- המשך ירי קסאים על שדרות ואשקלון 2. מציג עד כמה אין אנו מבינים את הערבים ואת אופן חשיבתם. אני כאיש שמאל לשעבר חשבתי שמהלך ההתנתקות יצור סוג של אמון אצל הפלסטים שראו כיצד מדינת ישראל מוכנה להכות את תושביה ולפנותם בכח ובלבד שאדמה זו תוחזר לפלסטינים. בפועל התגובה פורשה כתגובה של חולשה ונצחון לדרך הטרור - עובדה החמאס עלה. 3. רוב מצבעי המרכז והשמאל לא מבינים מה אומרת התנתקות היהודה ובשומרון שם רוב הקרקעות נקנו בצורה כשרה מערבים. כך היה גם בתל אביב (כרם גבאלי לשעבר ), פתח תקוה (מלאבס לשעבר) וישובים רבים אחרים. אם יש הגיון להחזיר לפלסטינים ישובים שנרכשו ביהודה ושומרון מדוע אם כן לא להחזיר גם את תל אביב פתח תקוה חיפה ועוד. אם היו משכילים ראשי האיחוד הלאומי להציג את יפות הנפש הבלתי הגיונית של בוחרי מרכז/שמאל הם היו משכנעים הרבה יותר מצביעים. 4. כשראתי את ראשי האיחוד הלאומי מסתובבים בפאבים ברחוב לילינבלום בתל אביב שאלתי את עצמי מדוע הם מנסים לשכנע ציבור קל דעת ברובו שאין סיכוי להעבירו כמצביע לאיחוד הלאומי ? רוב האנשים בפאבים התל אביבים חיים את חיי הרגע ופחות מעניין אותם אידיאולוגיה וציונות. אמי הייתי מציע לראשי האיחוד לפנות דווקא למשפחות בעלות ילדים שהשקפתם היא מרכז המפה הפוליטית. הייתי מראה שהנוער של היום יודע שמות של שחקנים ספרדיים ויודע בעל פה פרקים בסדרות טלויזיה רדדות, ברם אם תשאל אותם מי היה הרצל, או מהי ציונות- הם יתבלבלו ויתנו תשובות מביכות וטיפשיות. הייתי מקליט את התשובות ההללו ופונה בהצגתם , להורים של הנוער ומפנה להם שאלה פשוטה: איזה הורה בעינך הוא טוב יותר ? הורה שמחנך את ילדיו לערכים, הורה שילדים מוכנים להקדיש מזמנם הפרטי לעשייה לחברה, או הורה שילדיו לא יודעים מסורת ולא יודעים את היסטורית הציונות הקצרה ? הייתי משדר פרסומת שמראה איך תראה החברה עוד 20 שנה אם ימשך הדירדור החברתי שלנו,: כדוגמת סרטון של בית ללא שמירת מסורת- ללא חגיגת חגים ביחד וללא עזרה לזולת. 5. הייתי מחזק את הנקודה שלה יש קונסנזוס בציבור לגבי הציבור דתי לאומי: הערכים ! הייתי מדגיש את היופי שבערכים. הייתי מציג תמונה של אנשים חסרי ערכים שמוחים מול הטלויזיה בסלון לעומת אנשים שיוצאים לרחובות ומקריבים מעצמם על מנת להשיג מטרה נעלה יותר. לסיכום...חבל שהאיחוד הלאומי לא השכילו להבין שמה שרואים משם לא רואים מכאן....מה שהשמאל רואה לה בהכרח ידע להשפיע על השפעת הימין ולהפך ! חבל .
21. הנה עוד הוכחה שהד"ר מנותק מהמציאות
אייל ,   באר שבע   (30.03.06)
"ומולם ניצב המחנה המתנגד לגירוש, המונה 51 ח"כים (הליכוד, איחוד הלאומי - מפד"ל, ישראל ביתנו, ש"ס ויהדות התורה)". אז בעצם "ישראל ביתנו" בראשות ליברמן לא תומכת בהחזרת שטחים כולל שכונות ערביות בירושליים, ואדי ערה והמשולש? ויהדות התורה היא מפלגת ימין? תעשה לי טובה, כל מה שאכפת להם זה כסף לישיבות (הם יהיו הראשונים להצטרף לקואוליציה). וש"ס היא מפלגת ימין? היא תצטרף לקואוליציה של אולמרט מיד אחרי יהדות התורה. אם הייתה צודק ואלו היו גושי הימין/שמאל אז לאולמרט לא הייתה קואוליציה בלי הערבים (וזה לא המצב). מלבד זאת, הגימלאים מזוהים רובם ככולם עם המצע המדיני של העבודה/קדימה ולא של הימין, כך שבעצם יחסי הכוחות הם 59/20 בין ימין שמאל והיתר מפלגות נישה.
22. תגובה לכתבה
אפרתי אילה ,   קבוצת יבנה   (30.03.06)
נהניתי מאד לקרוא את הכתבה. אני מסכימה עם הרבה מהכתוב בה. אינני בטוחה שהעובדה שהאיחוד הלאומי חברו למפד"ל גרמה לאיבוד קולות פוטנציאליים של אנשים חילונים עם דעות ימניות. בעיני, מצטיירת המפד"ל כמפלגה די סובלנית, ואינני רואה סיבה לאי הצבעה למפלגה שמחברת בין האיחוד הלאומי לבין המפד"ל. בכל מקרה, אני מסכימה בהחלט עם האמירה של הכותב, שמוטלת על המפלגה משימה לאומית ממדרגה ראשונה לגרום לחיזוק הקו הימני של הקו המדיני של ממשלתנו, הכנסת שלנו. מי יתן ואכן זה יתבצע, ולא נתנהל לפי המדיניות/חסרת המדיניות של אהוד אולמרט ואנשיו.
23. הטעות
ירון   (30.03.06)
הטעות היסודית אינה האיחוד עם המפד"ל,אלא אי שיבוץ מועמדים שאינם חובשי כיפה (פרט לאלדד הבודד).שגיאה זו הינה לאורך כל הדרך, והפכה את ההתנחלויות ל"עסק" של הדוסים בלבד.אני,כמצביע מפד"ל ותיק,לא הייתי מצביע לאף רשימה מהשתיים לולא האיחוד,ורבים כמוני.
24. ל-12 תרגיע
רויטל   (30.03.06)
אין לכם רוב 52 לשמאל 51 לימין כל השאר באמצע וכ-3\1 מהעם לא הצביע.
25. אם פרופ' אלדד היה בראש הרשימה - לאיחוד הלאומי היו 30 מנדטים.
עידו   (30.03.06)
בגלל בני אלון, פוליטיקאי משופשף תאב כסא ושררה, ובגלל שפרופ' אלדד לא מבין את המשחק הפוליטי בכלל, יש להם 9 מנדטים. אם אלדד היה מס' 1 באיחוד, היו להם 30 מנדטים.
26. הצבעתי טב
שוקי ,   אשדוד   (30.03.06)
למרות שחששתי מצרוף המפדל בדיעבד אני מצטער שלא הצבעתי לליברמן
27. איזה קשקשן הבריימן הזה- מדבר
על גזענות. איחסס   (30.03.06)
אתה הטרנספריסט.
28. חשבת על זה שאם הם לא היו מתיישבים מלכתחילה
יעל   (30.03.06)
במקום שנוי במחלוקת שאין וודאות שישאר לעד בשטח ישראל, אז לא היה צריך לפנות אותם משם? או שאתה מוכן שישראל תפנה את כוחותיה משטח זה או אחר ותתן למתנחלים את החופש להשאר במקום בלי הגנת הצבא תוך ניסיון להשתלב ברשות הפלסטינית?
29. ל 12 אולי כן לנסיגה, אבל מה הקשר לשלום??
(30.03.06)
30. אפשר לחשוב האיחוד הלאומי מלא בחילונים.
אלון.   (30.03.06)
האדם היחידי שהוא עוד מצליח לשכנע זה את עצמו.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה