חדשות  דעות  מאמרים  עביר קובטי
צו 8 לגיס חמישי
עביר קובטי
פורסם: 06.08.06, 20:10
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 635 תגובות ב-635 דיונים
61. הדדיות היא לא מילה גסה.
לימור   (06.08.06)
מה בעצם את רוצה באמת?נשאלת השאלה מה קורה כאן בדיוק? האם ישראל חטפה והתגרתה בלבנון או אולי בצבאו המהולל של נס-ראאלה. האם מנהיגי ישראל קמו בוקר אחד והחליטו כך סתם שהעולם לא רואה ושומע מספיק ישראל ויש לעשות מעשה לחטוף ולהפגיז חיילים ואזרחים תמימים בארצם הריבונית. האם אנחנו צריכים למתן את תגובתנו האם אנחנו צריכים לבקש ממכם ערביי ישראל סליחה ? זהו שלא . אני באמת מאמינה בדו קיום ובכיבוד זכויות אבל מה בנוגע להדדיות? כמי שחייה במדינת ישראל הריבונית את בטח מכירה הרבה ישראלים שמאמינים בשלום בחיה ותן לחיות אבל לא תמצאי ישראלי אחד שיהיה מוכן להגיש על מזבח השלום את חיינו הם יקרים לנו מאד!
62. עביר כל הכבוד! ולמגיבים...
שי כהן ,   חיפה   (06.08.06)
גם אני גר בחיפה, ודואג לבני משפחה כאן ובצפון גם אני כואב וחרד לחברים במילואים, אבל החשש והדאגה שלי לא עוצרים בגבול המדינה או הלאום, גם ילד בבירות שנקרע מרסיסים קורע אותי. ואני מבקש לא לקלל את אחותי עביר.
63. לא רע בכלל. הלוואי שגם אני הייתי כמעט מוכשר כמו עביר
ג'עפר פרח   (06.08.06)
64. הפתרון למלחמה יכול לבוא מהציבור הערבי ישראלי
א' ,   ירושלים   (06.08.06)
אני ישראלי שמאלני שחושב שהמלחמה הזו שנקעלנו אליה בעל כורחנו היא אכן מוצדקת. למרות הצער הרב על הפגיע באזרחים הלבנונים זאת תוצאה בלתי נמנעת ממעשי החיזבאללה הרוקד גם על הדם הלבנוני. אני לא מצפה שהציבור הערבי בארץ יסכים למלחמה הזו ואני לא חושב שהם "גיס חמישי". אך למרות זאת אני חושב שמן הראוי שציבור זה יגנה את החיזבאללה בראש חוצות. לו היו הערבים בישראל מגנים את נסראללה ואת חבורת מרצחיו כאשר הוא ירה קטיושות על הישובים הערביים, החיזבאללה היה מעבד את הליגיטמיות שלו במדינות ערב ובלבנון. דבר זה יותר מכל מהלך מדיני כזה או אחר היה מסיים במהירות את המלחמה הנוראה הזו.
65. לא קל להיות ערבי
מילואימניק ,   ירושלים   (06.08.06)
נכון, לא קל להיות מיעוט ערבי במדינה יהודית, וגם לא תמיד קל להיות "קול ההיגיון", שיודע לומר משפטים כמו: "איך אפשר להבחין בין דם לדם". אז אני שואל אותך - וגם לי זה לא קל - איפה היית שחטפו את החיילים שלנו משטחה הריבוני של מדינת ישראל, איפה היית שחטפו את הילד אליהו אושרי ז"ל כמה ימים לפני שחטפו את גלעד שליט, איפה היית כשמצאו את רופא עדין ונחמד שרוף בתא המטען של מכוניתו בשבוע שעבר? לא היית!!! היית עסוקה בלגנות אנשים המבחינים בין דם לדם. אז דעי לך - גם לנו לא קל לראות סיסמאות מופרכות לחלל האוויר, שעיקרן איך כוווללללם לא בסדר חוץ ממי ש. . . ערבי!
66. בלבולי מוח
עם כל הכבוד...   (06.08.06)
כן. אני יכול להגיד בפה מלא אם את אזרחית ישראל את צריכה להזדהות עם ישראל ולא עם חיזבאלה / חמאס וכד'. לא רוצה לא צריך את יכולה לעבור לשטחים או ללבנון ולהזדהות איתם משם. שם תוכלי לטעון כי קשה לך, שם תוכלי לטעון כי יש הרג של חפים מפשע. כמו שאת רואה את זה אחרת גם אני רואה את זה אחרת. אני רואה את החיזבאלה שאין לו ולא יכולה להיות לו שום טענה קם פעם אחר פעם ומנסה להצית את האזור. מה הטענה הפעם שהוא חטף חיילים? הרי ישראל נסוגה לקו הכחול והאום אישר את זה. אבל החיזבאלה ידע שאין לו קיום ללא סכסוך עם ישראל, אפילו שהוא לא מייצג מדינה. הרי הוא לא צבא לבנון, הוא לא נבחר על ידי האוכלוסיה שם. מי שיכול להכריז מלחמה על ישראל אלו מדינות ולא קבוצות טרור. החיזבאלה גברתי הנכבדה פרץ את הגבול עם ישראל הרג אזרחי ישראל כמו שהוא הרג היום וחטף שנים אחרים. למה שישראל לא תכנס ללבנון אם החיזבאלה נכנס לישראל? ועל אותו משקל המופיע בטור שלך - אם ערבים נכנסים לישראל הורגים בנו ורוצחים אותנו זה בסדר רק כי הם ערבים? יש לך מוסר כפול. יתרה מכך, ברק היה מוכן להחזיר 97% מהשטחים אבל הפלשתינאים אחיך לא רצו. הרי ברור שה- 3% הם לא הבעיה. אלא הערבים אינם רוצים לסיים את הסכסוך בלי השמדת ישראל, ושיבת הפליטים היא השמדת ישראל. מכבסת המילים שלך ושל נבחריך שלא דואגים כלל לתנאים של ערבי ארץ ישראל אלא רק לפלשתינאים אף על פי שלא נבחרו על ידם מיועדת כולה למטרה הזו - השמדת ישראל כפי שהיא כיום. אם היתה לציבור הערבי הזדמנות אחת להראות שהוא נאמן לישראל היא ההזדמנות של החודש האחרון. בה היה על ערבי ארץ ישראל (ד"א כמו שעשו בסעודיה !!!) לגנות את אותם ערבים שהתגרו ללא כל סיבה בישראל חטפו חיילים והרגו כ-8 ממנה לפני תחילת המערכה האחרונה - הלא הם החיזבאלה. אז עם כל הכבוד אל תתטיפי לי מוסר כשאת לא יודעת ליישם אותו בעצמך .
67. גייס חמישי?
יוסי ,   דרום   (06.08.06)
סתם ליתר דיוק...במשך כל הכתבה לא הזכרת אפילו פעם אחד את סיבה אמיתית לתחילת הלחימה, לא הזכרת כי אחים שלך מחזבלה הרגו כבר כ13 אחזרים ערבים וישר בלי לחשוב פעעמיים ציאפו אותם לרשימה של שהידים. גייס חמישי או לא גייס חמישי זו החלה של כל אזרח ערבי, עובדה היא שאצ מאשימה אותנו(יהודים) ברצח לבננים חפים מפשע בלי עוד הפעם לחשוב למה הכל התחיל, מי באמת רצה להתגרות בנו על מנת לחזק מעמדו בלבנון, למה אח שלך נסרלה יורה טילים בלי להבחין דם בדם, כולי וכלי... לא רוצה להכנס לאשמות...אבל אם בן אדם שפוי יסתכל על הנבחרי העם שמייצגים את האוכלוסיה ערבית, היא ישאל את עצמו האם זו הדמוקרטיה המפלאה שבה ח"כ צורך שיהודים הם נצים ומעודד בכל אמצעי תקשורת לחסל את המדינה הזאת..... החלטה היא תמיד שלכם......בינתיים אתם בוחרים באנשים שרוצים לחסל אותנו...
68. אם חלילה יצליחו מי מאויבינו להכריע אותנו
(06.08.06)
ערבייי ישראל יהיו הראשונים שיקומו לשחוט ביהודים בלי שום מילים מדודות או שקולות כמו של הגברת קובטי. אם את כל כך רצינית תכתבי מאמר על צהלות השמחה בשכם ובעזה וחלוקת הסוכריות בכל פעם ששי פה הרוגים
69. דעותיך הן לגיטימיות במדינה דמוקרטית אבל...
אלעד   (06.08.06)
כשאת מדברת כל כך יפה על המלחמה, טוב היה אם היית מתייחסת לנסיבות שבה החלה. טוב היה אם היית מציעה אלטרנטיבה אמיתית לתגובה כנגד פעולות הטרור של החזבאללה. אי אפשר להתעלם מהעובדה שממשלות ישראל במשך שש השנים האחרונות מאז הנסיגה החד צדדית מלבנון הבליגו פעם אחר פעם כנגד פעולות טרור הפוגעות בריבונות המדינה, דבר שאף מדינה ובוודאי שלא אחת ממדינות ערב היתה עוברת עליו לסדר היום. כאזרחית במדינה, המעלה טענות קשות כנגד "המאמץ הלאומי לכתישת לבנון" היה ראוי אם לפחות היית מביעה עמדה כלשהי כלפי הפעולות התוקפניות שכוונו כלפינו - במקום לבקר רק את מדינת ישראל. אז אולי חלק מהקוראים לא היו מרגישים שאת, כאזרחית מדינת ישראל רואה רק את הצד של האויב ואז, אולי, היה קל יותר להתייחס לערביי ישראל - ואליך ששמת עצמך לנציגתם - בצורה יותר מבינה ופלורליסטית.
70. רטוריקה .
אייל.   (06.08.06)
שיטה פשוטה להכריז בסגנון בוטח ושוטף חצאי אמיתיות ושקרים בהסתכלות צרה ואינטרסנטית במדינה שאת לא רוצה בקיומה . אייל.
71. מי בכלל נותן לך לכתוב ב-ynet ?
יהודי גאה ,   ישראלללללללל   (06.08.06)
72. צביעות ולשון חלקות לא יסתירו את העובדות!
בין השורות   (06.08.06)
אומרת שאינה מסכימה שחיזבאללה יפגע בחפים מפשע, אבל מי בעיניה חפים מפשע? לפי הכתבה כל אלו התומכים במלחמה בחיזבאללה אינם כאלה. גם אין לה לומר כל דבר ביקורת אחר על חיזבאללה, לא על שמזה שנים תוקף ללא עילה את ישראל, רוצח אזרחים וחוטף חיילים, לא על שמשתמש באזרחים לבנוניים כמגן אנושי, לא על שיורה במכוון רקטות באזרחים, לא על שגורם להרס לבנון בשליחות מדינה זרה המאיימת להשמיד את ישראל. כל דברי הצביעות והחלקלקות לא יכולים להסתיר את העובדה הבסיסית שמדובר אכן בגייס חמישי שמטרתו השקופה היא לגרום לדמורליזציה ופילוג בציבור הישראלי התומך רובו ככולו במלחמה, דבר שחורה מאוד לכותבת ולעוד ערבים יקירי שמאל ותקשורת שפתאום נגזלה מהם מנת החנופה הקבועה בה מזינים אותם הגרופיס הישראליים שלהם.
73. לעביר היקרה
צבי ,   מרכז   (06.08.06)
עביר- האם נחשפת לכל הארועים שליוו אותנו מאז שעזבנו את לבנון. כל ההתגרויות של נסראלה, ירי והרג חייל מצלף, חטיפת החיילים והריגתם, והחטיפה וההרג הנוכחי של החיילים תוך כדי מטח קטיושות. מה לדעתך עלינו לעשות לתת לו לפגוע באזרחיינו, אני עדיין מאמין שאנו פוגעים במטרות ולא באזרחים ואילו הוא לא עושה את ההבחנה כלל לראיה הוא התנצל על הפגיעה בילדים מנצרת. מי שמפריד בינינו זה הוא ואתם בהחלט מצטרפים לחגיגה. לסיום גם עם אני מתאמץ לקבל את עמדתך נודף ממנה ריח של חוסר צדק עם הנעשה בשטח. אז כן יש לי חברים ערבים אבל את ושכמוך גורמים לי להבין שלעולם לא תסכימו עימנו.
74. חשוב להזכיר מי התחיל-האשם הבילעדי נסיך הערבים חסן
איציק ,   עפולה   (06.08.06)
75. למשה מ- 24...
מילה טובה ,   חיפה   (06.08.06)
מהי הפיסקה האחרונה אם לא גינוי חד משמעי לחיזבאללה???? אוויל...
76. לא חמודה, אף אחד לא מצפה מכם לתמוך בישראל
(06.08.06)
מצד שני גם לא בנסראללה, כמו האבא ההוא שאיבד שני ילדים. מר נסראללה הוא פושע מלחמה ואנחנו מצפים מכם, אלה שדורשים זכויות אדם לאחיהם בשטחים עד קוצה של יוד שלא יתמכו בפושע מלחמה. האמת, אתם (במיוחד הצעירים), אתם כשלון של מערכת החינוך הישראלית (וגם של השב"כ) וזהו!
77. גברת קובטי היקרה
אזרח חופשי   (06.08.06)
למיטב ידיעתי לא כל הערבים הישראלים חושבים כמוך , ואלו שכן (כולל אותך) , הם אלה שיוצרים בידיהם מציאות שבה אתם מחוץ לקונצנזוס. אולי אתם חושבים שאנחנו טפשים ונישב בשקט כדי שאחיכם מחיזבאללה יבואו ויטבחו בנו , אבל אנחנו חושבים אחרת. בינתיים חיזבאללה מייצר הרבה "שאהידים" גם מביניכם, הערבים הישראלים... אז תחשבו באיזה צד אתם רוצים להיות.
78. תפסיקי להאכיל אותנו לוקשים
אשר ,   אשדוד   (06.08.06)
הפתרון היחידי עבורך ובני עמך ולהספח למדינה הפלסטינאית שבדרך,שם תוכלי להביע דיעה כנה על קונספירציות ציוניות. אני עם ערביי "ישראל" גמרתי את הרומן. סלאמת.
79. תפסיקו להביא מאמרים שכותב האויב !!!
ל Yנט   (06.08.06)
80. צבועה!
u   (06.08.06)
אם כ"כ גרוע כאן למה את מעדיפה לחיות כאן ולא שם(עזה, ירדן, לבנון) אני אגלה לך בסוד שאף אחד לא ישמע - כי זה לא באמת ככה. ישראל אולי לא מדינה משולמת אבל בהיא בהחלט עולה באלפי מונים על כל אחת מהדיקטטורות הבברבריות ששכנות לה ובטוח שהחברה הישראלית (שיש לה את הפאקים שלה) עולה על החברה הערבית שבאה נקמת דם וכבוד המשפחה הם מושגים לגיטימים שאין מה להתבייש בהם.
81. הציבור הערבי שכח, כי הוא חלק מהציבור הישראלי
עליזה פינטו ,   רמלה   (06.08.06)
ולא חלק מהציבור הלבנוני. ושוכח עובדה לא פחות חשובה : חיזבאללה ריכז ורכש במשך 6 שנים נשק רב במטרה אחת ויחידה - השמדת מדינת ישראל ורצח כמה שיותר יהודים בכל רחבי העולם, ולא הגנה על הטריטוריה של מדינת לבנון, אשר צבאו די מספיק למטרה זו. הציבור הערבי בארץ שכח, כי אנו לא מחזיקים שבויים פלסטיניים אלא אסירים רוצחים שנשפטו בבתי משפט בגין רצח נשים וילדים ולא שבויים שנשבו בפעולות מלחמה מול צבא. אותם רוצחים לא נחליף תמורת חיילים שנחטפו בעורמה תוך הפרת כל חוק בינלאומי מתוך אדמת ישראל ולא תוך לחימה.
82. עביר למדתי איתך בחיפה - לו הייתי יודע שאילו דעותיך
ניר ,   חיפה   (06.08.06)
לו היית מעלה אותן באופן החופשי שבו את מתבטאת כיום אולי היית גם פוגשת אנשי שמאל שחושבים קצת שונה ממך. זו דווקא מלחמת יש ברירה, המלחמה על הזכות לקיים הסכמים, איפה החלטת האו"ם 1559 למה שישראל תכבד החלטות אם אף אומה ערבית לא עושה זו. מה עם האחריות של ממשלת לבנון אשר חלק משריה הנם מ"מפלגת האל" איתה יש לנו מלחמה. עד מתי יתכסו אוייבים בהם עראפאת, אבו מאזן, לבנון וסוריה במעטה של טרוריסטים. זה לא אנחנו זה החיזבאללה, זה לא אני זה החמאס, זה לא דמשק זה נאסראללה. ערביי ישראל שרוצים לחיות טוב, צריכים להעריך את הטוב שבישראל. צאו להפגין כנגד הפיגועים בעיראק ומלחמת הדמים שם הגנו על אחיכם בעיראק. צאו להפגין כנגד שפיכות הדמים באלג'יר כאשר נטבחים כפריים ע"י הצבא האלג'ירי. תפסיקו לשחק אותה המצפון שלי ושל המדינה שלנו אתם רחוקים מלהיות כאילו. אני מקווה שאת לא רוצה רצף שיעי של מדינות מאיראן ועד לבנון (להוציא סוריה)
83. הבלוף של "הטבח בכפר כנא"
לימור ,   חיפה   (06.08.06)
חייבים לבדוק טוב טוב את הבלוף המבויים בכפר כנא!!!!! לי נראה שהכל הכל מבויים רק בעבור הטלויזיה!!!!! והסיבות שאני אומרת את זה בגלל שאף אחד מהנפגעים שמצולמים לא נוזל דם!! איך זה ייתכן? שנית כולם יוצאים עם איברים שלמים! אין אף אחד בלי רגל -או יד??! איך זה ייתכן?? שלישית,הגופות ניראות מנופחות!! כאילו הם היו שם, לפחות שבוע ואני לא פתלוגית ולא פרופסור היס... אבל רק חושבת בהיגיון!! מי שמת ערב קודם נראה כמעט חי.... ולא נפוח כמו נוד מלא אוויר של כמה ימים, גם הילדה שהוצאה כביכול מתחת להריסות צולמה כמה פעמים בשעות שונות במצבים שונים!! אם פינו אותה אז איך היא חזרה אל מתחת למבנה שוב ושוב???? חייבים לשאול את השאלות האלה!! ישראל חייבת להקים ועדת חקירה ולשאול את השאלות האלה!!
84. אנחנו עוד זוכרים שלא עמדת בתקווה
ישראלית   (06.08.06)
אני רואה עביר שמאז כשלונך בתכנית השגריר פנית להיות שגרירה חד צדדית של שונאי ישראל.
85. 37 - אז תקראי שוב.
רונן   (06.08.06)
אני מצטט: "כל שאוכל לומר הוא, שאני מסרבת בתוקף שחיזבאללה יפגע בחפים מפשע כאן, בדיוק באותה המידה בה אני מתנגדת שישראל תפגע בחפים מפשע שם"
86. ערביי ישראל שבויים בתקווה של הטרור האיסלמי להשמיד את ישראל
רמי ניר   (06.08.06)
הדבר דומה למצב בו נכנע העם הגרמני המתורבת לשלטון הטרור הנאצי... הטרור האיסלמי נלחם מלחמת "דת" - במגמה לתת שם חדש לאלהים ה"נשלט" - זה המכונה "אללה"... לכשתסתיים המלחמה בתבוסה מוחצת של הטרור האיסלמי וישוכנע העולם כולו כי - שם אלהים הוא "יהוה" - תבוא התבונה וישפט במשפט "צדק" גם המוסר של ערביי ישראל...
87. כל הכבוד! המשיכי להשמיע את קולך השפוי.
ספקן   (06.08.06)
תודה, עביר. בימים אלה, שבהם כל ערבי, שמאלן או סתם מי שמתנגד להרג, נחשב באופן אוטומטי לבוגד שיש לשלול ממנו את האזרחות, אם לא להרוג אותו, חשוב שתשמיעי את קולך. אל תניחי שישתיקו אותך. תודה על דברייך הרגישים והחכמים.
88. תקראי את התגובות היהודיות לעארמשה - ואת הבדאויות גם!
ישראל הקטנה ,   האמת הערומה   (06.08.06)
כמה מסמאת עיניים יכלה להיות המציאות המתעתעת הזו אלמלא במקרה היה לנו למי להשוות אותה. צאי וראי כיצד תמכו כ-ו-ל-ם, כל תגובה ותגובה בכפר ששכל נשים יקרות. צאי וראי כיצד בדאוים ודרוזים וערבים נוצרים הושיטו זה לזה יד תומכת בתגובות. חיבוק ותקווה לימים טובים יותר יחד. וצאי וראי כיצד התגובה השלילית היחידה היתה מצידו של ערבי מוסלמי אחד - שטען כנגד ראניה שהתרגשה מהתגובות שהיא חולמת בהקיץ על שלום עם יהודים. ומה זה בא ללמדך? יש כאן עוד עמים בארץ הזו, אתם לא המיעוט היחיד. אבל אתם כן המיעוט היחיד שיוצא נגד המדינה שלו בכל פעם שהיא מגיבה לאלימות נגדה. אתם כן המיעוט היחיד שצועק "טבח" גם כשאתם יודעים (מנסיון העבר אם לא סתם מהיכרות איתנו ) שישראל עושה מאמצים שאף צבא ומדינה אחרת לא עשו כדי להמנע מפגיעה באזרחים. אתם המיעוט היחיד שאינו מגנה את החיזבאללה שמשתמש בלבנונים כמגן חי ובאיומי נשק מונע מהם לעזוב את השטח כדי שימותו מהפצצות חיל האויר הישראלי - כי זה מצטלם טוב. אתם המיעוט היחיד (טייבה לדוגמא) שמצטרף לאוייבנו הקוראים קריאות שמחה כשיש נפגעים יהודים. אתם המיעוט היחיד שהצטרף לאנתפאדה בשנת 2000 בכל הישובים מהדרום ועד עכו וצפונה משם. אתם לא הערבים היחידים כאן (יש גם את הנוצרים) אבל אתם היחידים שמרגישים יותר שותפות גורל עם אלו שמנסים להשמידנו מאשר איתנו. זה הכל - זה עד כדי כך פשוט. רק צריך להסתכל לאמת בעיניים.
89. תגובה ך -36
חיים   (06.08.06)
אכן אתה צודק ....
90. אכן גיס חמישי. יהודי התפוצות אינם נוהגים
אזרחית   (06.08.06)
מרשים לעצמם מין בידור המזדהה עם אויב המדינה בה הם אזרחים, גם במדינות נאורות. זה מראה עד כמה אנחנו סבלניים.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה