סביבה ומדע  מדע  גליליאו וחידושים  מדעי החיים וביולוגיה
מדוע מחקר בבעלי-חיים הוא הכרחי?
אלכס צפרירי, גליליאו
פורסם: 25.09.06, 04:36
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 118 תגובות ב-118 דיונים
1. כשיש חלופה חובה(!) להשתמש בה !!!
ע ,   מרכז   (25.09.06)
גם בע"ח מרגישים כאב!
2. סוף סוף כתבה שפוייה ולא התנגדות עיוורת לניסויים
איל   (25.09.06)
3. כבר הוכח מעל לכל ספק ש 80 % מהניסויים מיותרים..כנסו
צער בעלי חיים   (25.09.06)
לכל הרופאים/סטודנטים לרפואה/לכל נוגעי הדבר. חשבתם פעם מה היה קורה אם היו לוקחים לכם את הילדים, ומתעללים בהם עד זוב דם או עד שגעון ולבסוף הורגים אותם. זה קצת מזכיר לכם אולי את תקופת ימי הביניים וחדרי העינויים. אז זה בדיוק זה. הוכח לא פעם ולא פעמיים שרוב הניסויים בבעלי חיים מיותרים. אני כלל וכלל לא מדבר על ניסוי הקוסמטיקה שהם בכלל מיותרים. אני מדבר על הניסויים שאתם עושים בחדרי חדרים באוניברסיטאות. העינויים שהקופים עוברים כשפותחים להם עוד פעם (ואני מדגיש עוד פעם) בשביל כלום. בשביל "הגראנט" שאתם מקבלים חיי סבל ועינויים בעלי החיים עוברים. אסיים בזה, שתחשבו שהיו לוקחים לכם את הילדים ועושים להם אותו הדבר. ייצורים חסרי אונים, ושמעולם לא פגעו באף אחד.
4. בשביל תרופות, ניחא.
יי ,   י-ם   (25.09.06)
אך האם בשביל שמפו או סומק, גם צריך לנסות על חיות? איך אתם חושבים שהגיעו לתבונה ש"אם נכנס לעיניים, יש לשטוף בהרבה מים פושרים".. דמיינו את אותו כלכלב נחמד ששפכו לו לא מעט שמפו לעיניים כדי לקבוע שעם הרבה מים פושרים הוא יהיה בסדר. כמה נוסחאות שבהם הרבה מים לא עזרו ניסו על אותו כלכלב ועל חבריו?
5. יש לעודד ניסויים על קופים במיוחד
הם גם הביאו האיידס   (25.09.06)
הם הכי דומים לבני אדם בגוף ,ככה שהניסויים הם הכי מדוייקים שיש. חוץ מזה הם הביאו את האיידס לעולם אז מגיע להם. בגלל האיידס אני נאלץ לשכב רק עם אשתי אז בגלל זה מגיע להם כפול שניים.
6. לא שחור או לבן
תל אביבי   (25.09.06)
אם היינו מגיעים למצב שבו אנו דנים רק על מחקר לתרופות מצילות חיים אז היינו במצב טוב- אך לצערי כיום מתבצעים ניסויים אכזריים מעין כמוהם על מיליונים של חתולים, עכברים, כלבים, חולדות, ציפורים, קופים והרשימה עוד ארוכה. העינוי הזה מתבצע ללא פיקוח נאות מצד מועצה שכוללת בהרכבה רוב התומך בהמשך הניסויים מטעמים אינטרסנטיים ומיעוט קטן ביותר של נציגים מטעם בעלי החיים עצמם. אם היו משקיעים את כל הכסף שהולך על ניסויים לא מפוקחים במציאת תחלופות הולמות אני בטוח שהיו חוסכים מוות וייסורים של חיות רבות. ועוד לא דיברתי על זה שרבים מן התחומים שבהם מתרחשים הניסויים כלל אינם נחוצים ומתבצעים רק על מנת להוציא מאמרים ולא לבזבז את כספי הציבור לחינם. אז... שלא יעבדו עליכם!!!
7. קול הגיון בשיממון
סוף סוף   (25.09.06)
סוף סוף מישהו שעומד כנגד כל המתלהצים שפוסלים ניסויים ללא כל ידיעה מה הם פוסלים...
8. סנגוריה של החזק
נחום   (25.09.06)
בשלב הבא עוד תתבע בעלי חיים על חוצפתם לדרוש שיפסיקו לערוך בהם ניסויים. אם אתה כבר סוקר את הנושא אולי תסקור את העובדה שבוועדה לבחינת הכרחיות ניסויים בחיות יושבים בין השאר מנהלים בחברות לאחסון והובלת בעלי חיים לשם ניסויים (מעניין מה הם חושבים על הנחיצות..), ועל כך שבשנים האחרונות כל וטרינר שהיה מעורב בבחינת הכרחיות הניסויים מונה באופן מפתיע למשרה נחשקת בחברת תרופות... האם את זה תסקור בכתבות הבאות שלך????
9. כל הכבוד לכותת
אזרח ישראל   (25.09.06)
הגיע הזמן שקול ההגיון יעלה וינצח את הבורות והרגשנות הריקה
10. לכל מי שמתכוון לזעוק את זעקתן של החיות:
ירון F4   (25.09.06)
האם את/ה אוכל בשר?...... האם את/ה אוכל מוצרים מן החי (ביצה, חלב, וכו')?....
11. אם אנחנו כל כך חכמים יש למצוא חלופות ומיד!!!
רותם   (25.09.06)
אם לפי הכתבה "מותר האדם מן הבהמה", אזי אנחנו יכולים להיות מספיק חכמים כדי למצוא אלטרנטיבות לניסויים בבעלי חיים - חיים. אין שום הצדקה שבעולם להעדיף סבל של בעל חיים אחד על השני (והאדם הוא בעל חיים גם לצורך כך). בעלי חיים רבים מדי סובלים סבל מיותר ואכזרי על חשבון אנשים שאולי לא היו צריכים לחיות על פי חוקי הטבע האכזריים. השימוש שאנחנו עושים בבעלי חיים עובר כל גבול: התעשייה המצמררת של גידול עופות ובקר לשחיטה ולביצים למשל, בתנאים מזעזעים! הניסויים בבעלי החיים שמחזיקים אותם בתנאי מעבדה בכלובים קטנים כל ימי חייהם , מזיריקים, מנתחים, גוזרים ותופרים, מעמיסים עליהם תרופות שונות בלי סוף, לא משנה כמה כאב או סבל גורמים להם תוך כדי התהליך ולבסוף ממיתים אותם, או שהם עצמם מתים ביייסורים מהניסיונות עצמם. זה נראה לכם תקין?? זה נראה לכם אנושי? זה נראה לכם צודק? למה? כי הוא נולד להיות קוף ואתה נולדת אדם? כמה אנשים דבילים אתם מכירים? וכמה מרושעים? וכמה חלאות שהיית רוצה להרוג בעצמך? וכמה אתה חושב מיותרים? עם יד על הלב לא הייתם רוצה להיפטר מכמה? אז למה אתם חושבים שלקוף או לפרה או לכלב (בסין, דרך אגב יש שוק בשר לכלבים וחתולים, גורי כלבים הם אוהבים במיוחד לאכול!!!) למה נראה לכם שלהם יש פחות זכות קיום ופחות יכולת סבל משלכם?? שהאדם יימצא דרכים אחרות למנוע מחלות ולהתגבר עליהם, כמו שבסופו של דבר הוא יצטרך למצוא דרכים אחרות להניע את רכבו באין נפט מספיק. הכורח הוא אבי ההמצאה! אז שהאדם יהיה יצירתי יותר וימצא חלופות לניסויים האכזריים ולשימוש הנלוז בבעלי חיים לריווחתו בלבד!
12. היד קלה על ההגה... על הסכין גם משום ש...
(25.09.06)
משולמים תקציבי מחקר עבור הניסויים מה שגורם להכביר בניסויים ללא צורך - על מנת להצדיק את תקציבי המחקר. אך איפה ההתחשבות בסבל בעלי החיים הרוצים לחיות וזו הרי זכותם האלמנטרית. איך אפשר לבצע ניסויים והתעללויות בכלב שעיניו נבונות ומתחננות כאשר יש היום חלופות רבות לזוועה הזאת?
13. קשה לפסול ניסויים כאשר מדובר בתרופות אבל
דד   (25.09.06)
הנסיונות למטרת רווח של חברות הקוסמטיקה והתמרוקים מיותרת אחזרית וגורמת לי לגועל על הנשמה אני קוראת לחרם על חברות שעושות נסיונות על בעלי חיים!!
14. לא מסכים עם הכתבה - יש לערוך ניסויים על בני אדם
רועי   (25.09.06)
אם כל מה שכתוב הוא אמת, וניסויים על יצורים חיים הכרחיים להצלת חיים ולקידום המין האנושי, אני טוען שחובת המין האנושי להשתמש בנציגיו בניסויים הללו. כך יובטח שאובדן חיים הוא הכרחי, הטיפול אנושי ככל האפשר, וכמובן שיצורים נבונים ותמימים לא יושמדו על קורבן מזבח לא להם. זה מבחן המציאות חביבי - אם אתם באמת מאמינים בניסויים על בעלי חיים, אז תשלחו את הילדים שלכם ראשונים לשולחן המנתחים.
15. למגיב 5 תיזהר מההמלצות של עצמך:
סתם אחד   (25.09.06)
ע"פ התגובה הירודה שלך הייתי יכול לחשוב בקלות שאתה בעצמך סוג של קוף (אפילו לא פרימאט אתה פרימיטיבי מדי בשביל זה)... היזהר שלא למצוא את עצמך בכלוב עם שמפו על העיניים... חתיכת אידיוט.
16. דבר אחד לי אל כל המצדדים בכותב:
סתם אחד   (25.09.06)
אם אתם מסוגלים להתעמק בתמונה שמצד שמאל לכתבה (ואני חייב לציין שזה מאוד אמיץ והוגן לשים תמונה כזאת ולכתוב מאמר בזכותה...) והוא לא מרגיש שהיא שוברת לו את הלב... מה זה אומר עליו? איך אפשר פשוט להתעלם ממצוקת חיות המעבדה ולבטל זאת ע"י הצדקה של זה באמצעות "תרופות מצילות חיים"... אתם באמת לא חושבים שצריך לחשוב על כל הנושא ביתר שאת? באמת לא חושבים שיש להתאמץ "טיפה" יותר ונסות לראות איך אנחנו נמנעים מלגרום סבל לכל כך הרבה בעלי חיים?
17. סתם נקודה למחשבה - האם תרופות שהנאצים עשו תוך ניסוי ביהודים.
מישהו   (25.09.06)
האם הן ראויות לשימוש? אין לי שום ספק שכל אחד מכם יציל את חייו עם תרופות כאלה. (הכוונה לשאלה תיאורטית). מה שאני מנסה להגיד זה שהטיעון "לולא היו ניסויים בבעלי חיים לא היו לנו תרופות" הוא אינו רלוונטי, הוא אינו קובע אם זה צודק או לא. יש הרבה דברים לא מוסריים שאפשר לעשות כך שהתוצאות יהיו בעלות תועלת רבה, אבל זה לא אומר שתמיד מותר לעשות אותם. למשל: כמה מכם קונים בגדים ומוצרים שמיוצרים בסין? האם אתם מודעים לתעשיית העבדות שיש שם, כולל של ילדים מסכנים? אז נכון, אנחנו חייבים בגדים וארנקים ומוצרים שונים אין ספק, אבל האם זה צודק לגרום בדרך לסבל כה נורא של אחרים? עוד שאלה תיאורטית: אם אי פעם יגיע לכדו"א גזע חיזרים עליון מאיתנו מכל בחינה (אינטלגנציה, רגשות, חושים, טלפתיה וכו') - האם לגיטימי מצידם לעשות בנו ניסויים אכזריים לצורך חשוב של הצלת חייהם? התשובה "לא, כי אנחנו יצורים תבוניים" אינה מקובלת: 1. גם קופים הם מאוד תבוניים. 2. בן אדם כחיה, אם יחיה ויגדל בסביבה נקייה מתרבות וחינוך לא יהיה שונה במיוחד מקוף (התרבות והשפה שלנו התפתחו במשך אלפי שנים).
18. האם הקרבת החלש והנחות למען תרופות היא מוסרית?
שלומי   (25.09.06)
אם כן, אשמח אם תגידו לי (ואני מתנצל על הדברים הקשים אם מישהו ייפגע) - מדוע לא עושים ניסויים בבני אדם "נחותים" - מפגרים, אוטיסטים, "צמחים", וכו'? מדוע מוסרי לגרום סבל נוראי לקוף שיכולתו השכלית והרגשית גבוהה בהרבה משל אדם אוטיסט?
19. אין זה מוסרי לעשות שום ניסוי אפילו לא בעכבר.
אליהו   (25.09.06)
20. כתבה שפויה
lizi ,   there   (25.09.06)
לכל חובבי החיות המתנגדים לניסויים בבעלי חיים. נכון ש80% מהניסויים מתגלים לבסוף כבלתי יעילים, רק דמו בנפשכם מה היה קורה אילו נאלצנו לבצע את הניסויים האלה על בני אדם. תארו בנפשכם מה היה קורה ל20% המוצלחים אילו היינו מפסיקים כליל את הניסויים על בעלי חיים. מעבר לכך, רצונכם לתת לבעלי החיים את האפשרות לחיות בטבע תחות "חוקי הג'ונגל" ובכן עליכל להבין שזה בדיוק מה שקורה - כלב ינשך עד כדי מוות כדי להגן על עצמו ולהאריך את חייו, למה שהאדם, החי על תבונתו ולא על כוחו, לא יעשה אותו הדבר לשם אותה המטרה, זהו הטבע, אלה חוקי הג'ונגל.
21. שטויות מגמתיות!! כמה אחוזים יש לך בחוות מזור?
תואר בביולוגיה ,   ת"א   (25.09.06)
ניסויים בבע"ח הם מעשים פרימיטיביים! ניסויים בבע"ח נותנים הרבה פעמים וצאות שיקריות משום שהפזיולוגיה של אדם ובע"ח היא שונה. היו הרבה מקרי מוות בעקבות ניסויים אלה וזה בס"ה הימור. הדבר הנכון הוא ניסויי על תרבית תאים. בסופו של דבר יש ניסויים בבני אדם בכל מקרה!! זה לא חוסך כלום! תפסיקו להפיץ שטויות ותתחילו לחשוב קדימה.... להתעורר!!!!
22. מה הקטע הזה להיות סדיסט??
מוסרית ,   ת"א   (25.09.06)
בני האדם יעשנו, ישתו אלכוהול, יקחו סמים, ינהלו אורך חיים לא בריא בעליל ומי שישלם את המחיר לכל אלה הם בע"ח שכל חטאם הוא להוולד פחות חזקים מבני האדם והם יאלצו לעבור התעללות מכוערת ולא אנושית?! נראה לך הגיוני?! כאב הוא כאב הוא כאב ובע"ח מרגישים אותו בדיוק כמו בני אדם!! די למוסר הכפול כשזה מגיע לבע"ח!
23. צודק 100% - חלופות זה לרמות את עצמנו
חיים   (25.09.06)
כשרוצים לדעת משהו על העולם האמיתי, צריך לנסות אותו בעולם האמיתי. לא במחשב. ושהילד שלכם ינסה את התרופה שעבדה טוב בסימולציה...
24. 3 - אנא ספק הוכחות למספר שנתת
עופר   (25.09.06)
נורא קל לשלוף אחוזים. על מה הם מבוססים? תן הפנייה והסבר בבקשה. יכול להיות שאתה צודק, יכול להיות שאתה טועה. בלי תימוכין למספרים, אין דרך להתייחס לטענתך ברצינות.
25. אתה מציג עולם אופטימי וורוד מדי
מורן ,   השרון   (25.09.06)
כביכול עולם שבו הניסויים נעשים רק לצורך אמיתי. News Flash - **רוב** הניסויים שמתבצעים היום בבעלי חיים, 80% במספרם - מבוצעים שלא לצורך אמיתי. לדוגמא - ניסויים רק לשם מחקר "מפואר" במגזין בריאות, ניסויים בגלל תחרות בין חברות תרופות, ניסויים במוסדות לימודיים וכיו"ב. אפילו חברי הועדה לניסויים בבעלי חיים בארץ, אשר מאשרת ניסויים - מודים כי ניסויים רבים מיותרים, אך הם מפחדים להתחיל לגלגל את כדור השלג (אי נתינת אישור לניסוי היא לא מושג שקיים היום). אם העולם היה ורוד כפי שאתה מתאר, אם דברים היו נעשים באמת רק לצורך, ללא התעללות מיותרת בבעלי חיים (קריאה קצרה בדו"ח השנתי של המבקר מראה שישנה התעללות והרבה ממנה), עם שימוש במשככי כאבים ותנאים טובים לבעלי חיים - לא הייתה התנגדות כה גורפת לניסויים. אבל העולם הוא לא כזה - ניסויים נעשים שלא לצורך, התנאים גרועים, מתעללים בבעלי חיים. כרגע אני עובדת על פרוייקט משפטי מיוחד בנושא (אני סטודנטית למשפטים), ואני מקווה מאוד שאנשים כמוך יבינו שהעולם הזה הוא לא שחור ולבן, זהו עולם מאוד עצוב שבו חיות ללא קול סובלות. יום נעים.
26. אמצעי מניעה בנשים לא מצדיקים התעללות
בבע"ח   (25.09.06)
שיזדיינו פחות או שישתמשו בקונדומים-אין צורך לקטול בע"ח בשביל כיף.ניסוי כדי לחקור מחלה-הוא מוצדק רק כאשר נבדקו,באמת ,כל האלטרנטיבות האחרות-ובדרך כלל,כמי שמכיר את הנושא-זה לא קורה.
27. יפי נפש= צביעות
שפוי? ראלי ,   ישראל   (25.09.06)
אסור להיות קיצוני , אך צריך לזכור תמיד כי כאשר יפי הנפש, אוהבי החיות חולים או צריכים לקבל טיפול. הם לא מבצעים בדיקה האם תרופה, תכשיר או לחלופין ידע לשיפור /הצלת חייהם הושג ע"י / ובעזרת מחקרים אשר ניתמכו בשימוש בע"ח. כמו כן לצערי מרביתם לא קראו מספיק כדי ללמוד כמה נזק ניגרם לאדם כאשר בוצע שימוש במוצרי מזון, קוסמטיקה ותרופות שלא ניבדקו כנידרש. מי שבאמת ובתמים "יפה נפש" אזי שלא יבצע שימוש כל שהוא בתרופות, קוסמטיקה וכו.. שידע כי איכות חייו ותוכלת חיו יהיו נמוכים (עד גיל 42 לערך). לבריאות!!!!
28. כן ירבו כתבות אלו!!
ענבר ,   רמת גן   (25.09.06)
אכן, סוף סוף שומעים גם קצת הגיון בין כל המתלהימים נגד הניסויים בבע"ח!! מה, אתם באמת חושבים שחוקרים פשוט מתחשק להם להתעלל בבע"ח אז הם ממציאים ניסויים חדשים?? סתם, בשביל הכיף?? ראשית, כל ניסוי חייב לעבור אישורי ועדה מיוחדת, ולא כל אחד עושה ככל עולה על רוחו. שנית, לצערנו, לא כל הניסויים מראים את התוצאות הרצויות. אבל כדי שנדע זאת, חייבים קודם כל לעבור את הניסוי עצמו. ולבדוק מה ולמה הניסוי לא צלח. וכל זאת בשאיפה להציל בני אדם!! ומה לעשות, גם מוצרים קוסמטיים, כמו שמפו או סומק, נמצאים בשימוש של בני אדם, ובטיחות המרכיבים שלהם חייבת להיות מעל לכל צל של ספק לפני שמאושר שיווקם. נכון, כאשר אפשר להשתמש בחלופות, עדיף ורצוי לעשות זאת. אך מה לעשות, ורקמת תאים לבדה אינה מסוגלת לדמות את כל האינטרקציות בגוף?? תחשבו על זה, ולאותו מגיב שביקש שנדמיין איך לוקחים לנו את הילדים ומתעללים בהם- סביר להניח שהילדים שלנו היו מתים מאיזו דלקת גרון, אלמלא כל הניסויים האלו... קצת פרופורציות בבקשה!
29. ההכרח בניסויים לא הוכח מעולם . אבל צריך לממן את הג'יפים
של הנסיינים   (25.09.06)
30. הצורך בכתבה הזו מוזר מאוד !לשם מה צריכים כתבה כזו ?
להגן על האינקויזיציה ,   המענה בעלי חיים   (25.09.06)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה