חדשות  מיוחד
הילד ילמד בבית, אבא יילך לבג"ץ
איל בן
פורסם: 26.05.06, 15:30
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 278 תגובות ב-278 דיונים
61. ל-4
דניאל ,   ת"א   (27.05.06)
(אני לא #1) אני כילד מעולם לא רכשתי כבוד למערכת החינוך ולמורים. תמיד ידעתי שתפקידה האמיתי של המערכת הוא להיות בייבי-סיטר לילדים ומנגנון סינון בדמות בחינות בגרות שמאפשרות לעסקים ואוניברסיטאות לשטח בני אדם למספר שאמור לייצג דרגת השכלה. היום אני איש היי-טק מצליח. אני משלם 40% מהמשכורת שלי למדינה, שבין השאר מממנת אתכם, המורים, אשר מוגנים ע"י ההסתדרות ולא מאפשרים חוזים פרטיים שהיו גורמים למורים הגרועים לעוף מהמערכת ומאפשר לבתי-הספר למשוך מורים טובים באמת בשכר מכובד. אני בז לכם, אז ועכשיו. תחסכי מאיתנו את הפסיכולוגיה בגרוש שלך.
62. לשלוח את הילד למקום שתכנים שלו נקבעו אל ידי זבולון המר ולימו
לבנת ??? טרוף מוחלט.   (27.05.06)
63. בית
אבי   (27.05.06)
כנראה שההורים מלאים בכסף אם הם יכולים ללמד את ילדיהם בבית או שסתם הם לא מי יודע מה "חכמים"
64. אסור אבל באמת אסור להכריח הורים לשלוח את ילדהם
טינה   (27.05.06)
לבית הספר.
65. בני סובל נורא בבית הספר
שרון   (27.05.06)
לפעמים כואב לי הלב לשלוח אותו לשם.
66. ל-40, נהניתי לקרא את תגובתך.
קורא   (27.05.06)
דברי חוכמה כתבת.
67. עוד צעד לפרור החברה
הפנתר הורוד ,   כפר סבא   (27.05.06)
לימוד בבית, יחד עם בתי הספר פרטיים (המכונים דמוקרטים) הינם עוד צעד בכיוון פרור החברה והגדלת פערים. אותם ילדים בסופו של דבר יעזבו את החממה בבית - ואז איזו מין חברה תחכה להם בחוץ? לאותם הורים חדורי אידאולוגיה ורצון בנושא החינוך הביתי - בואו והשפיעו על מערכת החינוך מבפנים, בואו ותעזרו לחנך דור שלם, ולא רק את ילדכם האישיים. רק כך באמת תבטיחו להם עתיד טוב יותר.
68. גם אני לא הייתי שולח את ילדיי לבי"ס מלא בערסים
(27.05.06)
אולי לבי"ס באזור עם אוכלוסיה טובה נניח צפון ת"א או הרצליה פיתוח אבל בשום פנים ואופן לא לבי"ס שאין בו כבוד לזולת. רואים את הילדים של היום ופשוט בה להקיא. אני מקווה שהצבא יחנך אותם.
69. ל- 49 - הנה כמה שמות בשבילך שעברו חינוך ביתי
הסטוריון ,   ביה"ס לחינוך   (27.05.06)
תהיי מופתעת באשר לכמה מהמוחות היותר מבריקים בתולדות האנושות - הם גדלו בחינוך ביתי. בלי שיגידו להם מה לעשות או לשנן חומר שמעניין אותם כקליפת השום. רשימה חלקית: לואי אגסי (זואולוג וגיאולוג) תומס אדיסון (ממציא נורת החשמל) אנסל אדמס (צלם) ג'יין אוסטין (סופרת) אליזבת השניה (מלכת אנגליה) הנס כריסטיאן אנדרסן (סופר) פאול ארדוש (מתמטיקאי) פרל באק (סופרת, כלת פרס נובל) פרנסיס בייקון (מדינאי והוגה דעות) עדה ביירון (מתכנתת המחשבים הראשונה) אלכסנדר גרהם בל (ממציא הטלפון) וויליאם בלייק (משורר) אירוין ברלין (מלחין) יוהן וולפגנג פון גתה (סופר, משורר, הוגה) ג'ראלד דארל (זואולוג) ויקטור הוגו (סופר, משורר, מחזאי) בילי הולידיי (זמרת) סויצ'ירו הונדה (מייסד חברת הונדה) פטריק הנרי (מהפכן) וולט וויטמן (משורר) אלפרד ווייטהד (מתמטיקאי) ונוס וסרינה וויליאמס (טניס) וירג'יניה וולף (סופרת) לודביג ויטגנשטיין (פילוסוף) סופי ז'רמן (מתמטיקאית) רבינדראנאת טאגור (משורר, חתן פרס נובל) חיים כהן (שופט עליון לשעבר, חתן פרס ישראל) אגתה כריסטי (סופרת) סלמה לגרלוף (סופרת, כלת פרס נובל) ישעיהו לייבוביץ (מדען, הוגה ואיש ציבור) נחמה לייבוביץ (מחנכת וחוקרת המקרא) אברהם לינקולן (מדינאי) מרי ליקי (ארכאולוגית ואנתרופולוגית) תומאס מאלתוס (כלכלן) וולפגנג אמדאוס מוצרט (מלחין) טוני מוריסון (סופרת, כלת פרס נובל) מרגרט מיד (אנתרופולגית) ליזה מייטנר (פיסיקאית) ג'ון סטוארט מיל (פילוסוף) יהודי מנוחין (כנר) גוליימו מרקוני (ממציא הרדיו, חתן פרס נובל) פלורנס נייטינגייל (חלוצה בניהול מקצועי של בתי-חולים) מרי פיירפקס סומרוויל (מתמטיקאית) גלוריה סטיינם (עיתונאית, פעילה פמיניסטית) מייקל פאראדיי (פיסיקאי) בלייז פסקל (מתמטיקאי ופילוסוף) רוברט פרוסט (משורר, חתן פרס פוליצר 4 פעמים) בנג'מין פרנקלין (מדען, ממציא ומדינאי) סובראמאניאן צ'אנדראסקאר (פיסיקאי, חתן פרס נובל) צ'ארלי צ'פלין (שחקן ובימאי) נואל קאוארד (מחזאי) פרנסיס קולינס (מדען, מנהל פרוייקט הגנום האנושי) פייר קירי (פיסיקאי, חתן פרס נובל) הלן קלר (חרשת-אילמת-עיוורת) ברטרנד ראסל (מתמטיקאי ופילוסוף, חתן פרס נובל) פרנקלין רוזוולט (מדינאי) תאודור רוזוולט (מדינאי, חתן פרס נובל) גדעון רייכר (עיתונאי) אדריאן ריץ' (משוררת) אייזק שטרן (כנר) ארווין שרדינגר (פיסיקאי, חתן פרס נובל)
70. וכי למה לי לשלוח ילד לביה"ס...?
(27.05.06)
כדי שילמד לקלל...? כדי שילמד מהסביבה להתנהג בחוסר סובלנות כלפי השונה...? כדי שילמד להתלבש באופן פרובוקטיבי...? כדי שירביצו לו, ידקרו אותו, ילעגו לו...? כדי שהוא יהיה חשוף להתעללויות מילוליות ואולי לא מהמורים...? כדי שאיזה חבורה מעוותת של נערים תתעלל בו מינית...? כדי שלא ילמד כלום ויבזבז שעתיים ויחזור הביתה...? ביה"ס בסך הכל חושף ילדים לאלימות ולא נותן להם שום ערכים... אני גם לא הייתי שולחת את הילד שלי לביה"ס לעולם!!!
71. אכן מערכת החינוך לא מצליחה במשימתה והפתרון
אפרת אמא ל-2 ,   הרצליה   (27.05.06)
הפתרון היחיד שבא בחשבון, *לשיפור מיומנויות הקשיבות לצרכי וסקרנות התלמידים *לשיפור הכרה עמוקה של מורה את תלמידיו (כל תלמיד ומנוע המוטיבציה שלו, כל תלמיד ותחומי התעניינותו, כל תלמיד וקשייו וחולשותיו) *לשיפור חווית הלמידה של התלמידים הפתרון היחיד הוא כיתות של 25 תלמידים!!!!!!!!!!!!!! בודדות המשפחות שבנויות להוראה ביתית. שהוא פתרון יצירתי לבעיה הקימת ומעיד על אכפתיות גבוהה מצד הורים אלו.
72. שאלה לתומכי הלימוד מהבית - בבקשה לקרא
לא עובד במשרד החינוך   (27.05.06)
אז נכון שאם יושבים עם הילד 1 על 1, אפשר ללמד אותו בצורה הרבה יותר טובה, מאשר לו למד בכיתה. עכשיו בואו נעזוב לרגע את הפן החברתי בבית הספר ונתעסק במקצועי בלבד. האם באמת נראה למישהו פה שבמשך 12 שנה יש למשפחה אפשרות להחזיק מורים פרטיים לילד שילמדו אותו מתמטיקה, אנגלית, ספרות, היסטוריה, גיאוגרפיה, לשון, אזרחות, מחשבים ועוד מבלי לפשוט את הרגל, או מבלי פשוט "לוותר" על אחד מהמקצועות הכה חשובים האלה? מחישוב פשוט עולה כי גם אם נשקיע בילד שעתיים לימוד בכל אחד מהמקצועות האלו, בשכר שיעור פרטי של 50 שח לשעה, נגיע ל- 50*2*8*52= 41,800 ש"ח לשנת לימוד!!! שלא לדבר על שיעור ממורה מוסמך ולא מסטודנט, שיכפיל את שכר הלימוד השנתי ל- 82,000 שקל! כל זאת בלי בכלל לענות על השאלה מה הילד יעשה עם עצמו שאר השבוע, אם הוא לומד רק 16 שעות בשבוע, איפה הוא בדיוק יכיר חברים, יילך לטיולים שנתיים, יידע מה זו מסגרת, ובכלל יסכים ללמוד ולא ירבוץ מול הטלוויזיה כל היום. לפי דעתי, אין לכם תשובה!
73. אלו הורים שמטביעים בילדיהם את חרדותיהם...
לימור לבנת ,   כנסת ישראל   (27.05.06)
שלהם.לא יודע למה יש לי תחושה חזקה מאוד שאותם הורים עברו חרדות בילדותם.כי אחרת איזה הסבר הגיוני ככל שיהיה יכול לעבור את ההגיון הנכון הבריא והפשוט שמקומו של ילד בחיי חברה וחברה זה בית הספר נקודה.
74. חידת הגיון לבקבוקים
אני ספרטקוס   (27.05.06)
מה אנו עושים בבית הספר כדי ללמוד כל דבר, אך את הדבר עצמו אין אנו לומדים? התשובה היא סיבת הסיבות מדוע יש לצמצם ככל האפשר את זמן שהייתם של הילדים בכל מוסד של מערכת החינוך. אם מצאת את התשובה לחידה, אינך בקבוק.
75. ל-40, מעניין מה יקרה אם הגבר שדקר את אישתו יחנך בביתו
רובין הוד ,   נוטיגהם פורסט   (27.05.06)
לאור החדשות העגומות והמציאות הקשה, בדבר הפערים הכלכליים של רבדים חברתיים שונים, רואה את תגובתך כחסרת כל עוגן מציאותי. את אשכנזייה, ממעמד הביינים , בטח גרה בראשון או בפתח תקווה, למדת סוציולוגיה באוניברסיטה. אז מה את מבלבלת את המוח עם החינוך הביתי שלך?? לכי תלמדי, בחינוך ביתי, את ילדות אותו אב מעכו, אשר דקר את אשתו. מסקנה- חינוך ביתי הוא של אשכנזים, אליטיסטיים, מיזונטרופים שחושבים שהם חכמים יותר. יענו המציאו את הגלגל
76. 40-מעניין שהאישה היא זו שנשארת תמיד עם הילדים...
אחלה חינוך ביתי ,   לדור שוביניסטי נוסף   (27.05.06)
האם מתוך אידיאולוגיה האב הוא זה שמחנך את ילדיו לפעמים, או שהאידיאולוגיה הנשגבת שלכם גורסת כי מקומה של האישה בבית, בגידול הילדים? המונח המתפלצן "חינוך ביתי" לא מצליח ליצור הילה מסביב למה שזה באמת - שוביניזם טהור מהסוג הקדום והמקראי : אם שמגדלת את ילדיה 24/7 בבית, ללא עזרה מאיש.
77. ל53 היקרה!
(27.05.06)
אני לא זו שכתבה את תגובה 36 אבל, המורות מהוות דוגמא לתלמידים וברגע שמורה צועקת על תלמיד ומזלזלת בו התלמיד חש מאויים ואז מפעיל את "מנגנון ההגנה" שלו ומדבר אל המורה בדיוק כפי שהמורה מדברת אליו..! המורות לא בגיל של הילדים ואין להן שום זכות לצעוק על הילד וזה בכלל לא משנה איך הילד מדבר למורה,יש צורך בטיפול בבעיית הילד ולא לזלזלו.
78. במודל של בית הספר, לפחות כפי שהוא בישראל, יש סתירה פנימית.
(27.05.06)
בית הספר בנוי לפי מבנה של דיקטטורה קומוניסטית כשהוא בא להכשיר את הילדים לחיות במדינה דמוקרטית. וכן זהו גם בית חרושת שאמור להוציא את כל הילדים שווים, בעלי אותה צורת חשיבה שלא לדבר על זה שחלק מהמורים עצם עוד לא הבינו שיש הבדל גדול בין התקופה בה הם היו ילדים לבין היום.
79. 49, היכן ולא איכן
(27.05.06)
80. כתבה מעולה
יעל ,   chelsea   (27.05.06)
לשלוח ילדים לבית הספר זה ממש סכנה לחינוך שלהם שכל מיני אנשים (מורים )הם יהיו אלו שיתוו להם תדרך ... חזקו ואימצו הורים יקרים אתם בדרך הנכונה
81. לקחת אחריות
(27.05.06)
זה צודק שקשה היום לתת אמון במערכת כל כך גוססת . אבל יש גם הרבה הורים שלא לוקחים שום אחריות על חינוך הילדים שלהם, מכל מיני סיבות. ואז הילדים גדלים ללא שום חינוך ,ורק הפחד הוא שמונע מהם לעשות לעשות כל מיני מעשים איומים,ולפעמים גם הפחד לא עוזר,ואנחנו שומעים על השתוללות של נוער או ילדים צעירים.
82. ל-32 את אולי יוצאת מהכלל אבל
מגנה   (27.05.06)
המורים שוכחים שילדים הם בני אדם עם מטען ריגשי ... בגלל העובדה שצינת לגבי השכר הנמוך שמרוויחים המורים אפשר להניח איזה סחורה של אנשים בוחרת בתחום ההוראה
83. פעם היה נוער בררה, היום ההורים בררה
אח של סלים ,   גבעתיים   (27.05.06)
אין בית ספר, אין בגרות, אין צבא, אין אוניברסיטה הילד עכשיו לא יודע מה הוא מפסיד, ובגיל 15 הוא יעזוב את הבית כמרד
84. מורים נעדרים הכי הרבה הוכח סטטיסטית
ירדנה ,   נתניה   (27.05.06)
מאחר ומורים נעדרים כל כך הרבה רוב הזמן מביאים כל מיני אנשים בלתי ראויים כמילוי מקום ונותנים להם כדור לשחק או לפתור תשבצים לכן עדיף שישבו בבית וילמדו בעצמם ולא יטרידו אותם מינית ולא ינהגו כלפיהם באלימות ולא יצטרכו להסתובב כל הזמן עם התיק על הגב כי גונבים להם ציוד מהתיק.
85. מספר הערות והארות
דוקטורנט   (27.05.06)
1. מדינה נאורה היא מדינה המכבדת את חופש הפרט של אזרחיה. למדינה נאורה אסור שיהיה מונופול על המחשבות בראש אזרחיה. עמדת המדינה כרגע איננה נאורות אלא פאשיזם מהסוג הבסיסי ביותר. לא רק שעינו של האח הגדול פקוחה, האח הגדול עכשיו הוא גם משטרת מחשבות. 2. להזכירכם כיום במערכת החינוך מלמדים את תוכניתה של אשת הרוח הדגולה, שרי אריסון - "השלום מתחיל בתוכך" - תוכנית שהולכת מצויין עם מנה גדושה של פטריות הזייה. 3. בי"ס עדיין איננו האפשרות הגרועה ביותר אולם להורים צריכה להיות האפשרות להחליט אם בי"ס מספיק טוב בעבור ילדיהם. בי"ס כמערכת גדולה ומסורבלת אולי מתאימה לרוב הילדים אך כמובן שלא לתלמידי הקצוות. ילדים בעייתיים זקוקים למסגרת שונה שתנסה לעזור להם, כיום בתי הספר מלאים בתלמידים בעייתיים אשר אינם מפיקים דבר מהמערכת ומקשים על אחרים. בקצה השני - בי"ס לחלוטין אינו מתאים למבריקים ביותר, לסקרנים, לאותם ילדים שאוהבים לשאול שאלות, שרוצים לחקור. בי"ס כמערכת חסרת גמישות, דמיון ולרוב גם ללא מורים מספיק טובים, מהווה גורם מדכא לאותם ילדים. 4. יש להעריך ולהוקיר את אותם הורים אשר מוכנים ויכולים לעשות מאמץ ולחנך את ילדיהם, לא לרדוף אותם. מה זה השיגעון הזה? 5. ניכוי שליש על התנהגות רעה. אני בטוח שמערכת החינוך לא נלחמת ומגישה תביעות נגד הורים של ערסים המשתמטים מהלימודים כאשר לא בא להם לדקור מישהו בבוקר. הסיבה ברורה - מערכת החינוך פוחדת להודות בפשיטת הרגל בה היא נמצאת ולכן היא יוצאת דווקא נגד האנשים הטובים הזוכים לכתבות בתקשורת. לו מערכת החינוך הייתה טובה, היא הייתה בוטחת בעצמה ולא יוצאת למאבק, וכן להורים היה הרבה יותר קשה לוותר על שירותיה של מערכת חינוך מוצלחת. 6. ילדתי הקטנה עוד מעט בת שנתיים. אך מזה זמן שאני מתלבט אם לשלוח אותה לבי"ס או לחנכה בבית. אני גם חושש מהאלימות הגואה בבי"ס אך יותר מכל אני חושש לאיכות החינוך שתקבל. אני לא רוצה שאם ילדתי תשאל את המורה למתמטיקה למה חילוק ארוך עובד, אז הוא לא ידע לענות על התשובה. אני לא רוצה שהילדה תלמד איך לבדוק את החשבון במכולת, אני רוצה שהיא תלמד איך לחשוב. אני לא רוצה שאם תשאל את המורה לתנ"ך למה קראו לרחב זונה, שהמורה תענה לה שהיא מכרה מזון. אני לא רוצה שהמורה לתנ"ך תספר לה איזו התקדמות נפלאה, ממש אבולציונית, היתה במעבר מפוליתאיזם למונותיאיזם. אני לא רוצה שהילדה תשמע שאלוהים ברא את העולם בשבעה ימים לפני שתבין מה זו אבולוציה. אני לא רוצה שהילדה תלמד שמה שחשוב זה לעבור מבחנים. ואני ממש, אבל ממש לא רוצה שהילדה תשמע בשיעור אזרחות איזו מדינה נהדרת ונאורה יש לנו. 7. הערה אחרונה - ראיתי כי מספר אנשים חושבים שחינוך ביתי הוא מעשה אנוכי. הורים מחליטים לחנך את ילדיהם בבדידות מבלי ללמד את ילדיהם אינטגרציה ומודעות חברתית. האמנם? ילד הרואה ומעריך את המאמץ שעושים הוריו בעבורו, ילמד כי הנתינה היא ערך יותר מאשר ההורים המוותרים על מה שבאמת טוב לילדיהם ופועלים על פי עיקרון המאמץ המינימלי. ילד הרואה את הוריו עומדים מול מערכת אטומה ומוכנים להילחם בעבור עקרונות יהיה אזרח ראוי בהרבה למדינה חופשית השואפת להשתפר. אם מספיק ילדים היו גדלים על עקרון המאבק למען אידאלים וכן שהמערכת יכולה לטעות ואפילו עושה טעויות, אזי למאבק חולי הסרטן המתרחש היום היו מצטרפים אנשים באלפיהם, עולים על הכנסת ושורפים אותה אם המצב לא היה נפתר לאחר יום. אזי הבנקים לא היו שודדים את האזרחים החלשים, החופים ואתרי הטבע לא היו נמסרים לפושעים ועוד ועוד. העם בישראל חונך להיות אדיש פסיבי וכנוע, עדר של כבשים ממש. ואכפתיות לזולת? נדירה כמו אותם הורים שמוכנים להלחם כדי לחנך את ילדיהם.
86. כבוד רוחשים למי שרוכש את הזכות
אירית ,   פרדס חנה   (27.05.06)
מורה יקרה - בכתה בבית ספר יסודי (כיתות א, ב, ג, ד) שבה המורה לא מצליחה לגרום לילדים להיות בשקט בזמן שהיא מסבירה משהו, וכשהיא מנהיגה בשיעור חברה (כתה ד') מנהג של הבאת ממתקים אחת לשבוע והילדים מתנפלים בחזירות על הממתקים, וכשהיא לא מצליחה להשתלט על ילדים (כתה ב, ג, ד) שאינם ילדים חריגים שמשתלטים על הכדור הכיתתי ומסלקים את חבריהם - זו מורה שאין לה על מי להלין אלא על עצמה (ועל המנהלת שלה). מורה שמבטלת שיעור ומרשה לילדים (כתה ו') לעשות "משהו, אולי שיעורי בית" כי היא "צריכה לעשות משהו" - אין לי מלות תודה לומר לה בטקס הסיום. הילדים בכתה א' הם כחומר ביד היוצר. ילדים לומדים מהר מאד מהם הגבולות בכל מקום. מורים שאינם מלמדים גבולות - ימשיכו לרוץ אחרי כבודם במקום שהכבוד ירוץ אחריהם.
87. אני נכנס לפחד כשנכדי נכנס לגן ומחכה שיצא! צודקים ההורים!!!
סבא ,   בנתניה   (27.05.06)
מערכת החינוך פשטה הרגל. המשטרה מצפצפת ורק מספרת סיפורים. האלימות משתוללת. המורים שמים פס מכל הזויות. חינוך כזה אני לא זוכר שקיבלתי. אמרתי לבתי שאני מוכן לסבול עד סוף שנת הלימודים שתמצא פתרון, אחזיק נכדי בבית עד שמישהו יתעורר. יישרו כח במה שאתם עושים. בברדאק הזה שנקרא מערכת החינוך עדיף שיישבו בבית. בהצלחה. שבת שלום לכולם ויישרו כח.
88. תגובה ל - 40 ודומיה
חי ,   ישראל   (27.05.06)
אני בעד חיים צנועים, כל חיי עוברים עלי בצניעות אבל ... עבודה בחוץ היא לא רק במשרד ולא רק משכורת. אני עוסק במחקר למשל. לא הייתי מוכן לוותר על עיסוקי ולשבת כל היום בבית. דבר נוסף: אין ספק שלימוד צריך להיות חוויה אך בלי דיסציפלינה הילדים יצאו בורים ושרלטנים. אף ילד מרצונו לא יטרח על שינון יסודות המתמטיקה, הנגינה, האנגלית וכד'. איך פותרים זאת בלי מסגרת מינימלית??? אל תשכחו שהשנים הטובות ביותר ללימוד הן הגיל הרך והצעיר.
89. מסכים עם כל מילה של 33 וגם 34.
זרח ,   ישראל   (27.05.06)
ממליץ לקרא.
90. למספר 4! אם את מורה ויש לך שגיאות
j   (27.05.06)
כתיב כאלה, זה רק מחזק את טענת המרואיינים...
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה