חדשות  דעות  מאמרים  זירת צו פיוס
גברים בחזית - נשים במטבח?
אירית רוזנבלום, גיל רונן
פורסם: 22.08.06, 06:59
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 156 תגובות ב-156 דיונים
31. ל 22, הרוגה אחת ו 115 הרוגים.
אבי   (22.08.06)
שיויון נוסח ישראל. כנראה שאת רוצה שיויון בזכויות אך מחובת מילואים לכל אזרח ואזרחית את מתחמקת.
32. גיל רונן - הוצאת לי את המלים מהפה.
הרואה נכוחה ,   ירושלים   (22.08.06)
המלחמה הזו הוכיחה שיש להשיב את הגבריות למדינת ישראל. במזרח התיכון צריך לשרוד ולנצח - וזה, מה לעשות, התפקיד שלנו הגברים, הדחף שהוא תוצאה של הטסטוסטרון שבדמנו. ולא סתם גברים, אלא גברים-גברים. כאלו שבשבילם כוח, נצחון ונחישות אינו מלים גסות. את הגבר החדש, העדין והרגיש שמורט שערות ומורח קרמים, כדאי להקפיא עד יעבור זעם או לשלוח לחו"ל. אין לו מקום בחלק הזה של העולם. ואת האשה הישראלית צריך להחזיר הביתה, לחכות לגבר שחוזר משדה הקרב ולחנך את הילדים, שמוחם מופקר כיום בידי הטמבלויזיה.
33. לא מספיק לכם המלחמות הפנימיות שכבר כאן?
מרונה ראס ,   מרונה ראס   (22.08.06)
רוצים עוד אחת? עזבו כבר את כל הבולשיט הזה ותתרכזו בדבר האמיתי - אירן.
34. ל31, אם הצבא היה יותר שיוויוני, זה היה אחרת - כנס
אשה בכל רמ"ח אברי   (22.08.06)
ואולי אם אשה היתה רמטכ"ל לא בטוח שהיתה מתפתחת מלחמה! אם היית קורא טוב את מה שכתבתי, היית מבין שאני בהחלט בעד שיוויון זכויות בצבא, במילואים, אבל גם בגידול הילדים, גם בטיפול בהם וגם בניקיון אחריהם! (ניקיון טוב! לא חפיף!)
35. לצערי גם עם חיילים בלבנון אף אחד לא הצליח לעצור את הטילים!
שיר   (22.08.06)
גם כשחיילנו היו בלבנון, לפני נסיגת צה"ל, נפלו עשרות קטיושות על קריית שמונה, על נשים על ילדים על בתי ספר. הצלחנו לעצור אותם? לא! אבל עשרות חיילים נהרגו שם במארבים מתוחכמים, במוקשים ביריות ובסתם התקלויות עם אנשי חיזבאאלה. ועכשיו? מה קרה עכשיו? עשרות חיילים הוזעקו שוב ללבנון, חודש ימים נלחמו, והטילים על אותם נשים ילדים זקנים המשיכו ליפול כאילו כלום! אז מי פה מגן? מי פה חזק? מי באמת מרגיש חשוף והאם כל זה שווה? שווה את המחיר, שווה את תחושת חוסר הבטחון והשקט, שווה את ההרס בצפון שווה את החיים ? אתה מדבר על חבורת קשקשניות? מאשים את הנשים שלולא הן הייתם בוודאי מצליחים ללא סייג, הורגים בלי סוף ומנצחים ללא עוררין. שטויות במיץ עגבניות! אני לא אומרת שנשים היו עושות את העבודה הזאת טוב יותר, אני רק אומרת שלפעמים מרוב מאצו'איזים לא רואים כיוונים אחרים, מחשבה שונה, זהירות, התאפקות, תשומת לב, אורך רוח, חשיבה נוספת. לפעמים מרוב טוטסטרון קודם כל מתנפלים ואחר כך נעצרים לחשוב. ועל כל מתלוננת אחת שרוצה נקם - יש עשרות אם לא מאות מתלוננות אחרות שספגו ושתקו מבושה. ובגלל, בגלל שאתם אוהבים להתהדר בצדקת דרככם: אתם מצילי הנשים והילדים, אתם המגינים, הציידים וכד' - מדוע אם כן, אנחנו מרגישות כל כך לא מוגנות, כל כך לא בטוחות, כל כך חסרות הגנה ממשית וכל כך לבד??
36. תראו את קדאפי,שומרות עליו נשים(לא חשוב שהם נראות כמו גברים).
דוד   (22.08.06)
האמת לא הייתי רוצה לראות נשים בחזית.אבל מי שרוצה לראות את עצמה בשדה הקרב ויש לה את היכולות והכישורים אז לא צריכים למנוע את זה ממנה.
37. אנימציע לכל הנשים, לאחר שיסיימו עם המטבח, הספונג'ה
טריה לארסן   (22.08.06)
ושאר מלאכות הבית, שזו המומחיות הכי גדולה שלהן, להתפנות לקריאת ספר מצויין ואקטואלי. "רעש מלחמה". של ד"ר עזריאל לורבר. מותחן רציני שיסיח את דעתכן לחלוטין מניקוי האבק בבית. שווה כל שניה.
38. 1 - כמה הערות! כנס!
יואל ,   ירושלים   (22.08.06)
1. אתה צודק שהבעיה היא הנה של ממש ולא משנה אם זה גבר או אם זו אישה. ליולי תמיר יש הבנה מצויינת בנושאים מסויימים וחוסר הבנה בנושאים אחרים. 2. ציפי לבני ויולי תמיר היו יכולות להתנגד ולעמוד על דעתן בנושאים על סדר היום. רה"מ משתיק גם גברים בתפקידים מסויימים. אירית רוזנבלום קצת נסחפה. אדרבא, היא מחזקת את התזה שלנשים אין את התעצומות הנדרשות לחולל שינויים של ממש ולהשפיע. דבריה הם בבחינת עדות "מפי הסוס" על חוסק יכולתו. 3. בעניין הרימון, אתה טועה לגמרי ישנן גם היום והיו בעבר בנות גיבורות חייל שהקריבו חייהן במודע כדי להציל אחרים. זכרו נא את קרן טנדלר מרחובות. היא היתה במסוק שחדר עמוק לשטח מסוכן ביותר בתוך לבנון. זאת ע"מ להנחית כוחות קרקעיים. המסוק הופל. 5 נהרגו, ביניהם קרן ז"ל. היא גיבורה בעיני.
39. גם אחרי שליבני קורקעה
כשלה בתפקידה ,   הרצליה   (22.08.06)
לא נשמע קולה ואפילו לא איימה בהתפטרות שרת החוץ חתמה על הסכם מסרס 1701ועוד יצאה בהכרזה כי "הוא טוב לישראל" היא מנציחה את המשפט "היי יפה ותשתקי"
40. נשים אכן לא רלוונטיות
מילואימניק   (22.08.06)
במהלך 26 ימי המילואים האחרונים יצא לי לראות אלפי מילואימניקים ואולי 2 מילואימניקוית. אני לא אגזים אם אומר שהיחס הוא בערך 1 ל-1000 בין נשים לגברים. שוויון זכויות אפשר לקבל רק ע"י שיוויון חובות. שירות צבאי באותו אורך לנשים וגברים ונטל מילואים זהה יכולים להיות התחלה טובה לזה. מאחר ונשים כמעט ולא לקחו חלק במלחמה זאת נגזר עליהן להיות לא רלוונטיות.
41. אירית איך הסכמת בכלל להופיע מולו?
קצת בררנות, באמת! ,   תל אביב   (22.08.06)
לתת במה לאלק גבר החשוך והפרמיטיבי הזה זו פשוט בושה. הוא גרוע ביוד קכמו מכחישי שואה. תכנסו לאתר שלו ותראו איזה שטויות הוא מפרסם שם. אתם קוראים את זה ושואלים את עצמכם אם הוא חי על הפלנטה הזאת
42. נשים ואלימות
טלי ,   תל אביב   (22.08.06)
אף אישה אינה יכולה לעמוד מול אלימותם וכוחנותם של גברים. לא בפוליטיקה ולא במטבח. אני בספק אם הויכוח הזה היה מתנהל אילו נשים שלטו בעולם. מה לא יעשו הגברים על-מנת לדחוק את הנשים מעמדות מקבלי ההחלטות. ראו רק כמה מן התגובות המתפרסמות כאן בנוגע להטרדות מיניות ומעשים מגונים. המתלוננת לעולם אישה והמטריד לעולם גבר. כוחנות ועוד כוחנות. האם איזו שרה או חברת כנסת הואשמה אי-פעם בניצול מיני או הטרדה? ואם תהיה כזו, ניתן לשער מה תהיה תגובת הגברים לכך. אך אל דאגה גברים יקרים, זה לעולם לא יקרה. אלימותכם בכל התחומים היא היא שתשאיר את הנשים במקומן 'הטבעי' אין חשיבות באיזו מסכה תבחרו.
43. נשים הן ריכוז ארסי של התחסדות, פחדנות ודו פרצופיות
אשה יפה   (22.08.06)
רק גיוס חובה ליחידות קרביות תעלים את האתוס הנשי מוג הלב והנהנתן.
44. רוב הנשים היו בעד המלחמה הזאת - כולל לבני ויולי תמיר .
תספיקו לשקר שאתן ,   טובות וחכמןת יותר~!   (22.08.06)
45. לכל הטוענים בזכות המילואים לנשים
קונגו   (22.08.06)
גבירותיי ורבותיי, אתם מפספסים את הנקודה. העניין הוא לא במילואים. העניין הוא בכמות הנשים הקרביות. נכון להיום כמו הנשים הקרביות היא קטנה ביותר לעומת גברים קרביים. פה מתחילה הבעיה. למה נשים לא הולכות לחילות קרביים בצבא? למה נשים לא הולכות ללמוד הנדסה? מדעים ריאליים? דברים פרקטיים? קצת קשה לא ללכת מראש לחיל קרבי שדורש הקרבה זהה מנשים וגברים ואחר כך להתלונן שאין מילואימניקיות ושלנו יש את כל הקשרים הטובים מהצבא. קצת קשה ללכת ללמוד מקצוע הומני בידיעה שהפרקטיות שלו נמוכה ואחר כך להתלונן שאין כסף. אני מכיר לא מעט בנים שבחרו ללכת ללמוד מקצוע פרקטי וויתרו על תואר בתחום הומני כפי שרצו כי החליטו שזה משתלם יותר. בסופו של יום, אנו צריכים שוויון חובות וזכויות מלא. אין לי בעיה לחלוק את כל הזכויות שלי עם נשים, כל עוד הן לא מנצלות את עצם היותן נשים על מנת להשיג יתרון. ולגבי קרן טנדלר ז"ל - גיבורה משכמה ומעלה. אם היו לנו יותר בנות שהולכות לתפקיד כמו של קרן, או כל תפקיד אחר באותה אמונה, באותה נחישות, היה לנו צבא הרבה יותר טוב. ועוד דבר, לכל המגיבות שטוענות שלגברים יש יותר מדי טסטוסטרון ואנחנו אלימים ולוחמניים - כן. זה נכון. אבל אני לא שומע כל פתרון אחר שאתן מציעות שאינו כריך בויתור על הדברים עליהם אנו נלחמים. כפי שציין גיל רונן, הרבה פעמים נשמעת התחינה האמהית להחזיר את החיילים הביתה. הרגש הזה מקומו טוב בזמן שלום - אך בזמן מלחמה הוא מבטא אנוכיות שאני איני מסכים לה. כן, אין ספק שאם בני או ביתי היו משרתים בלבנון הייתי דואג כל רגע וכל שניה, ואם חס וחלילה משהו היה קורה הייתי כנראה שולח את המדינה לעזאזל. אבל בתוך תוכי הייתי יודע שילדי נפגעו כדי שילדי השכן יוכלו להמשיך לשחק בחוץ. הייתי יודע שהם שימשו בגופם כמגש כסף. קונגו.
46. רוזנבלום = רונן
קשקוש אקדמי   (22.08.06)
גם ה"פמיניזם" האקדמי של רוזנבלום וגם "השוביניזם" האקדמי של רונן הם בעיקרון אותו הדבר. שניהם מנסים לטעון שיש הבדל משמעותי וביולוגי בין גברים לנשים מעבר למערכת המין, וש"אופי גברי" או "אופי נשי" הם משהו שאינו תלוי בחברה. הבסיס של החברה שלנו היום הוא ניצול העובדת והעובד, בשכר רעב, למען רווחי ההון. הקיצוצים של בייגה-סילבן-ביבי-הירשזון פוגעים גם ברוב הגברים וגם ברוב הנשים. את האישה מנצלים פעמיים, כי החברה דורשת ממנה לעבוד מחוץ לבית בשכר נמוך, אבל גם לגדל את הילדים ובן-הזוג (עבודה קשה בפני עצמה) בחינם. הבסיס האמיתי לשוביניזם הוא הניסיון של בעלי ההון לטעון שהנשים "רוצות מטבען" לגדל ילדים, כך שלא יצטרכו לממן במיסיהם דברים כמו מעונות יום חינם לכולם או מטבחים ציבוריים זולים. הבסיס האמיתי לפמיניזם האקדמי הוא להשיג הרבה הישגים לנשים העשירות (המיעוט) ולמעשה כלום למען הנשים העובדות והמובטלות (הרוב). כל זמן שהכלכלה תנוהל באופן דיקטטורי על ידי מיעוט נצלני (בעלי הון או פקידי ממשלה, זה לא משנה), ולא באופן דמוקרטי על ידי ההמונים, הנשים יהיו משועבדות לגידול הילדים ולניקוי הבית ולכביסה ולבישול ללא תמורה, פשוט בגלל שלמיעוט השולט אין שום אינטרס לתת מענה אמיתי לדברים האלה. המשפחה היא רק מוסד כלכלי לניצול בחינם של עבודת האישה למען צרכי החברה. שום קישקוש אקדמי ושום חקיקה "פמיניסטית" בכנסת לא תשנה כלום, רק סילוק שלטון המיעוט והעברת השליטה בחברה ובמדינה לעובדים.
47. מחזק את דבריו של גיל רונן
דמוסתנס   (22.08.06)
רק אם ישרור כבוד הדדי בין גברים ונשים בארץ הזו יהיה לנו סיכוי טוב יותר לשרוד. אם גברים יכבדו את הנשים על הקשיים שלהן, והתכונות הטובות שלהן, והנשים יכבדו את הגברים באופן דומה, נשפר את החברה שלנו ונוכל לעזור לשני המגדרים להתמודד עם הבעיות שלהם ועם צרכיהם המיוחדים. הפמיניסטיות הקיצוניות אינן צריכות להיות הייצוג הנשי, ובהחלט לא המחנכות של דור העתיד של נשות-ישראל, בדיוק כמו שאף אחד לא היה מצפה משונא נשים מובהק לשמש כנציג ומתווה הדרך של המין הגברי.
48. לגיל רונן: מאיפה נפלת עלינו???
אירית   (22.08.06)
49. המשך תגובה לגיל רונן שעצבן אותי
אירית   (22.08.06)
הדברים שאתה כותב מקוממים מאוד. אתה באמת חושב שאני צריכה להשתחוות בפני המין הזכרי בכך שהוא מגן עליי ועושה את חובתו, וזאת בגלל שמלכתחילה מי שמנהל את העולם ברוב סכלותו הם גברים כוחניים שאוהבים, מה לעשות, מלחמות? על מה אני צריכה להתנצל??? שאני יוצרת חיים ברחמי ומלחמות שגברים יוצרים לוקחים אותם? כמה נאיביות ובורות בכתבה אחת. תגיד לי, אתה חושב שללדת זאת לא פעולה שיש להוקירה ולכבדה יום יום? רק במלחמות יש להוקיר את האנשים הפועלים? וחוץ מזה, אם תפקידי בחיים היה להגן פיסית על המדינה, הייתי עושה זאת מתוך מחויבות מלאה למטרה. עד אז, תעזוב אותי בשקט ותתן לי להמשיך לפעול בדרכי ולחתור לעבר אלף נשי, שפוי יותר.
50. אירית רוזנבלום: את צודקת, מה עושים?
אירית אחרת   (22.08.06)
51. ל-40: אז מי ישמור על הילדים שלך? אוף,
אם נשים במילואים   (22.08.06)
נמאס לי שאתם תמיד בוחרים לראות צד אחד של המטבע- שלכם כמובן. על מה אתה מדבר? אתה יודע כמה קשה לתפקד בעורף? עם ילדים בוכים? עם חוסר אונים? וחוסר וודאות? ולהתקיים? תפסיק את הקשקשת הזאת ולאלתר!
52. לטריה-37- אני בזה לך, על הזלזול שלך בנשים
על שוביניזם   (22.08.06)
ועוד יותר אני בזה לך, על כך שאת מזלזלת/מזלזל בעשיית עבודות הבית הקשות כל-כך. את מגעילה אותי ודוחה אותי ואני סולדת ממך
53. ל-32: אתה מטומטם אמיתי או סתם מתוסכל?
אני   (22.08.06)
54. תמיר ליבני דאגו לישמור על יחסים טובים עם הבוס
אישה   (22.08.06)
כל אחד דואג לכסא שלו
55. 49 - את פשוט גזענית, את יודעת?!
יעקב   (22.08.06)
מה זה אמור להביע "האלף הנשי"? שאתן מתכננות אלף שנים של שלטון הנשים בעולם - בואי תגידי את זה בגלוי!!!
56. 42- את טועה בענק! כנסי!
יואל ,   ירושלים   (22.08.06)
נשים לא מטרידות? ח ח ח ההסבר הוא שגברים, מה לעשות, מתביישים לדבר על זה. אין לך צל של מושג כמה נשים מטרידות גברים. אדגיש: הטרדה של אישה כלפי גבר נעשית בצורה שונה מהמקרה "המקובל". אבל זו הטרדה. חד וחלק! יש אינסוף נשים עם מומחיות השמורה להן: לעשות עיניים וחיינדלך, ואם צריך גם קצת יותר, כדי להגיע למטרותיהן. אני מצפה מכל מגיבה לדברים אלו להיות ישרה עם עצמה ולחשוב טוב על זה. כמה מקרים יש שבו בחורה מבליטה היטב את מכמני גופה כדי לגרום למטרותיה להתממש? תחשבו על זה. אני חלילה לא מייחס דברים אלו לכל נערה או אישה אבל הם קורים הרבה יותר ממה שנדמה. יש מקרים יותר קיצוניים שאישה תובעת ממש היענות של גבר מסויים לחיזוריה (לפעמים עם איום נלווה מתאים). אני מכיר לפחות 2 מקרים כאלה. גם אני לא האמנתי למשמע אזני בהתחלה, אבל קיבלתי לא מעט הוכחות לכך. ולסיום בנות יקרות, על הופעתכן המאוד לא צנועה במקום עבודה למשל, כבר דיברנו? אני בעד חופש ושונא "צניעות" של מאה שערים. אבל בהן צדק, לפעמים הלבוש של מישהי כזו או אחרת הוא ממש בגדר הטרדה. אני מודה, לגברים יש ראש של גברים, עובד בדמיון שעות נוספות. אז למה לספק עודף חומר למחשבה??? (שלא יובן מדברי שאני חושב שלבוש חושפני הוא עילה להטרדת אישה, לחלוטין לא!!!! אבל זה גורם לאי נוחות. כמה מכירים את המצב שבו הם נדרשים לדבר עם עמיתה לעבודה והיא, איך נאמר בעדינות, מסיחה את המבט שלכם ואולי גם את הדעת?) בעניין "השויון" שכולם פה נזעקים לגביו, במיוחד הגברים: אין לצפות מאישה לעשות כל מה שגבר עושה ואין לצפות ההיפך. הביולוגיה שלנו מכתיבה לנו את גבולות היכולת לכל מין. יחד עם זאת, יש המון מקום לשוויון של ממש. יש הרבה דברים שנשים וגברים יכולים לבצע באותה רמה של הצלחה. אך איך אפשר לצפות מאישה להיות לוחמת חי"ר? זה מגוחך. היא פשוט לא יכולה. נקודה. ישנן טענות של גברים בעניין "שוויון חובות" לנשים. סליחה, אבל כן יש להפלות לטובה נשים ולתת להן קדימות. חשבתם על תפקידן הביולוגי של נשים לשאת הריון וללדת?כלום אין הן ראויות להתחשבות הרואיה בגין כך? לא רוצים? אז אל תתרבו... נשים מצידן, צריכות לראות את המכלול בעניין תביעתן לשוויון בכל תחום ותחום. למשל בצבא. אם שיעור הבנות שתהפכנה לטייסות קרב או בעלות מקצוע אחרות ישאר קטן מאוד, אז האם יש הצדקה לדרוש מהמערכת הצבאית להשקיע את כל התשומות הנדרשות (עקב הפרדת מינים ותנאים נדרשים אחרים) ע"מ לאפשר שוייון זה? אני מעלה את השאלה, כי הרי ברור שלא יהיה נניח מצב של חצי חצי בקרב טייסי הקרב מהסיבה הפשוטה של התובענות של תפקיד זה שמתנגש עם רצונן של מרבית הבנות להקים משפחה, משמע גם להרות וללדת לא (!!!) בגיל 30.... הרי זה כמעט בזבוז להשקיע בטייסת שבשנותיה הראשונות תהרה ותלד. אני מכוון לאספקט הכלכלי בעניין. אין לי שום חשש מביצועיהן של טייסות קרב או חובלות וכיו"ב. בכללי, גם אירית רוזנבלום וגם גיל רונן נסחפו רחוק במסקנות נמהרות. בשני המקרים דומה האבחנה לחיפוש מטבע תחת הפנס המאיר. נדרשת מחשבה קצת יותר מורכבת ופחות מלאה בסיסמאות והצהרות צפויות.
57. נראה לי שרונן צריך ללמוד לקח מהבנות האלה...
הביצ'   (22.08.06)
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3291521,00.html
58. חכמה = שתיקה
אישה   (22.08.06)
שתיקה = חוכמה אול להיפך, מה שחשוב זה לא שנשים תברברנה מול המרקעים כדי להעלות רייטינג לכלי התקשורת. חכמת האישה תמיד היתה העשייה האמיתית, זהו כוחן וזה ההבדל העיקרי בין הגברים והנשים. שתיקה = חוכמה= כוח. אישה
59. ל 49, בגלל שאני גבר חובתי להגן על המדינה?!
אלי   (22.08.06)
מי קבע שבגלל שנולדתי גבר תפקידי להגן על המדינה? אולי אני לא רוצה להיות מילואימניק אבל אומרים או שתלך להילחם או שתשב בכלא (למרות שאני אזרח תמים שומר חוק וצדק). למה את קובעת שאם אני גבר אני צריך להגן על המדינה? אני מכיר נשים שיכולות לעשות זאת טוב ממני אך הן שבויות באורח חיים נהנתני ללא כל עבודה פיזית (להדיח כלים ולנקות את הבית זה לא כמו לרוץ קילומטרים בשטח אוייב שעל הגב 40 קילו ציוד עשרה ימים ללא אוכל ומים). מי אמר שחובתי לשמור עליך? כך קובעת התפיסה הפמיניסטית שגברים ילכו למות בקרב למען הנשים? למה לא הפוך? אני במלחמה הבאה לא מתכוון להתייצב גם בגלל חוסר השיויון בחובות האזרחים במדינה. אני אראה את המלחמה מחו"ל ואשלח הודעות באינטרנט לפמיניסטיות ללכת להגן על עצמם.
60. 49-אירית
מילכוד 22 ,   וייטנם והסביבה   (22.08.06)
אפשר להציע לך נישואין? כבר שריינתי מקלט (בקריית-שמונה,אבל מקסימום אפשר להחליף לנהריה), רק תגידי כן... :-)
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה