יחסים  טורים  אורחים
ענוד טבעת שחורה וחכה עם החתונה
גיל רונן
פורסם: 20.06.06, 15:54
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 279 תגובות ב-277 דיונים
1. זאת העצה שלך?
פרופ' גאנג'ה ,   ת"א   (20.06.06)
לא להתחתן? הייתי מבין אם היית מיעץ לנו לחתום על הסכם ממון בפני שופט או משהו בסגנון הזה אבל לא להתחתן? זאת אחד הדברים הדביליים ביותר שנכתבו במדור זה. כן, חתונה זה סיכון, צריך למצוא מישהי שאתה אוהב ושאוהבת אותך ושיש ביניכם כבוד הדדי כי אנשים לפעמים משתנים במהלך השנים וזה שאנחנו מתאימים כרגע לא אומר שנתאים בעוד שלושים שנה. מישהי שלא בורחת מבעיות אלא מוכנה להתמודד איתם אבל גם לנשים יש את אותם לבטים ואותן בעיות ופחדים ואם אתה חושב שכיף להן להתגרש או שהן תמיד יוצאות מהגירושים כשידן על העליונה ולא נפגעות מכך אז אני בטוח שאתה טועה בגדול. חתונה זה סיכון כי החיים זה סיכון אבל האם אין סיכון בלא להתחתן? האם אתה חושב שכל אישה תסכים לבלות את חייה איתך אם היא יודעת שזה לא יוביל לחתונה? למה החתונה הפכה בעינייהם של רבים מאיתנו לדבר רע? הרי מיסוד הקשר והפיכתו למוסד לא אומר שאתם צריכים להתנהל כמו קופ"ח או ההסתדרות, המוסד הזה הוא של שניכם בלבד ואתם יכולים לבנות אותו כראות עיניכם אז מספיק עם כל אלו שפירקו את המוסד הזה (המוסד שלהם בלבד) ובאים להטיף לנו לא להתחתן. אתה אומר שהסיכויים לגירושים הוא 50% במקרה הגרוע? יופי, אני עדיין מעדיף לקחת צ'אנס. דרך אגב, אתה יכול להגיד מה אחוז הפרידות בזוגות שלא נישאו וחשבו שהם יבלו את כל חייהם יחד? (ואם הם "ידועים בציבור" האם אין להם זכויות על רכוש ומזונות?)
2. אתה מוציא את החשק לבעלי לעתיד מבריח אותו כל מקרה לגופו
הילה   (20.06.06)
3. נכון ועצוב...ועד לשינוי המצב-זה בדיוק מה שהייתי מייעץ לבני !
(20.06.06)
קשה להאמין כיצד אישה נורמלית מכל הבחינות האחרות, הופכת למפלצצת דו-ראשית וחד-צדדית שחושבת שהמטרה (שהיא, כמובן, חזקתת הילדים וכמה שיותר כסף) מקדשת את כל האמצעים. פתאום, כל עקרונות השוויון, האמת והצדק הופכים ל"המלצה בלבד" והיא תשתמש בכל האמצעים, כולל איומים בתלונות שווא למשטרה, הלשנות למס הכנסה, התגרויות מכוונות ומה לא, הכל "למען הילדים" כביכול... וכמובן, הזכות לקבל את הילדים היא של האישה, תורה ממהשמיים - יש גבול לשוויון, לא? מצד שני, אנחנו יכולים להתעודד כי המצב הולך להשתנות. זה ייקח אולי עוד 10 שנים, אבל הוא הולך להשתנות !!! מדוע? בגלל שכל דיכוי עקבי של אוכלוסיה שיש לה כוח התנגדות, סופו להשתנות או על ידי תיקון בדרכי שלום או במהפכה - ואנחנו בפרוש אוכלוסיה ש*יש לה כוח התנגדות* !!! מה בעצם קורה היום? אנחנו חיים בתקופה "פוסט המהפכה הפמיניסטית". מהפכה שהתחילה בצורה מוצדקת ע"י הנשים להסגת שוויון זכויות מוצדק, נהפכה לתנועת דיכוי של הגבר. לקח לנו קצת זמן להבין את זה, אבל ככל שעובר הזמן וככל שיותר ויותר גברים נפגעים, הנושא הופך ליותר ויותר ברור ויותר ויותר מקומם. יש נקודה נוספת שהכותב לא הזכיר : גם אם לא מתחתנים, אחרי שחיים ביחד תקופת זמן ממושכת היא הופכת להיות "הידועה בציבור" שלך, דבר המקנה לה זכויות סחיטה לא מבוטלות, כמעט כמו זוג נשוי. לדעתי, הפתרון היחיד, וגם הוא חלקי, זה ***הסכם ממון*** מראש, ללא קשר אם אתם נשואים או לא. אתם כבר חיים ביחד כמה שנים - צריך לעשות את זה או שעלולים אח"כ להיפגע בגדול. כל כך עצוב לי לכתוב את זה לגבר צעיר, שרק התחיל את חייו עם זוגתו, אבל זה המצב היום לצערי. ראה את אחוזי הגירושין!!! זה אחוז הסיכון שאתה לוקח, זה אחוז ההימור שלך!!! אתה מוכן לקחת אותו??? ואתם שואלים אותי מה החזון? ***התנועה לשוויון הגבר*** - זה החזון !!! זה אולי יצחיק את כל המאצ'ויים המטומטמים שביננו, אבל כל מי שעבר תהליך "גירושין בסחיטה", גם במובן הריגשי בנושא הילדים וגם במובן הכספי, יבין בדיוק על מה כותב המאמר ואני מדברים.
4. תגובה ל-1
(20.06.06)
אתה בכלל לא הבנת את הנקודה של המאמר. לא להתחתן ו"טבעת שחורה" הינם מחאות - אחת סמלית ואחת מעשית... אילו הסיכונים היו שווים לשני בני הזוג, כל מה שאמרת היה נכון. מה שהמאמר מנסה להעביר הוא שהמצב איננו כך - דהיינו, במקרה של גירושין, לפי המצב כיום, *תמיד* האישה נמצאת בעמדת יתרון מובהק. זו הבעיה - חוסר השוויוניות במקרה של גירושין. הסכם הממון אכן עוזר במידה חלקית, אבל מה בנושא הילדים??? מאחר ואוטומטית בתי המשפט נותנים את חזקת הילדים לאישה (אלא אם כן היא ממש לא שפויה או כדומה...) נוצר מצב שהאישה מנצלת את הגבר כביכול "לטובת הילד"... כל נושא "חזקת הילד" אינו שיוויוני בעליל, אינו צודק, אינו משקף את הקשר ההדוק שיש היום בין הרבה אבות לילדיהם ופוגע קשות בזכויותינו. מילת המפתח במאמר היא "שוויון" !!! ואין שוויון - יש קיפוח !!! והמצב הזה צריך להשתנות!!! אני לא מבקש זכויות יתר, אני רק דורש שוויון !!!
5. תשובה ל - 4
פרופ' גאנג'ה ,   ת"א   (20.06.06)
אני מודע לחוסר השיוויון בזמן הגירושים הבנתי למה המחאה, ובכל זאת אם זה מה שמציע לנו הכותב אז אני מחליט להתנגד לאותה הצעה. אתה מוזמן לא להתחתן אם אתה רוצה (כך בחשבון שגם לזה יש השלכות על חייך) ואתה מוזמן לשים טבעת שחורה אם אתה מעוניין בכך. (איך תגיב על זה אשתך?) אני מעוניין להתחתן ואני לא מעוניין להפוך את החתונה שלי להפגנה לזכויות הגבר ובטח שאני לא מוכן שמה שמסמל את אחד הימים היפים בחיי יהיה בצבע של אבל. (טבעת שחורה) כמו שאמרתי אני מבין כל מה שהכותב מסביר ואני מכיר את המצב הבילתי שיוויוני עפ"י כתבות של עוכרות דין למיניהן במדור זה ובכל זאת אני לא חושב שכל מי שנכשל ביחסיו צריך להמריד פה את כולם ולצפות שישעו לעצותיו שבעיניי אין מטומטמות מהן!
6. עצוב...
הדס ,   ת"א   (20.06.06)
אני חושבת שזה פשע להכליל ככה. ופשע להקצין ככה. להפוך אותנו לסוג של נקמניות מוצצות דם... אני לא חושבת שכל הנשים פועלות ככה, אני חושבת שבשביל להגיע למצב כזה, את צריכה להיות כ"כ פגועה, או כ"כ אגואיסטית וכ"כ אגוצנטרית, שאת מאבדם את צלם האנוש שלך, בכך שאת לא מתחשבת כלל באבא של הילדים שלך, ואם כבר מדברים על זה, בילדים שלך... וכן, יש הרבה יותר גירושים היום, גם בגלל שלנשים יש שוק עבודה והן יכולות להסתדר כלכלית ולאו דווקא תלויות בבעל, גם בגלל שזה כבר הפך לנורמה, ואנשים מבינים שעדיף לצאת ממסגרת לא טובה מאשר להיתקע בה. אני בטוחה שיש מספיק גירושים נעימים יחסית ולא נקמניים שכאלה. ויש מספיק דרכים להסתדר... חבל שאתה מראה כזו מציאות עגומה... לא מספיק אני, כסינגלית, סובלת מהפחד שלכם באינטימיות?... עכשיו אתה גם הופך אותי לאלמנה שחורה בפוטנציה... מה נסגר איתך?
7. הנה איש אמיץ- אבל בבקשה שים קסדה, כי המהלומות יבואו!
(20.06.06)
8. אבל רוב האבות כן מרוצים,
(20.06.06)
מזה שהאשה מקבלת משמורת על הילדים.
9. מוסד הנישואין אינו רלבנטי
נפתלי   (20.06.06)
אם רוצים להביע אהבה אפשר בטקס אישי בין בני הזוג והקרובים להם מכל, והסכם אצל עורך דין כמו בכל עיסקה כלכלית אחרת בחיים.
10. מאמר מבריק ועצוב עד כמה זה נכון.
(20.06.06)
אישית פעלתי לאחר גירושיי כשטובת הילדים לנגד עיני. גרושתי שתחייה תהיה האוייבת המרה עד הנשימה האחרונה.
11. גירושים זה IN .. "קח לך אישה ומצא לה בית ".. חלופי ..
יואל   (20.06.06)
12. לכל הנשים עם תגובות הזעם שיבואו - אתן הבאתן את זה על עצמכן !
(20.06.06)
13. לכותב יש נסיון חיים דפוק, כי הוא דפוק
א   (20.06.06)
חשבת פעם למה קרה לך כך? רוב הגירושים אינם כאלה. אבל אתה שם את האישה על פדסטל לפני החתונה, ועושה ממנה מפלצת אחרי החתונה. לא זה ולא זה, מותק. כולנו אנשים, ורובנו, גם כשמתגרשים, לא מגיעים לפאראנויה כמו שלך.
14. דווקא הנשים נפגעות יותר בגירושין
2000 שח בחודש   (20.06.06)
15. תמצא מישהי אחרת, חייה בלי נישואין, ודאג רק לילדים
(20.06.06)
16. אוי, כמה שזה נכון
אייל ,   תל אביב   (20.06.06)
17. אני קורא את הכתבה הזאת.
מני ,   פ"ת   (20.06.06)
ומודה לקב"ה שאני דתי. הנישואים הכי טובים- הנישואים שבהם הבעל והאישה תמימים לגבי יחסי גברים ונשים.
18. עצה נבונה - לכל שונא נשים כמו כותב המאמר
עמליה   (20.06.06)
מי ששונא נשים - שלא יתחתן עימם, ולא יבוא אחר-כך בטענות. כל אחד רואה את מה שהוא בוחר לראות: כששקרן מתבונן בעולם, הוא רואה רק שקר ומרמה. כשמושחת מתבונן בעולם, הוא רק רק שחיתות מסביבו. וכששונא נשים מתבונן בעולם, הוא רואה בו רק את הנשים שהוא כל כך אוהב לשנוא..
19. גיל רונן אתה מאוס בכל רמה אפשרית! נמאס מהכתבות המרירות שלך!
(20.06.06)
גט א לייף!
20. של גברים במשפחה - חחח -מדינה דפוקה
עוד עמותה   (20.06.06)
21. ישראליות
נשים   (20.06.06)
ללא הכללה הן זונו בנות זונו
22. צודק , למה לא כתבתה לפני 30 שנה ?!
צודק   (20.06.06)
23. כל הכבוד - אני מסכים לגמרי.
אני   (20.06.06)
בית משפט? נשים זוכות בלי מצמוץ.
24. סוף סוף כתבה אמיתית, הנשים היום לא נותנות כלום ומאיימות לקחת
הכל איתן כשהן עוזבות ,   די לפמניזם הקיצוני   (20.06.06)
הכל בכתבה נכון, היום הנשים רואות בנו הגברים רק כמקפצה לחיים שהן באמת רוצות לעצמן, חיים של חופש, סקס פתוח, חברות, בארים, מסעדות, ספא, והכל על חשבון הגרוש שהרויח או ירש את כספו כדין. די! לא עוד! עד שמישהיא תצליח לעבוד עליי בשנית יקח המוווון זמן! (אגב, כשאני התגרשתי, הרגשתי שזה מה שהיא עומדת לעשות לי, לכן הברחתי את כל כספי לאט לאט מהארץ, יש אלף קומבינות, תשאלו את עורכי הדין שלכם, ולקראת הגירושים הצהרתי על 300 אלף דולר בלבד, שמהם הכלבה קיבלה רק 100 אלף). אגב, מצטער עם אני מכליל, אני יודע שיש 5% בחורות טובות שהכסף לא מעניין אותן, הכתבה הזו לא עליכן... ולכן המון אהבה הצלחה ואושר...
25. המלצה טפשית
אחד עם ניסיון   (20.06.06)
אני נשוי קרוב לעשרים שנה, לפעמים באושר - לפעמים פחות. מה שלא משתנה זה האמון הבסיסי: גם בתקופות שאנחנו כועסים זה על זו, ואפילו מדברים על גירושין, אנחנו יודעים ממי נתגרש - כמו שידענו עם מי אנחנו מתחתנים. מכאן ועד להמלצה לא להתחתן - Give me a break.
26. אולי הכתבה קצת קיצונית אבל יש בה צדק
זחל זחלילי   (20.06.06)
הפמינזם דפק לנשים את המוח, היום הן הרבה פחות מסורות למשפחה...והמצחיק הוא שגם הרבה פחות מאושרות
27. אל תתחתני, שימי טבעת שחורה
אחת ,   המרכז   (20.06.06)
סביר להניח שאם יום אחד בעלך ירצה להתגרש הוא יעלים כספים מחשבונכם המשותף, יכה אותך יתעלל בך נפשית ויסרב ליטול חק פעיל בגידול ילדיכם המשותפים ולכן אל תתחתני.
28. המלצתי על 3 - ואני אפילו כותב את זה!
אני   (20.06.06)
כל הכבוד - אתה כל כך צודק שזה כואב. חכו תראו איך "ידועה בציבור" יכולה להעביד אותם בשביל תזרים כסף קבוע בשבילה.
29. פסימיות, שנאת נשים וחוסר שמחת חיים
אמירה ,   אמירים   (20.06.06)
זאת דמות הגבר שעולה לנגד עיני כשאני קוראת טור עצוב כל כך. רוב הבעיות נוצרות דווקא מצד הגברים, ולכן נשים יותר רוצות להתגרש מאשר גברים. אבל למה לשנוא כל כך? ולמה לאבד את התקווה כל כך מהר? נישואים זה פחות קריטי, יותר קריטי זה לחיות עם מישהו שאוהבים ואיתו לעשות ילדים (בהנחה שרוצים ילדים). ואגב, אמא שלי התגרשה וממש ממש לא "ניצחה". מהסיבה הפשוטה שאבא שלי החליט למשוך את זה כמה שיותר והיא כבר לא יכלה לסבול והתפשרה מאוד, עד שהוא יצא כ"מנצח".
30. גירושין
יעל   (20.06.06)
א. אתה צודק שהמצב לא שוויוני. ב. יש הרבה נשים שאינן אכזריות, אני חושבת שאם אני אתגרש (חלילה) אני בחיים לא אפגע בבעלי ככה. למה שאעשה זאת? הוא בן אדם טוב מאוד, וזה שבני אדם לפעמים לא מסתדרים לא חייב להפוך אותם לאויבים.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה