רכב  לא בשימוש - תחבורה נקייה  הנעה חלופית
FCX - העתיד על-פי הונדה
רועי צוקרמן
פורסם: 01.10.06, 10:40
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות ב-56 דיונים
31. לכל הירוקים התמימים
א ,   חיפה   (02.10.06)
את המימן שצורכת המכונית ה"ירוקה" מייצרים בתהליך שנקרא אלקטרוליזה וצורך (הרבה) חשמל, שאותו מייצרים בד"כ משרפת פחם ונפט. אז אולי המכונית לא מזהמת, אבל הזיהום נוצר במקום אחר.
32. אף לא אחד התיחס לעובדה ...
אלעד ,   אשקלון   (02.10.06)
שהמכונית הזות צורכת ליטר מימן לכל 3.3 ק"מ. יש לי ג'פ ג' אמ סי ונדורה בנפח מנוע 6500 סמ"ק וצריכת הדלק לו היא 1/2 מרכב המימן הזה ... ? גם אם עלות ליטר מימן היא ב- 40% זולה יותר עדיין מבחינה כלכלית זה מאוד לא משתלם. אלה אם כן התפרצתי בטעות לטוקבאק של המאיון העליון - קבלו את התנצלותי. לכם יש מספיק כסף כדי להיות ירוקים - לי אין.
33. תגובה ל 27: לא נכון, אפשר להפיק מימן מאנרגיה סולרית
אבי   (02.10.06)
כנראה שיפיקו מימן במדבריות ע"י ניצול אנרגיית השמש מלוחות סולאריים יעילים מהדור החדש.
34. תגובה ל 24 : כל כך נכון!! זה מה שאני כל הזמן אומר
יוגב   (02.10.06)
כנראה שמשקיעים במכוניות האלה כל כך הרבה כסף בטכנולוגיה, ששוכחים לעצב אותן נורמלי...
35. 20 - להיפך - רק ההשקעה הראשונית גדולה. אח"כ זה יוצא זול יותר
אנרגיה סולארית.   (02.10.06)
36. ל-27 ואדי השטויות
(02.10.06)
אדי מים הם גז חממה? נפלת על הראש? אוקיינוסים פולטים כמות עצומה של אדי מים, שבסופו של דבר יורדים עלינו כגשם (בתקווה). מה נעשה איתם? נכסה אותם בניילון?
37. מדוע לוקח כל כך הרבה זמן? תמונה מברזיל
רסקל   (02.10.06)
כיוון שתעשיית המכוניות שייכת בחלקה לפטרוני הנפט והם עוצרים את הקידמה במכוון. לדוגמא בברזיל בתי החרושת של פולסווגן שייכים בחלקם לכווית. כמו כן קיים עסקי חליפין בין עירק וברזיל שהראשונה מספקת נפט והשנייה כלי רכב. כמו לדוגמא עיסקה בין ממשלת עיראק וברזיל לאספקת כלי רכב למשפחות שכולות ממלחמת איראן עיראק. למרות זאת בברזיל בתחנות הדלק קיימות חלופות רבות כגון אלכוהל וגז.
38. ל-31 קצר הרואי
(02.10.06)
נכון אתה צודק, בשביל לייצר מימן כרגע צריך חשמל שמיוצר ע"י שריפת דלק מזהם. אם תסתכל קדימה, ניתן לצפות צמיחה בתחום של אנרגיות חלופיות (שמש, רוח..). כמו כן כאשר מייצרים את החשמל במקום מרכזי ניתן לשלוט על הזיהום בצורה טובה יותר (לא כמו חברת החשמל בארץ).
39. וואו - איזו מדהימה! למה לא מציעים עיצוב כזה?
גבי   (02.10.06)
ומתנצל בפני קודמיי "אניני הטעם" שלא אהבו את המכונית אבל בוודאי חושבים שדייהטסו אפלאוז מודל 92 יפהפיה...
40. חקיקה וכדאיות כלכלית
גיל   (02.10.06)
צירוף של חקיקה שתעודד מכוניות מימן לצד הכדאיות הכלכלית ההולכת וגוברת בשל עליית מחירי הנפט יביאו את חברות הרכב להשקיע וללכת על הקופה על טכנולוגיה זאת ולפי דעתי אין סיבה שתוך 10 שנים לא יימכרו יותר מכוניות מימן ממכוניות בעירה פנימית.
41. הנה בא היום שהמערב ימכור לערבים חבית מים באלף דולר
משה ,   פ"ת   (02.10.06)
42. ל-38 הנאיבי
א ,   חיפה   (02.10.06)
אולי אני קצר רואי, אבל אתה נאיבי. נכון, כשיהיה אפשר להפיק חשמל בצורה נקייה גם המימן יהיה ירוק יותר. בינתיים הטכנולוגיות האילו יקרות ולא יעילות. ועד שיהיו, סביר להניח שיפותחו מצברים קלים ויעילים יותר, כך שייצור החשמל להנעת הרכב מתא מימן יהפך ללא יעיל. נראה שהפיתוח לכיוון מכוניות מימן מבוסס על פוליטיקה נכונה ועל "ירוקים" שלא ממש מבינים את המחיר הסביבתי של כל מיני מוצרים ירוקים שאינם באים כחלק מראייה כוללת של הפקת אנרגיה.
43. ל-18 תא הדלק מייצר חשמל למנוע חשמלי.כנס לקישור
צחי ,   חיפה   (02.10.06)
תא הדלק הוא קופסא שגודלה בערך 0.5X0.5X1.0מטר היא צורכת מימן ומייצרת חשמל באמצעות תגובה כימית עם חמצן,ללא רעש ועם פליטה של אדי מיים. החשמל שמייצר תא הדלק הולך למנוע חשמלי שמניע את המכונית.מכוניות תא דלק אם כן הן מכוניות חשמליות.תוכל לקרוא יותר על תא דלק בקישור הזה (אחד מרבים) http://www.gm.com/company/gmability/adv_tech/400_fcv/fc_work.html
44. אז גם בירושלים יהיה 70% לחות בגלל פליטת אדי המים מהמכוניות?
rel   (02.10.06)
45. גם אם ייצרו מימן ללא זיהום,הרבה רכבים ותחנות,
TURBO ,   יקרעו אותנו במיסים   (02.10.06)
46. אם אוטו כזה אני לא רואה אף אחד ממטר בכבישי הארץ.
מושי   (02.10.06)
פשוט אוטו חלום
47. ל39: האפלאוז באמת יפה
(02.10.06)
48. עכשיו מחיר הדלק יצנח , סוף סוף
היכונו לימים ,   יפים יותר   (02.10.06)
הנפט הולך לצנוח, להחזיק חזק!!
49. דע לך שאם..
ל4 ,   חובה עליך לקחת   (02.10.06)
דע לך שאם אתה עושה עסקת מקרקעין - חובה עליך לקחת עורך דין.. דאבליו דאבלליוי דאבלליו נקודה בלהבללבהלבהלהל
50. ==השמחה מוקדמת מדי==
קוורטי   (03.10.06)
עוד לא למדנו שבעולם החומרי הזה, לא כל מה שטוב לנו נקלט? כמו שקרה למכונית החשמלית של ג'י אם, טייקוני הנפט יחנקו וירסקו כל טכנולוגיה שתציג אותם ככלי ריק.
51. דומה לפריאוס
y   (03.10.06)
52. האנרגיה לא תעלה כסף
אילן   (03.10.06)
העסק הוא פשוט. כל אחד יהיה לו קולט סולולארי בבית על הגג. וכל הזמן כשיש שמש הוא ייצר לו מימן במיכל. בונים לזה פיית תדלוק וזהו נוסעים בחינם הכל מאנרגיית השמש ותודה לקדוש ברוך הוא ושהערבים ישרפו עם הנפט המסריח שלהם.
53. רובד אחד עמוק יותר...
מציאותית ,   כדור הארץ   (03.10.06)
1. העובדה שהרכב נוסע עם פצצה מתקתקת בתוכו המצריכה טיפול במוסכים עם טכנולוגיות חלל (ובתוך עמי אני חיה...), מצריכה שינוי תשתיתי של כל המוסכים ונותני השירות. 2. אין,ולא תהיה בקרוב, תשתית לתדלוק הכוללת מכליות מתאימות, תחנות תדלוק במרחקים סבירים וכו'. 3. נחמד שהכל "ירוק וידידותי" ותוצר הלוואי הוא רק מים אולם מישהו שאל מאיפה מגיע המימן? האם הוא מיוצר מפיחם, כמו בסין, ומזהם את הסביבה ברמות שלא יתוארו? סיכום, לא כל המתואר "ירוק" הוא ואל לנו ללכת שולל אחר כל הנאמר אלא לתהות ולשאול שאלות. בנוסף, פה בישראל הקטנה שלנו, ישנה חברה המפתחת מימן בייצור מקומי בתוך כלי הרכב. זאת אומרת, אין מאגרי מימן ברכב, לא צריך תשתיות תדלוק מסובכות, מיחזור מלא של חומרי הדלק (מתכות קלות), ביצועים ויעילות שווים למקובלים כיום. כאן, כחול-לבן. שווה בדיקה. WWW.ENGINEUITY.CO.IL
54. תגובה ל 9
(03.10.06)
בינתיים אין תקנות מיסוי , אבל אל תדאג הם עוד יופיעו ובטח המחירים יהיו יותר יקרים מדלק רגיל , הרי למה שלממשלה יהיה איכפת מהסביבה
55. מה שחשוב זה שמתדלקים כל 540 ק"מ
(04.10.06)
56. למי ששואל על מחירי מימן
טארק   (07.11.06)
גם אני חיפשתי הרבה אחרי נושא זה. בסוף נחתי ב http://www.msnbc.msn.com/id/4563676/ שם יש תושבה מספקת: $1-$20 לקילו, ז"א שטנר מלא יעלה $5-$100, זול נכון????????
תגובות קודמות
חזרה לכתבה